0
back
 

diskuze k tématu: Jaké auto vybrat s motorem 2.0 TFSI?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 12:47, rada
ten dotaz zněl tak jak zněl? Zkouším se vžít do role tazatele, kterého zajímá jen a jen motorizace a je mu prakticky jedno v jakém bude autě... dvoulitrový turbobenzín... moc to nechápu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 13:09, rada
Vzhledem k tomu, že chybí bližší specifikace (karoserie, cena, rok, výbava...), budu uvažovat spíš nad nejpovedenějším autě s tímto motorem a se kterým mám nějakou zkušenost. A ještě taková drobnost k motoru. Měl by existovat ve dvou trochu technicky odlišných verzích (myslím tím ty základní verze). Starší - původní od Audi a novější. Ta novější už prý nemá tak robustní mechanický základ, i když jsem zatím neslyšel, že by novější verze nějak zlobily. Tu původní prý nabízí už jen Audi a resp. se používá pro vysokovýkonové verze, takže asi bude dostatečně dimenzovaná. Tenhle motor si totiž přímo říká o nachipování. Kdybych si měl vybrat auto s tímto motorem, tak bych měl jasnou volbu. Ze starších by to byla Audi A4 B6. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že má robustní mechanický základ, a na nic chronického netrpí (když pominu příšerné automaty Multitronic a servisně náročnější DSG, což bych si ale nekoupil). Celkově jde o dobře postavené i designově povedené auto a je zde možnost quattra (taky vřele doporučuji). Sice si drží cenu, ale to samé bude platit i při dalším prodeji. Podvozek je oproti předchozí generaci (do 2001) o poznání odolnější a servis taky není nijak náročný. Jezdí se s ní velmi příjemně. Z novějších a dražších by to byla současná řada A5. Sice má už otravnou el. ruční brzdu, ale jinak jde o povedené auto, a taky jsem zatím na něj neslyšel nic špatného. A stále nabízí poctivé quattro ;o) Navíc jízdní vlastnosti jsou o dost lepší než u starších audin s podélně uloženým motorem. U A5 je posunutý víc k prostředku auta, takže není tak nedotáčivé. I když v praxi to není ani u starších audin nic hrozného, jak se různě říká a píše. Zlepšení jde poznat hlavně na celkovém vyvážení a agilitě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 14:00, rada
taky nevěřím, že dotaz zněl tak jak zněl. Nejen, že je možnost několika modelů aut, ale i samotný motor je tak ve 4, možná 5 verzích výkonu co mě tak napadá z hlavy. To je tazateli taky jedno?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 14:32, rada
OCTAVIA RS
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 15:10, rada
Souhlasím s Paulem, A4 B6 bude s tímto motorem ve verzi quattro určitě dobrou volbou. Octavie RS nebude taky k zahození. Záleží na prioritách. Pokud jen motor, volil bych RS, pokud pohodlí, luxus, komfort, tak jednoznačně nějakou audi v quattro.
Ještě bych doplnil, že od nějaké doby ( nvm přesně, cca 2008 nebo 2009, snad znalejší doplní přesněji ) se tento motor začal nazývat 2.0TSi a jelikož je to ten samý motor, začal používat rozvody hnané řetězem, což by mohla být výhoda ( pokud se teda nesype jako u 1.2 a 1.4TSi, ale osobně jsem neslyšel kritiku ). Každopádně tento motor je výborná volba!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 20:01, rada
Tak Octavii RS bych z výběru rovnou vyřadil. Tazatele zajímají provozní náklady a ty má RSo docela vysoké. Jen za obutí sériových 18" kol zaplatí docela balík a díly tvrdého sportovního podvozku toho na českých tankodromech také mnoho nenajedou. Pokud tazatel není prvoplánovitě "sportovec", jakékoli "sportovní" variantě auta bych se z hlediska provozních nákladů jednoznačně vyhnul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 21:13, rada
Ale na RS jakožto na škodovku se bude spousta věcí v ČR shánět mnohem snáz a levněji než na premiovku jménem Audi. Je to o prioritách, ale RS bych rozhodně nezavrhoval. 18" pneu zase nebudou tak cenově hrozný, když tazatel chce cca 200PS benzín. Navíc Audinky...atd s těmito motory moc na 16" taky nebudou, běžně se budou pohybovat na 17" kolech a tam už moc velký rozdíl mezi pneu nebude.
