0
back
 

diskuze k tématu: Octavia I TDi či Passat B5 TDi - který vůz vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 07:09, Ano
Poměrně dobrá odpověď, jen kdyby se tu stále neopakovalo nesmrtelné Tdi z koncernu WV v Octavii a v Passatu.
Vážně je to věčné téma? Mě už to přestává bavit.
U ojetých Octavií není nejdražší pohonnou jednotkou Tdi, je ještě jeden motor který se cení víc než nepřemožitelné Tdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 07:50,
Jen by mě zajímalo proč se tu píše hlavně o škodovce a Passatu, je to přeci hnus velebnosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 09:34, VWxO
Jako lajk bych se rád něco dozvědel i o jiných autech než je VW a O, ale to musím asi na jinej web, páč koncern VW je asi opravdu forever....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 11:35, Narazove testy
Mozna se pletu, ale nemel passat pred faceliftem jen 3 hvezdicky a az po faceliftu 2001 teprve 4?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 11:52, RE: Narazove testy
mufik.martin posted by:
Mozna se pletu, ale nemel passat pred faceliftem jen 3 hvezdicky a az po faceliftu 2001 teprve 4?
No a v čem je problém? V textu je napsáno: komfort, bezpečnost (Euro NCAP 1997 – 3 z 5, 2001 – 4 z 5 hvězdiček),...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 16:21, RE: Narazove testy
Michy007 posted by:
No a v čem je problém? V textu je napsáno: komfort, bezpečnost (Euro NCAP 1997 – 3 z 5, 2001 – 4 z 5 hvězdiček),...
Aha, moje chyba, spatne jsem to tam precetl :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 18:34, SOUHLASím ...
Rubal posted by:
Poměrně dobrá odpověď, jen kdyby se tu stále neopakovalo nesmrtelné Tdi z koncernu WV v Octavii a v Passatu.
Vážně je to věčné téma? Mě už to přestává bavit.
U ojetých Octavií není nejdražší pohonnou jednotkou Tdi, je ještě jeden motor který se cení víc než nepřemožitelné Tdi.
... a je skoro k NEuvěření, že po TOLIKA letech, co se v odborném tisku píše STÁLE TO SAMÉ, lidé nejvíce chtějí STÁLE TO SAMÉ = motor(y) TDi ...
PS: A jesli někdo chce (vyhovuje mu) celkem "typický" vůz třídy "STŘEDNí" (passat), či kategorie "NIŽŠí střední" (golf s BATOHem = octavia) - to by si měl ujasnit především SÁM (něco jako "přesahy tříd" vpodstatě spíše NEexistuje ... tedy ROZMĚROVĚ ano, ale jinak spíše NE - to jsou JEN "slova" a MARKETINGové "obubování" .-)
PPS: Právě z důvodů PODSTATY konstrukce vozu bych asi z této dvojice preferovala Passat, ale MICHALovi ŽOČEKovi bych doporučila si NEJPRVE podobné naftové motory ostatní značek vyzkoušet - "tipuji", že bude možná až ŠOKován (a klidně začít od A-lfy a skončit u V-olvo)
Příjemné "zkoušení" a pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 19:41, Otázka financí
Dobrý den, vzhledem k cenové relaci ve které se pohybujete bych doporučil konstrukčně jednodušší Octavii. Passat by zejména z prostorových nároků rodinnému vyžití odpovídal lépe, ale já osobně jej považuji za složitější a proto v tomto stáří za potencionálně problémovější (i když u takhle starého vozu bude rozhodovat spíše stav konkrétního kusu) vůz, který se navíc v ČR těší obrovské popularitě (bohužel i na černém trhu) což poněkud navyšuje cenu. Pokud nemáte roční nájezdy nad cca 25 tis. km a často jezdíte po městě doporučil bych spíše některý z benzínových motorů. Třeba motor 1,6 (74 kw) je v Octavii naprosto vyhovujícím pohonem, navíc je zde určitý předpoklad, že vozidlo nebude mít najeto obrovské porce kilometrů které běžně najíždějí diesly. Jinak stejně jako u každé ojetiny doporučuji, aby s Vámi šel alespoň trochu poučený kamarád (když už ne automechanik) a pokud možno obrátit se na solidního dovozce ze zahraničí (nejlépe menší firmu z malého města, která funguje delší dobu).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 22:51,
Vybral bych to co na mě lépe zapůsobí. V práci jezdím O1 81kw Combi a není to špatné přibližovadlo. Jako plus bych uvedl přesné řazení,spotřebu,velký zavazadlový prostor a zábavný turboefekt.Mínus je prostor vzadu a to chrochtání z motoru:) Překvapilo mě že ve vnitř to nijak zvlášť slyšet neni na to jak se o tom píše.Osobně bych šel do 1.8T protože toho tolik nenajezdím ale koho zajímá spotřeba tak bych šel do 1.9 81kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.05.2009 23:49, RE: SOUHLASím ...
