0
back
 

diskuze k tématu: Sharan nebo Galaxy? Vybíráme sedmimístné MPV do 500 tis. Kč.

category of topic classification: německá vozidla, německá vozidla
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 19.06.2020 13:32, 2.0 TDI CR není bez chyb
Do nedávna jsem byl přesvědčený, že při správné úržbě motory 2.0 TDI CR vydrží s přehledem 500tis.km, žel doporčuji si koupit poslední Speciál Světa Motorů. Může se stát, že ventil skončí ve válci, což je K.O. motoru. Důvod je více rozebírán panem Vaculíkem, nějak to souvisí s "hydroštely" myslím. Dá se tomu předejít, ale to by museli o tom majitelé vědět.

Naopak Fordí 2.0 TDCi 2011-2014 patří mezi to nejlepší z té doby. Ale tím nechci říct, že bych bral jednoznačně Galaxy, jen je dobré si pozjišťovat o vozech a motorizacích co nejvíce, než se tak drahá ojetina koupí.

Za mě v dané ceně lze koupit nový skladovku Citroen Berlingo XL 1.5 BlueHDI, který mi nepřipadá jen jako levná dodávka ani náhodou. Máme dokonce možnosti si vybírat vzhled - Opel Combo nebo Toyota Proace nebo za mě nejhezčí Peugeot Rifter
respond
Štefan SR
number of posts2
date of registration20.06.2020
Saturday 20.06.2020 11:13, Peugeot
Suhlasim s kolegom hore. Mam cerstvo 3 dieťa a hľadám auto s 3 miestami vzadu a po dlhom hľadaní voľba padá na Peugeot Rifter - nový a v záruke :)
respond
Háča
number of posts4
date of registration20.06.2020
Saturday 20.06.2020 12:30, Nazor
Dobry den.
VW Sharan se vyrabi 10 let, takze tak trochu vybehovy model, na druhou stranu odzkouseny. Velké plus jsou posuvne dvere. Bezne závady dvouhmota, egr, vstriky podle nafty , kolem 200tis km haldex. Dsg se dozije cca 250 az 300tis km jako zbytek auta. Dal nema moc smysl ho provozovat. Olej v dsg a haldex pravidelne menit. 4x4 je zbytecne predrazene. Ad blue se doleva v kufru

Galaxy. Za me lepsi vůz. Novější, za nižší cenu. Verze titanium temer vzdy s hezkou výbavou. Jizdne ridicsky příjemnější. 4x4 stejna technika jako v modelu kuga. Obcas ukapne olej. Motor bez problemu 300tis km. Obcas tece olej. Jinak vydrzi stejne jako zbytek auta. Interier toho vydrzi mene nez VW. Materialy nejsou tak kvalitni. Nejvetsi prusvih je automat. Do 200tis km umře. Pak repas za desetitisice. Takze galaxy jen manual. Pokud automat pak model po faceliftu (neni tam paka řazení ale kolecko). Po FL je tam adblue a zatim to vypada ze to ve fordu moc nezvladli.

Pro oba modely plati ze 7 mist je na paradu. Dozadu dospělého neposadite. Dite ano ale kufr bude nulový.
Pokud chcete 7 mist hledejte plnohodnotné sedačky i ve 3.rade. Ford tourneo custom, Mercedes V, Toyota Proace apod. Vzdy plati objem a velikost nicim nenahradis.

K zminovanemu Peugeotu Rifter. Je to osobak z dodávky. Tomu bude odpovidat kvalita jizdy, hluk apod. Nejvetsi nafta 1.5, benzin tusim 1.2. 5 lidi v autě, zavazadla, kola apod a to auto pojede za hranou svych moznosti. Ve 150tis bude utahane pred smrti. Je to idealni auto treba pro řemeslníka co v tydnu dela svoji praci a o víkendu veze rodinku a nechce 2.auto.

Pro doplneni. Svuj nazor Vam pisu jako clovek ktery za svuj zivot prodal stovky rodinnych aut a dalsi stovky moji kolegove odservisovali.

Kupte si co chcete, hlavne at Vam auto sedi. Je to technika, ktera muze vzdy zlobit. Důležité je aby Vam to delalo radost. Hodne stastnych kilometru.
respond
Štefan SR
number of posts2
date of registration20.06.2020
Saturday 20.06.2020 16:24, 4x4 som prehliadol
Moja chyba, prehliadol som 4x4...
To Rifter nemá... inak hodne záleží ako sa bude auto prevádzkovať. Moja rodinka - manželka + 3 deti vážime teraz spolu cca 210kg (ja z toho 100 :) )+ cesty po meste a okreskach. Takže určite motor nebude jazdiť na hranici možnosti. Pri vozeni 5x 100kg chlap + vzadu naklad by to bola samozrejme pravda..
respond
Radek_5
number of posts1
date of registration22.06.2020
Monday 22.06.2020 13:35, RE: 2.0 TDI CR není bez chyb
citation:
reakce na: BobanHTP, 19.06.2020 13:32 (Do nedávna jsem byl přesvědčen ...)


Až na to, že se chce 4x4 …

Mám Alhambru (=levnější Sharan) čtvrtým rokem (od nového, teď aktuálně 65.000 najeto). Problémy s motorem a pohonem žádné. Zlobí elektrické dveře - pokud se dostane do mechanismu špína, tak se nechtějí zavírat/otvírat. Cukání DSG beru jako vlastnost, ne chybu :) A ano mám i čtyřkolku... Přínos v zimě na sněhu, do kopce určitě, jinak je to jen dalších cca 80 kg navíc. To auto je vůbec těžké - má ke 2 tunám, gumy vydrží cca 2 sezóny max (i s mým nájezdem)… Do třetí řady si sednou i dospělí - pokud se uskrovní cestující ve druhé řadě - je posuvná, tak se to dá vydržet. Ano, při obsazení sedmi lidmi už to auto nemá kufr - dá se řešit boxem na střechu, ale to pak potřebujete štafle . Co se povedlo, to jsou integrované dětské sedačky. Nevím, jestli by dostali nejlepší hodnocení z pohledu bezpečnosti, ale jako praktické řešení - nemuset pořád přehazovat mezi auty, jednu mít v kufru atp., optimální řešení.
V šedesáti tisících se dělal servis - výměna oleje a náplní v převodovce, Haldexu - bum 15.000,- kč v autorizáku. Průměrná spotřeba je okolo 8 litrů nafty. Ale když chce někdo "autobus", tak asi s vyššími provozními náklady počítá. Já to mám jako služební, takže mně to nebolí, nicméně soukromě bych to asi nechtěl.
Předtím jsem měl krátce (rok) S-Max - dvojče Galaxy - základní (Titanium) dvoulitrová nafta, s manuálem. Jelo to taky pěkně, užitné vlastnosti podobné jako Alhambra. Vlastně si nebylo nač stěžovat. Jen jsem neměl třetí řadu sedadel, kterou tedy občas využiji. Motor, pohon, elektrika vše ok.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.