0
back
 

diskuze k tématu: VW Polo nebo Ford Fiesta?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.06.2010 10:26, rada
Pokud chrochtu, tak Polo. Pokud benzín, tak je to fuk. A u takto starýho auta bych naftu nekupoval, zejména s tím výhledem, že si auto dlouho nechám - s naftou by ta doba užívání nemusela být tak dlouhá, než by cena za opravu překročila cenu vozidla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.06.2010 11:17, rada
V téhle době se do pola dávali ještě SDi a pokud to musí být diesel šel bych do toho. Línej ale spolehlivej. Zas na druhou stranu si myslím že fiesta bude o chlup větší a bude u ní menší riziko odcizení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.06.2010 11:48, rada
Pane tazateli, Vámi udávané roky výroby jsou u obou aut hraniční jak z hlediska modelů, tak vznětových motorů. Fiestu chcete asi 4. generace (tu, co je na obrázku), která se vyráběla (tuším) od roku 2002 a začaly se do ní montovat 1,4 TDCi, o kterých toho moc nevím. Oproti starým 1,8 TD a pak TDDi jsou určitě kultivovanější a úspornější, ale co se týče životnosti nevím (vzhledem k tomu, že jde o komín 1. generace)...
S Polem Vám poradím víc, neb jsem polista (i když trochu falešný). V roce 2001 se vyrábělo Polo 6N2, ve kterém nejčastěji z chrochtáků najdete 1,9 SDi, který představuje vrchol spolehlivosti a životnosti, s dynamikou a kultivovaností je to horší. Kdybyste chtěl TDi, musel byste z daného roku vzít Classic nebo Variant, což je vlastně převlečená Cordoba. Do obou se dávaly 1,9 TDi 66 i 81 kw s rotačním čerpadlem a oba to jsou VYNIKAJÍCÍ agregáty z hlediska životnosti a spotřeby (v Polu i z hlediska dynamiky). Potíže mají jen z váhou vzduchu a zatuhlou regulací lopatek turba, kterou v roce 2001 měly už všechny verze (ne pouze ta s 81 kw, jak se často tvrdí). V krátkém 6N2 jsem viděl i 1,7 SDi a údajně se tam montoval i 1,4 SDi a před ukončením výroby modelu se tam dostal i z Fabie známý tříválec 1,4 TDi PD. Ale na tyto tři jmenované motorizace u nás u Pola 6N2 jen těžko narazíte. Naopak pro následující generaci 9N (to je tato: Oo=v=oO) je 1,4 TDI PD typickým agregátem a najdete tam i 1,9 TDI PD (74 kw).
Jak ale píše níže David V - rozmyslete si, zda skutečně potřebujete diesel. Pokud na něm trváte, hledejte poctivě servisované Polo 6N2 s 1,9 SDi, což nebude lehké.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.06.2010 12:00, rada
No a myslím, že se to tady dá zamknout
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.06.2010 16:21, rada
Muroň >> nevadí, že u TDI Poldy se nachází nad přední nápravou zhruba 99% hmotnosti vozidla?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 19:56, rada
Kyle? Čemu to vadí?To,že odejde náprava dřív je fakt,ale chce si ho nechat dlouho,takže v něm prostě utopí prachy,ale bude jezdit v klidu. Ještě by to mohlo vadit sportovní jízdě, tak podle dotazu to nevypadá na někoho,kdo se chce bavit za volantem.
Osobně bych diesel bral taky spíš od VW a to rovnou 1,9TDi viz info Muroň. Nicméně je drahé a nejsem přesvědčen,že kvalita odpovídá ceně.
V tomto ohledu bych rovnou přeostřil na Fabii TDi, výběr je takový,že při troše štestí najdeš dobrý kus s výbavou a ani nebude moc stočený.
Muroň: to vykreslení Pola je bomba, chvíli jsem na to čuměl, co to je za kód :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 15:11, rada
Taky trochu nechápu logiku dieselu v malém autě. Kdysi jsem měl Punto diesel a po 2 letech je omladil za Punto 1.2 benzin. Diesel jezdil za 5,5 a benzinak za 6,5. Diesel netopil, nebrzdil a na nerovnostech nebyl tak komfortni kvuli tuzsimu perovani vpredu. A to jeste nastesti nebyl Common-Rail. Navic benzinove auto jde sehnat po dedouskovi s par km. Diesel v ojetem malem aute je z 90% po obchodnim zastupci s instantnima polivkama a drive nez po 150tkm nebo trech bourackach a 5 ridicich se obvykle neprodava. Good luck ! aneb Vas diesel servis Bosch se tesi na brzkou navstevu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 18:40, rada
