0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 120 000,-

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Explicit
number of posts4
date of registration05.01.2020
Sunday 05.01.2020 19:02, Auto do 120 000,-
Ahoj, sháním pro sebe nějakou ojetinu, zhruba do 120 tisíc. Roční nájezd se u mě pohybuje okolo 20-25 tisíc km, takže tak na pomezí benzínu a nafty. Doteď jsem brázdil silnice se slabou 206 1,1i 44kw, to teď půjde do šrotu, takže bych rád něco většího a i silnějšího. Zamlouvá se mi nižší střední/střední třída, ideálně kombík.

Hodně se mi líbí například Passat B6 a to 1,9 TDI 77kw (verze bez DPF), ale nejsem si jistý, jak by to prošlo na STK s emisema. Přemýšlel jsem i o benzinové variantě B6, snad možná 1,6 MPI či 1,4 TSI?

Dál jsem se pak díval na Ford Mondeo Mk4 1,8 TDCi 92 kw, taktéž bez DPF, ale taky nevím, jak by to vypadalo ohledně emisí.

Líbí se mi taky Octavia II 1,9 TDI 77kw po faceliftu, jenže zas a znova - emise.

Jinak co se týče těch benzínů, hledám něco, s čím se vlezu do 7-7,5l/100km

Nějaké Audi A4 B7 nebo BMW řady 3 ani moc nepřemýšlím, jednak za ty peníze to budou vylítané šroty a za servis bych vyhodil pomalu stejně co za nákup toho auta. O spotřebě a pojistce ani nemluvě.

Díky všem za případné připomínky a rady.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 06.01.2020 10:45, RE: Auto do 120 000,-
citation:
reakce na: Explicit, 05.01.2020 19:02 (Ahoj, sháním pro sebe nějakou ...)

Ahoj, v téhle cenové relaci bych diesel neriskoval, opravdu je toho hodně, co se musí měnit po více jak deseti letech pravidelného provozu. Kdo prodává starší diesel, většínou má spočítáné, že se mu neoplatí již investovat do vstřiků, egr ventilu, turba, dvouhmoty atd...

Co se týká benzínových motorů, dobrou zprávou je, že všechny 1.6 více jak 7,5l benzínu si nevemou ani náhodou. Leda bys jezdil čistě po městě a krátké trasy.
Za mě bych se neomezoval kombíkem, protože taková Honda Civic UFO má kufr přes 400l, nesmrtelný motor i převodovku a ještě umí jezdit úsporně. Kdo chce jezdit dynamicky, bere 1.8 VTEC, komu stačí úsporná a klidná jízda veme 1.4i U ojetin lehce nad 100tis.kč prostě vždy příjdou investice a u Hondy budou nejmenší(pokud nepůjde o nějaký podvod bazaru a nebo zničený výfuk)

Co dál, poohlédl bych se po etalonech. Každý má své pro a proti a tak je nejlepší hledat jen ty s jasnou historíí, mě se oplatilo hledat ojetiny u dealerů.

1. Jako skvělou volbu beru VW Golf V Variant 1.6 MPI. Kde na okreskách jezdí kamarád za 6l, nulová investice do motoru a převodovky, levné díly, nerezne, co více si přát, když přidává dobré sedačky a odhlučnění, na které nemá ani Focus ani Megane ani Astra
Jedinou Achillovou patou je automatická klimatizace, kde odchází mechanika i motorky klapek. Buď zkus pohledat variantu s mech. klimatizací a nebo důkladně otestuj funkci te automatické.
Celková oprava totiž vyjde cca na 15 000kč. Jinak za mě asi nejlepší auto své doby a to i výdrží a celkovým komfortem.

