0
back
 

diskuze k tématu: VW Phaeton – je koupě desetileté ojetiny dobrý nápad?

category of topic classification: německá vozidla
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Friday 25.10.2013 09:53, Spolehlivost Phaeton?
Co třeba se zeptat garážmajstra té firmy? Ten bude vědět nejlépe, co se s auty dělo, ne?
V každém případě, pokud cena nebude silně motivační, bych se já osobně bál o servisní náklady, zrovna Phaeton nepatřil k tomu levnému a už vůbec ne jednoduchému, tedy drahému.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 25.10.2013 10:06, doporučitelná limuzína
Ze začátku něco k motorům: V10 TDI je 2x V5 2,5 TDI (např. transporter T5), sám o sobě spolehlivostí a výdrží nic extra motor, takže to vše x 2, spotřeba taky žádný zázrak. Co je brutální je zátah, jel jsem s tím v Touaregu a byl to mazec. 4,2 TDI je na tom líp, ale taky nic extra, podle mně doplácel hodně na longlife a prasečí zacházení. Sázka na relativní jistotu je 3,0 TDI, ale výkonově základ a taky umí potrápit. Pokud půjde o auto na víkendy, hledal bych V8 4,2 benzín bez přímého vstřiku. Spotřeba sice 13 oproti 8-9 u 3,0 TDI, ale V10 TDI nebude jezdit o moc levněji a servisní náklady můžou být astronomické. Raději bych šel do A8 než VW, už jen kvůli hliníkové karoserii, která je lehčí, tzn. lepší dynamika i spotřeba a jednoduše nerezne, takže odpadá tento nekonečný, nákladný a otravný souboj. Phaetonů sice jezdí daleko méně a jde o raritu, ale A8 je A8. Má rada zní: A8 s 3,0 TDI nebo 4,2 V8 bez FSI a důkladně zkontrolovat stav vzduchového podvozku. Pak se dá i uživit a bude dělat radost. Hlavně dobře vybírat a důkladně prověřovat původ a historii!
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 25.10.2013 22:14, proč
mno tak na začátek...mě se phaeton taky líbí a moc, jenže proč si kupovat auto které je těžké a nemotorné i oproti A8 která je už taky trochu dost ... phaeton je bohužel nespolehlivý protože je složitý vč. bezprůvanové klima apod... motory V10 jsou pomsta protože se do nich lil longlife a to jim nesvědčilo, servisní náklady jsou skoro jak na raketoplán...2 turba 10 vstřiků, cca 10-12L oleje atd...nemluvě o tom že pokud se tomu nakládalo praskaly klouby a poloosy. elektronika řídící jednotky a čidla viz VW obecně...vlhnoucí jednotky zkraty atd...spotřeba s V10 reálně mezi 12-17L/100km a V max se mi nikdy nepodařlo jet víc jak 235KMh asi by t ještě trošičku šlo ale to už by muselo mít joo startovací dráhu... a ten zvuk no sorry to není fajn kulisa. 3,0TDI s phaetonem zas bohužel nejede...resp. jede jako dvoulitr v oktávce a spotřeba je reálně kolem 10L a má problémy zase se vstřiky, vačkami, startéry (ohnuté hřídelky)....4,2 V8 nepřímovstřikový je spolehlivý dobrý motor ale s tou váhou má taky co dělat a spotřeba reálná se pohybuje taky mezi 14-18L a hlavně se ten motor v tom pořád musí trochu točit aby jel.... za daleko lepší volbu prostě vidím A8 4,2 benzín nebo 3,0tdi...co mě fakt vadí na touaregu i phaetonu je ale ta hrozná váha je to cítit na každým sjezdu z dálnice a každý utaženější zatáčce a v zimě je to jak sáňky...tzn musíš fakt počítat se setrvačností 2,5 tuny ale to je vlastně logický...
