0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé kombi kolem r.v. 2000

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 12:28, RE: Toyota
rohYpnol posted by:
Hlučnost v bD není hmatatelé číslo? Délka brzdné dráhy není hmatatelé číslo? Rychlost, při jaké dostanete aquaplaning není hmatatelné číslo? Ovladatelnost vozu není hmatatelný parametr?
A já zapomněl - vy vlastně aquaplaning nemůžete dostat, protože předvídáte každou louži, brzdíte tak, aby jste měl i rezervu pro rezervu... Teprve teď jsem to pochopil - vy jste vizionář nebo vědma!
oprava dB aby mě zas někdo nebral doslovně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 13:40, RE: Polo
*autofans* posted by:
Tak když se oprostíme od vzájemných urážek tak po důkladné analýze příspěvků a celkem jasného názorového smýšlení pana Hejče je mů verdikt následující.
Favoritem č.1 by pro mě bylo Polo/Cordoba Variant po faceliftu klidně s motorem 1.4 OHC, oproti 1.6 žere skoro o litr na 100km méně a přitom patří stejně jako 1.6 OHC 55KW ke stejné a celkem bezproblémové řadě na dnešní dobu průměrných ale spolehlivých motorů VW groupe. Doporučuji výše zmíněný spritmonitor.de,ty spotřeby v 90% případů fakt souhl...
Tak předně díky za jednu z mála obsáhlejších reakcí k věci - dokonce obsáhlejší než článek. Mimochodem fígl na oddělování odstavců je použít HTML značku br (ve špičatých závorkách) <br><br>
Vypadá to, že volba 1,4 44kW do kombíků Polo/Cordoba po faceliftu mi bude asi skutečně nejmilejší. Použil bych pak nejen disky z Toleda, ale dokonce i ne moc jeté zimní gumy - 185/60 R14 - rozměr by měl být shodný. Docela hledím na tu cenu za rozvody u 1,4 16V - tento motor asi zcela vylučuji (byl i u Polo/Cordoba). Je možné, že budu mít při hledání smůlu a narazím v dobrém stavu jedině na 1,6 55kW. V nejhorším bych to bral, přecejenom moje spotřeba je extrém, proto nemůžu spritmonitor úplně brát v úvahu (s Toledem 1L 1,6 74kW bych tam byl nejlepší - jezdím za 6-7 litrů a oni tam mají 7-10, pravda - jen pár aut). Jezdím spíše za to, co se uvádí v techničáku na dálku a co se dívám na papírovou spotřebu na dálku, tak je to 5,4 u 1,4 44kW a 5,7 u 1,6 55kW (viz http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/polo/) - to by nemusel být velký rozdíl. Teprve až pak, kdybych byl zoufalý, že nic nemůžu najít, bych zkusil na jistotu Fabii 1,4 OHV, ale velmi nerad.<br><br>
Jinak na ty flamewaristy už kašlu, jejich úroveň znalostí, logické argumentace, intelektu a nějaké lidské solidarity je o ničem, nicméně trochu mi přecejenom posloužili (a proto jsem také tu štěkačku s nimi dlouho přijímal - větší počet příspěvků většinou do diskuze přitáhne více diskutérů a objeví se více informací... a jak už bylo řečeno, tady je to prý z tohoto pohledu v poslední době dost bída...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 13:45, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Naložím s tím tak, že s těmi 14-kami je to kec. Octavia má uváděné 195/65 R15 i na nejslabší motorizaci. A navíc Octavia je stejně už moc velká pro tu garáž.<br><br>
Méně elektroniky - co je na elektronice servisně náročného? Ta se nijak neservisuje. Servisně náročné jsou rozvody.<br><br>
Levnější díly na Octavii I? Které? Třeba zrovna ty rozvody? Jinak já mám jako hlavní volbu Polo Variant / Cordobu Vario s nějakým benzinovým osmiventilem a až jako záložní Fabii Combi 1,4 OHV. To jsem po týdnu ...
U ojetého vozu nemáte jen "spotřební materiál", ale musíte řešit i cenu nd.
