0
back
 

diskuze k tématu: Auto pro 3 děti - Touran, C-Max, Berlingo?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Sunday 30.08.2020 18:49, Auto pro 3 děti - Touran, C-Max, Berlingo?
Zdravím,

Chtěl bych poradit. Čeká nás přírůstek do rodiny už třetí. Takže teď budu shánět auto pro tři děti. Věk 10,6,0.

Jde o to že najedu tak 15tkm/rok takže nafta nedává moc smysl.

Díval jsem se klasice ovce 2 kombi ale nvm jestli by mi tam vlezli v pohodě.

Spíš jsem se díval po VW Touran, Ford C-MAX a Citroen Berlingo.

Můžete mi poradit jake motorizace se vyvarovat?

Jinak mám badget asi 130. Něco si nechám bokem na servis.

Předem díky i za jiné alternativy
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 31.08.2020 10:11, RE: Prosím o radu..jak vybrat?
citation:
reakce na: Leshaxy, 30.08.2020 18:49 (Zdravím,Chtěl bych poradit. Če ...)

Ahoj, řeším to samé, naštěstí v práci je nás vícero, co nějak moc často navštěvují čápi a vrány, takže vyzkoušel jsem kde co a nekonec šetřím na Opel Zafiru B 1.8i.

Ford C-MAX II natož Grand C-Max prakticky neseženeš za 130 000kč. Navíc prostřední sedadlo není plnohodnotné, jako u S-Maxu. Na menší nájezdy je skvělý motor 1.6 Ti-VCT 92kw, tam není co vytýkat, Grand má ještě eso v rukávu v podobě pojízných dveří.
Jinak Ford C-MAX I je v druhé řadě o centimetr užší, než Focus II kombik a kufr je už malý.

Do rozpočtu se Ti vleze starší VW Touran, kde v benzínu je spolehlivý klasický 1.6 MPI, který sice moc nejede s tak velkou skříní, ale zvládne vše a ještě dětem není špatně z rychlé jízdy
Touran je také širší, než C-Max a dle mého i praktičtější, už kvůli kufru a možnosti 7 sedadel.
Grand C-MAX má 7 sedadel i kufr, ale je prostě drahý jak jsem psal. VW Touran 2010 1.6 MPI lze sehnat od 150 000kč, to je skvělá cena, Grandy Fordu začínají někde od 180 000kč, nevím proč

Pak je tu Berlingo II 1.6 VTi, které nelze doporučit kvůli motoru, tam je opravdu jediná možnost diesel 1.6 HDI, který ale je dobrý až s normou Eu5, tj. 8ventilový. Mě vadí i absence okenních airbagů v druhé řadě sedadel a také jen pootoveření oken v druhé řadě přes "klipsy".

Můžeš také zkusit projet Renault Grand Scenic III 1.6 81kw, který sice má své mouchy, ale jako celek vydrží hodně, je pohodlný a motor při správném servisu vydrží stejně jako koncernový nebo od Oplu. Mě se líbí i 6-kvalt, což není u starších jednašestek pravidlem.

A proč Zafira?
- Bezkonkurenční atmosférický motor 1.8i od GM (tichý, silný, odolný, kultivovaný)
- Motor 1.8i Jen pro ukázku: Chorvatsko a zpět za 7l, v ničem jsme se neomezovali.
- Posuvná lavice a možnost 7 sedadel
- Komfortní podvozek, který není přehnaně nízký a vyjede i na chatu v lese
- Řidičsky příjemné auto, deklasuje i některé kompkatky z té doby
- Odolné proti korozi(nebourané), odolné výfuky, odolné čalounění
- Dostupný servis, s vozem si poradí i šikovný malý servis, vůz bez "zákeřností"
- Na rozdíl od S-Maxe, Zafiře neodchází zámek pátých dveří, který je u Fordu za neuvěřitelných 7000kč.

Nevýhodou Zafiry B je, že druhá řada nemá plnohodnotné tři sedačky. Kamarádi to řeší užšími(cca 45cm) sedačkami, pak se vše vleze. Ale pořád je Zafira v druhé řadě širší, než bežný komakt a kombík!