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 26.10.2013 09:38, Phaeton
kolega měl dva, takže zkušenosti jakési jsou, byť zprostředkované, v tomto případě ale téměř vlastní, protože jsem s ním najezdil tisíce km...
6.0 W12 - spotřeba 18, málokdo to může živit, nicméně motor poměrně spolehlivý
5.0 TDI - nebrat ani náhodou, nikdy, nikdy, nikdy, větší oprava = motor ven /výměna turb atd/
4,2 TDI - ten se do phaetonu nikdy nedával
4,2 - nebál bych se ani přímovstřiku... jedna z rozumnějších motorizací
3.0 TDI - prakticky nejlepší volba, není to formule ale na běžný provoz naprosto postačuje
3,2 V6 - problémy s vytahaným řetězem, dobře známá písnička...
proč koupit Phaeton místo A8? protože stojí vždycky o spoustu peněz míň a servis bude pořád
stejný, nebo nižší... Phaetony se dají pořídit opravdu za pár kaček, ale prakticky vždy jen ty nejhorší
motory, ty použitelné jsou samozřejmě o kousek dražší.
jinak vzduchový podvozek měl kolega ještě ve 220 tis. km původní, ale s automatem byly problémy,
nicméně při pravidelné výměně oleje a s motorem, který nemá šílený krouťák jako třeba 5.0 TDI
by to bylo určitě snesitelnější.
moje volba? vyhnul bych se phaetonu i A8, vzal bych 745d nebo 730d
respond
Henrich
number of posts4
date of registration02.02.2013
Saturday 26.10.2013 12:13, V10
motorizace V 10 je shodná s Tuaregem, kterého vlastníme ve firmě. Dnes jej využíváme převážně už jako tahač (má 3,5t TZ). Pořizovací náklady na vozidlo byly vysoké. Co se týče provozních nákladů jsou ASTRONOMICKY vysoké (na servisu cca 1/3 z pořizovací hodnoty). Životnost motoru (2x turbo, slabé ojnice, automat apod.) je mizivá , byť máme najeto 230t km tak zadím OK. Pokud nejste psychicky a ekonomicky připravem na provoz levně získaného vozidla, tuto koupi Vám nedoporučuji. Zkuste raději plně vybavenou Octavii Combi 4x4, ta Vám jistě udělá větší radost nejenom z jízdy (tedy pokud to musí být od koncernu).
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Thursday 31.10.2013 20:44, V10 TDi
S Phaetonem nemám přímo zkušenost, ale kamarád má Tuarega V10 5.0TDi a vzhledem k tomu, že bylo spousta už napsáno, tak ve zkratce: JE TO PEKLO! Auto se kupovalo jako 3-leté a zhruba rok jezdilo parádně! Tah jak LOKOMOTIVA, vzduchový podvozek super a celkově byla spokojenost. A pak to začalo! Začalo něco, jako mučení v pekle! Když pominete spotřebu, se kterou jsme počítali, tak jakýkoliv servis byl 50.000,- a víc! Neustálé problémy s elektronikou, podvozkem atd Nedávno bylo auto na diagnostice a výpis chyb byl na 19 stran A4! Odstranění všech závad by stálo pomalu tolik, jako pořizovací cena auta. Takže auto se "tak nějak polátalo" a zůstane prostě do doby, než úplně umře! Jako mě se Phaeton strašně líbí, ale nikdy bych si ho nekoupil To Vám raději doporučím BMW 730d. Celkem to jede a v porovnání s Phaetonem/Tuaregem jsou náklady srandovní
respond
Alessiocz1
number of posts1
date of registration01.11.2013
Friday 01.11.2013 15:23, Phaeton 3.0 TDI 4Motion, 2007
Zdravím všechny,

