0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Polo 9N - lepší Fabie

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 07:00, rada
Věštím z křištálové koule - začne to tím, že Polo ok (samozřejmě, zmíní se pár obecně známých alternativ), aby se to stočilo k tomu, jak je HTP na ho*no. Zajimavější dotazy nechodí?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 08:50, rada
Věř, že ani Polo nebude OK, protože to je koncern. Takže všichni budou radit cokoliv jiného. Nicméně ani já bych na tuto porci km (předpokládám mimo město) HTP nedoporučoval. Ve městě to ještě jde s dynamikou i spotřebou, ale mimo město, dálnice, předjíždění, to už fakt ne. Určitě se poohlédněte po 1,4 16V. Sehnat zachovalý kus taky nebude problém a manželka bude daleko spokojenější. Myslím, že zvuk šicího stroje ji chybět nebude :) Ale redakce by už vážně mohla začít zveřejňovat zajímavější dotazy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 10:39, rada
Doporučení atmo benzínu mi jako extra exotické nepřišlo. Já vznesl dotaz na to, jestli vám chodí pouze tyto dotazy, nebo i něco, dle tvých slov, exotičtějšího. Za poslední dobu jsou tu předvídatelné a neustálé opakované dotazy zhruba o tom, jak je HTP o ničem, jedno jestli v Roomsteru, nebo Polu a že VW i v té benzínové bídě dělá/l lepsí motory. Pak něco o tom, že nafta se vyplatí jen za jistých okolností a že za nízkou cenu rozhoduje víc než cokoliv jiného stav konkrétního vozidla. Proto ta otázka, ale třeba vám tu chodí jen tyto dotazy a ani jednou za čas nedostanete něco, co by bylo pro vás i pro nás zajímavější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 10:54, rada
Drtivá většina dotazů je mám 50-100 tisíc a chci kvalitní levnou, spolehlivou, úspornou a ještě použitelnou ojetinu. Popřípadě dotazy na konkrétní auta od Škody, Fordu, Opelu, BMW a čas od času nějaké japonské auto. A pak různá porovnání mezi výše uvedenými. Uveď příklad zajímavého dotazu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 11:07, rada
Dobrá, risknu nařčení ze zaplevelení jistě plodné diskuze na téma HTP a pošlu dotaz, který jsem pár měsíců zpátky posílal a je stále aktuální: Potřeboval bych poradit s výběrem auta, požadavky následující:
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 11:42, rada
Dobrý den. Domnívám se, že pro klidného řidiče na městský a příměstský provoz je doporučeníhodný motor 1,2 HTP 12V, 51 kW. Většinu dětských nemocí by měl mít již vyléčeno a svým charakterem pro dané určení se nejedná o nepříjemný agregát. Díky zpřevodování a víceventilovému rozvodu motoru působí v rychlostech do 100 km/h celekm svižně. Po nastartování o něm v autě moc nevíte (nic se netřepe a běží tiše). Při jízdě už o sobě dává vědět svým tříválcovým rykem a při vytáčení a větších nárocích na dynamiku jízdy je zvuková kulisa daleko sportovnější, než jízda samotná. Nicméně, pokud uživateli stačí splynout s okolním provozem města a okresek, stačí tato motorizace v pohodě. Toto přestává platit s rostoucím zatížením vozu. To motoru dochází čipernost. Na časté jízdy v plném obsazení to tedy není. Stejně tak na dálnici zvládá jet těch 120 - 130 (ano i v kopcích a bez podřazení), ale za cenu vyšší spotřeby (klidně i 9l/100). Je nezbytné tomuto motoru včas a pravidelně měnit olej a pokud po něm nebude chtít více, než pro co byl zkonstruován, tak by se Vám mohl odměnit dlouhou službou s nízkonákladovým provozem (spotřeba lehce nad 6l a servis levný). Občasnou cestu 200 km zvládne bez vzájemného trápení. Není dokonalý, ale je to ve zmiňované variantě dobrý pracant. Přeji šťastnou volbu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 12:03, rada
Tak určitě by svezení se 4válcem bylo po všech stránkách příjemnější, ale na druhou stranu si myslím, že na to, co tazatel uvedl za nájezdy je i HTP dostačující motorizací. Píše, že jednou za čas pojede žena 200km za rodiči, takže vycházím z toho, že pojede 100km tam a to samé zpět a pokud to bude jezdit jednou za 14 dní, nebo v ještě delších intervalech, tak si myslím že i s HTP se ta cesta bude dát bez problémů přežít, a to i kdyby větší část z toho byla po dálnicích. To samé do práce 15km tam a zpět je s HTP naprosto v klidu. Pokud by si tazatel vybíral mezi 3 a 4 válcem, tak určitě doporučuji 4 válec, ale pokud se mu naskýtá možnost za výhodných podmínek koupit HTP, tak proč ne ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 12:27, rada
