0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Sharan 1,9 TDI - jak slouží po 450 tis.km?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 09:24,
Pouze bych rozšířil Zděnkovu větu "Motor 1,9Tdi 81kw považuji (a to nejen já) z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti, za doposud nejlepší diesel, který koncern VW vyrobil" na: motory 1,9 TDi 66 a 81 kW jsou z hlediska životnosti, provozních nákladů a spolehlivosti nejlepší čtyřválcové přímovstřikové přeplňované diesely, které kdy kdo vyrobil.
Samozřejmě je mnoho výkonnějších s nižšími emisemi, hladším a tišším chodem, vyšším krouťákem, širším spektrem využitelných otáček atd., ale mé tvrzení se týká životnosti (zejména vstřikovacího čerpadla), spolehlivosti a reálné spotřeby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 12:56, RE:
Muroň posted by:
Pouze bych rozšířil Zděnkovu větu "Motor 1,9Tdi 81kw považuji (a to nejen já) z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti, za doposud nejlepší diesel, který koncern VW vyrobil" na: motory 1,9 TDi 66 a 81 kW jsou z hlediska životnosti, provozních nákladů a spolehlivosti nejlepší čtyřválcové přímovstřikové přeplňované diesely, které kdy kdo vyrobil.
Samozřejmě je mnoho výkonnějších s nižšími emisemi, hladším a tišším chodem, vyšším krouťákem, širším spektrem využitelných otáček atd., ale mé tvrz...
Myslím, že proti tomu se opravdu nedá protestovat. U aut kategorie Sharan i já dokonce připouštím masové použití chrocht.
Ad emise: celá honba za ekologií je postavená na hlavu. Pokud ekologicky upravené zařízení nedosahuje spolehlivosti předchozího, tudíš je nutné spotřebovávat zdroje na opravy, je veškerý ekologický přínos přinejmenším sporný. Tento jev se táhne napříč všemi odvětvími a dotýká se i těžkého průmyslu v podobě dotací na "zelené systémy", kterými by se v normálním finančně nezvýhodněném prostředí nikdo pro nevýhodnost nezabýval. Bohužel je často dotace vázaná na nějaký "daedline" takže se řešení často ani nedá dotáhnout do konce a dělají se věci "na koleně", kterých je následně potřeba zbavit "dětských nemocí". Myslím, že si současné auto s atmo benzínem a ještě relativně neškodným EURO IV nechám, jak jen dlouho to půjde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 14:35, RE:
David V posted by:
Myslím, že proti tomu se opravdu nedá protestovat. U aut kategorie Sharan i já dokonce připouštím masové použití chrocht.
Ad emise: celá honba za ekologií je postavená na hlavu. Pokud ekologicky upravené zařízení nedosahuje spolehlivosti předchozího, tudíš je nutné spotřebovávat zdroje na opravy, je veškerý ekologický přínos přinejmenším sporný. Tento jev se táhne napříč všemi odvětvími a dotýká se i těžkého průmyslu v podobě dotací na "zelené systémy", kterými by se v normálním finančně nezvý...
Ekologie u aut má min. 2 roviny. Spotřeba energie (honba za nízkými emisemi CO2) je jedna věc. Další je jak co škodí zdraví a zhoršuje vzduch ve městech.<br>
Osobně bych radši bydlel v centru města kde jezdí jen Euro 5 diesly / benzíny. Že jejich majitelé cálují těžké prachy za filtry pevných částic by mi bylo celkem jedno.<br>
Naopak jako majitel auta bych si nejradši koupil asi tohle TDi pokud by to šlo kdybych už musel kupovat diesla, klidně i něco ještě smradlavějšího pokud bych výrazně víc ušetřil.<br>
No občas mají nějaké rozumné hygienické normy něco do sebe a to nejen u aut.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 14:49, RE:
Petr S posted by:
Ekologie u aut má min. 2 roviny. Spotřeba energie (honba za nízkými emisemi CO2) je jedna věc. Další je jak co škodí zdraví a zhoršuje vzduch ve městech.<br>
Osobně bych radši bydlel v centru města kde jezdí jen Euro 5 diesly / benzíny. Že jejich majitelé cálují těžké prachy za filtry pevných částic by mi bylo celkem jedno.<br>
Naopak jako majitel auta bych si nejradši koupil asi tohle TDi pokud by to šlo kdybych už musel kupovat diesla, klidně i něco ještě smradlavějšího pokud bych výrazně víc ...