Jinak alternativní pohled na věc je, že tři dětské sedačky vlezou například do Golfu V Variant/Jetta/Hatch 1.6 MPI, stačí že prostřední sedačku předsuneš(dávám tak 5cm podložku z polystyrenu(čalouněnou ) za sedačku). Takhle vlezou tři děti i do Megane III nebo Suzuki SX4 Bez nějakých udělátek se vlezou tři děti např. do Renaultu Fluence. Kamarád vozí tři děti ve Fordu Focus II, také se to dá.

Tož držím palec!
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Monday 31.08.2020 10:22, Doplnění
Ten nejstarší už nemá nic ani podsedak.takze budu vozit jeden podsedak,jedno vajíčko (později sedačku) a jedno dítě jen tak..
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 31.08.2020 10:31, RE: Doplnění
citation:
reakce na: Leshaxy, 31.08.2020 10:22 (Ten nejstarší už nemá nic ani ...)

Ahoj, tak máš v podstatě velký výběr, chybu neuděláš v benzínu nikde, jen to Berlingo1.6 Vti není dobré. A pokud nepotřebuješ velký kufr, může stačit i S-MAX, kde bych velmi preferoval II. generaci i za cenu došetření
Z hlediska bezpečnosti bych bral vůz který má i vzadu airbagy..
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Monday 31.08.2020 10:54, 12345
S-max je ale jen nafta ne? Ty benzínové jsou spíš fatamorgana to moc není..myslíš že se vlezeme i do kombi? Nebo bude lepší MPV?

Můj favorit je Toyota Corolla verso 1.6vvt-i našel jsem jednu pěknou a nebo Touran 1.6mpi nebo 1.9tdi/Zafira 1.8

Jen si nejsem jistý jestli by byla moudrá volba nafta při nájezdu 15-18tkm
respond
Bronn
number of posts128
date of registration23.11.2014
Monday 31.08.2020 11:29, honda
A co Honda FR-V ?
Prijde mi ze je krasne prostorna a navic Honda je etalon spolehlivosti.
Prekvapive se nabizi za velmi nizke ceny (az podezrele)
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 31.08.2020 13:08, RE: 12345
citation:
reakce na: Leshaxy, 31.08.2020 10:54 (S-max je ale jen nafta ne? Ty ...)

Ahoj, automechanik mě varoval ohledně 1.9 TDI s kódem BLS, ten nebrat. Občas někdo řeší spotřebu oleje u 1.6 MPI a CNG 2.0i bych bral jedině bez CNG

Hondu FRV jsem málem koupil s motorem 1.7i, ale sehnat vůz bez koroze podvozku nešlo. V jednom autoservisu mi nechtěli dokonce dát FRV na zvedák Ale bacha, ty 2x3 sedadla jsou strašně úzká, už střední postavy si tři vedle sebe nesednou normálně. Pak kufr 400l je vlastně stejný jako ve Focusu II hatchback. Prostě takový univerzál jako Touran nebo Zafira to není ani náhodou.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 31.08.2020 13:26, Zafira B
Nějaký čas jsem měl jako služební zafiru B 1,9CDTi po kolegovi. Měli jsme těchto aut na firmě více, jak v naftě, tak v benzínu.
Nesouhlasím s bobanem v tom, že jde o robustní a pohodlná auta.
Zejména převodovky M32 jsou obrovskou slabinou tohoto auta - to se benzínové 1,8i týkat nebude. Pokud chce tazatel naftu, tak jedině bez filtru pevných částic a počítat s tím, že nafta se dluoho ohřívá. V zimě dlouho trvá než se vysoká kabina začne aspoň trochu ohřívat - tohle pro mě byl očistec a benzín tuhle slabinu odstraní. Moje naftová šla z firmy s cca 160 tkm, převodovka KO, filtr pevných částic na odchodu. Benzínová 2,2i s přímým vstřikem šla z firmy s cca 200 tkm - převodovka na odchodu a motor bral snad víc oleje než benzínu. 1,9CDTi 110kW s nezávislým topením šla z firmy s cca 150tkm a kromě klepání od podvozku, které se nedařilo identifikovat ani odstranit byla celkem v pořádku. Pokud vím, tak jezdí celkem bez problémů dodnes a může mít najeto ke 200tkm.
Pohodlné jsou zafiry maximálně tak v porovnání s MPV nebo SUV. Běžný kombík nižší střední třídy nemusí mít tak utažený podvozek. Řidičsky je zafira totálně nezajímavá. Řazení a řízení jde celkem ztuha - to bych u kinderwagenu nečekal. Posez za volantem nic moc, kufr má menší půdorys a objem dohání výškou.
Proti tomu stejně starý smax s naftovou 2,0 TDCi působil mnohem moderněji, auto bylo lépe odhlučněné, podvozek byl pohodlnější a auto pro řidiče mnohem zajímavější...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 31.08.2020 23:57, RE: 12345
citation:
reakce na: Leshaxy, 31.08.2020 10:54 (... Můj favorit je Toyota Corolla verso 1.6vvt-i našel jsem jednu pěknou a nebo Touran 1.6mpi nebo 1.9tdi/Zafira 1.8 ...)


