0
back
 

diskuze k tématu: Touareg nebo Kodiaq? Vybíráme SUV do 900 tis. Kč.

category of topic classification: německá vozidla, česká vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 22.05.2020 09:13, Spotřeba
Pokud se zajímáte o spotřebu (a náklady obecně) u auta na dojíždění do práce, tak skutečně nechápu proč máte ve výběru SUV.
Touareg je o třídu výš než Kodiaq, tomu odpovídají výbava i servisní náklady. Jen za měchy vzduchového podvozku s výdrží okolo 200 tisíc km, dáte 50 tisíc korun. Reálná spotřeba 3,0 TDI je 9-10 litrů.
Kodiaq je o třídu níž, ale servis o mnoho levnější nemá. Třeba adaptivní tlumiče stojí také 50 tisíc a vydrží podobně jako vzduchový podvozek Touaregu. Reálná spotřeba se pohybuje kolem 8 litrů. S DSG neporadím, kromě toho že osobně bych se dvouspojkovému automatu vyhnul obloukem. Potenciálních problémů má víc než dost. U chlazení turba si myslím pletete chlazení vlastního turba a mezichladič stlačeného vzduchu - ten je u 2,0 TDI skutečně "vodou" chlazený. Vodou chlazené turbo používá Renault ne Volkswagen.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 22.05.2020 10:00, SUV není na spotřebu :-)
Zcela souhlasím s Pavlíkem, SUV není ani na spotřebu ani ne levný provoz
Pro takové účely je daleko lepší VW Passat Alltrack 2.0 TDI
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 22.05.2020 14:21, RE: SUV není na spotřebu :-)
citation:
reakce na: BobanHTP, 22.05.2020 10:00 (Zcela souhlasím s Pavlíkem, S ...)


I Alltrack mu bude k ničemu když nechce / nepotřebuje 4x4 - jen o litr větší spotřeba a vyšší servisní náklady.
respond
RosťaR
number of posts1
date of registration22.05.2020
Friday 22.05.2020 17:31, Zkušenosti tuareg vs. Kodiaq rs
Jsem vlastníkem vw tuareg 2012 a Škoda kodiaq 2020 za mě je pořád tuareg o něco lepší. Co se týká odhlučněni i komfortu na vzduchu. Spotřeba vw 9-10 Škoda 8-9. Ale jinak se škodovku zatím spokojenost
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Saturday 23.05.2020 07:56, RE: Spotřeba
citation:
reakce na: Pavlik, 22.05.2020 09:13 (Pokud se zajímáte o spotřebu ( ...)


díval jsem se na ceny dílů vztuchového podvozku a není problénm sehnat originál repasované za 6 000 Kč (jedna náprava) ..... osobně si ale myslím že ten kdo má na auto za 900 000 nebude mu dělat velká problém v případě opravy dát za servis třeba i těch 50 000
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Saturday 23.05.2020 08:11, VOLBA AUTA
já osobně by jsem před rokem do SUV nešel, jak píšete, bral by jsem superb, A4 či Audi A5 zapomínáte ale na jednu podstatnou věc a to je třeba i pro někoho staršího snažší nastupování do auta.
A nakonec to nejvíce podstatné, někdo si kupuje konkrétní auto proto že se mu líbí !!! - tak jako já.
Nastala situace, že se pozastavujete nad někým kdo chce Kodiaqa a Vy píšete že si má někdo místo toho koupit passata, jiný by vám napsal proč passata, je to přece nesmysl ať si koupí golfa, ten přece stačí a někdo další napíše proč PANE BOŽE GOLFA ..... stačí přece WV UP :D hmmmm a NAJEDNOU MÁME Z TOUAREGA WV UP .

ps: mám dojem že Touareg namá DSG ale klasický automat s měničem točivého momentu a planetovým ústrojím.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 23.05.2020 11:16, RE: VOLBA AUTA
citation:
reakce na: anril, 23.05.2020 08:11 (já osobně by jsem před rokem d ...)


Chápu, že člověk který má 900 tisíc na auto má nejspíš i na servis a provoz. Nicméně nechápu, proč se potom takový člověk zajímá o nízkou spotřebu - to je u velkého SUV prakticky protimluv. Stejně tak ve svém dotazu řeší pokud možno nízké provozní náklady - to opět velké SUV nesplňuje. Navíc sám píše, že 4x4 nepotřebuje, proto jsme mu doporučili Passat, který má stejný prostor i pohodlí při nižších nákladech.
Jinak Touareg má samozřejmě klasický automat s hydroměničem. O DSG jsem psal v odstavci ke Kodiaqu.