Nepřu se, ale jde o to, jak je to podáno. Ovšem když někde napíšou o elektomobilu, že je to zelené auto s nulovými emisemi, tak mi teče voda ze zubů. Nemo BMW blue dynamics s 15 kW motorem je také k popukání. Včera byl článek o BMW M5 na LPG - přestavba 800 tisíc. Je tohle normální.
Kdosi říkal, že na světě je nejméně 30% kreténů, řekl bych, že je to hodně střízlivý odhad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 16:08, RE:
David V posted by:
Nepřu se, ale jde o to, jak je to podáno. Ovšem když někde napíšou o elektomobilu, že je to zelené auto s nulovými emisemi, tak mi teče voda ze zubů. Nemo BMW blue dynamics s 15 kW motorem je také k popukání. Včera byl článek o BMW M5 na LPG - přestavba 800 tisíc. Je tohle normální.
Kdosi říkal, že na světě je nejméně 30% kreténů, řekl bych, že je to hodně střízlivý odhad.
jj <br>
No ta přestavba BMW na LPG byla přestavba celého auta, prostě komplexní tuning, to LPG byla asi malá položka na faktuře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 16:27, RE:
Petr S posted by:
jj <br>
No ta přestavba BMW na LPG byla přestavba celého auta, prostě komplexní tuning, to LPG byla asi malá položka na faktuře.
To je gól. Já četl jen nadpis a viděl jsem BMW 5 LPG za 800 tis., říkla jsem si, že to je cena celého auta - nějaká ojetina. Tak to byla cena přestavby??? Svět se zbláznil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 16:28, Žasnu
Někde jsem četl, že Sharan je snad nejporuchovější auto. Pokud majitel najel to, co uvádí, tak popisované závady přehlížím jako banální. To auto je zázrak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 17:15, RE:
rojack posted by:
To je gól. Já četl jen nadpis a viděl jsem BMW 5 LPG za 800 tis., říkla jsem si, že to je cena celého auta - nějaká ojetina. Tak to byla cena přestavby??? Svět se zbláznil.
Jo vypadá to že to byly změny jen na motoru za těch 800 tisíc. No osobně nechápu jak někdo může investovat peníze a čas i do obyč. tuningu. Já si u nového auta nepřiplatil ani za metalízu. Tuning považuju ve většině případů za zbytečné mrzačení auta. Ale každý má holt jiné koníčky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 18:35, 1.9 Tdi
Nemohu jinak než 100% souhlasit. Mám dost dlouhé zkušenosti s VW Passat a najet na motoru bez oprav 300.000 km bez prakticky jakékoliv opravy není žádný problém a to nejen na 1.9 Tdi. S novějšími motory ale zatím delší zkušnost nemám. 1.8 TSi zatím také výborný, ale mám najeto pouze 30.000 km. Podotýkám, že nejsem žádný fanda VW (fandím spíše Japoncům jako např. Mitsubishi nebo Subaru), ale dlouholetá zkušenost s VW Passat je vynikající.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 20:09, RE:
Petr S posted by:
Ekologie u aut má min. 2 roviny. Spotřeba energie (honba za nízkými emisemi CO2) je jedna věc. Další je jak co škodí zdraví a zhoršuje vzduch ve městech.<br>
Osobně bych radši bydlel v centru města kde jezdí jen Euro 5 diesly / benzíny. Že jejich majitelé cálují těžké prachy za filtry pevných částic by mi bylo celkem jedno.<br>
Naopak jako majitel auta bych si nejradši koupil asi tohle TDi pokud by to šlo kdybych už musel kupovat diesla, klidně i něco ještě smradlavějšího pokud bych výrazně víc ...