Mám fiestu 1,4TDCI a uplna balada pokud bych se znova rozhodoval co si pořídit tak tak bych šel znovu do fiesty. Jezdim za 5,5 nafty a lítá to pekne takže nemam co řešit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 18:58, rada
Přesně jak píše Pepa do tak malého auta se diesel nehodí . Nadměrně zatěžuje přední nápravu a je dražší servis . Podle toho jak píše tazalel s autem toho asi ani moc nenajezdí ,takže diesel opravdu ne. O dieselu bych uvažoval jen tehdy , pokud bych měl přístup k ,,levné naftě"
(víme co tím myslím) a pak jednoznačně Fiestu 1,4 Tdci. je výrazně tišší než Tdi a také pojistné ručení bude někde jinde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 17:44, rada
Polo je dobra volba, v benzinu se da jet i za 5,5 L - verze 1.2 HTP Oo=v=oO, servis levnejsi nez nafta, pri malem najezdu se nafta nevyplati, predni naprava moc v dieslu nevydrzi, ono na nasich silnicich obecne moc ne :-0
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 20:03, rada
Máme v autoškole FABII 1.9 SDi, najeto ve výcviku 140 000 km a musím potvrdit, že i když líný, nesmrtelný motor. Co s ním dělají žáci je k neuvěření, ale motor šlape. Takže mé doporučení, pokud POLO, tak SDi. Možná bych se také přiklonil spíše k té FABII.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.06.2010 07:14,
Hezky napsaná rada. Doufám že se tazateli malinko rozsvítí a půjde do benzínu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.06.2010 07:31, RE: bez předmětu
Valnoha posted by:
Hezky napsaná rada. Doufám že se tazateli malinko rozsvítí a půjde do benzínu.
Opravdu, musím jen souhlasit.
I doporučení Yarise je pořádku. Stejně tak by se dala do výběru zahrnout i Corsa, o které bych třeba uvažoval já, jako bývalý majitel Opelu, který mi za 10 let moc vrásek nezpůsobil. Nicméně, jak už se to tady nesčetněkrát objevilo - tato malá auta jedině s benzínem, a to zejména v tomto stáří. Ten litrový rozdíl spotřeby udělá při ročním nájezdu 10000 km nějakých 3000 Kč - to přece není tak moc, abych se stresoval, jestli se mi to opravdu vyplatí nebo ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.06.2010 07:58, RE: bez předmětu
David V posted by:
Opravdu, musím jen souhlasit.
I doporučení Yarise je pořádku. Stejně tak by se dala do výběru zahrnout i Corsa, o které bych třeba uvažoval já, jako bývalý majitel Opelu, který mi za 10 let moc vrásek nezpůsobil. Nicméně, jak už se to tady nesčetněkrát objevilo - tato malá auta jedině s benzínem, a to zejména v tomto stáří. Ten litrový rozdíl spotřeby udělá při ročním nájezdu 10000 km nějakých 3000 Kč - to přece není tak moc, abych se stresoval, jestli se mi to opravdu vyplatí nebo ne.
Řekll bych že tazatel je trošku starší škola (nic ve zlém) který ještě žije v dobách atmosférických nafťáků se vstřikem do předkomůrky. U těchto modelů mohla maximálně při extrémní zatěži nanejvýš prasknout hlava válců. Jinak kromě olejů a výměny žhaviček jednou za 10 let jste o něm z 99% ani nevěděli až na ten randál, nehledě na to že jel prakticky na cokoliv.
To holt v dnešní době CR dieslů není ani trošku možné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.06.2010 23:53, RE: bez předmětu
Valnoha posted by:
Hezky napsaná rada. Doufám že se tazateli malinko rozsvítí a půjde do benzínu.
Yaris je celkem dobrá volba. Rozhodovali jsme se mezi ním a Mazdou 2. Posuvná dělená zadní sedadla a odstranitelné dno kufru rozhodly nakonec pro yaris.