Kylie posted by:
... a je skoro k NEuvěření, že po TOLIKA letech, co se v odborném tisku píše STÁLE TO SAMÉ, lidé nejvíce chtějí STÁLE TO SAMÉ = motor(y) TDi ...
PS: A jesli někdo chce (vyhovuje mu) celkem "typický" vůz třídy "STŘEDNí" (passat), či kategorie "NIŽŠí střední" (golf s BATOHem = octavia) - to by si měl ujasnit především SÁM (něco jako "přesahy tříd" vpodstatě spíše NEexistuje ... tedy ROZMĚROVĚ ano, ale jinak spíše NE - to jsou JEN "slova" a MARKETINGové "ob...
Jenze Kylie co chces jineho v nafte koupit v cenove relaci? TDI je alespon spolehlive a temer nesmrtelne a vse snadno opravitelne a dily snadno dostupne, kdyzto jakykoliv jiny commonrail za 120 tis bude asi pekna kasicka....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.05.2009 00:57, Milý mufik(u).martin(e)!
mufik.martin posted by:
Jenze Kylie co chces jineho v nafte koupit v cenove relaci? TDI je alespon spolehlive a temer nesmrtelne a vse snadno opravitelne a dily snadno dostupne, kdyzto jakykoliv jiny commonrail za 120 tis bude asi pekna kasicka....
Já tedy NEvím, ale nedávno jsem četla dlouhodobé testy spolehlivosti na 100.000 km v německém AutoBild a mám pocit, že z 60ti vozů za ty roky testovaných obsadily motory TDi nějaké 4-5 míst z 6ti ... POSLEDNÍCH!!!
Přiznávám, že skoro NEchápu až TAK "odlišný" pohled v českých "diskuzích/médiích/povědomí"
PS: "Představa", že common rail nějak "masivně" odchází je prostě NEsmysl (pravda NEkvalita české nafty NE"prospívá" - to opravdu JE problém).
PPS: Naftové motory TDi mělo smysl kupovat do konce minulého tisíciletí (rok 98/9 - 1.9 TDi se tehdy dostalo na 81 kW - myslím, TO byl VYNIKAJíCí motor! Ty další byly až VÝRAZNĚ horší a dle posledních testů zatím "obrat/zlom" NEpřišel
Myslím že momentálně jsou u vw VÝRAZNĚ lepší BENZÍNové (turbo)motory 1.4 , 1.8 a hlavně 2.0 TFSi!
Pěkný den (já sama "preferuji" benzín, ale maličko jsem s jedním jediným svým NAFTOVÝM 2 .2 HDi najezdila a "v rodině/mezi blízkými" mám od stařičkého 2.0 HDi z roku 99 přes 1.4, 1.6 až po "druhý" 2.0 HDi v C5 u tetičky a NENí problém ... pravda - to "stařičké" 10ti leté 2.0 HDi tehdy ještě 80 kW je věkově NEJstarší, ale krom "normálních" opraviček zatím "ok" - i když asi VŠECHNY jsem "nakazila" a minimáně občas používají ADITIVa, popř. se snaží tankovat můj oblíbený Aral Ultimate apod. ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.05.2009 06:54, RE: Otázka financí
i posted by:
Dobrý den, vzhledem k cenové relaci ve které se pohybujete bych doporučil konstrukčně jednodušší Octavii. Passat by zejména z prostorových nároků rodinnému vyžití odpovídal lépe, ale já osobně jej považuji za složitější a proto v tomto stáří za potencionálně problémovější (i když u takhle starého vozu bude rozhodovat spíše stav konkrétního kusu) vůz, který se navíc v ČR těší obrovské popularitě (bohužel i na černém trhu) což poněkud navyšuje cenu. Pokud nemáte roční nájezdy nad cca 25 tis. km a ...