PS: Nauč se alespoň trochu česky .
respond
anril
number of posts19
date of registration27.10.2008
Saturday 23.05.2020 11:40, RE: RE: VOLBA AUTA
citation:
reakce na: Pavlik, 23.05.2020 11:16 (Chápu, že člověk který má 900 ...)


smazáno, vlastně nemá cenu to komentovat :D
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 25.05.2020 18:44, Který?
Z principu ani jeden. Touarega měl manžel od mojí sestřenice, 3,0TDI. Byl to vinař, potřeboval jezdit na vinice a taht těžký vozík s nákladem patoků pro pražáky Auto mu udělaloo radost dvakrát. poprvé, když ho natěšený přivezl domů a pak, když s eho po skončení lízingu zbavil za směšnou cenu. Neskutečnej sr*č, ale opravdu echtovní. Například neřešitelný probléms kmitáním předních kol při brždění. Vyměněno bylo snad vše, snad pouze blatníky zůstaly původní. Nepomohlo nic. kotouče asi 20x, desky, vzájemné kombinace desek a kotoučů, čepy, tyčky, stabilizátory., Nic. prostě vlastnost. Dále trvale potíže s nějakými banalitami kolem elektroinstalce. Tu nešla stahovat okna, tu nešel centrál, tu nešel zavřít šíbr, tu se nenaklápěly xenony, prostě furt dokola. Servisáci před ním utíkali do atomových krytů. Ale to byly vše jen život otravující banality, takové epizodky ze života. Kolem 90.0000km nebo tak něak přišly ty pravé problémy. Motor začal žrát olej. Údajěn tyto šestiválce na to netrpí, čili on byl výjimka potvrzující pravidlo. Podotýkám, že auto bylo staré asi 2 roky a bylo v prodloužené záruce! Nakonec to doapdlo tak, že byl motor zapečetěn a měřila se nějak spotřeba oleje, podrobnosti netuším. Verditk: motor je v pořádku, spotřeba oleje v ormě - auto bralo asi litr na tisíc km. Chápu, tehnciké podmínky něco takového píšo, ale dolévat mezi výměnami 30 litrů oleje (měl LL a interval byl tuším 30tkm, pokud to bylo 20, omlouvám se, ale podronosti nevím. Ale jistě to bylo víc, než klasických 15tkm. Takže Peter jezdil a v kufru měl kanystr s olejem. Opruz. Reklamace neuznána, jde o vlastnost a souhlasí se specifikací. Avšak tím to neskončilo. Odešel kompresor klimy - výměna ND neuznána - díl prý byl poškozen nedostatkem chladící náplě !!!! Peter cáloval skoro 40 tisíc za ND a prci. proč mu nikod, v servisu nikdy neřekl, že má málo chladiva??? Děkuji - ale VW NIKDY!!! Mně stačila zkušenost s firemními Sharany 1,9TDI 96, které jsem sedla za dob působení ve firmě a od té doby, jak slyším VW, utíkám pryč. Pokud bych mermomocí musel mít SUV, vezmu Forestera 2008-2010 a jsem vysmátej s hubou od ucha k uchu. Jednoduchá robustní a hlavně lety prověřená koncepce, včetně jednoduchýho a levnýho motoru. Nehldě na fakt, že na rozdíl od Kodiaka s tím může člověk do terénu, do lesa, na pole, t je je prostě poctivá mechanikcý 4x4 se 3 diferáky, co se terénu nelekne. A rto, co ybch ušetřil na nákupu sra*ky VW, vrazím do LPG Vialle, jezdím za 8 litrů LPG a až se rozsype čerpadlo v nádrži a motoru foukne těsnění pod hlavami, tak to za kilo nechám zgenerálkovat a jezdím dál a v životě se na náklady VW ani Kodiaka nedostanu... Ale chápu, to nemá tu imič, nabubřelý Touarge či Kodiak... Forester je nenápdaný spolehlivý dříč téměř k neutahání a to vše s pitomým 2 litrem a 110kW. Jenže to je důkaz auta podle rčení, že i s malým kašpárkem lze udělat obrovskou muziku.

PS: mě neberte vážně, mám Subaru, mám dokonce již třetí a další bude zase Subaru. A vím proč....
respond
Jerry1122
number of posts125
date of registration16.02.2018
Tuesday 26.05.2020 17:28, RE: Který?
citation:
reakce na: Zdeny60, 25.05.2020 18:44 (Z principu ani jeden. Touarega ...)


Upřímný souhlas s posledním komentářem. Za mě ani jeden. Touareg má příšernou pověst co se spolehlivosti týká a to né v levných záležitostech, ale hlavně elektroinstalace a motor.
A proč né kodiaqa? Dílenské zpracování neodpovídá cenovce, vše plastové, deska vrže a tak dál. Jinak převodovku by měl mít už vychytanou, hlavně u novějších kusů a 4x4 vy tam měla být 7stupňová dvojspojka s mokrou spojkou(označení nevím), je měla by to být ta, co se používá u audi rs3.