V salonu jsem projel yaris 1.0L 3-válec i 4-válec 1.3L 64kW (rok 2008) a vzal 1,3jku. Litrový motor od 70tky už moc nezrychloval. 1,3jka je přeci jen svižnější a do města i na okresky stačí. 1.0L motor byl taky oproti 4válci ve vyšších otáčkách hlučnější (zvuk asi jako diesel), ale zvyknout by se na to asi dalo.

S yarisem mám najeto po téměř 2 letech 20 tkm a bez problémů. Jen po půl roce se objevilo občasné povrzávání od zadní nápravy. To servis vyřešil během garančky a od té bez problémů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.06.2010 19:20, RE: bez předmětu
Valnoha posted by:
Řekll bych že tazatel je trošku starší škola (nic ve zlém) který ještě žije v dobách atmosférických nafťáků se vstřikem do předkomůrky. U těchto modelů mohla maximálně při extrémní zatěži nanejvýš prasknout hlava válců. Jinak kromě olejů a výměny žhaviček jednou za 10 let jste o něm z 99% ani nevěděli až na ten randál, nehledě na to že jel prakticky na cokoliv.
To holt v dnešní době CR dieslů není ani trošku možné.
Znamy ma 1.9 SDi v Fabii kombi, najeto za cca 8 let 320 tisic, motor slape jak hodinky, pri startovani ramus neuveritelny, spotreba 5 Litru. Investice za posledni 2 roky 40 tisic (predni naprava, tlumice, stabilizator, brzdy atd..) deleno najezdem 40 tisic km za ty dva roky ´= 1 kc/km v servisu.
Ja jezdim Polem 1.2 HTP, najeto 173 tisic, za posledni 2 roky servis cca 35 tisic, deleno najezdem 55 tisic km = 0,64 Kc/km, spotreba 5,5 Litru Shell V-Power.
Takze co myslite, stoji za to jit do te nafty? Pripoctete cenu paliv a hlavne tazateluv rocni najezd a moc se to nevyplati....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 13.06.2010 11:31, Moje skromné rady
1. Když chcete mít auto na delší dobu - Jednoznačně POLO
2. Vzít raději benzín ale ne HTP (nemá velkou životnost)
3. Tříválec nebrat, snad jen 1.0 VVT-i od Toyoty ujde
4. Když už naftu v POLU 2002, tak jedinně 1.9 SDI (držák auto i motor)

Vím, že asi zůstanete u nafty, pokud nejste závodník, ideální volba bude POLO 1.9 SDI - nesmrtelné auto, klidně bych si i více připlatil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 13.06.2010 18:50, RE: Moje skromné rady
will83 posted by:
1. Když chcete mít auto na delší dobu - Jednoznačně POLO
2. Vzít raději benzín ale ne HTP (nemá velkou životnost)
3. Tříválec nebrat, snad jen 1.0 VVT-i od Toyoty ujde
4. Když už naftu v POLU 2002, tak jedinně 1.9 SDI (držák auto i motor)

Vím, že asi zůstanete u nafty, pokud nejste závodník, ideální volba bude POLO 1.9 SDI - nesmrtelné auto, klidně bych si i více připlatil.
Souhlasim, u HTP obcas praska hlava motoru, nesmi se to honit zastudena naplno, neni to stavene na 500 tisic, ale 300 to udela....
1.9 SDI drzak do 500 tisic v pohode, delaji se ale rozvody, coz u HTP odpada, je retez....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.06.2010 06:49, RE: bez předmětu
Petr S posted by:
Yaris je celkem dobrá volba. Rozhodovali jsme se mezi ním a Mazdou 2. Posuvná dělená zadní sedadla a odstranitelné dno kufru rozhodly nakonec pro yaris.

V salonu jsem projel yaris 1.0L 3-válec i 4-válec 1.3L 64kW (rok 2008) a vzal 1,3jku. Litrový motor od 70tky už moc nezrychloval. 1,3jka je přeci jen svižnější a do města i na okresky stačí. 1.0L motor byl taky oproti 4válci ve vyšších otáčkách hlučnější (zvuk asi jako diesel), ale zvyknout by se na to asi dalo.

S yarisem mám najeto po téměř ...
Jezdil jsem s Yarisem asi týden a Fiesta a dokonce i Fabia (Polo jsem neřídil) na silnici sedí o dvě, respektive o jednu třídu líp.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.