0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé auto s nízkým obsahem motoru

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.07.2012 10:56, rada
Jenže o tom to je, tady nejsme v nějaké stereotypní práci, kde vlastní iniciativa nemá šanci a někdy právě kravina má cenu zlata. Z uvedených zkušeností od různých zdrojů se dozvídáme, že ženské obvykle chtějí malé auto jen když nepoznaly něco lepšího. Pokud bychom všichni dělali jen to co máme, byli bychom jen stádo ovcí a dodnes tancovali kolem ohně (možná ani kolem ohně ne) a radovali se z umláceného jelena. Právě volný průtok myšlenek a kreativita dělá z lidí to co je odlišuje od většiny zvířat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.07.2012 11:41, rada
Čekal jsem nějakou takovou odpověď. Jenže to je právě ono.Tazatel si už něco vybral, rozhoduje se mezi dvěma vozy. Nechce ani omegu a ani nic, co má víc jak 4,5 m. Lidé by byli dál, kdyby občas dělali to, o co jsou požádáni. Jinak bych musel jít večer na jeleny s tlupou iniciativních tupců.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.07.2012 13:29, rada
ok, budu o kapku konstruktivnejsi: z mnoha duvodu (motor, konstrukcni stari, vnirtrni prostor pro posadku, snad i "bezpecnost") bych volil radeji Micru 2004 než Polo 2001. ale jak rikam, jedna se vicemene stale o auto za trest. navic za 80-90tisíc se da opravdu koupit smyslupneji. to s tim, kde by lide byli, kdyby delali jen to, o co jsou zadani, je na delsi a vyrazne off topic diskurs, klonim se spise k Paulovi. btw. ani ten jelen by nebyl, spis plody rostouci v korunach stromu. i nase masozravost/prechod od vsezravosti je vysledkem iniciativy tupcu, kteri slezli se stromu. jinak me unika vyznam minivozu obecne. nizsi provozni naklady/spotreba/kupni cena noveho minivozu u mne nevyvazi zapory...nehlede na to, ze vetsinou se to kupuje jako nakupni taska a pak v tom zena taha i deti, protoze a) vetsi auto uziva partner a neni k dispozici b) vetsi auto je k dispozici, ale patrner je citlivka a nepujci od nej klice, protoze draha by mu to odrela...takze se vlastne kupuje nebo udrzuje druhe male zbytecne auto, aby se vykladni skrin rodiny neodrela. take z praxe a je to casty pripad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.07.2012 18:17, rada
Do 100t Kč se dá koupit Grande Punto a to je taky docela solidní auto. S 1.2 8V se nemá co pokazit a motor není línej.
Jo a když už se tady tak řeší ty ženy a 4,5m, tak moje žena miluje jízdu v Passatu a když má jet v něčím menším ( třeba Thalie nebo Fabie ), je z toho brutálně na prášky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.07.2012 14:43, Polo nemá tříválec
... pokud je mi známo, tak pvním tříválcovým motorem koncernu VW byl motor známý u nás jako HTP (Volkswagen ani Seat tuto "vznešenou" zkratku nepoužívaly, to byl marketingový výmysl Škody).
Ten litrový motor je čtyřválec. Otázkou je který, protože koncern měl v té době dva litrové čtyřválce s výkonem 37kW, jeden vyvinutý samotným Volkswagenem (rozvod OHC, litinový blok), druhý Škodou (rozvod OHV, hliníkový blok) pro "Juniora".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.07.2012 13:26, Bezpečnost při srovnávání
Já bych ocenil, pokud už vybíráme nebo srovnáváme určítou skupinu vozů, porovnat i aktivní a pasivní bezpečnost, kterou dané vozy nabízí, pro mě je to jedno z hlavních kritérií. Upřimně, je mi jedno, jestli mi kilometr ujeté vzdálenosti stojí 5,165kč nebo 6,005kč, spíš bych dal na to, jestli mi dá daný vůz větší šanci přežít havárii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.07.2012 14:17, RE: Bezpečnost při srovnávání
subarák posted by:
Já bych ocenil, pokud už vybíráme nebo srovnáváme určítou skupinu vozů, porovnat i aktivní a pasivní bezpečnost, kterou dané vozy nabízí, pro mě je to jedno z hlavních kritérií. Upřimně, je mi jedno, jestli mi kilometr ujeté vzdálenosti stojí 5,165kč nebo 6,005kč, spíš bych dal na to, jestli mi dá daný vůz větší šanci přežít havárii.
Rozumím. Zde jsem se tímto hlediskem opravdu nezabýval. Nicméně stejně se to nedá jednoznačně srovnat. Existují exempláře s různou bezpečnostní výbavou, takže jeden vůz v plné výbavě na tom bude jinak než základní model, a to, troufnu si tvrdit, i napříč výrobci. Takže se může stát, že hůře obodovaný model tím, že má plnou výbavu, bude bezpečnější, než bodově lépe hodnocený model v základním provedení. Předpokládám, že nárazové testy se dělají pro modely s vrcholnou výbavou pasivní bezpečnosti.
A ruku na srdce, nevěřím, že si kdokoliv koupí bezpečnější ojetý automobil, ze kterého budou koukat problémy a další investice, než by raději zvlolil méně vybavenou skutečnou "voňafku" - to jen k té ceně za ujetý kilometr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 09:03, RE: Bezpečnost při srovnávání
David V posted by:
Rozumím. Zde jsem se tímto hlediskem opravdu nezabýval. Nicméně stejně se to nedá jednoznačně srovnat. Existují exempláře s různou bezpečnostní výbavou, takže jeden vůz v plné výbavě na tom bude jinak než základní model, a to, troufnu si tvrdit, i napříč výrobci. Takže se může stát, že hůře obodovaný model tím, že má plnou výbavu, bude bezpečnější, než bodově lépe hodnocený model v základním provedení. Předpokládám, že nárazové testy se dělají pro modely s vrcholnou výbavou pasivní bezpečnosti. ...
Opravím tě Davide, neboť zde předpokládáš chybně. Testy Euro NCAP se provádí vždy s nejmenší (nejhorší) prodávanou výbavou napříč trhy. Pokud tedy bude např. polo pro Německo vybaveno v základu 6 airbagy a pro ČR pouze jedním, testy se budou provádět na "české" verzi. Totéž platí pro bezpečnostní systémy typu ESP, presafe, atd. - pokud existuje trh kde nejsou nabízeny sériově, není k jejich existenci přihlíženo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 09:24, RE: Bezpečnost při srovnávání
Pavlik posted by:
Opravím tě Davide, neboť zde předpokládáš chybně. Testy Euro NCAP se provádí vždy s nejmenší (nejhorší) prodávanou výbavou napříč trhy. Pokud tedy bude např. polo pro Německo vybaveno v základu 6 airbagy a pro ČR pouze jedním, testy se budou provádět na "české" verzi. Totéž platí pro bezpečnostní systémy typu ESP, presafe, atd. - pokud existuje trh kde nejsou nabízeny sériově, není k jejich existenci přihlíženo.
To jsem nevěděl. Nicméně na podstatě sdělení to mění málo. Tedy základní model lépe hodnoceného vozu nemusí být bezpečnější než plně vybavený vůz, který je ovšem tabulkově hůře hodnocen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 10:26, RE: Bezpečnost při srovnávání
David V posted by:
To jsem nevěděl. Nicméně na podstatě sdělení to mění málo. Tedy základní model lépe hodnoceného vozu nemusí být bezpečnější než plně vybavený vůz, který je ovšem tabulkově hůře hodnocen.
S tím se dá částečně souhlasit, ale osobně bych se raději podíval na výsledky konkrétních modelů a srovnával přímo dané vozy. Příkladem budiž třeba česká octavia 2, která bude při čelním nárazu i v plné výbavě horší než například můj oblíbený megane. Důvodem je horší strukturální pevnost skeletu i menší schopnost absorbce energie při řízené deformaci daná konstrukcí vozu - rozdíly jsou celkem dobře vidět na ponárazových fotografiích NCAP. Proto bych vždy porovnával konkrétní vozy a vyhnul bych se paušalizaci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 10:53, RE: Bezpečnost při srovnávání
Pavlik posted by:
S tím se dá částečně souhlasit, ale osobně bych se raději podíval na výsledky konkrétních modelů a srovnával přímo dané vozy. Příkladem budiž třeba česká octavia 2, která bude při čelním nárazu i v plné výbavě horší než například můj oblíbený megane. Důvodem je horší strukturální pevnost skeletu i menší schopnost absorbce energie při řízené deformaci daná konstrukcí vozu - rozdíly jsou celkem dobře vidět na ponárazových fotografiích NCAP. Proto bych vždy porovnával konkrétní vozy a vyhnul bych se paušalizaci.
Nemám námitek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 13:29, RE: Bezpečnost při srovnávání
David V posted by:
Nemám námitek.
Já ano ... zrovna automobily Renault jsou typickou ukázkou konstrukce, která je přímo stavěná na nárazové testy EuroNCAP. A ty jsou zase krásnou ukázkou, jak strašení lidí a marketing hýbou světem.