Jinak kdybych volil já s tímhle rozpočtem, dal bych do výběru spíš tahle auta, za mě kvalitnější a spolehlivější.

Audi Q5 2.0 tdi 140kw
Spolehlivý motor, spotřeba na dálnici max 7 litrů a zrychlení 0-100 pod 8sekund.
S vaší cenovkou to budou ročníky cca 2017 a oproti kodiaqu je zpracování interiéru atd neskutečně vyšší.

Pokud vyloženě nepotřebujete vyšší výkon, ale spolehlivost je vaše priorita, šel bych do Subaru Outback. Posez stejně vysoký jako jakékoliv suv pro příjemné nasedání, neskutečně tuhá konstrukce, takže nic nepovrzává, zpracování interiéru skvělé, ale je to benzín, takže spotřeba bude na dálnici spíš tak 8-9. Taky se nehodí na tahání přívěsů atd, má totiž variátor převodovku, která je sice u subaru extrémně spolehlivá a pohodlná, ale nehodí se na větší zátěže.
respond
Gorilaz
number of posts3
date of registration26.05.2020
Tuesday 26.05.2020 23:26, RE: Který?
citation:
reakce na: Zdeny60, 25.05.2020 18:44 (Z principu ani jeden. Touarega ...)


Tak teď jsem se z plna hrdla zasmál. Subaru?Samozřejmě proč né ale nedává to smysl úplně stejně jako samotné srovnání se Škodou K. Touareg je prémiové SUV řekl bych s Range Roverem asi posledni offroady jenž má srovnání s X5, Q7, RR to jsou jeho rivalové, Škoda Subaru? . Mrzí mě že měl kolega Pech na výrobního zmetka, mám na svém najeto 120tis za 3 roky, bez jediné vady auto s cenovkou lehce přes 2mil, jezdící jako auto za 2mil. To srovnání je komické ať už jízdním projevem motorizací čímkoliv. Já když vidím Subaru se 110kw a toč.mom. 220NM proč to vůbec vyrábějí:). Na dálnici v terénu všude na obláčku vzduchu všude 600NM krouťák všude luxus ve všech směrech. Komedie co se tady píše. Na silnici i v terenu bych se jen ohlédnul pane
respond
Gorilaz
number of posts3
date of registration26.05.2020
Tuesday 26.05.2020 23:36, Stačí si přečíst
Celý tento článek nemá smysl. Srovnáváte prémiové SUV nebo spíš posledni offroad krom RR se Škodovkou městského crossoveru?
Jakýkoliv parametr je neporovnatelný.
A pane dotazovateli tyto vozy Touareg, X5, Q7, RR stojí se slušnou výbavou vždy něco přes 2mil. Váš dotaz je zcela zcestný, ano žere 10 v průměru, obutí je vždy jen na sezónu při hmotnosti 2,3 tuny a servis je stejně drahý jako u X5, ale to vše je jasné a nevadí to při pořizovací ceně 2mil. Upřímně jezdím s ním 3 roky a srovnání s Kodiaqem je zcela nesmyslné. Ano je to drahé a luxusní auto s drahými náklady ale jezdí ve všech směrech jako auto za 2mil!!!

https://www.auto.cz/volkswagen-touareg-3-0-tdi-to-dobre-zustava-84662
respond
Gorilaz
number of posts3
date of registration26.05.2020
Wednesday 27.05.2020 09:08, RE: RE: Který?
citation:
reakce na: Jerry1122, 26.05.2020 17:28 (Upřímný souhlas s posledním ko ...)


Já když to tady čtu tak to je blábol za blábolem. Máte ty auta jezdili jste s nimi někdy? Jerry 7mi stupňový autopat? Kde proboha...je tam 8mi stupňový Stronic. CFhlapci to jsou upovídané kecy lidí kteří nemají peníze na pořádné auta a tak dehonestují a vypíchávají dostupné vozy). Audi Q5 140kw jel jste s tím někdy? Je to pomalejší než oktávka)). My se tady bavíme o 6ti válcových třílitrech tedy autech né o vozících s motory z ostřikovačů). To je hrůza. Ano všechno se kazí ano všude vady, mám v garáži Porsche Macan (manželka), to auto bylo na servisu už 3x v prvním roce provozu, dokonce technik nevěděl co mu je jelikož při přezutí gum odešlo čidlo stabilizace podvozku je to počítač a né auto, ale to je všude. Pokud si našetříte peníze za 20 let na auto ano kupte si spolehlivý vůz ktery Vás bude vozit 20 let za minimální náklady jako pana Zdendu ale tady se bavíte o prémiovém SUV stojící 2 mega a tam je úplně jedno jaká je spolehlivost, mám-li 2 mega je mi úplně jedno že je auto za půl roku v servisu, půjčí mi na dobu opravy jinou prémiovku...chlapci pokud chcete porovnávat auta pro normální lidi musíte porovnávat normální auta.
Doporučuji tohle video...
https://www.youtube.com/watch?v=_oQaiEPifXI
Apropo nakonec. Pokud si chce pán koupit starou verzi Touaregu je zřejmé že moc peněz nemá, prtže jinak by samozřejmě volil mezi novým Touaregem a K. On se ale rozhoduje mezi tím vypadat jako člověk co má peníze nebo zapadnout s novým autem do šedi střední třídy. V tom případě rozhodně Kodiaq, vyvýšená oktávka se stejnými vlastnostmi od gum přes spotřebu po servis. Touareg je pro bohaté ikdyž si koupíš starý model.
respond
Jerry1122
number of posts125
date of registration16.02.2018
Wednesday 27.05.2020 10:15, RE: RE: RE: Který?
citation:
reakce na: Gorilaz, 27.05.2020 09:08 (Já když to tady čtu tak to je ...)