14" kola na Octavii není kec, nejdřív se aspoň informujte, když děláte chytrého...
Možná jste to nepostřehl, ale elektronika je to hlavní, co se na vozech se*e.
Víte např. že taková elektronická škrtící klapka u Fabie stojí rámcově 7500,- jen materiál a rozhodně není nekazová? Oproti klasickému mechanickému lanku za pár korun u Octavie? Přístrojová deska se dá sehnat levněji na Octavii, přední světla taktéž, Fabia má přední blatníky lepené, Octavia ještě klasicky šroubované... Diagnostika škodováckých motorů není ideální... Pro vás je ale každá rada asi zbytečná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 14:14, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
Pokud ty pneumatiky nesmí na auto, tak odkudpak pochází ta zkušenost? V kterém testu se konkrétně píše o poloviční životnosti?<br><br>
Náhodou ty testy občas čtu a takový rozdíl v životnosti by mi určitě neuniknul. Mimochodem bavíme se o pneumatikách přibližné velikosti 165/70 R14, aby bylo jasno. Že by zase někdo, kdo osobní zkušenost z jednoho rozměru zobecňuje na všechny a "zapomene" to zmínit, protože by se mu to nehodilo do krámu...?<br><br>
Lidi, proberte se. Není přece důležité vyhrát dis...
Osobní zkušenost je z vozu mitsubishi carisma (podobné octavii I) v rozměru 185/65/15. Jednalo se o Barum Bravuris - nejen že vydržely pouze 15 tisíc km (continentaly premiumcontact 35 tisíc), ale hlavně jízdně to byla katastrofa. Dlouhá brzdná dráha s velmi brzkým pískotem, mizerné jízdní vlastnosti, aquaplanning na minimu vody již okolo 100 kilometrové rychlosti....Kkdyž tolik sledujete ty testy (sice mi přijde, že jste žádný nečetl) - zkuste se podívat třeba na testy pneu ADAC nebo TUV ( protože německy asi neumíte, jsou v češtině například na azpneu.cz).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 14:19, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
Cenový rozdíl mezi 14 a 15 je ten, že 14 si nechám ty čtyřděrové z Toleda 1L, když si koupím Polo Variant Jinak nevím, ale asi budou 15-ky disky dražší, ne? Ty 14-ky plecháče jsem koupil 250,- za kus. Jinak co jsem zatím kupoval já nebo známí auto z bazaru (dohromady asi 6 zkušeností, o kterých mluvím), tak nikdo tam neměl druhou sadu kol a skoro vždycky byly pneu sjeté na hranu životnosti.<br><br>
Moje odvolávka na Passat/Octavia zase taková demagogie není. Bavíme se o koncernu VAG v letech...
Felicia nikdy pozink neměla - je to opravdu jen pouhá fáma.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 14:24, RE: Těžké zklamání
rohYpnol posted by:
U ojetého vozu nemáte jen "spotřební materiál", ale musíte řešit i cenu nd.
14" kola na Octavii není kec, nejdřív se aspoň informujte, když děláte chytrého...
Možná jste to nepostřehl, ale elektronika je to hlavní, co se na vozech se*e.
Víte např. že taková elektronická škrtící klapka u Fabie stojí rámcově 7500,- jen materiál a rozhodně není nekazová? Oproti klasickému mechanickému lanku za pár korun u Octavie? Přístrojová deska se dá sehnat levněji na Octavii, přední světla taktéž, Fabia má ...
