0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Polo BlueGT mění čtyři válce na dva

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 12:47, Loketní opěrka
Neni ta loketní opěrka ještě ze staré octavie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 12:57,
Tak myslim ze teraz uz benzin a diesel budu v otazke zlozitosti minimalne na rovnakej urovni. Uz sa tesim na spolahlivost. Dufam ze ma prekvapi. Zatial ostanem priaznivcom atmosfer..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 14:41,
Do malýho auta je přece nejlepší třílitrový jednoválec turbo. To už každý ví. Jen se to nesmí moc točit při rozjezdech. Při silné ekceleraci se může stát že se začne auto otáčet kolem motoru. Ale co, dáme čidlo omezující otáčky, čidlo prokluzu, čidlo stability, škrtící klapky, elektromotor vyrovnávající vibrace, haldex a pak to bude bomba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 14:55, spotřeba
Moc pěkné auto, nechal bych si říct. Jen mě vždy zaujme, jak někteří výrobci aut vyrobí edici, která má být spořivá na palivo. Je to buď hybrid, nebo něco podobného, ale stejně je ta spotřeba kolem 5 litrů. Samozřejmě, že to neodsuzuji, ale když si vezmu mojí 15 let starou škodovku s naftovým motorem (téměř již k sešrotování) vs nové a super úsporné auto prošpikované nejmodernějšími technologiemi za spousty peněz, tak se divím, že ten rozdíl ve spotřebě není téměř znát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 17:13, zese revoluce
Vždy mně fascinují ta různá revoluční řešení, oběvování Ameriky, atd. a vše už tu bylo - malý přeplňovaný motor (Fiat, VW, i jiní), start-stop (už kdysi u Golfu), a teď odpojování válců, které zavedli už ve starých amerikách. Ale marketingové oddělení to nazve revolucí a aby to mělo výsledek, odjedou to s novináři testovat do rovinatého Holandska :D Byl bych rád, kdyby tento ´´revoluční´´ systém otestovali na Tipcars v tradičním testu spotřeby (který už navíc dlouho nebyl) a srovnali to s normální 1,4 TSI. Ať se ukáže úspora v reálu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 18:51, Nerozumím tomu
Odpojování válců je vlastně zmenšení pracovního objemu. Jenže downsizing vlastně dělá totéž - základní pracovní objem je malý a zvětšit se dá přifouknutím další směsi turbem. No a proč jsou tyhle dvě věci na jednom motoru současně? Chápu odpojování poloviny válců u velké atmosféry, ale tady by se to mělo řešit tím turbem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 19:47, Ušetřím cca 0,4l/100km kombinovaně
....ale za auto dám minimálně o 100k víc, než stojí "normální" konkurence. ???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 21:10, RE: Ušetřím cca 0,4l/100km kombinovaně
rojack posted by:
....ale za auto dám minimálně o 100k víc, než stojí "normální" konkurence. ???
Klasické Paretovo pravidlo. Za 20% nákladů dostanu 80% hodnoty a každé 1% další procento hodnoty nahoru je rovno 4% nákladům. Z toho plyne, že když uberu spotřebu o 8%, musím 32% přidat na ceně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 21:19, Vyvážení
Mně by zajímalo obecně, jak je to s vyvážením motorů s odpojitelnou řadou/ jednotlivými válci. Tam přece musí vznikat nevývažek a torzní kmity, které musím v něčem tlumit, pokud redachtožři tvrdí, že to za jízdy ani nepoznám. Jsou na to navržené jiné setrvačníky nebo jen více trpí. Když totiž vypnu 2 válce, tak vlastně ty zbývající pracují za 2. Sice spotřebují méně paliva, protože mají díky větší kompresi větší objemovou účinnost, ale také zatěžují klikový mechanizmus většími rázy. Nemá někdo tucha, jak se tohle řeší? Nebo je to v tak malých zátěžích motoru zanedbatelné?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 22:43, RE: Vyvážení
David V posted by:
Mně by zajímalo obecně, jak je to s vyvážením motorů s odpojitelnou řadou/ jednotlivými válci. Tam přece musí vznikat nevývažek a torzní kmity, které musím v něčem tlumit, pokud redachtožři tvrdí, že to za jízdy ani nepoznám. Jsou na to navržené jiné setrvačníky nebo jen více trpí. Když totiž vypnu 2 válce, tak vlastně ty zbývající pracují za 2. Sice spotřebují méně paliva, protože mají díky větší kompresi větší objemovou účinnost, ale také zatěžují klikový mechanizmus většími rázy. Nemá někdo t...
