0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat EcoFuel - jak a za kolik jezdí?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 07:35, Levý břeh?
Nevím, kde jsou ty další dvě čerpací stanice CNG, ale ta v areálu Pražských služeb a.s. je v ulici Pod šancemi, což je ve Vysočanech a rozhodně na PRAVÉM břehu Vltavy. Jestliže se postavíte směrem po proudu (jakoby vám voda tekla na záda), je levý břeh po vaší levé straně a pravý břeh po pravé. V Praze jsou na levém břehu Malá Strana a dále obvody 5, 6 a většina 7, s výjimkou Tróje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 07:38, mandarinka :-D
o co se v dnešní uspěchané a komerční době tváří jako ekologické, je pro přírodu přínosné asi jako mandarinka pro brambory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 07:57, RE: Levý břeh?
Kýchal posted by:
Nevím, kde jsou ty další dvě čerpací stanice CNG, ale ta v areálu Pražských služeb a.s. je v ulici Pod šancemi, což je ve Vysočanech a rozhodně na PRAVÉM břehu Vltavy. Jestliže se postavíte směrem po proudu (jakoby vám voda tekla na záda), je levý břeh po vaší levé straně a pravý břeh po pravé. V Praze jsou na levém břehu Malá Strana a dále obvody 5, 6 a většina 7, s výjimkou Tróje.
Všechny jsou na pravém břehu. Máte pravdu: jedná se o Vámi zmíněné Pražské služby (na fotkách), další je na Švehlově ulici (Shell) a třetí najdeme v areálu Pražské plynárenské (U Plynárny).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 08:46, Dojezd
V minulosti jsem se zajímal o MB E NGT, tam byl reálný dojezd okolo 200-250 km, tohle je o hodně veselejší číslo. Btw. pokud je zákaz vjezdu do podzemních garáží skutečně nesmyslný, pak nic nebrání tomu do nich jezdit, stejně to nikdo nekontroluje, ani nepokutuje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 09:01, CNG saver
Vážený pane Šikl,
zajímavé čtení, atraktivní auto, v článku mi však něco chybí a něco "přebývá". Začnu tím druhým. V úvodní části je dle mého posouzení nepřiměřeně mnoho Vašich subjektivních pocitů a názorů na "eko" přístup v automobilismu. Já s většinou z nich nesouhlasím a věřím že "průměrný" čtenář na ně není zvědav (mimochodem - nedokončoval jste článek až před půlnocí?). Bez uvedení argumentů působí většina z nich jako plácnutí do vody. Napsat že "ekologičnost hybridů obecně je sporná jelikož energie spotřebovaná na jejich výrobu (vč. baterií) je vysoká" ... a nic víc, je jen výstřel do tmy. Totéž lze vztáhnout k vašim názorům na "eko-řepko", životnost motorů atd....
Co mi v článku naopak chybí, je především nákladové porovnání takového automobilu a srovnání s běžnou podobně výkonnou "ne-CNG" , eventuelně i naftovou verzí. Článek by mohl obsahovat i informace o dalších provozních nákladech. K tomu, aby si běžný čtenář udělal vlastní posudek zda se mu vyplatí cca 66 tis.kč příplatek za CNG, nestačí uvést pouze rozdíl ve spotřebě.
Pěkný den k projížďce přeje Silverado.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 09:39, RE: CNG saver
silverado posted by:
Vážený pane Šikl,
zajímavé čtení, atraktivní auto, v článku mi však něco chybí a něco "přebývá". Začnu tím druhým. V úvodní části je dle mého posouzení nepřiměřeně mnoho Vašich subjektivních pocitů a názorů na "eko" přístup v automobilismu. Já s většinou z nich nesouhlasím a věřím že "průměrný" čtenář na ně není zvědav (mimochodem - nedokončoval jste článek až před půlnocí?). Bez uvedení argumentů působí většina z nich jako plácnutí do vody. Napsat že "ekologičnost hybridů obecně je sporná jeli...