Já jsem reagoval striktně na "servisování". Elektronika se pravidelně neservisuje, ale opravuje/vyměňuje až pokud se pokazí. To jsme si nerozuměli. Navíc já Fabii fakt nemusím, mám ji až jako poslední volbu po Polo, Cordoba - klidně i kvůli té škrtící klapce, což je zajímavá informace. Ty ostatní uváděné díly předpokládám, že nebudu nikdy potřebovat, jako jsem je nikdy nepotřeboval ani u ostatních svých předchozích aut. Mne skutečně zajímají jen servisní spotřební díly.<br><br>
Ty 14-ky na Octavii mne zajímají. V prospektu od Škodovky uvedeny nejsou. To považuji za nejdůvěryhodnější zdroj. Naopak Rusáci tady http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/card/10331.html uvádí naprosto šílenou pneumatiku 175/80 R14 - (mimochodem pochybuju že s takovým nestandardem bych ušetřil). Nicméně podle toho je tu možnost, že to existuje. Možná Rusáci napsali tuhle gumu omylem u 1,4 16V místo u 1,4 OHV - tenhle motor v prospektu od Škodovky nemám. Pokud by to byla pravda, pak jsem se v tom mýlil, ale stejně bych na tom díky té šílené gumě asi neušetřil (nehledě k tomu, že Octavia nepřipadá v úvahu z více důvodů).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 14:42, RE: Toyota
rohYpnol posted by:
Hlučnost v bD není hmatatelé číslo? Délka brzdné dráhy není hmatatelé číslo? Rychlost, při jaké dostanete aquaplaning není hmatatelné číslo? Ovladatelnost vozu není hmatatelný parametr?
A já zapomněl - vy vlastně aquaplaning nemůžete dostat, protože předvídáte každou louži, brzdíte tak, aby jste měl i rezervu pro rezervu... Teprve teď jsem to pochopil - vy jste vizionář nebo vědma!
Hlučnost mne nezajímá.<br><br>
Délka brzdné dráhy nezávisí jen na gumě, ale na celém kompletu váha auta, rychlost auta, brzdy, nastavení ABS, guma, její nahuštění, vozovka, připravenost řidiče, reakce řidiče. Tudíž mne víceméně nezajímá, já bývám připravený a nejezdím extra rychle. Rozdíly v gumě to ovlivní minimálně.<br><br>
Rychlost na aquaplanning závisí kromě gum zejména na hloubce vzorku, nahuštění a váze auta - víceméně mne tedy nezajímá, nemůže odpovídat realitě, rozdíly v gumě to ovlivní minmálně. Raději jedu opatrně a velkým kalužím se skutečně vyhýbám, když to jde (mám totiž na hlavě oči, to je takové to, čím se člověk dívá na silnici), nebo prostě zpomalím a úplně nejlépe v tropických deštích prostě nikam nejedu.<br><br>
Sleduji výdrž pneumatik a valivý odpor. Ale tady nejsou zase tak extremní výkyvy, aby se některá lepší značka vyloženě vyplatila, spíš se občas ukáže, že některé levnější jsou na tom extrémně špatně a těm se pak vyhnu. Barum bohatě stačí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 14:56, RE: Toyota
Pavlik posted by:
Osobní zkušenost je z vozu mitsubishi carisma (podobné octavii I) v rozměru 185/65/15. Jednalo se o Barum Bravuris - nejen že vydržely pouze 15 tisíc km (continentaly premiumcontact 35 tisíc), ale hlavně jízdně to byla katastrofa. Dlouhá brzdná dráha s velmi brzkým pískotem, mizerné jízdní vlastnosti, aquaplanning na minimu vody již okolo 100 kilometrové rychlosti....Kkdyž tolik sledujete ty testy (sice mi přijde, že jste žádný nečetl) - zkuste se podívat třeba na testy pneu ADAC nebo TUV ( prot...
185/65/15 není běžný český rozměr. Barum je dobrý v "našich" rozměrech. To jsou zejména ty Fabiové a Feliciové 165/70 R14, 175/65 R14, 185/60 R14, 175/70 R13, atd., případně Oktávkový 195/65 R15 (ale tady nevím, tady nemám zkušenost zase já). Ta špatná zkušenost je tedy značně zavádějící.
<br><br>
Mimochodem "aquaplanning okolo 100km rychlosti" skutečně neznám, protože pokud hrozí, stačí jet 80km/h nebo i méně. Testy sleduji občas, ale hlavně sleduji testy konkrétních rozměrů - tedy těch malých.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 15:03, RE: Bezpečnost
rohYpnol posted by:
Proč jezdit autem? Třeba proto, že teleport ze Startreku jsem funkční ještě neviděl a hvězdnou bránu taky ne. Proč si nenamontovat bezpečnostní rám? A víte o tom, že už jsem o něm i přemýšlel? Jen bez helmy, skořepiny a 5bodového bezpečnostního pásu moc nedává smysl a pak už docela klesá praktičnost vozu.