Máme 6 let Toyotu Verso 1.8 benzín, což je vlastně skoro totožné auto jako Corolla Verso. Máme 3 děti a 3 sedačky se dozadu v pohodě vejdou i když prostřední sedadlo je trochu užší než ty krajní. Jen je potřeba zvolit správné sedačky, které se tam vejdou. Navíc tím, že jsou sedadla vzájemně posunovatelná směrem dopředu, je možné např. prostřední sedadlo vysunout vpřed a pak se mezi 2 autosedačky vejdu i já a mám pořád místo na nohy i na ramena. I když nikdy jsem tak jet nepotřeboval, jen jsem si to vyzkoušel v garáži

Pro info, ad spotřeba 1.8L atmosféry 108 kW. Teď jsme byli poprvé autem v Chorvatsku (přes Slovensko a Maďarsko) a spotřeby jsou zde https://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html záznamy od 16.08.2020 do 30.08.2020. Cestou zpět jsme spali 2 dny v Maďarsku kvuli návštěvě termálních lázní, proto ta prodleva 2 dny v tankování na konci. Cesta mě moc nebavila, takže jsem jel většinou cca 10 km na tachometru víc než bylo povoleno, abych to měl co nejdřív za sebou a taky nedostal pokutu. Kde bylo 130 jsem jel podle tacho 140, kde byla 90 jsem jel 100, někdy i lehce víc. Podle aplikace mapy.cz v mobilu jsem podle GPS reálně jel na hranici maximální povolené rychlosti. Spotřeba byla průměr pod 7 litrů, viz spritmonitor odkaz.

Jinak jsem uvažoval podobně jako vy. Protože autem jezdíme méně než 15 tkm rok, jsem chtěl jednoduchý, prověřený, benzínový atmosférický motor.
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Wednesday 02.09.2020 11:35, RE: RE: 12345
citation:
reakce na: BobanHTP, 31.08.2020 13:08 (Ahoj, automechanik mě varoval ...)


Tak nejvíce se mi zamlouvá Ford C-MAX 1.8 92kw 2009 dokonce je i na LPG? Tvůj názor?? Díky
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 02.09.2020 14:34, RE: RE: RE: 12345
citation:
reakce na: Leshaxy, 02.09.2020 11:35 (Tak nejvíce se mi zamlouvá For ...)

Ahoj, bohužel tento motor neznám, chlapi tady snad napíšou něco. Problém může být s vířívými klapkami. Velmi doporučuji článek na auto.cz: https://www.auto.cz/ojety-ford-focus-c-max-2003-2010-prvni-ford-max-96076?kapitola=1

Problém je také, že 1.8 i 1.6 v benzínu nemá automatické vymezování vůle ventilů a měla by se co cca 60-80tis.km udělat. SKORO NIKDO to nedělá, dokonce ani můj Focus II , servisovaný jen ve Fordu to neměl Nikomu se to nechce a ve Frýdku-Místku dokonce neměli na to nářadí Když se vůle ventilů nechá "osudu" nevěstí to nic dobrého pro motor.