Zkuste se pobavit např. s některým z hasičů, kteří stříhají lidi nebo jejich ostatky z vraků při nehodách. Zjistíte, že ani ten Renault, který má už dlouhá léta v nárazových euro-testech plný počet hvězdiček, nedopadá výrazně lépe při reálných nehodách, než jiné značky. Spíš naopak. On ten náraz ve skutečnosti málokdy (lépe řečeno téměř nikdy) nedosáhne stejných parametrů, jako při testu (rychlost, úhel, tuhost překážky apod.).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.07.2012 19:17, RE: Bezpečnost při srovnávání
AnderN posted by:
Já ano ... zrovna automobily Renault jsou typickou ukázkou konstrukce, která je přímo stavěná na nárazové testy EuroNCAP. A ty jsou zase krásnou ukázkou, jak strašení lidí a marketing hýbou světem.

Zkuste se pobavit např. s některým z hasičů, kteří stříhají lidi nebo jejich ostatky z vraků při nehodách. Zjistíte, že ani ten Renault, který má už dlouhá léta v nárazových euro-testech plný počet hvězdiček, nedopadá výrazně lépe při reálných nehodách, než jiné značky. Spíš naopak. On ten náraz ve s...
Jestliže Renault umí postavit auto přímo na "marketingové" testy NCAP, proč to "nadpozemsky skvělá" škodovka nedokáže také? Posun mezi octavií 1 a 2 je po deseti letech (!!) vývoje jeden bod získaný navíc při čelním nárazu - to je bída.

PS: Vzhledem k tomu, že švagr je profesionální hasič, mám informace takříkajíc z první ruky. Nejvíce jsou podle něj ohroženy posádky vozů BMW a Audi - nejtěžší nehody. Přitom si nemyslím, že to je vina vozů daných značek, ale spíše jde o problém "kvality" jejich řidičů. Jinak nejvíce jsou vystříháváni cestující ze škodovek - je jich nejvíce, takže mne to také nepřekvapuje.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.