Jste ale opět mimo. Ono totiž autonehody bohužel nejsou statisticky nevýznamné a proto se jimi má smysl zabývat. Kolik lidí zeře v Česku po zásahu meteoritem za rok? Nikdo?
Kolik lidí zahyne ...
Fatální nehody, kterým se nedalo nijak předejít, jsou statisticky nevýznamné. Jinými slovy na cestě, kterou pravidelně jezdím, se stala za x posledních let jenom jedna a té se dalo předejít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 18:43, RE: Polo
*autofans* posted by:
Tak když se oprostíme od vzájemných urážek tak po důkladné analýze příspěvků a celkem jasného názorového smýšlení pana Hejče je mů verdikt následující.
Favoritem č.1 by pro mě bylo Polo/Cordoba Variant po faceliftu klidně s motorem 1.4 OHC, oproti 1.6 žere skoro o litr na 100km méně a přitom patří stejně jako 1.6 OHC 55KW ke stejné a celkem bezproblémové řadě na dnešní dobu průměrných ale spolehlivých motorů VW groupe. Doporučuji výše zmíněný spritmonitor.de,ty spotřeby v 90% případů fakt souhl...
Seriově se i dnes ESP montuje až do vyšších tříd, ano, ABS je je homologační nutnost.
Viděl jsem pár rozstřelených fábií - vydrží fakt hodně, v tom je felicie o pár světelných let z5. Ale tady je tahle info offtopic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 19:38, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
185/65/15 není běžný český rozměr. Barum je dobrý v "našich" rozměrech. To jsou zejména ty Fabiové a Feliciové 165/70 R14, 175/65 R14, 185/60 R14, 175/70 R13, atd., případně Oktávkový 195/65 R15 (ale tady nevím, tady nemám zkušenost zase já). Ta špatná zkušenost je tedy značně zavádějící.
<br><br>
Mimochodem "aquaplanning okolo 100km rychlosti" skutečně neznám, protože pokud hrozí, stačí jet 80km/h nebo i méně. Testy sleduji občas, ale hlavně sleduji testy konkrétních rozměrů - tedy těch malých.
Rozměr 185/65/15 je naprosto běžný rozměr. Ale dle toho co píšete by Vám stačilo i kolo z žebřiňáku. Nevím jak Vás, ale mě quaplaning ve 100km/h na lehce mokré vozovce (minimum vody na vozovce) dost zaskočil a zklamal - pneu měly 75% vzorku. Následující continentaly v obdobné situaci s přehledem zvládaly rychlost 130+, současné michelin energysaver (na současném voze) zvládají taktéž 130+ bez jakéhokoli náznaku problému.
Testy pneumatik jsou tam uvedeny v různých běžných rozměrech, dokonce i v "galuskách" 165-175 - jen to chce používat ty věci na hlavě ke čtení a nikoli k filtrování informací nehodících se k Vašemu názoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 21:56, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Já jsem reagoval striktně na "servisování". Elektronika se pravidelně neservisuje, ale opravuje/vyměňuje až pokud se pokazí. To jsme si nerozuměli. Navíc já Fabii fakt nemusím, mám ji až jako poslední volbu po Polo, Cordoba - klidně i kvůli té škrtící klapce, což je zajímavá informace. Ty ostatní uváděné díly předpokládám, že nebudu nikdy potřebovat, jako jsem je nikdy nepotřeboval ani u ostatních svých předchozích aut. Mne skutečně zajímají jen servisní spotřební díly.<br><br>
Ty 14-ky na Octa...
