0
back
 

diskuze k tématu: VW Passat 1.8 TSI vs 2.0 TSI

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Hanss
number of posts7
date of registration14.09.2013
Sunday 18.05.2014 12:47, VW Passat 1.8 TSI vs 2.0 TSI
Dobrý den,

chtěl bych se na Vás obrátit ohledně dvou výše uvedených motorizací u Passata 3C. V mém cenovém rozpětí se bude jednat o ročník 07-08, Limuzína - Highline. Pořád se ale nemůžu rozhodnout jaký motor bude pro mě ,,ten lepší.\" V první řadě mi jde hlavně o spolehlivost motoru, abych do budoucna nebyl víc v servise než na cestách. Dynamika v obou případech 118/147 kw je pro mě dostačující. Spotřebu neřešim, rozdíl nebude velký.
Jinak ještě pro upřesnění, naftu u mého ročního nájezdu do 15 tkm a provoz z větší části město jsem jednoznačně vyloučil.
Budu rád za všechny Vaše rady, zkušenosti, popř. na co si dát při koupi pozor.
Děkuji za odpověď.

respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 22.05.2014 22:29, RE:
Dobrý den. Podle mého názoru uděláte lépe s dvoulitrem. Až na výjimky s ním nebývají žádné vážnější problémy (pozlobit mohou vadná turbodmychadla – dochází k prasknutí skříně u obtokového ventilu, následkem čehož nedává požadovaný tlak vzduchu. Občas se také pokazí odlehčovací ventil sání), spotřeba se přitom drží kolem 8 až 9 litrů Naturalu na 100 km. Novější jednotky TSI jsou známé svými problematickými rozvody.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 23.05.2014 10:36, RE: VW Passat 1.8 TSI vs 2.0 TSI
Hanss posted by:
Dobrý den, chtěl bych se na Vás obrátit ohledně dvou výše uvedených motorizací u Passata 3C. V mém cenovém rozpětí se bude jednat o ročník 07-08, Limuzína - Highline. Pořád se ale nemůžu rozhodnout jaký motor bude pro mě ,,ten lepší.\" V první řadě mi jde hlavně o spolehlivost motoru, abych do budoucna nebyl víc v servise než na cestách. Dynamika v obou případech 118/147 kw je pro mě dostačující. Spotřebu neřešim, rozdíl nebude velký. Jinak ještě pro upřesnění, naftu u mého ročního nájezdu do 15 tkm a provoz z větší části město jsem jednoznačně vyloučil. Budu rád za všechny Vaše rady, zkušenosti, popř. na co si dát při koupi pozor. Děkuji za odpověď.


Naftu bych rozhodne nevylucoval. Zrovna u vami hledaneho auta ma hned nekolik vyhod:

a) vyrazne vetsi sortiment vozu k vyberu
b) lepsi spolehlivost, od roku 2008 jsou vsechny dieselove motorace Passatu common railove, problemu je celkem minimum i pres casty velky najezd techle aut a pokud uz jsou, tak jsou resitelne relativne levne. Benzinove verze jsou u VW obecne problematicke, velmi zname problemy s rozvody u 1.8TSI zpusobujici zniceni motoru bezne kolem 100.000km byly zaznamenany i na nekterych dvoulitrech, takze i tam to chce opatrnost.
c) a samozrejme nizsi spotrebu. Zejmena dvoulitr zere jak prokopnuty. Uvadena spotreba 8-9 litru je spise z rise snu, i spritmonitor.de ktery obecne z principu spotreby spise podhodnocuje ma u 2.0TSI prumer deset litru! V realnem provozu zavisi spotreba obou motoru masivne na stylu jizdy. Jak s 1.8 tak zejmena s dvoulitrem neni problem jezdit kolem dvanacti litru kombinaci a to clovek stale nejede jako nejake extremni prase.