vlastním Phaeton 3.0 TDI 4 Motion 165kW, r.v. 2007, předfaceliftovou verzi.
Rád bych lehce poopravil autora článku ohledně rozšířenosti vozů dle toho, jak dobré či špatné jsou.
Pod vedením Ferdinanda Piëcha vzniklo unikátní auto s vlastnostmi, které jej právem staví mezi luxusní vozy jako A8 nebo BMW 7, dokonce je v mnoha ohledech předčí.
Zkušenost mám mj. se všemi jmenovanými vozy.

Rozšířenost Phaetona, dle mého názoru, neumožnily dva fakty.
Prvním je příliš vysoká prodejní cena, mnohdy vyšší, než u konkurence a druhým nižší image VW.

Co se chování vozu týká, je to velmi příjemné svezení, ideální na dlouhé cestování. Do zatáček jej, díky vyšší pohotovostní hmotnosti (2.233 kg), musím trochu přemlouvat, ale ten vůz na to není určen.
U ojetých vozů bych řekl, že se otázka image trošku obrací, protože A8 a BMW 7 vidíte na silnici dnes a denně, v tomto je Phaeton tak trochu exot.

Vůz jsem koupil na jaře 2013 s najetými 110.000 km z Německa za 470.000,-Kč, nyní mám 129.000 km a jsem velmi spokojen.
Ano, servisní náklady jsou vyšší, ale s tím uživatel luxusních tříd, alespoň odhaduji, počítá.
Asi bych se nepouštěl do vozu s nájezdem 180.000 a více km, byť jsem potkal pána s najetými 351.000 km, r.v. 2006 a ten si na žádný zásadní problém nestěžoval. Ještě to upřesním, koupil bych si jej s tímto nájezdem, ale při skutečně doložitelném servisu ve VW. Žádné servisky typu Franta z Nemanic, ale VW. A doporučuji důkladně prověřit historii dle VIN, VW to umí docela dobře.

O jiné motorizaci, než 3.0 TDI jsem ani neuvažoval, benzín pokládám za ekonomický nesmysl a V10 TDI za časovanou bombu.
Spotřeba (kombinace) za celou dobu 9,8l/100 km. Okreska 7,0-8,5l/100 km, dlouhé dálniční přesuny CZ-DE 8,8-9,3l/100 km (v ČR tempomat 145km/h, Německo 150-200 km/h), město 10,5-15,0l/100 km dle zácp (Brno).

Je to skvělé auto, lámu si hlavu, co koupit potom, protože když přesednete např. do Superba, tak je to strašný pekáč...

Zdraví,

Aleš z Brna

respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Friday 01.11.2013 20:27, Phaeton
Co na to auto říct, prvně, je to plné elektriky, která se sice nekazí, ale jestli to někdo boural, dal bych od toho ruce pryč. Opravit pořádně po bouračce tu elektroniku, to je prostě peklo.

Naftová V10 je prostě časovaná bomba a ani slabší třílitr není o moc lepší, ale k tomu nemáte přístup tak ho vynechám. Benzín V8 je asi nejlepší volbou, je pružný, servisně poměrně nenáročný (rozvody jsou dražší) a jeho spotřeba se pohybuje kolem 15 litrů ve městě, mimo město a dálnice je to méně. Jediným jeho problémem je časté vypínání a zapínání studeného motoru (hlavně v zimě) které ten motor nemá rád a pak odchází těsnění pod hlavou nebo celá hlava, takže jakmile auto jednou nastartujete, nechat ho ohřát. Potrápit by mohla automatická převodovka, ale pokud se dodržoval interval výměny oleje a filtru kolem 60tis. neměl by ani s tou být problém. Vzduchový podvozek Phaeton nemá, má elektrické adaptivní tlumiče (Audi je dostalo až hodně dlouho po něm), samotný tlumič je takřka nezničitelný, v případě závady se repasují (jako "koule" u Citroenů). V případě jeho zničení se ale nedoplatíte, jeden stojí mezi 30-40 tisíci a nelze je měnit jednotlivě, vždy jen oba na nápravě. Ovšem nutno podotknout, že o výměně jsem nikdy neslyšel a při nejhorším tam lze dát tlumiče obyčejné.

Co se jízdních vlastností týče je sice Phaeton zaoceánský parník, ale jízdní vlastnosti má silně neutrální. Musíte sice počítat s vyšší hmotností auta, ale to je tak vše. Audi je proti Phaetonu prostě nedotáčivá sra*ka.

Co k tomu říct nakonec. Phaeton je asi to nejlepší auto, které kdy koncern VW postavil a nikdy vlastně nedostal následovníka. Pokud víte, že vůz nebyl nějak destruktivně bouraný, smíříte se s vyšší cenou údržby a vyšší spotřebou. Vyhnete se nesmyslné naftě, která je nepříjemná projevem, v případě V10 nespolehlivá a navíc enormně zatíží předek, kdy jediným jejím "pro" je spotřeba. Stane se z Phaetonu, tichý, spolehlivý, výkonný a jízdně přísně neutrální společník na jakoukoli cestu.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 02.11.2013 09:01, ROver
Phaeton nedostal následovníka proto, protože se pořád vyrábí a prodává a chystá se nová generace.
Za nejlepší auto od VW bych asi prohlásil Touarega, který je mezi SUV velmi silným hráčem, rozhodně ne takovým, jako Phaeton mezi luxusními limuzínami.
Jinak Phaeton za neutrální bych neoznačil ani omylem, jako každá čtyřkolka jde v zatáčce po tečně ven.
Obzvlášť díky svojí masivní nadváze.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 02.11.2013 11:18, RE: ROver
Reno posted by:
Phaeton nedostal následovníka proto, protože se pořád vyrábí a prodává a chystá se nová generace.Za nejlepší auto od VW bych asi prohlásil Touarega, který je mezi SUV velmi silným hráčem, rozhodně ne takovým, jako Phaeton mezi luxusními limuzínami.Jinak Phaeton za neutrální bych neoznačil ani omylem, jako každá čtyřkolka jde v zatáčce po tečně ven.Obzvlášť díky svojí masivní nadváze.