Já zas budu věřit raději technickému průkazu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 21:58, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
185/65/15 není běžný český rozměr. Barum je dobrý v "našich" rozměrech. To jsou zejména ty Fabiové a Feliciové 165/70 R14, 175/65 R14, 185/60 R14, 175/70 R13, atd., případně Oktávkový 195/65 R15 (ale tady nevím, tady nemám zkušenost zase já). Ta špatná zkušenost je tedy značně zavádějící.
<br><br>
Mimochodem "aquaplanning okolo 100km rychlosti" skutečně neznám, protože pokud hrozí, stačí jet 80km/h nebo i méně. Testy sleduji občas, ale hlavně sleduji testy konkrétních rozměrů - tedy těch malých.
Tento rozměr je naprosto běžný. Zrovna zveřejnili na jednom serveru test i se seznamem vozů s tímto rozměrem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:04, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
Hlučnost mne nezajímá.<br><br>
Délka brzdné dráhy nezávisí jen na gumě, ale na celém kompletu váha auta, rychlost auta, brzdy, nastavení ABS, guma, její nahuštění, vozovka, připravenost řidiče, reakce řidiče. Tudíž mne víceméně nezajímá, já bývám připravený a nejezdím extra rychle. Rozdíly v gumě to ovlivní minimálně.<br><br>
Rychlost na aquaplanning závisí kromě gum zejména na hloubce vzorku, nahuštění a váze auta - víceméně mne tedy nezajímá, nemůže odpovídat realitě, rozdíly v gumě to ovlivní...
Zase demagogie "...Délka brzdné dráhy nezávisí jen na gumě, ale na celém kompletu váha auta, rychlost auta, brzdy, nastavení ABS, guma, její nahuštění, vozovka, připravenost řidiče, reakce řidiče..." je sice pravda.
Ale co je asi jako proměnná? Vůz budu mít stále stejný. Auto bude vážit stejně, ABS bude nastaveno stále stejně, já budu pořád stejný řidič, hustit pneu budu taky stále stejně, moje připravenost bude stále stejná. Čím ovlivním délku brzdné dráhy? Jedině kvalitou pneu. Nebo když budu jezdit na barumech, tak budu ostražitější než když budu mít goodyeary? To asi dost těžko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:05, RE: Bezpečnost
Michal Hejč posted by:
No jasně, takže tohle je přesně ten typ člověka, co se stará jenom o sebe a když už načal to náboženství, tak si do toho svého tanku určitě ještě pověsil na zpětné zrcátko kříž (to aby už tak mizerný výhled byl ještě horší). <br><br>
A k těm nesmyslům ohledně toho, že mne něco neochrání před nehodou - ano před nehodou skutečně VUBEC neochrání nějaké hvězdičky z nějakého testu pasivní bezpečnosti. Ty se starají až o to, co se stane při nehodě a ani tak nezaručují, že se nic nestane, ale před ...
Ano, starám se o sebea svou rodinu - asi jsem vážně egoista. Kdybyste alespoň dokázal používat přečtené informace a neblábolil něco o křížích na zrcátku - psal jsem, že jsem bezvěrec. Maximálně úsměvná je pro mne Vaše představa aktivní bezpečnosti (pominu, že tu pasivní neméně důležitou zcela ignorujete) - ujet dodávce která se na Vás lepí je při výkonech uvažovaných vozů sci-fi - ještě tak věřím, že se necháte bezpečně předjet. Mám asi trochu (zřejmě více než trochu) jinou představu o vozidle jemuž svěřuji svůj život a zdraví - také najedu za tři roky totéž co Vám trvá více než deset let - totiž sto tisíc km. Bohužel se mé zkušenosti od Vašich velmi liší - aktivní bezpečnost v ČR nestačí. Měl jsem již čtyři nehody (naštěstí všechny malé a pro mne bez následků) - ale ŽÁDNOU jsem nezavinil. Proto je pro mne 5* jedno z NEJ kritérií při výběru vozu - chápu, že Vy na takové vozy nemáte, ale nerozumím proč si to nechcete přiznat a schováváte se za velmi diskutabilní argumentace. V současné době provozuji svůj pátý vůz (poslední čtyři kupované nové) a příští rok bude nové- "ekologiké" dieselové SUV nissan x-trail - mám mimi a potřebuji ještě větší bezpečnost i prostor. Doposud mám najeto "pouhých" 650 tisíc km - z toho bohužel větší část v mizerné zemi jménem Česká republika.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:13, RE: Polo
Michal Hejč posted by:
Tak předně díky za jednu z mála obsáhlejších reakcí k věci - dokonce obsáhlejší než článek. Mimochodem fígl na oddělování odstavců je použít HTML značku br (ve špičatých závorkách) <br><br>
Vypadá to, že volba 1,4 44kW do kombíků Polo/Cordoba po faceliftu mi bude asi skutečně nejmilejší. Použil bych pak nejen disky z Toleda, ale dokonce i ne moc jeté zimní gumy - 185/60 R14 - rozměr by měl být shodný. Docela hledím na tu cenu za rozvody u 1,4 16V - tento motor asi zcela vylučuji (byl i u Polo/Co...