Z meho pohledu je 1.8TSI vhodny pro extremne klidneho ridice (pak je ovsem otazka zdali nezvolit slabsi 1.4rku, ktera ma spotrebu pri klidne jizde jeste nizsi) a dvoulitr je zcela nesmyslny motor, protoze kdo potrebuje 200PS tak splace nad vydelkem a kdo ne, tak mu staci slabsi motor.
respond
Hanss
number of posts7
date of registration14.09.2013
Friday 23.05.2014 19:15, VW Passat 1.8 TSI vs 2.0 TSI
Děkuji za objasnění, upřímně jsem čekal od TSIček větší spolehlivost. Nabízí se ještě otázka ohledně starší dvoulitrové atmosféry, která je především bez turba a jeví se z benzínových motorizací jako nejméně problémová. Je mi jasné, že dvoulitr bez turba bude mit především v nízkých otáčkách co dělat s 1,5 tunovym autem a neposkytne takovou dynamičnost jako zmiňované TSI motory. Spotřebu nemá asi cenu nějako rozvádět.. Nicméně pokud by se motor jevil jako spolehlivý a vyloženě nebyl líný, tak tu spotřebu bych překousl. Není pro mě za každou cenu to nejdůležitější.
Jak už jsem již uvedl roční nájezd mám do 15tkm, především denně krátké trasy po městě a to samé do práce, občas nějaké to vyjetí za město.
Nafťák je samozřejmě dobrá věc, ale na jiný styl jízdy. Tímto bych ho akorát utrápil. Ušetřené peníze za palivo bych stejně časem vrazil do servisu, pravděpodobně ještě několikrát víc.
Díky za případný názor.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Saturday 24.05.2014 08:01, 2.0 FSI
Atmosfericke FSIcko je vhodne pro poklidne jezdeni mimo mesto, kdy ma celkem slusnou spotrebu a odpovidajici vykon. Neni moc vhodna na velke jezdeni po meste, protoze bohuzel tenhle motor ma ve meste opravdu dost velkou spotrebu (dvanact litru plus zadny problem), takze do nej se moc nehodi.
Jeste k tem dieselum: dnesni diesely nemaji zasadni problem s kratkymi cestami po meste (samozrejme kazdy motor radeji dlouhe trasy), problem muze byt pouze s vyhradne kratkymi cestami po meste. Pokud se jezdi po meste, ale jednou za cas se vyjede mimo mesto vyhnat pavouky z vyfuku, tedy v tomto pripade vycistit filtr pevnych castic, tak je motor celkem spokojeny a muze slouzit dlouho.
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Tuesday 03.06.2014 10:17, Jaký motor
Na tyhle krátké couračky ve městě se nejlépe hodí základní šestnáctistovka se 75 kW.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 03.06.2014 16:45, TSI a spotřeba
No nevím, kde se přišlo na spotřeby okolo 12l na 100 (možná tak čisté město se závody mezi semafory), ale já s dynamickým ale plynulým způsoběm jízdy jezdil v octavii 1,8 za 7,5 a v golfu GTI (2,0 TSI) za 8,5. Za 10 jsem si ten dvoulitr už docela užil a protože to fakt jede, věřím, že u mnohých to je normální průměr. Na atmo FSI bych se vykašlal úplně. Jinak známí mají zmiňovanou oktávku 1,8 tsi a páprdovským jízdním stylem jsou pod 7,5. Auto mají odkoupené služební a na motoru zatím nic neřešili (cca 100 tkm najeto), taky ale přešli z longlifu na pevný interval. Ale slyšel jsem, že se při 120 000 doporučují preventivně vyměnit rozvody a ani to není žádná pálka. Ještě nabídnu alternativu - Seat Exeo 1,8T - poslední mohykán, přestrojená Audi A4 vč. původního 20V motoru. Jen pozor, dělalo se i s 1,8 TSI. Osvědčená technika, která tolik neláká nenechavce ani závistivce.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 04.06.2014 07:29, RE: Jaký motor
Tycoon posted by:
Na tyhle krátké couračky ve městě se nejlépe hodí základní šestnáctistovka se 75 kW.


Na couračky po městě se hlavně vyrábí úplně jiné kategorie vozů . Ale já vím, image . Ale zrovna Passat je "jednoúčelové" vozidlo dělané na jízdu rovně jakoukoliv rychlostí. Na krátké trasy po městě díky neustálým rozjezdům nebude ekonomický žádný motor, ta spotřeba ( která se neřeší, kdepa jsem to už slyšel ) bude nad 10l 100%.
respond
deleted user
number of posts1
date of registration11.02.2016
Thursday 11.02.2016 16:47, passat tsi no problem
Nazdar hoši tsi nemá zdaleka tolik ptoblemu jako tdi ja mam 1.8tsi passat b7 a krása najeto 150 000 a nemůžu si stěžovat průměr kombi 7.5 naftu neber podle toho co vím jako sice od 2008 je tam comon rail ale do pololoviny roku 2009 tam byli taky problémy a nemluvim o vodní pumpe která má vrtulku plastovou..a co se týče napinaci kladky rozvodu která je upevnena tak jemným avitem ze cca po 200 000km se vyklepe upadne a motor je ko. Toť můj názor mel jsem i passata b5 rv98 a za 7let bez jediného problému a to kdys jsem ho dával kámošovi tak mel nalitane 380 000 a taky to byl motor 1.8 t 110kw.takze můj názor..
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 12.02.2016 08:22, 1,8 TSI
Nevím, možná to v Passatu nebylo tak markantní, ale kamarádovi u Superba praskl v 60000 km řetěz a škodovka se k tomu zrovna moc dobře nepostavila, platil asi 60kkč. Za mě radši 2,0 TSi, tam nic nepraskalo.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 12.02.2016 09:45, RE: 1,8 TSI
Motory 1,8TSi a 2,0 TSi od cca 2008 jsou po mechanické stránce naprosto totožné, např. bloky motorů jsou stejné. To původní 2.0 TSi s rozvodovým řemenem bylo ve většině aut koncernu do cca 2008.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 12.02.2016 18:07, RE: 1,8 TSI
ctverak posted by:
Motory 1,8TSi a 2,0 TSi od cca 2008 jsou po mechanické stránce naprosto totožné, např. bloky motorů jsou stejné. To původní 2.0 TSi s rozvodovým řemenem bylo ve většině aut koncernu do cca 2008.


Je to tak, liší se jen klikovkou, ojnicí a pístem. To dělá rozdíl v obsahu mezi 1,8 a 2,0TSI.
Ted byl před 14 dny dobrý článek o těchto motorech v SM. Měli velký problém s kroužky na pístech a konstrukční chybu na napínáku. Proto kolabovaly rozvody, řetěz ale nepraskal.
Od r. 2012 oboje vyřešeno, napínák snad o něco dříve. Mechanicky je ten motor poměrně odolný.

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.