Polovinu času město, zbytek okresky a minimálně dálnice, to vše při nájezdu cca 10k km/rok. Malé rozměry (parkování), klidně 3dv karoserie (jízda max. ve dvou). Nejdůležitější je fun factor, který mi to auto poskytne na okreskách – to znamená kombinace nadprůměrných jízdních vlastností , malé hmotnosti a relativně velkého výkonu (pokud možno z atmo benzínu, turbo benzín jen s přivřenýma očima). Přitom bych chtěl přežít jízdu po kočičích hlavách ve zdraví. To vše za 200k i se započtenou rezervou, takže do nějakých 180k Kč. Slušná spolehlivost a cena náhradních dílů jako bonus. Výběr aut do cca 5 ti let stáří je relativně slušný, přesto jsem výběr zúžil na čtyři alternativy, ani s jedním jsem zatím nejel, takže pro a proti mám vyčtené – Ford Fiesta ST (nevýhodou prý přeci jen už trochu hardcore jízdní vlastnosti, hlavně pro mé jízdy po městě, kde bych si představoval trošku větší kompromis), Polo GTi (nevýhodou turbo a přitažlivost ledničky), Renault Clio RS (favorit, bohužel mimo cenou) a konečně Suzuki Swift Sport (zatím můj favorit, i přes nižší výkon a krátkou převodovku). Řešil někdo podobný problém? A jak to dopadlo. Jaké jsou vaše rady, případně alternativy? Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 14:01, rada
Tiez som tu kedysi velmi davno posielal dotaz na citroen C5 II (1 facelift), ake motorizacie su dobre do mesta. Najme ma zaujima motor 1.8 92kw, o tom toho vela neviem. Je omnoho slabsi ako 2.0i?
Ale po takom dlhom case, by som ten dotaz uz zmenil na C5 III (spravne to je 2, po roku 2008) a benzinove motory, najme 2.0i a 1.6 THP.
Niekedy by sme to mozno mohli poriesit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 21:14, rada
Cokoliv, co dopraví manžu na víkend kamkoliv pryč, je skvělé auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 23:57, rada
Již 9let jezdím s tímto motorem ve Fabii combi (2003) a jsem s ním docela spokojen. Všem ale doporučuji udělat u tohoto motoru po 120 000km výměnu modifikované (s delší ližinou) rozvodové sady. Mě osobně řetěz přeskočil (k mému štěstí) jen o pár zubů ve 128 000km. Závada se projevila po studeném startu a sjezdu z vysokého obrubníku. Motor se poté začal dusit a musel se držet pod plynem aby nezhasl. Po cca 3minutách si řídící jednotka přepočítala směs vzduchu a paliva a auto jelo normálně, jen s nižším výkonem (cca 10%) a při vytočení motoru na neutrál nad 4000 otáček se ozval mírný kovový zvuk (zřejmě ventilu). Po výměně rozvodové sady a kontroly ventilů a sedel (vylito kapalinou jestli ventily dobře dosedají) je vše OK (zatím). Měl jsem štěstí v neštěstí. Všem majitelům HTP s datem výroby do roku 2009 radím, aby se obrátili na autorizované servisy Škoda nebo Volkswagen a vyžadovali výměnu rozvodové sady v rámci kulance (při zjištěné výrobní vadě, zde konkrétně krátká napínací ližina, se automobilka spoluúčastní na opravě. Většinou uhradí práci). Vůz ale musí mít najeto maximálně 100 000km, nesmí být starší 6 let a měl by mít řádně vyplněnou servisní knížku. Těm ostatním (se staršími vozy) radím, aby to taky zkusili a jen tak se nedali. Vždyť by to měla být samozřejmost, že když automobilka udělá výrobní vadu měla by ji napravit a provést svolávací akci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 10:41, rada
K dotazu od tečky (.) Vzhledem k rozpočtu i případným nákladům na servis bych šel do Swiftu sport. Neslyšel jsem, že by s ním byly nějaké problémy. Ale chce to vybírat kus bez ESP, které pokud vím nelze u tohoto modelu vypnout (nebo se s někým poradit jak ho trvale deaktivovat). Podvozek Swiftu tuhle berličku nepotřebuje a s ní by se fun factor omezil jen na pozérské ječení vytočeného motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 14:23, rada
Tak za me muzu doporucit, do mesta a mimo mesto O.K., na dlouhe cesty po dalnici to neni, motor dost trpi pretocenim. Pri 130 km toci 4000 rpm 40kW verze, silnejsi na tom mozna bude jeste hur... Aktualne mam najeto s 1.2 HTP 40 kw 215 tkm, a resil jsem jen obvykle veci u benzinu: zapalovaci civky 2 kusy, obe lambda sondy, snimac otacek vacky, podtlakove hadice. Jinak motor OK, retez nechrasti, ventily podpalene nejsou. Chce to menit olej nejpozdeji po 15 tkm, pouzivat plnou syntetiku 5W-30. A obcas to poradne prohnat, aby vyleteli pavouci )) Vyrobce udava zivotnost u tohoto motoru na 350 tkm a ja zatim nemam duvod tomu neverit. Az najedu 300 tkm, napisu trosku obsahlejsi recenzi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.05.2012 13:06, Nechtěl bych ho!