Možná i Passat B6 by nemusel být vůbec špatnej povoz...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.08.2012 22:34, rada
Sám jsem majitel vozu VW Golf V GTI s manuálem a musím říct, že je to asi ideální varianta s tímto motorem. Oproti Octavii RS na 18" kolech je GTI o dost klidnější, protože nemá tak velké převisy. Je prostě vidět, že si inženýři z VW dali práci a odladili to co možná nejdokonaleji. Jízda s tímhle autem je opravdu návyková a každé sešlápnutí plynu vykouzlí člověku úsměv na tváři. Kdo s tím nejezdil nebo jen 1 krátkou jízdu asi těžko pochopí o čem je řeč. O Octavii bych uvažoval maximálně z důvodu potřeby podstatně většího zavazadlového prostoru. No a když už, tak Combi ať to má nějaký smysl. Pokud ovšem nepotřebujete vozit kočárek nebo pravidelně stěhovat spoustu věcí, není důvod. Jen bych se vyhnul 155 kW verzi tohoto motoru, která je v "klasické" verzi G6 GTI. Ten už je celýá hliníkový (vychází z 1.8 TSI) a není tak odolný a pro případné úpravy motorů taky nic moc. Pokud vybírat tak 147 kW (kód motoru BWA, ne AXX), ideálně 169 kW verzi (kód motoru BYD). Poslední jmenovaný se shání poněkud húře, alespoň u nás. Vyskytoval se totiž pouze v G5 GTI Editon 30 nebo Pirelli Edition (jeden takový myslím stále je zde v nabídce). Z něj také vychází motor pro současné Rko a GTI Editon 35. Audi je opravdu asi dost drahý špás na některé ND. Nicméně každé takovéhle auto je vhodné kupovat s plnou servisní historií a v ideálním případě od někoho o kom víte jak s tím jezdil. Tak ať koupíte pěkný kousek :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 01:48, rada
MOC NIZKÝ OBSAH NA MŮJ VKUS - 2 LITR TFSI , NEBO JAK TO PIŠETE BUDE SPIŠE DŮCHODCOVSKÁ ZÁLEŽITOST JSTE -LI DŮCHODCE VPOŘÁDKU AKCEPTUJU . S POZDRAVEM MAREK KŘÍŽ .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 09:51, rada
Těch dílů na minulou generaci A4 bych se nebál. Kvalitní druhovýroba je obsáhlá a komplet ramena př. nápravy vychází na 15 000. Brzdy stojí stejně. Tlumiče dokonce trochu levnější než na RS. Karosářských a jiných dílů je na vrakovištích moře. A5 a nová A4 jako současný model je už někde jinde, to ale i cenou ojetin. Ale RS nebo GTI taky nejsou špatné volby, zvlášť pokud kupující nestojí o 4x4. A ještě bych zmínil Seat Exeo - osvědčená technika A4 v levnějším provedení a vzhledem ke stáří celkově v lepším stavu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 11:37, rada
Jak už tady zaznělo, tak nejsportovnější auto s tímto motorem je Golf GTI, Audi je prémiovka se vším všudy a samozřějmě i s cenou. A u OII RS záleží na prioritách, určitě je nejlevnější a plusem je že existuje v kombíku. OII RS ale s dislem vlastním už 4 rokem a i na 18" kolech lze na našich cestách vydržet, samozřejmě že sada pneumatik nevydrží tolik co 16" a jsou asi 2x dražší. Takový kompromis jsou 17" kola, na 16" už je cítit že auto nedrží tak dobře stopu. U kastle je poznat, že není z nejpevnějšícj a kroutí se, ale to jsou celkem známé věci. Největší rozdíl oproti standartní OII kromě motoru jsou brzdy, rozdíl účinku jzvlášť z vysokých rychlostí je výrazný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 12:48, rada
Proč si myslíte, že chce tento motor do nějakého "sportovního" auta? Já mám třeba relativně výkonný motor právě v rodinném autě, aby slušně jelo i naložené. Teď jsem jel do Jižních Čech a všechna ta rodinná auta v základní motorizaci plně naložená zdržovala provoz. Dokonce ani Avie kolikrát nebyla v čele pelotonu, stejně tak i mnohý kamion "tlačil" naloženou Fábii nebo podobé pseudo rodinné přibližovadlo. Jinak po vlastní zkušenosti bych tvrdý podvozek už nechtěl ani náhodou. Na našich silnicích je to utrpení a ne požitek z jízdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 20:42, rada