Je to sranda, protože i můj základní motor v Meganu III aut. vym. ventilů má, tak jako koncernové 1.4 MPI a 1.6 MPI.. Každý šetří jinde, jen Golf-Jetta z té doby jakoby utekli konkurenci o jednu dekádu

Za mě CMAX I je za horizontem dobré ojetiny a dvojka je ve všem lepší. Lepší je antikorozní ochrana, lepší je 1.6 Ti-VCT(přestal odcházet přesuvník), lepší je interiér, servo už nezlobí a lepší je i odhlučnění
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 02.09.2020 16:47, RE: Auto pro 3 děti - Touran, C-Max, Berlingo?
citation:
reakce na: Leshaxy, 30.08.2020 18:49 (Zdravím,Chtěl bych poradit. Če ...)


Šel bych do Tourana, je jich na výběr mraky za hezké peníze. Na přískoky ve městě benzínovou 1.6 (lépe MPI než FSI), jinak chybu neuděláš s 1.9 TDI 77 kW (motory BKC a BXE bez filtru, BLS s filtrem).
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Saturday 05.09.2020 12:26, RE: RE: RE: RE: 12345
citation:
reakce na: BobanHTP, 02.09.2020 14:34 (Ahoj, bohužel tento motor nezn ...)


Tak jsem prošel internet horem dolem a rozhodl jsem se pro VW Touran.

Jenže sehnat rozumný kus je nadlidský úkol.
Benzínové 1.4tsi kol roku 2008 150tisic a naftové 1.9tdi to samé..

Hlavně tady na Valašsku toho moc není jen sama Itálie a Švýcarsko.

Nevím který motor bude lepší ale podle chlapů v servisu by ani jeden neměl být katastrofa a na těch 15-17 tkm/rok jsou prej ok..
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 05.09.2020 16:10, RE: RE: RE: RE: RE: 12345
citation:
reakce na: Leshaxy, 05.09.2020 12:26 (Tak jsem prošel internet horem ...)

Ahoj motor 1.4 TSI první generace bývá katastrofa, teprve EA211 od 2014 je naopak jeden z nejspolehlivějších menších turbomotorů, proto se nyní dává i do koncernových hybridů.
Ano dnes se vymění rozvodová sada, která je vylepšená a tak riziko potkání se motoru nehrozí, ale pořád se může mísit olej s benzínem a brát olej.. Můžeš pak měnit olej třeba co 10 000km a brát jen kvalitní benzín s aditivy. Zichr ale to není i tak

Zůstává pak 1.9 TDI, kde se je dobré se vyhnout tomu BLS a pak klasika 1.6 MPI. Já pořád váhám mezi Zafirou B a Touranem, oba tak rok 2010. Nejraději bych dal GM motor 1.8i do Tourana
Taky brouzdám a hledám a už se začínám smiřovat, že pojedu do Německa, protože jsou tam desítky Touranů 1.6 MPI s plným servisem dělaným u dealera, který ho prodává. To se v českých bažinách autobazarů nedá snad ani sehnat :- Ale je možné, že i ja petrolhead sáhnu po 1.9 TDI, protože je to poctivý tahač nejen dětí, ale i vozíku na stavbu A také umí jezdit pod 7l dlouhodobě.

S tím jak se liší pohled na Zafiru B se musí počítat, pro mě je to jedno z nejlepších střeních MPV, pokud má zmíněný motor. VW vyhrává díky levnému servisu tady kousek ode mne, ale také, že má tři samostatné sedačky v druhé řadě, byť prostřední je užší... A co si budem povídat, mě se prostě pořád Touran 2010 líbí, asi stárnu
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Saturday 05.09.2020 16:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 12345
citation:
reakce na: BobanHTP, 05.09.2020 16:10 (Ahoj motor 1.4 TSI první gener ...)


Já mám vyhlédnutý jeden kousek Touran 1.9tdi 2008 najeto 185tkm z Německa s plnou serviskou 1.majitel Němec a 2.majitel Čech za 130t

Ještě jsem pokukoval po Seat Altea taky vypadá hodně dobře.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.