Musím se pana Šikla zastat. Všechno, co napsal o ekologii ve vztahu k automobilismu je bohužel pravda. Jednak to, že zmenšování a přeplňování motorů rozhodně nevede k nižším hodnotám reálné spotřeby - pouze té tabulkové a turbomotor je konstrukčně náročnější, takže spotřebuje více zdrojů. To stejné - úplně slepá větev - hybridy, a to myslím vážně. Existuje celkem jednoduché pravidlo, co je ekonomické, je ekologické. Protože co není ekonomické stylem (teď nemyslím z pohledu nabalování ceny při přeprodeji), že je to výrobně nárožné nebo náročné na vzácné suroviny, zpravidla nebývá v součtu (globální pohled) ekologické. Jen určitá část z celého procesu vykazuje lepší výsledky, ale to nepovažuji za ekologický čin. Nedávno tady byl šlánek o využití "vraků", za které bylo vyplaceno šrotovné. Odvážely se do Afriky - to je od Německa doct daleko, takže z pohledu Německa se to dá označit za ekologickou likvidaci. Tento příklad naprosto přesně vystihuje, jakým způsobem je ekologizován automobilizmus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 09:50, RE: CNG saver
David V posted by:
Musím se pana Šikla zastat. Všechno, co napsal o ekologii ve vztahu k automobilismu je bohužel pravda. Jednak to, že zmenšování a přeplňování motorů rozhodně nevede k nižším hodnotám reálné spotřeby - pouze té tabulkové a turbomotor je konstrukčně náročnější, takže spotřebuje více zdrojů. To stejné - úplně slepá větev - hybridy, a to myslím vážně. Existuje celkem jednoduché pravidlo, co je ekonomické, je ekologické. Protože co není ekonomické stylem (teď nemyslím z pohledu nabalování ceny při př...
Jasně, že má (p. Šikl) pravdu. Je to jako s "úspornými" žárovkami = drahé při výrobě, při nákupu i při likvidaci.
Co se týče CNG, jezdím již 3tí rok a bez problémů. A parkování v podzemních garážích neřeším.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 09:53, RE: CNG saver
silverado posted by:
Vážený pane Šikl,
zajímavé čtení, atraktivní auto, v článku mi však něco chybí a něco "přebývá". Začnu tím druhým. V úvodní části je dle mého posouzení nepřiměřeně mnoho Vašich subjektivních pocitů a názorů na "eko" přístup v automobilismu. Já s většinou z nich nesouhlasím a věřím že "průměrný" čtenář na ně není zvědav (mimochodem - nedokončoval jste článek až před půlnocí?). Bez uvedení argumentů působí většina z nich jako plácnutí do vody. Napsat že "ekologičnost hybridů obecně je sporná jeli...
Díky za názor. Rýpnutí do řepky a všeho rádoby "ekologického" si prostě neodpustím. Nejde o snahu šetřit přírodu, ale o ekonomickou stránku věci. Viz. přeplňovaná 1.4 TSI v Passatu, která je výborným motorem ale v důsledku si bere v poměrně těžkém voze stejně jako atmosférický dvoulitr ... 1.4 TSI je úsporná pouze za předpokladu velmi klidné a rozvážné jízdy, a tak bych mohl pokračovat.

Náklady na palivo jsem v článku zmínil. 100 km přijde v případě CNG na 92 Kč, v případě benzínu na 216 Kč. Každý si tak snadno spočítá, po kolika kilometrech se mu Passat spalující CNG vyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 09:56, RE: CNG saver
Alda posted by:
Jasně, že má (p. Šikl) pravdu. Je to jako s "úspornými" žárovkami = drahé při výrobě, při nákupu i při likvidaci.
Co se týče CNG, jezdím již 3tí rok a bez problémů. A parkování v podzemních garážích neřeším.
Ano, žárovky jsem také nepochopil (je to stejné jako s auty) ... EU se snaží vše nařizovat, místo toho aby nechala na lidech jakou žárovku si koupí a trh se řídit nabídkou a poptávkou ... navíc dle mého názoru mají šestřivé žárovky (spíše tedy zářivky) dost nevýhod (velmi pomalu dosahují max. svítivosti, nemají rády časté zhasínání, nesnesou mráz atd.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 11:06, prozatím nesmysl
Ne že bych nějakým způsobem zpochybňoval snažení a výsledky automobilek ve vývoji automobilů s ekologičtějším provozem, ale nedávno jsem četl velmi zajímavý článek v této souvislosti. Nevím do jaké míry byl založen na pravdě, ale psalo se že 12-15 přepravních obřích tankerů které plují po oceánech a přepravují XY kontajnerů či XY litrů ropy atd, vypustí za rok do ovzduší stejné množství škodlivin jako všecny auta na světě !!!!