ty jsi si nikdy nevšiml že Rover velmi často pouze sesumíruje pár názorů a myšlenek z předchozích příspěvků, k tomu připíše nějaký obecně známý fakt a pár svých smyšlenek a zbožných přání a podává to jako veleznalec všeho čtyřkolového?
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Saturday 02.11.2013 14:24, RE: ROver
Reno posted by:
Phaeton nedostal následovníka proto, protože se pořád vyrábí a prodává a chystá se nová generace.Za nejlepší auto od VW bych asi prohlásil Touarega, který je mezi SUV velmi silným hráčem, rozhodně ne takovým, jako Phaeton mezi luxusními limuzínami.Jinak Phaeton za neutrální bych neoznačil ani omylem, jako každá čtyřkolka jde v zatáčce po tečně ven.Obzvlášť díky svojí masivní nadváze.


Jistě, ale jedna věc je fyzika a druhá jízdní vlastnosti. Fyzikální zákony nemůže změnit ani Phaeton, ale například proti příšerně nedotáčivému Audi je Phaeton přísně neutrální. Tuareg nestojí za ty prachy, všude je z toho cítit jak se šetřilo (aspoň v interiéru to ale poznat není), v poslední generaci už se s tím už dá i jezdit a v terénu se to taky chová slušně.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Saturday 02.11.2013 14:27, RE: ROver
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
Phaeton nedostal následovníka proto, protože se pořád vyrábí a prodává a chystá se nová generace.Za nejlepší auto od VW bych asi prohlásil Touarega, který je mezi SUV velmi silným hráčem, rozhodně ne takovým, jako Phaeton mezi luxusními limuzínami.Jinak Phaeton za neutrální bych neoznačil ani omylem, jako každá čtyřkolka jde v zatáčce po tečně ven.Obzvlášť díky svojí masivní nadváze.
ty jsi si nikdy nevšiml že Rover velmi často pouze sesumíruje pár názorů a myšlenek z předchozích příspěvků, k tomu připíše nějaký obecně známý fakt a pár svých smyšlenek a zbožných přání a podává to jako veleznalec všeho čtyřkolového?


To si asi pletete se sebou a 90% moudry vycucanými bez ověření z Googlu.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 03.11.2013 12:26, RE: ROver
Rover623 posted by:
Reno posted by:
Phaeton nedostal následovníka proto, protože se pořád vyrábí a prodává a chystá se nová generace.Za nejlepší auto od VW bych asi prohlásil Touarega, který je mezi SUV velmi silným hráčem, rozhodně ne takovým, jako Phaeton mezi luxusními limuzínami.Jinak Phaeton za neutrální bych neoznačil ani omylem, jako každá čtyřkolka jde v zatáčce po tečně ven.Obzvlášť díky svojí masivní nadváze.
Jistě, ale jedna věc je fyzika a druhá jízdní vlastnosti. Fyzikální zákony nemůže změnit ani Phaeton, ale například proti příšerně nedotáčivému Audi je Phaeton přísně neutrální. Tuareg nestojí za ty prachy, všude je z toho cítit jak se šetřilo (aspoň v interiéru to ale poznat není), v poslední generaci už se s tím už dá i jezdit a v terénu se to taky chová slušně.


Touareg předchozí generace jsem měl. V terénu na to, že je to SUV, se neztratil. Na dálnici byl schopen jet 200 bez sebemenších potíží, s 3litrovým motorem. Jestli se uvnitř šetřilo? V jakém
ohledu, oproti Phaetonu, který stál 2x tolik? Touareg je myslím oproti srovnatelným SUV levnější a
rozhodně bych mu dal přednost přes X5 i před ML, o sesterské Q5 ani nemluvím.
Phaeton a přísně neutrální? To si rozhodně nemyslím. Kolega s ním velmi často "driftoval".
Tak říkal tomu, když najel do zatáčky rychle a Phaeton ji začal opouštět bokem po tečně, bez velkého přemlouvání.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 03.11.2013 12:28, Brzdy
A ještě jednu věc je třeba zmínit, Phaeton má velmi poddimenzované brzdy. Mají s autem velkou práci, a nestíhají. Vím, že kolega u obou svých kousků velmi záhy vyměnil za nesériové, účinnější.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.