0
back
 

diskuze k tématu: VW Passat - jak přesný má být tachometr?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 07:34, Ochylka
Svého času se říkalo, že vetšina vozů má odchylku zhruba 10 %. Tedy když tachometr ukazuje 55 jedeme ve skutečnosti 50 km/h. Čím vyšší rychlost, tím větší odchylka ( 220 tachomterových by mělo být 200 skutečných).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 09:29, Chyba v odpovědi.
Možná jsem to špatně pochopil já, ale myslím, že podle vysvětlení tazatele ukazuje tachometr méně než člověk ve skutečnosti, tzn. ukazuje 50, když tazatel jede 58 v reálu (příklad). Potom to není dobře, ale spíš špatně. Odchylka bývá nastavena opačně. Hlavně bych se tazatele ptal, jestli má správný a předepsaný rozměr pneumatik. Bude-li mít pneumatika jiný obvod, pak odchylka musí být špatná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 10:10, RE: Chyba v odpovědi.
spores posted by:
Možná jsem to špatně pochopil já, ale myslím, že podle vysvětlení tazatele ukazuje tachometr méně než člověk ve skutečnosti, tzn. ukazuje 50, když tazatel jede 58 v reálu (příklad). Potom to není dobře, ale spíš špatně. Odchylka bývá nastavena opačně. Hlavně bych se tazatele ptal, jestli má správný a předepsaný rozměr pneumatik. Bude-li mít pneumatika jiný obvod, pak odchylka musí být špatná.
Konečně odpověď, která k něčemu vede. Nesprávný rozměr pneumatik bude nejpravděpodobnější příčina. Pokud by došlo k nehodě a někdo aktivní si všiml, že vozidlo má jiný než předepsaný rozměr pneumatik, tak už by se možná ani nikdo dál nebavil o tom kdo je viník.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 13:46, RE: Chyba v odpovědi.
Koloss posted by:
Konečně odpověď, která k něčemu vede. Nesprávný rozměr pneumatik bude nejpravděpodobnější příčina. Pokud by došlo k nehodě a někdo aktivní si všiml, že vozidlo má jiný než předepsaný rozměr pneumatik, tak už by se možná ani nikdo dál nebavil o tom kdo je viník.
pneumatik si údajně nikdo aktivní nevšímá, ale je to prý jedna z prvních věcí, která se na autě po nehodě kontroluje, aby se na tom dalo vyzout z placení.
V tomto případě to kola asi nebudou, ta odchylka je moc velká, to by musel průměr kola být skoro o 20%, a to by už se pomalu nevešlo do podběhů. Tady vidím možnou závadu použití jiného palubního štítu (tachometr + otáčkoměr), než bylo namontováno z výroby. Kdo ví proč!?!
Palubní štít má svůj kód, protože podle různé motorizace se dávaly různé převodovky s různými převody. Musí se vždy kombinovat převodovka s předepsaným palubním štítem, jinak proměřuje tachometr. Na tohle bych se zaměřil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 17:51, RE: Chyba v odpovědi.
David V posted by:
pneumatik si údajně nikdo aktivní nevšímá, ale je to prý jedna z prvních věcí, která se na autě po nehodě kontroluje, aby se na tom dalo vyzout z placení.
V tomto případě to kola asi nebudou, ta odchylka je moc velká, to by musel průměr kola být skoro o 20%, a to by už se pomalu nevešlo do podběhů. Tady vidím možnou závadu použití jiného palubního štítu (tachometr + otáčkoměr), než bylo namontováno z výroby. Kdo ví proč!?!
Palubní štít má svůj kód, protože podle různé motorizace se dávaly různé ...
Jel sem s Vectrou do Itálie a ta měla místo standartních 15ctek 14tky a na dálnici proměřoval tachometr o 20km/h(měřeno garminem) takže teoroticky když tacho podměřuje samo na 50tce cca 4-5km/h,tak jiný rozměr než z výroby může těch 8km/h dát jako nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 20:39, RE: Chyba v odpovědi.
Drago5 posted by:
Jel sem s Vectrou do Itálie a ta měla místo standartních 15ctek 14tky a na dálnici proměřoval tachometr o 20km/h(měřeno garminem) takže teoroticky když tacho podměřuje samo na 50tce cca 4-5km/h,tak jiný rozměr než z výroby může těch 8km/h dát jako nic.
No, já to myslel jinak a asi i došlo ke zmatení všeho možného, ale zkusím to rozmotat:
a) autorem vlastně nebylo řečeno při jaké rychlosti se mu ona odchylka 8 km/h projevuje, takže se opravdu nedá vliv různé velikosti pneumatik pominout
b) velikost ráfku nemá na chybu na techometru takový vliv, podstatný je rozměr samotné pneumatiky, čili je možno kombinovat 205/55R16 nebo 205/50R17 a obvod pneumatik se liší v řádu jednotek % - to stejné bylo na Vectře 175/70R14 nebo 195/60R15. Při těchto rozměrech bylo zajištěno, že auto pojede tak, jak ukazuje tachometr nebo mírně pomaleji
c) na Vectře měl tachometr svůj kód, a pokud chtěl někdo vyměnit přístrojový štít (například kvůli absenci otáčkoměru), musel tento kód dodržet i na novém tachometru, jinak mu proměřoval - tohle platilo u starých lanem poháněných tachometrů, což je asi i v tomhle případě
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.