Jen maličkost,norma Euro 5 se stejně jako normy předchozí zabývá hlavně tím kolik auto vypouští CO2 (což je plyn relativně neškodný),bohužel opět jako vždy,úplně ignoruje emise které mají diesely a které jsou prokazatelně horší.Diesel normy Euro 5 vypouští sice malé množství emisí CO2,ale také třeba velmi malé částečky sazí které se snadnou zachytávají v plicích a je tím prakticky horší než diesel starý který ty saze pouští také,ale fragmenty jsou daleko větší a tak je lidské tělo z plic poměrně snadno vypudí.Zkuste si denně chodit do zakouřené hospody na 12 hodin a bude to přibližně stejné jako pobyt v rozsahu 4 hodin venku ve městě kde jezdí jen naftová auta Euro 5.Pokud tohle neskončí,tak v zájmu ekologických lobby v evropském parlamentu budeme za 10 let všichni umírat ve 30 na rakovinu plic.Diesel Euro 5 stále nesplňuje ani tu nejnižší normu emisí kterou požadují americké zákony pro osobní naftová auta a tak je kromě evropského kontinentu vlastně všude jinde neprodejný (japonci zakazují osobní auta s naftou úplně).V porovnání potencionální nebezpečnosti pro zdraví člověka je i Škoda 120 vrcholem ekologie oproti naftě Euro 5
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 21:39, RE:
Rover623 posted by:
Jen maličkost,norma Euro 5 se stejně jako normy předchozí zabývá hlavně tím kolik auto vypouští CO2 (což je plyn relativně neškodný),bohužel opět jako vždy,úplně ignoruje emise které mají diesely a které jsou prokazatelně horší.Diesel normy Euro 5 vypouští sice malé množství emisí CO2,ale také třeba velmi malé částečky sazí které se snadnou zachytávají v plicích a je tím prakticky horší než diesel starý který ty saze pouští také,ale fragmenty jsou daleko větší a tak je lidské tělo z plic poměrně...
Konečně uvědomělý člověk! Jinak, nejsem si jistý, esi Japonci diesly zakazují, co ale vím je, že pro diesly a benzíny tam platí jednotná emisní norma a tu prostě sebemodernější diesel nedokáže splnit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 22:16, RE: Žasnu
rojack posted by:
Někde jsem četl, že Sharan je snad nejporuchovější auto. Pokud majitel najel to, co uvádí, tak popisované závady přehlížím jako banální. To auto je zázrak.
Ono je docela důležité, co se jako zdroj poruchovosti bere jako berná mince. Jestli posloužil jako zdroj dat pouze TÜV report, je to jako posuzovat kvalitu milenky podle toho, jestli má silonky s natrženým okem, nebo ne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 22:26, RE:
Rover623 posted by:
Jen maličkost,norma Euro 5 se stejně jako normy předchozí zabývá hlavně tím kolik auto vypouští CO2 (což je plyn relativně neškodný),bohužel opět jako vždy,úplně ignoruje emise které mají diesely a které jsou prokazatelně horší.Diesel normy Euro 5 vypouští sice malé množství emisí CO2,ale také třeba velmi malé částečky sazí které se snadnou zachytávají v plicích a je tím prakticky horší než diesel starý který ty saze pouští také,ale fragmenty jsou daleko větší a tak je lidské tělo z plic poměrně...
zdravím, vesměs souhlasím. Jen se mi zdá divné tvrzení, že starý diesel vypouští na rozdíl od moderního větší částice. Proč by neměl vypouštět i ty malé? Můžete to nějak vysvětlit, nebo uvést odkaz z čeho čerpáte? Přijde mi to docela nesmysl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.01.2011 23:21, RE:
Rover623 posted by:
Jen maličkost,norma Euro 5 se stejně jako normy předchozí zabývá hlavně tím kolik auto vypouští CO2 (což je plyn relativně neškodný),bohužel opět jako vždy,úplně ignoruje emise které mají diesely a které jsou prokazatelně horší.Diesel normy Euro 5 vypouští sice malé množství emisí CO2,ale také třeba velmi malé částečky sazí které se snadnou zachytávají v plicích a je tím prakticky horší než diesel starý který ty saze pouští také,ale fragmenty jsou daleko větší a tak je lidské tělo z plic poměrně...