auto se buď houpe, nebo je tvrdé. nastavitelný (třeba vzduchový) podvozek způsobí, že auto "umí" oboje. píšu v úvozovkách, protože takové auto většinou neumí pořádně ani jedno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.08.2012 08:52, rada
David V, to, ze kamion tlacil nalozenu Fabiu urcite nebude chyba auta ale sofera, dnes je to bezny ukaz, ze kamion tlaci aj nenalozene auta, pretoze ti dementi za volantom jazdia 67 km/h. Neviem co je to za trend ale je to tak. Policajti by za to mali zacat davat pokuty, je to zdrzovanie a obmedzovanie premavky. Vobec to nie je o vykone motora, ten sa zide az vtedy ak musis takychto debilov obiehat a tam ma tvoje auto navrch ale inak kazda 120 skodovka s rozumnym soferom dokaze vybehnut kopec svizne bez toho aby ju musel tlacit kamion.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.08.2012 10:23, rada
Reno, Reno, svez se v Mondeu Mk3 a pochopíš, že se auto nemusí houpat a přitom ti ani nevytřepe plomby ze zubů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 10:00, rada
Vždycky záleží na tom, jakou optikou se na to díváš. Bavor snad podvozky umí, ale pokud to vyhovuje mně automaticky to znamená, že zbytek posádky nadává...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 08:45, připomínky
..tento motor se dával od Golfu až po A8....do A8 se snad nikdy nedával
..spotřeba o které se nám mohlo před 10 lety jen zdát....no, já myslím, že už i před 20 lety tady byli motory se srovnatelným výkonem a srovnatelnou reálnou spotřebou - např. 2,5 od BMW 141 kW
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 08:56, RE: připomínky
TOM posted by:
..tento motor se dával od Golfu až po A8....do A8 se snad nikdy nedával
..spotřeba o které se nám mohlo před 10 lety jen zdát....no, já myslím, že už i před 20 lety tady byli motory se srovnatelným výkonem a srovnatelnou reálnou spotřebou - např. 2,5 od BMW 141 kW
Nechci Ti kazit ideály, ale koukni na tohle:
http://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-20-tfsi-auto-pro-bohate-ekology-5498.html
A co se týká spotřeby, tak mám spíše pocit, že mluvil o spotřebě tehdejších oturbených motorů než o atmosférách srovnatelných výkonů. I když na druhou stranu vlastně nevím, kolik si řekl třeba oplácký C20LET (2.0 Turbo 150 kW), což je paramterově a koncepčně srovnatelný motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 09:33, RE: připomínky
David V posted by:
Nechci Ti kazit ideály, ale koukni na tohle:
http://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-20-tfsi-auto-pro-bohate-ekology-5498.html
A co se týká spotřeby, tak mám spíše pocit, že mluvil o spotřebě tehdejších oturbených motorů než o atmosférách srovnatelných výkonů. I když na druhou stranu vlastně nevím, kolik si řekl třeba oplácký C20LET (2.0 Turbo 150 kW), což je paramterově a koncepčně srovnatelný motor.
A4 162 kw 2.0 TFSI 10,3 l/100 km průměr
Saab 9000 165 kw 2,3 9.85 l/100 km průměr (r.v. 1997)
Opel Calibra 150 kw 2,0 10,2 l/100 km průměr

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 09:46, RE: připomínky
David V posted by:
Nechci Ti kazit ideály, ale koukni na tohle:
http://www.tipcars.com/magazin-audi-a8-20-tfsi-auto-pro-bohate-ekology-5498.html
A co se týká spotřeby, tak mám spíše pocit, že mluvil o spotřebě tehdejších oturbených motorů než o atmosférách srovnatelných výkonů. I když na druhou stranu vlastně nevím, kolik si řekl třeba oplácký C20LET (2.0 Turbo 150 kW), což je paramterově a koncepčně srovnatelný motor.
To není o kazení ideálů, ale získávání nových informací.
Nicméně A8 s 2,0 TFSI je hybrid (tedy zatím trošku atypická verze), která se v ČR (alespon dle of. stránek Audi.cz) nenabzí a pokud je řeč o ojetinách, tak v ojetém A8 ji asi těřko tazatel sežene
Na spotřebu už odpověděl Dolly dle spritmonitoru
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.