Ajeje. Tady se někomu pochroumalo ego. Nebavíme se tu o nových, ale o autech co je pán schopný koupiz za 900 tisíc, to je u těhlech aut několik let staré a najeto okolo 100.tis km. A pokud bude mít smůlu a koupí premiovku, které se někdo zbavil, protože hrozilo, že to auto bude stát víc v servisu než na silnici, tak pak do toho může taky pěkně zahučet a některé vozy jsou rizikovější než jiné. Pokud někdo kupuje nové auto, spolehlivost tolik neřeší, protože záruka.
Btw audi q5 mám a musím vás zklamat, je v tom opravdu 7stupňový stronic. 8 stupňový automat od audi se nazývá tiptronic.
Jinak ať si každý jezdí čím chce, ale jestli pán v dotazu řeší, že 4x4 bude mít o trochu dražší servis, řeší jestli bude spotřeba 7 nebo 9, tak už z dotazu vyplývá, že spolehlivost hraje velkou roli, protože po záruce už náhradní auto není zadarmo a aby jezdil stejnou třídou tak je to tak 5tisíc na den, což u někoho kdo řeší i spotřebu nebude zanedbatelný výdaj.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 27.05.2020 16:45, RE: RE: Který?
citation:
reakce na: Gorilaz, 26.05.2020 23:26 (Tak teď jsem se z plna hrdla z ...)


já mám zkušenost s VW takovou, jakou mám. Od doby co jsem musel bohužel jezdit se Sharanem a od doby, co manžel od sestřenice měl touarega s 3,0TDI. Od té doby ani omylem. A taky mám zkušenost se třemi po sobě jdoucími Subaru. Měním spotřební materiál a náplně. Nevím, co jsou nějaké závady. A v zimě? Směji se... Abychom předešli mýlce - Touarega jako off-road do terénu nezpochybňuji a také jsem o tom nikde ani nepsal. Ale pochybnosti jsem vyjádřil o navoněné bídě Kodiaq. O ní pochybuji, jak by se popasovala s terénem, kam já vyrazím s Outbackem v létě či v zimě. O tom hovořím. A taky hovořím o tom, že než sazomet od VW, tak Subaru na benzín. S mizernými 110kW a 220Nm. Ale také vidím, za jaké provozní náklady jezdím, za jaké provozní náklady jezdí 3,0TDI (hlavně netvrď, že nafta se ti v nádrži tvoří, tím byli směšní majitelé 1,9TDI). A k tomu ježdění po dálnici: bojím se, že v ČR mi stačí 1,2HTP se 40kW a dobrá parkovací brzda. Tož asi tak, pane kolego. Jinka mám projetou celkem dost Evropu s tím ubohým Subaru a kupodivu, nikde mi výkon fakt nechyběl. Ano ani nemůže: Rakousko - celé ndes 110km/h, Německo mimo pár úseků již také omezení na 130/110, Švýcarsko je zcela mimo jakoukoliv diskuzi, Franice to samé. Takže far enough se 110kllW a mizernými 220Nm. Nepotřebuji si honit ego s rodinným kombíkem, tím potřebuji bezpečně, pohodlně a relativně levně dojet z A do B. A pokud se chci vyblbnout, tak na to mám další japonskou benzínovou 3,7 V6 a 350 koňů v atmosféře, která točí do 7500. Přeji, aby vám ten Touareg dělal jen radost. Ony statistiky TUV a jim podobné asi lžou, co se týká jeho spolehlivosti. Jeden mi stačil a naštěstí nebyl můj, byť byl v rodině.

A propos: pro bohaté je Landcruisser či Sequoia , ale Touareq od VW je jen drahé, ale ne pro bohaté...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.