Nechce se mi moc věřit že Euro 1-5 je o hlavně vypouštění CO2. Možná tak o CO, to jo. To by pak motory s velkou spotřebou neměly šanci nic splnit, spotřeba = CO2.<br>
<br>
Jedná se o CO. viz. http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards <br>
V té tabulce je zajímavé že Euro 6 bude smět u diesla mít o polovinu méně sazí než Euro 5. No to jsem zvědav na ty filtry pevných částic... V ČR si je beztak kde kdo nechá vymontovat tak je to vlastně jedno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.01.2011 00:48, Se mně to nějak nezdá.
Nejdřív výčet poruch, pak výčet původních dílů a někde mezi tím něco plave.
Takže spojka, převodovka, pravý prodlužovací hřídel polosy, klima, zadní brzdiče, přední ložiska kol.....vše původní bez oprav??
Mám 1,9 PD96kW a opravdu není problémem motor (až na ten rachot), ale spíše to ostatní. Dlouhodobá spotřeba cca 6,6l/100km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.01.2011 08:35, RE: Se mně to nějak nezdá.
Honza42 posted by:
Nejdřív výčet poruch, pak výčet původních dílů a někde mezi tím něco plave.
Takže spojka, převodovka, pravý prodlužovací hřídel polosy, klima, zadní brzdiče, přední ložiska kol.....vše původní bez oprav??
Mám 1,9 PD96kW a opravdu není problémem motor (až na ten rachot), ale spíše to ostatní. Dlouhodobá spotřeba cca 6,6l/100km.
... puvodni zadni tllumice po 450tkm pri tahani privesu bych chtel opravdu videt ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.01.2011 08:56, RE:
Petr S posted by:
Nechce se mi moc věřit že Euro 1-5 je o hlavně vypouštění CO2. Možná tak o CO, to jo. To by pak motory s velkou spotřebou neměly šanci nic splnit, spotřeba = CO2.<br>
<br>
Jedná se o CO. viz. http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards <br>
V té tabulce je zajímavé že Euro 6 bude smět u diesla mít o polovinu méně sazí než Euro 5. No to jsem zvědav na ty filtry pevných částic... V ČR si je beztak kde kdo nechá vymontovat tak je to vlastně jedno.
Ano, primární je oxid uhelnatý (CO) + uhlovodíky (HC). Byl jsem na STK v červenci a i přes EURO IV, které má ještě definované NOx, mi stejně měřili pouze CO a HC + obsah zbytkového kyslíku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.01.2011 14:45, RE: Se mně to nějak nezdá.
Vlastah posted by:
... puvodni zadni tllumice po 450tkm pri tahani privesu bych chtel opravdu videt ...
já bych chtěl vidět např. ty původní ložiska a spojku. Ostatním to odejde do 200tkm, a tady nic?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 12:09, RE: Žasnu
rojack posted by:
Někde jsem četl, že Sharan je snad nejporuchovější auto. Pokud majitel najel to, co uvádí, tak popisované závady přehlížím jako banální. To auto je zázrak.
Viděl jsem tato auta jezdit v Německu jako Taxi, nalítala k milionu km a pak se ještě vesele prodávala u nás...samozřejmě s patřičně upravenou kilometráží Poruchovost patří ke zdravému průměru a motory TDI 66 a 81 KW se povedly, k těm nelze nic špatného uvést.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 12:12, RE: Se mně to nějak nezdá.
Tomi posted by:
já bych chtěl vidět např. ty původní ložiska a spojku. Ostatním to odejde do 200tkm, a tady nic?
Nevím jak u 450 tis. km, ale znám SAGy s 300 tis. km a spojka a ložiska, ale třeba i turbo či dvouhmoťák původní, bez výměny, bez repasů...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.