Pane Hejč, psát ve Vašem případě o intelektu jiných diskutérů je velmi odvážné až úsměvné. Jestliže Vám jde o ekologii, udržitelný rozvoj planety, nízké náklady a již ani nevím jaké další "atributy" jste zde uvedl, mám jedinou radu - držte se Vámi vychvalovaného MHD.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:14, RE: Bezpečnost
Michal Hejč posted by:
Fatální nehody, kterým se nedalo nijak předejít, jsou statisticky nevýznamné. Jinými slovy na cestě, kterou pravidelně jezdím, se stala za x posledních let jenom jedna a té se dalo předejít.
Věřím tomu, že být Vy na místě mrtvého řidiče, jistě té nehodě zabráníte - jste Superman. A kdyby ne, žádná velká škoda by nenastala.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:19, RE: Bezpečnost
Michal Hejč posted by:
V jakém papírovém voze? Co to je za žvást?<br><br>
Jinak o to, jak jsem ostatním lidem svým autem nebezpečný jde především! Auto je přece zbraň, tak proč ji dělat ještě více nebezpečnou?!<br><br>
To, že vůbec jezdím autem, skutečně je v jistém slova smyslu moje bezohlednost a je dobře, že to tak vnímám, alespoň mám oproti chodcům a cyklistům více pokory. Nicméně svoji bezohlednost jsem omezil na nejnižší možnou míru, snažím se jezdit jen na nejnutnější jízdy (všude se pěšky dojít nedá, některé v...
Za ubožáka považuji spíše člověka nevážícího si vlatní rodiny neřku-li vlastního života. Raději totiž budu zdravý a bohatý - než-li chudý a nemocný (zmrzačený).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:36, RE: Těžké zklamání
rohYpnol posted by:
Já zas budu věřit raději technickému průkazu.
No tak to není zrovna dobrý nápad - já mám u svého Toleda v techničáku jako alternativní 15-ky gumy na 14-kách discích nebo obráceně, už nevím. V techničácích jsou často chyby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.10.2010 22:41, RE: Toyota
rohYpnol posted by:
Zase demagogie "...Délka brzdné dráhy nezávisí jen na gumě, ale na celém kompletu váha auta, rychlost auta, brzdy, nastavení ABS, guma, její nahuštění, vozovka, připravenost řidiče, reakce řidiče..." je sice pravda.
Ale co je asi jako proměnná? Vůz budu mít stále stejný. Auto bude vážit stejně, ABS bude nastaveno stále stejně, já budu pořád stejný řidič, hustit pneu budu taky stále stejně, moje připravenost bude stále stejná. Čím ovlivním délku brzdné dráhy? Jedině kvalitou pneu. Nebo když budu...
Ne, když budu dostatečně ostražitý a nebudu jezdit moc rychle, můžu mít prakticky libovolné "normální" gumy. A o tom to je.<br><br>
Demagogie? Ten kdo první křičí, od toho to fičí... Nejdůležitejší proměnnou je samozřejmě vlastní rychlost a stav vozovky. Nebo chceš vracet řidičák?
respond
  1 ... 5 6 7 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.