Pokud je to byť jen z části pravda, je dle mého nazoru absolutně nesmyslné se honit za pár gramů škodlivin vypuštěných těmito vozy.
Až bude vývoj tak daleko že auto bude stejně výkonné a srovnatelné cenově jako "obyčejná" verze tak možná začnu měnit názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 11:07, RE: CNG saver
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, žárovky jsem také nepochopil (je to stejné jako s auty) ... EU se snaží vše nařizovat, místo toho aby nechala na lidech jakou žárovku si koupí a trh se řídit nabídkou a poptávkou ... navíc dle mého názoru mají šestřivé žárovky (spíše tedy zářivky) dost nevýhod (velmi pomalu dosahují max. svítivosti, nemají rády časté zhasínání, nesnesou mráz atd.)
Je to sice off-topic, ohledně žárovek se naše názory liší. Běžná žárovka 60W je nahraditelná 18W úspornou. Úspora je tedy 42W. Jestliže 1kwh stojí cca 5kč, vzniká s úspornou žárovkou úspora 21haléřů za hodinu svícení, tedy přibližně 10kč/50hodin svícení, což při svícení 2-3hod/den jsou asi 3 týdny. Stojí-li taková žárovka (kvatitní) cca 100kč, je návratnost investice řekněme 7 měsíců. To není tak zlé, osobně mám úspornou žárovku v hlavním domácím osvětlení již několik roků.
Druhá stránka věci je ta vámi nepopulární "ekologická" - tady se těžko hledají argumenty, jelikož nelze zjistit výrobní náklady (resp. rozdíl oproti klasické žárovce), ale jsem přesvědčen o jednoznačném přínosu.
Silverado '89 forever.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 11:21, RE: mandarinka :-D
nepřihlášen posted by:
o co se v dnešní uspěchané a komerční době tváří jako ekologické, je pro přírodu přínosné asi jako mandarinka pro brambory.
Mandarinka nerada brambory
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 12:15, RE: prozatím nesmysl
Valnoha posted by:
Ne že bych nějakým způsobem zpochybňoval snažení a výsledky automobilek ve vývoji automobilů s ekologičtějším provozem, ale nedávno jsem četl velmi zajímavý článek v této souvislosti. Nevím do jaké míry byl založen na pravdě, ale psalo se že 12-15 přepravních obřích tankerů které plují po oceánech a přepravují XY kontajnerů či XY litrů ropy atd, vypustí za rok do ovzduší stejné množství škodlivin jako všecny auta na světě !!!!
Pokud je to byť jen z části pravda, je dle mého nazoru absolutně nesm...
Já to o těch lodích četl taky. Jestli to je pravda je vcelku jedno, protože ty lodi ten sajrajt vypustí daleko od obydlenych oblastí a vše spadne nakonec do moře. Ne že by to bylo zrovna hezké, ale je to jen zlomek svinstva, který se do moří dostane. U těch aut je to jinak - nejhorší režim provozu je ve městech, kde se to z aut dostává víceméně do plic všech lidí okolo, kojence nevyjímaje. Z toho titulu je naprostý nesmysl vytrhávat z kontextu produkci CO2, který je pro lidský organismus neškodný a pro rostliny to je potrava, zatímco diesly vypouští aromatické uhlovodíky a saze, které jsou rakovinotvorné a kdoví co ještě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 12:50, RE: CNG saver
silverado posted by:
Je to sice off-topic, ohledně žárovek se naše názory liší. Běžná žárovka 60W je nahraditelná 18W úspornou. Úspora je tedy 42W. Jestliže 1kwh stojí cca 5kč, vzniká s úspornou žárovkou úspora 21haléřů za hodinu svícení, tedy přibližně 10kč/50hodin svícení, což při svícení 2-3hod/den jsou asi 3 týdny. Stojí-li taková žárovka (kvatitní) cca 100kč, je návratnost investice řekněme 7 měsíců. To není tak zlé, osobně mám úspornou žárovku v hlavním domácím osvětlení již několik roků.
Druhá stránka věci je...
