0
back
 

diskuze k tématu: Turbo padá do nouzového režimu - Passat B5

category of topic classification: poradna, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Kublo5
number of posts1
date of registration23.01.2023
Monday 23.01.2023 23:07, Turbo padá do nouzového režimu - Passat B5
Dobrý den, chtěl bych si nechat poradit. Před měsícem jsem si koupil Passata B5 2003 1.9tdi 74 kw (240x km).
Jedu si z práce domů a chci předjet traktor a turbo přestalo táhnout a rozsvítila se kontrolka motoru. Zastavil jsem vypl motor nechal chvíli stát, znovu nastartoval a vše bylo dobré, jel jsem jestě dvě hodiny a turbo celou dobu drželo a kontrolka motoru zhasla. Druhy den hned po 10km jízdy turbo znovu přestalo táhnout a zase stačilo jenom vypnout a zapnout motor. Hledal jsem nejaké informace o tom a nevím jestli to stačí jenom vyčistit (popřípadě čím), nebo koupit nové turbo. Viděl jsem hodně čistících sprejů, ale nevím jestli to má cenu, nebo rovnou jet do servisu vyměnit turbo což není uplně levná zaležitost.
Rád bych slyšel radu od někoho kdo to měl stejně a přišel na nějakou alternativu než kupovat nové turbo.
Děkuji za odpovědi.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Wednesday 25.01.2023 08:55, RE: Turbo padá do nouzového režimu - Passat B5
citation:
reakce na: Kublo5, 23.01.2023 23:07 (Dobrý den, chtěl bych si necha ...)


Do servisu ano, pro nové turbo ale nutně ne.
Předpokládám, že se to děje při plným plynu a překročení určité hranice otáček. To by mohlo odpovídat zaseklé regulaci natáčení lopatek turba - pokud to tenhle zázrak už umí.
Najít mechanika, kterej rozumí koncernu a 1,9tdi by nemusel být problém. Nový turbo asi potřeba nebude.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 19.02.2023 12:43, RE: RE: Turbo padá do nouzového režimu - Passat B5
citation:
reakce na: KoobaS, 25.01.2023 08:55 (Do servisu ano, pro nové turbo ...)


Asi tak, určitě na diagnostiku, jinak je to vaření z vody. Nevím, jestli 74kW měla proměnnou geo lopatek turba, tady bych to šacoval na váhu vzduchu. U TDI s rotačním čerpadlem klasika, u PD nevím. Ale mně odešla na 2,2 HDi někde kolem 320 tkm…
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.