Wednesday 16.12.2020 18:24,
2.0TDi
Na biturbo 176kw zatim nejsou špatné ohlasy, co se týká servisu. Co se týká jizdy, má hutný a přesvědčivý projev (ale na 6ti válce nemá). S tímto motorem je spojeno vždy mokré 7mi stupňové DSG (nejsem si jist jestli DQ381 nebo DQ500) a pohon 4x4. Převodovka je to dobrá, pohon 4x4 je na principu připojování zadní nápravy, mezi lidmi se vžilo označení “Haldex”. U tohoto auta je systém Borg Warner, princip funkce je podobný jako předtím u Haldex. Přesto bych se této motorizaci vyhnul a to z důvodu celkové složitosti a rizikům závad specifických dílů.
Osobně bych volil 2,0TDi 110 kw manuál nebo DSG, přední náhon, s co nejmenším prokazatelným nájezdem co rozpočet dovolí. Do roku 2017 je bez AdBlue, od roku 2017 s AdBlue. Volil bych s AdBlue.
Pokud byl 110kw 4x4 tak měl AdBlue vždy.
Druhá volba by byla 2,0TDi 140 kw manuál (bylo jich málo). Variantě s DSG 6ti kvalt (převodovka DQ250) bych se vyhnul, má velmi slabé spodní pásmo a v určitých režimech je omezován kroutíci moment motoru, tak aby nepřetěžoval převodovku. V praxi působí 110kw varianta živěji a že je 140kw silnější je znát až vysoko za dálničním limitem.
2,0TDi 140kw má AdBlue vždy.
Od roku 2017 (tuším konec) už došlo k montáži 7mi stupňového DSG (DQ381) která snese vyšší točivý moment než starší DQ250. Údajně už nedochází k omezování točivého momentu u 2,0TDi 140kw. Ale touto variantou jsem nejel, takže nemám osobní zkušenost.
respond