To je jednoduchý. Kolik stojí žárovka a kolik úsporka - to je klíč. Dál, co udělám s prdlou žárovkou? Hodím do smetí. Z čeho je? Sklo, ocel, hliník, možná měď a wolfram a pak nějakej ten pertinax nebo co toje. Co se stane, když ta žárovka ve smedí prdne? Vůbec nic. Z čeho je výbojka a co se stane, když ve smetí, kam se vlastně nesmí házet - tak ekologická je, praskne? Do ovzduší se dostanou jedovaté rtuťové páry, ale ušetřili jsme lopatku uhlí nebo možná pár gramů uranu. V podstatě je úsporka nebezpečný odpad a zajímalo by mě, kolik dosloužilých výhojek se v rámci recyklačního procesu k recyklaci dostane celých. A mimo to, úsporka nemá spojité světlo, čímž nepříznivě působí na zrak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 12:51, RE: prozatím nesmysl
Koloss posted by:
Já to o těch lodích četl taky. Jestli to je pravda je vcelku jedno, protože ty lodi ten sajrajt vypustí daleko od obydlenych oblastí a vše spadne nakonec do moře. Ne že by to bylo zrovna hezké, ale je to jen zlomek svinstva, který se do moří dostane. U těch aut je to jinak - nejhorší režim provozu je ve městech, kde se to z aut dostává víceméně do plic všech lidí okolo, kojence nevyjímaje. Z toho titulu je naprostý nesmysl vytrhávat z kontextu produkci CO2, který je pro lidský organismus neškodn...
Aromatické uhlovodíky vypouští hlavně benzínové motory, a to těsně po startu (studené), tedy přímo v obytných zónách. Po zákazu olova tím více, protože OČ se dosahuje vyšším podílem karcerogenních aromátů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 14:36, RE: mandarinka :-D
donald posted by:
Mandarinka nerada brambory
Koukam, ze uz je to opraveno na "mandalinka" ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 20:40, RE: prozatím nesmysl
Honza42 posted by:
Aromatické uhlovodíky vypouští hlavně benzínové motory, a to těsně po startu (studené), tedy přímo v obytných zónách. Po zákazu olova tím více, protože OČ se dosahuje vyšším podílem karcerogenních aromátů.
Když už tady brousíš do petrochemie, tak aspoň pravdivě.. Oktanové číslo benzínu je vyjádřeno poměrem isooktanu k n-heptanu. Obě tyto látky mají alifatický (rovný) uhlíkový řetězec. Aromatické látky mají cyklický řetězec.... Tolik "odborná" vsuvka

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.09.2009 23:59, RE: CNG saver
David V posted by:
To je jednoduchý. Kolik stojí žárovka a kolik úsporka - to je klíč. Dál, co udělám s prdlou žárovkou? Hodím do smetí. Z čeho je? Sklo, ocel, hliník, možná měď a wolfram a pak nějakej ten pertinax nebo co toje. Co se stane, když ta žárovka ve smedí prdne? Vůbec nic. Z čeho je výbojka a co se stane, když ve smetí, kam se vlastně nesmí házet - tak ekologická je, praskne? Do ovzduší se dostanou jedovaté rtuťové páry, ale ušetřili jsme lopatku uhlí nebo možná pár gramů uranu. V podstatě je úsporka ne...
Nemluvě o krátkodobém svícení, kdy taková výbojka žere neusporných 100+% a životnost při pár vteřinách jde dolů o desítky procent (o triviálním nedosažením svítivosti a diskomfortu s tím spojeným nemluvě)? Prostě se to nehodí na všechno, jako vše průměrné. Jinými slovy je to variace na téma: soudruzi z EU se snaží přikázat moderní úsporný a ekologický (dle tabulek) naftový motor i člověku, který jej používá na dvoukilometrové pojíždky třikrát denně, protože statistika praví, že je dieselový motor v průměru úspornější ( a neprodukuje tolik fuj, fuj CO2). Jak prosté Watsone. Nejlepší na tom je, že chrochtat začnou i naprosto nesmyslné věci, třeba sekačky na trávu a možná i zapalovače. A kde je zdravý rozum? V p..... unii
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.09.2009 15:33, RE: prozatím nesmysl
Honza42 posted by:
Aromatické uhlovodíky vypouští hlavně benzínové motory, a to těsně po startu (studené), tedy přímo v obytných zónách. Po zákazu olova tím více, protože OČ se dosahuje vyšším podílem karcerogenních aromátů.
Nejvíce emisí vypouštějí samozřejmě studené motory př startu a to úplně nejvíc motory naftové. A to tak, že to je i vidět. V tomhle jim benzínové nesahají opravdu ani po kotníky.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.