0
back
 

diskuze k tématu: Jiný zvuk motoru v nízké rychlosti

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2014 21:02, Jiný zvuk motoru v nízké rychlosti
Dobrý den.Předem se omlouvám za dotaz,který nebudu umět vyjádřit tak jako zkušený řidič a dobře technicky vybavený.Mám VW Polo 1,2 r.výroby 2011,je tedy po záruce a má najeto 44000 km.V poslední době slyšim jiný zvuk motoru klesající s stoupající hlavně pak v nízké rychlosti. Navštívila jsem včera autorizovaný serviz VW,a po projetí technikem mi bylo sděleno,že se s největší pravděpodobností jedná o ložisko v převodovce.A můj dotaz prosím zní,je možné u této značky a při takhle nízkém počtu km,aby se jednalo o tuto závadu? Co když se vyndá převodovka a závada bude jinde.Jde mi samozřejmě o finance.Jak dlouho mohu jezdit s touto závadou,podotýkám,že zvuk není nijak výrazný.Děkuji za odpověď.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 07.08.2014 07:52, Ložiska
Ad Závada:
Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte.

Ad Servis:
Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč...
Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 07.08.2014 13:11, RE: Ložiska
KoobaS posted by:
Ad Závada: Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte. Ad Servis: Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč... Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...


To jsou ty propagované autorizáky, dokud zákazník platí a drží hubu jsou to ti nejlepší, ale jen do doby kdy se něco po*ere, pak je to samá výmluva. Případ Polo bych rozhodně chtěl řešit na kulanci a to i kdybych musel pohrozit stížnostmi u importéra. Navštívil bych každopádně nějaký doporučený nezávislý servis ať to nezaujatě prohlédne. Sice to nebude zadarmo, ale člověk má něco v ruce a nebudou z něj pak v autorizáku dělat úplného idiota. Případ Octavia - bohužel to opravdu bývá často tím, že někdo neumí jezdit, stačí se na vyndanou spojku podívat a je to jasné. Sám jsem zažil několik takových případů, kdy byla spojka KO po 50 000. TDI mají obecně delší převody a v případě PD je rozpětí pro záběr spojky užší než u rotaček a tak častěji chcípají. Vystrašený řidič pak radši vytáčí při rozjezdu víc motor a tím pádem i víc hobluje spojku, jen aby mu to nechcíplo. Dalším častým nešvarem je stání na spojce na křižovatce atd. Může to být i výrobní vada, ale normálně tyhle spojky vydrží klidně 250 000 a kdo jezdí dálky i víc.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 07.08.2014 13:31, RE: Ložiska
Paul posted by:
KoobaS posted by:
Ad Závada: Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte. Ad Servis: Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč... Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...
To jsou ty propagované autorizáky, dokud zákazník platí a drží hubu jsou to ti nejlepší, ale jen do doby kdy se něco po*ere, pak je to samá výmluva. Případ Polo bych rozhodně chtěl řešit na kulanci a to i kdybych musel pohrozit stížnostmi u importéra. Navštívil bych každopádně nějaký doporučený nezávislý servis ať to nezaujatě prohlédne. Sice to nebude zadarmo, ale člověk má něco v ruce a nebudou z něj pak v autorizáku dělat úplného idiota. Případ Octavia - bohužel to opravdu bývá často tím, že někdo neumí jezdit, stačí se na vyndanou spojku podívat a je to jasné. Sám jsem zažil několik takových případů, kdy byla spojka KO po 50 000. TDI mají obecně delší převody a v případě PD je rozpětí pro záběr spojky užší než u rotaček a tak častěji chcípají. Vystrašený řidič pak radši vytáčí při rozjezdu víc motor a tím pádem i víc hobluje spojku, jen aby mu to nechcíplo. Dalším častým nešvarem je stání na spojce na křižovatce atd. Může to být i výrobní vada, ale normálně tyhle spojky vydrží klidně 250 000 a kdo jezdí dálky i víc.


Nevím, s kolegyní nejezdím. Je už starší, jezdí klidně. Nikdy jsem jí neviděl se rozjíždět s vytočeným motorem. Řekl jsem jí, ať servis tlačí na kulanci, že to není normální. A s tvým postupem maximálně souhlasím...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 11.08.2014 22:28, RE:
Dobrý den. Podobná závada se může objevit u kteréhokoliv vozu, obzvláště potom u novějších, kde automobilky při vývoji a výrobě šetří, kde se dá. Může se také jednat o vadu materiálu. Nelze předpovědět, jak dlouho lze s tímto problémem dál jezdit. Ložisko může vydržet tisíce kilometrů, nebo se naopak rozpadnout či zadřít během krátké doby. S blížícím se koncem by se ale hlučnost převodovky zvětšovala.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.