Naprostej souhlas. Ať tazatel na pašíka zapomene. Prostě na to finančně nemá. Bral bych Octavii s benzínem 1,6. V této cenové kategorii bych naftu bral jen od nejvíc nejlepšího kamaráda. Jinak je to ruská ruleta. Ale tak alespoň nějaký adrenalin za volantem, že? Za tuto cenu benzínová oktávka v dobrým stavu sehnat půjde, benzíny se jako služebáky většinou nekupují, ne oktávky. V dieselu je to přesně naopak. Vzhledem k příplatku za naftovej motor si tehdy každý dvakrát rozmyslel jestli najede tolik aby si ho pro soukromé účely koupil. Firmám se i tak tento motor bohatě vyplatil. No a když si vynásobíte stáří a roční nájezd 30 - 50 tis tak reálně většina aut by měla mít 300 - 500 a to je dost. S benzínem se většinou tolik nenajezdí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.05.2009 16:14, RE: Otázka financí
Kačud posted by:
Naprostej souhlas. Ať tazatel na pašíka zapomene. Prostě na to finančně nemá. Bral bych Octavii s benzínem 1,6. V této cenové kategorii bych naftu bral jen od nejvíc nejlepšího kamaráda. Jinak je to ruská ruleta. Ale tak alespoň nějaký adrenalin za volantem, že? Za tuto cenu benzínová oktávka v dobrým stavu sehnat půjde, benzíny se jako služebáky většinou nekupují, ne oktávky. V dieselu je to přesně naopak. Vzhledem k příplatku za naftovej motor si tehdy každý dvakrát rozmyslel jestli najede...
V prvně jmenovaném se od 110km/h nahoru bojím v Prasseti B5 jsem už dlouho nejel Osobně bych z Prassete TDI v této cenové kategorii měl trochu strach, se zkušenostmi autora, aby si nepořídil nějakou "výhodou" koupi, něco typu bývalé tágo. Pokud nenajedete přes 25 (30) tkm/ rok, tak bych se nebál benzínu. Už jen proto, že většina těch aut na standardizovaných 130tkm není upravena ze 400tkm jako u ropy, ale třeba z 200tkm. Takže Octavia 1.6 74kw by pro začátek stačila, při troše štěstí Prasse 1.8 92kw. Pokud trváte na ropě, v této cenové gategorii bych šel spíš do Mazdy 626 DiTD, Avensis D4D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.05.2009 21:32,
Když passata tak od roku 2001 1,9 TDi PD, což je jiná cenová kategorie. Takže bych doporučil už zmiňovanou oktávku 1,6 je to sice motor kde se mi vůbec nelíbí poměr výkon/spotřeba ale oproti 1,8 je to skvělá volba. Když diesel tak HDi !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.05.2009 12:11, HELLreiser ...
Hellraiser posted by:
Když passata tak od roku 2001 1,9 TDi PD, což je jiná cenová kategorie. Takže bych doporučil už zmiňovanou oktávku 1,6 je to sice motor kde se mi vůbec nelíbí poměr výkon/spotřeba ale oproti 1,8 je to skvělá volba. Když diesel tak HDi !
... má PRAVDU! A když už HDi, tak asi NEJlépe 2.2 HDi a do malých aut(íček) 1.6 HDi a s automatem "vzor a šampiona naftové kultivovanosti V6 2.7 HDi a já se těším a MOC zvědava jsem na nový V6 3.0 HDi 202 kW/600 Nm
Pěkný den (a to s HDi bývají ,-)
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.