Pomůžou vyvažovací hřídele? Pohonem a třením by se tak ušetřilo míň, než by se čekalo - což se děje (0,4l je snad statistická chyba). Nebo se používají jen na zlepšení kultury u klasických R4?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 07:37, Spotreba
Mozno keby to vypinalo 3 valce, spotreba by bola aj o 0.5 litra nizsia oproti styrom s vykonom hadam aj 20 koni a zvukom tiez podobnym konskym kopytam.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 09:03, RE: Vyvážení
Pepe posted by:
Pomůžou vyvažovací hřídele? Pohonem a třením by se tak ušetřilo míň, než by se čekalo - což se děje (0,4l je snad statistická chyba). Nebo se používají jen na zlepšení kultury u klasických R4?
Kmitání dynamických soustav se ladí, takže vyvažovací hřídele jsou napočítány na určité kmitání motoru, které se vypnutím válců (ty písty se tam stále pohybují, jen chybí síly způsobené expanzí po zážehu) dost změní. Komu někdy běžel motor na méně válců, než má nainstalováno, tak si určitě všiml neklidného chodu, který namáhá úplně všechno. Proto mě zajímá, jak se to řeší. To by se musely při vypnutí válců automaticky jiné hřídele připojit. Nebo se udělá velký setrvačník, ale to by zase byly pomalé odezvy motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 09:07, RE: Spotreba
Citroenak posted by:
Mozno keby to vypinalo 3 valce, spotreba by bola aj o 0.5 litra nizsia oproti styrom s vykonom hadam aj 20 koni a zvukom tiez podobnym konskym kopytam.
Já bych instaloval 2 tandemové nezávislé motory s SSS spojkou a buď by běžel jeden nebo oba. A kdyby to byly tříválce, tak by mohly znít různě. Nejčastěji jako V-čko s různým úhlem hlav, nebo jako boxer nebo řaďák. Udělal bych tlačítko, kterým bych si volil, co zrovna budu poslouchat, jesti V, I nebo H.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 10:57, RE: Vyvážení
David V posted by:
Mně by zajímalo obecně, jak je to s vyvážením motorů s odpojitelnou řadou/ jednotlivými válci. Tam přece musí vznikat nevývažek a torzní kmity, které musím v něčem tlumit, pokud redachtožři tvrdí, že to za jízdy ani nepoznám. Jsou na to navržené jiné setrvačníky nebo jen více trpí. Když totiž vypnu 2 válce, tak vlastně ty zbývající pracují za 2. Sice spotřebují méně paliva, protože mají díky větší kompresi větší objemovou účinnost, ale také zatěžují klikový mechanizmus většími rázy. Nemá někdo t...
Určitě tam bude dvouhmota, která ale kvůli šetření na nákladech a hmotnosti nebude nijak předimenzovaná, takže bude odcházet. Zbytek pohonného ústrojí bude podle mně dost namáhaný i přes vyvažovací hřídele a zmiňovaná klikovka asi taky nebude, z výše uvedených důvodů, předimenzovaná. Kvůli necelého půl litru, naměřeného dle EU normy (u které víme jak v praxi dopadá), mi to přijde absolutně zbytečné. Vypínání válcu chápu u atmo osmiválců, kde je zajištěna dostatečná kultivovanost po odpojení poloviny válců a na takovém motoru se obvykle nešetří železem. No, uvidíme...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2012 18:46, RE: Vyvážení
David V posted by:
Kmitání dynamických soustav se ladí, takže vyvažovací hřídele jsou napočítány na určité kmitání motoru, které se vypnutím válců (ty písty se tam stále pohybují, jen chybí síly způsobené expanzí po zážehu) dost změní. Komu někdy běžel motor na méně válců, než má nainstalováno, tak si určitě všiml neklidného chodu, který namáhá úplně všechno. Proto mě zajímá, jak se to řeší. To by se musely při vypnutí válců automaticky jiné hřídele připojit. Nebo se udělá velký setrvačník, ale to by zase byly pomalé odezvy motoru.
můj odhad je ten, že tam bude nějaký elekticky ovládaný ventil, který otevře spalovací prostor, tak nedojde ke stlačování vzduchu a na hřídel bude působit relativně malá hmota pístu a ojnice. nelze to srovnávat s motorem kde například nepálí svíčka, tam dochází ke kompresy byť je zbytečná. myslím, že se naopak výrobce vrátí k vícenásobnému uložení klikového hřídela. což zabrání kmitání. odpojování válců dochází při nízkém zatížení, tak to snad nebude tak namáhané atd. ps: článek jsem moc nečetl, tak se omlouvám, jestli sem popsal už popsané.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2012 22:29, RE: Spotreba
David V posted by:
Já bych instaloval 2 tandemové nezávislé motory s SSS spojkou a buď by běžel jeden nebo oba. A kdyby to byly tříválce, tak by mohly znít různě. Nejčastěji jako V-čko s různým úhlem hlav, nebo jako boxer nebo řaďák. Udělal bych tlačítko, kterým bych si volil, co zrovna budu poslouchat, jesti V, I nebo H.
A co takhle přidat do kufru elektromotor?
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.