Dobře odvedená práce Tipcars. Po zvážení všech pro a proti z recenze bych si tenhle vůz určitě nekoupil, Za stejné peníze jsou mnohem lepší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.05.2012 13:38, Muzu doporucit
Tak za me muzu doporucit, do mesta a mimo mesto O.K., na dlouhe cesty po dalnici to neni, motor dost trpi pretocenim. Pri 130 km toci 4000 rpm 40kW verze, silnejsi na tom mozna bude jeste hur...Aktualne mam najeto s r.v. 2002 - 1.2 HTP 40 kw 215 tkm, a resil jsem jen obvykle veci u benzinu: zapalovaci civky 2 kusy, obe lambda sondy, snimac otacek vacky, podtlakove hadice, jeden vstrikovac - lepil. Jinak motor OK, retez nechrasti, ventily podpalene nejsou. Chce to menit olej nejpozdeji po 15 tkm, pouzivat plnou syntetiku 5W-30. A obcas to poradne prohnat, aby vyleteli pavouci )) Vyrobce udava zivotnost u tohoto motoru na 350 tkm a ja zatim nemam duvod tomu neverit. Az najedu 300 tkm, napisu snad trosku obsahlejsi recenzi ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.05.2012 14:45, Polo 1.9 SDI
Nie som zastanca koncernu, nepaci sa mi hlavne dizajn a rozsirenost tychto aut (to je osobne, nemam rad tuctove veci). V rodine ale mam polo combi 1997 1.9SDI. Musim uznat, ze na ten vykon to auto fakt ide. Je lahke, a ten motor s nim nema vela problemov. Taktiez ma vybornu spotrebu. Kamarat ho ma uz 10 rokov, a menil na nom motor, ale to bolo po havarii. Je to fakt dobre auto, ale trochu uz zacina hrdzaviet a naposledy mu odislo elektricke stahovanie okien. Podvozok tlmi vsetky nerovnosti priam neuveritelne (na 15. rocne auto), urcite tichsie ako citroen xsara, kde to vzdy aspon buchne. Polo s tymto motorom by som urcite nevahal kupit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.05.2012 14:58, RE: Muzu doporucit
gottak posted by:
Tak za me muzu doporucit, do mesta a mimo mesto O.K., na dlouhe cesty po dalnici to neni, motor dost trpi pretocenim. Pri 130 km toci 4000 rpm 40kW verze, silnejsi na tom mozna bude jeste hur...Aktualne mam najeto s r.v. 2002 - 1.2 HTP 40 kw 215 tkm, a resil jsem jen obvykle veci u benzinu: zapalovaci civky 2 kusy, obe lambda sondy, snimac otacek vacky, podtlakove hadice, jeden vstrikovac - lepil. Jinak motor OK, retez nechrasti, ventily podpalene nejsou. Chce to menit olej nejpozdeji po 15 tkm,...
A obcas to poradne prohnat, aby vyleteli pavouci )) copak s tím motorem jde jet, tak abys ho neproháněl? Mě na htp 40kW baví dieslová charakteristika, pod 2000ot nejede, pak začne 3válcová symfonie a už to jede pěkně (ve městě).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.05.2012 06:02, Sronani s fabii
Recenze je pomerne pekna, ale v nadpisu je "lepsi fabie" a nejak se na to v clanku uz zapomelo :) Jinak jsem zjistil, ze skoro zadny zadny motor neni pro polo vhodny kvuli porucham, jednooky kral je 1.4 16v v slabší verzi a nebo nesmrtelné 1.9TDI :) to je tedy výběr :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 11:23, RE: Muzu doporucit
Tomi posted by:
A obcas to poradne prohnat, aby vyleteli pavouci )) copak s tím motorem jde jet, tak abys ho neproháněl? Mě na htp 40kW baví dieslová charakteristika, pod 2000ot nejede, pak začne 3válcová symfonie a už to jede pěkně (ve městě).
Mám něco naježděno se 44kW ve FII a pod 2000 se stím jet nedá. Při normálním provozu a klidné jízdě jsem řadil kolem 3000ot ... a když to chce člověk prohnat, tak MAXIMÁLNĚ 4500ot ... páč u 5000ot to má asi výkonovou díru a pak se to sune jak mrtvej had ... skoro vubec ... jinak je už z baráku páč, ... spotřeba byla kolem 7 litrů, chrastění řetězu, před prodejem kolísání otáček, nejelo to, převodovka cvakala jak o závod. Přede mnou ten motor měla nějaká bába, tak je možný, že to prostě pokurvila. Ale já bych si ho už nekoupil.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.