0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý VW Polo - jak často měnit rozvody?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Tuesday 23.10.2012 00:30, Olej
Tady by bylo dobré ještě dodat, že díky mizerné kvalitě oleje může dojít k přeskočení řetězu dokonce dřív než je něco ze studeného motoru slyšet. Když se zanedbá výměna oleje nebo se použije blbý olej, může ten řetěz přeskočit aniž by na sebe upozornil. Ze stejného důvodu není radno tomuhle motoru dávat kapky za studena, i když to nesvědčí žádnému motoru.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Tuesday 23.10.2012 14:16, Polo 1.2
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
respond
panelak
number of posts3
date of registration17.12.2011
Tuesday 23.10.2012 18:19, RE: Polo 1.2
gottak posted by:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne

5W30?? no kdyby jsi napsal 5W40, nebo 5W50, tak to pochopím, ale 5W30 se mi nezdá.. a menit po 15t?? co to je za nesmysl, u tohoto motoru max po 10t kilometrch... trošku se ti to tu plete..

respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Tuesday 23.10.2012 19:27, RE: Polo 1.2
panelak posted by:
gottak posted by:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
5W30?? no kdyby jsi napsal 5W40, nebo 5W50, tak to pochopím, ale 5W30 se mi nezdá.. a menit po 15t?? co to je za nesmysl, u tohoto motoru max po 10t kilometrch... trošku se ti to tu plete..


Ale neplete, jezdil jsem i na 0W-30 a menil po 20 tkm, ted na 5W-30 a menim po 15 tkm a zadny problem, najeto 225 tkm s 40kW verzi. Az najedu 300 tkm, tak konecne napisu nejakou poradnou recenzi ...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 23.10.2012 21:40, RE: Polo 1.2
gottak posted by:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne


Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?
Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 24.10.2012 09:42, RE: Polo 1.2
Petr S posted by:
gottak posted by:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.


Strach míti netřeba - motoru HTP je pojem akcelerace zcela cizí . Osobně se přiznám, že najezdit 300 tisíc s HTP je pro mě děsivá představa. Na pojíždění proč ne, ale na "polykání" kilometrů je to děs.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Wednesday 24.10.2012 23:38, RE: Polo 1.2
Pavlik posted by:
Petr S posted by:
gottak posted by:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.
Strach míti netřeba - motoru HTP je pojem akcelerace zcela cizí . Osobně se přiznám, že najezdit 300 tisíc s HTP je pro mě děsivá představa. Na pojíždění proč ne, ale na "polykání" kilometrů je to děs.


Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP

respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Wednesday 24.10.2012 23:43, 1,2 HTP
http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm

S dovolenim davam zajimavy odkaz.....
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 25.10.2012 15:01, RE: Polo 1.2
Ale i tak si myslím že by do toho Pola líp pasoval bezproblémový a výkonější 1.0L 3-válec od Toyoty. Pak by se možná dalo mluvit o Das Autě
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 25.10.2012 15:06, RE: 1,2 HTP
gottak posted by:
http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htmS dovolenim davam zajimavy odkaz.....


Odkaz je celkem k tématu:

"Točivý moment 106 N.m je zárukou dobré pružnosti. Stejně jako BMW a Mercedes řetěz je prostě řetěz."

"rozvodový řetěz s hydraulickým napínákem (po dobu životnosti motoru nevyžaduje údržbu ani výměnu)"
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 25.10.2012 18:36, Polo
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 26.10.2012 00:15, RE: Polo
Fanda posted by:
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.


Ty auta jsou stejně těžký cca 1020-1040 kg obě (podle roku výroby), stačí se podívat třeba na EuroNCAP kde jsou váhy aut uvedený.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 26.10.2012 06:40, RE: Polo
Fanda posted by:
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.


Polo váží téměř stejně, takže dynamika by byla srovnatelná, ale hlavně by tam byl spolehlivý bezproblémový motor.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 26.10.2012 06:48, RE: Polo 1.2
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP

Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 26.10.2012 14:28, RE: Polo 1.2
Pavlik posted by:
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP
Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.

Svetoborneho nic, jen chci podotknout, ze je to v souladu s TP, coz je dnes kupodivu u benzinu asi celkem vyjimecne....jinak spotreba dle TP: mesto 7.8, 90kmh 4.9, 120kmh 6.0
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 26.10.2012 15:03, Polo
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 26.10.2012 21:02, RE: Polo
Fanda posted by:
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.


Polo 1,2 váží 1035kg
http://euroncap.com/results/vw/polo/371.aspx

Ale to máš jedno. Pěkný vikend
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 26.10.2012 21:23, RE: Polo 1.2
gottak posted by:
Pavlik posted by:
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP
Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.
Svetoborneho nic, jen chci podotknout, ze je to v souladu s TP, coz je dnes kupodivu u benzinu asi celkem vyjimecne....jinak spotreba dle TP: mesto 7.8, 90kmh 4.9, 120kmh 6.0



Po víc než 4 letech jezdíme v rodině Yarisem 1.3 64 kW za průměrných 5,92L benzínu. Měřeno dotankováním. Je to průměr za celou dobu od nového auta, včetně zajetí nového motoru.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/370745.html
Cestuju tím denně do centra Prahy, tzn. kolony na magistrále, ráno večer.

Když se podívám na Spritmonitor, tak je na tom HTP hůř 6,59L vs Yaris 6,1:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 27.10.2012 10:06, RE: Polo
Petr S posted by:
Fanda posted by:
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.
Polo 1,2 váží 1035kghttp://euroncap.com/results/vw/polo/371.aspx Ale to máš jedno. Pěkný vikend


Hmotnost vozů se samozřejmě mění podle modelů,ale daný vůz 1,2 47 kw z roku 2002 váží skutečně 1 100-1 155 kg podle stupně výbavy. http://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Polo
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.