2. Ford Focus II kombi, ber určitě facelift 2008+, má lepší interiér i mírně lepší antikorozní ochranu. Za mě bych bral raději složitejší 1.6 Ti-VCT, protože umí jezdit úsporněji a působí na mě kultivovaněji na dálnici. Je to věc hodně subjektivní a chybu neuděláš ani základním motorem 1.6 Duratec 74kw. Focus má trochu tvrdší podvozek, pedály nejdou tak lehce jako v Meganu a Golfu ale celkově jde opět o fortelné auto, co už něco vydrží. S Duratecem 74kw jsem jezdil za 6-6,5l na okreskách, na dálnici 7-7,5l. Ono stačí dát lepší palivo(jezdil jsem na OMV 100oct a spotřeba klesla o 0,3-0,4l). Samozřejmě klidnou novou se dá jezdit i za míň. Ve městě počítej tak 7-8l.

3. Opel Astra J 1.4/1.6i(2009+) -bytelný vůz, stále líbivý, mají jej naši známí.. . Bohužel nemám vícero zkušeností, ale známým se nic nekazí a nerezne, interiér na mě působí dokonce lépe, než v Golfu V V dobrém stavu a jasnou historíí bych jej upřednostnil i před Focusem II, na kterém je rok vzniku už hodně znát...

4. Renault Megane III Grandtour, motory 1.6 jsou solidní oba 74kw i 81kw, který je 6-kvalt a je opět kultivovanější na dálnici. U verze 81kw jednou za život auta se musí vyměnit jakýsi přesuvník, cca 5000kč, jenže to je tak vše. Megane má velmi dobrou antikorozní ochranu, vynikajicí sedadla. Podvozek není tak robustní jako u Golfu a Focusu, ale levné díly z druhovýroby z toho nědělají likvidační záležitost. Jeden takový mám doma, 74kw a kromě hlučnosti na dálnici jsem velice spokojený až překvapený, jak vůz je nejen praktický, ale má i skvělý podvozek(to není překlep). Spotřeba ve městě a na dálnici je 7,5-8l, ale na okreskách klidně 6,5 i méně.
respond
Explicit
number of posts4
date of registration05.01.2020
Monday 06.01.2020 19:52, RE: RE: Auto do 120 000,-
citation:
reakce na: BobanHTP, 06.01.2020 10:45 (Ahoj, v téhle cenové relaci by ...)


Ahoj, v prvé řadě ti děkuji za podrobný příspěvek, který mi dal hodně nových obzorů :D

No když jsem se tak díval na ty tvoje tipy, tak se mi nejvíc zamlouval právě ten dvojkový Focus po faceliftu, vypadá fakt pěkně. Pokud to má i docela solidní kufr a místo vzadu, oželel bych i verzi kombi. Pokud jde o celkový stav, mám nějak výrazně přihlížet na stav tachometru?

Golf 5 mi přijde taky pěkný, ale designově více se mi líbí 6ka, ale co jsem se tak díval, tak do mého rozpočtu se moc kousků nevleze a když už, tak buď 1,4 TSI nebo 1,4 16V 59kw. Co si myslíš o těchto motorech? TSI bude asi dost kazivé, klasický šestnáctiventil asi poměrně slabý, co?

Co se týče toho Méganu, Hondy a Astry, ty se mi moc vzhledově nelíbí, to už opravdu spíše ten Golf či Focus.

Sice to asi bude trochu mimo, ale přesto se zeptám. Pokud se podívám na nějaké benzínové Passaty B6 nebo případně benzínovou Ovci po faceliftu, je v této cenové relaci něco, co by taktéž šlo? Případně na které benzínové motory z koncernu si dát pozor?

Děkuji za odpověď
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 07.01.2020 10:59, RE: RE: RE: Auto do 120 000,-
citation:
reakce na: Explicit, 06.01.2020 19:52 (Ahoj, v prvé řadě ti děkuji za ...)

Ahoj rádo se stalo, ikdyž je to jen můj pohled na základě zkušeností mých a kamarádů, může být zabarvený

Golf VI je pořád nádherné auto a to i v interiéru, hned bych ho bral a to klidně s 1.4 MPI, který je natolik spolehlivý, že mu člověk odpustí slabší dynamiku. Jenže po městě a na okreskách stačí a na dálnici svých 130km/h jede s přehledem. Samozřejmě je lepší 1.6 MPI a to i díky EDS, který u nás v Beskydech je k nezaplacení(Focus 1.6 má EDS rovněž).
Motor 1.4 TSI v Golfu VI je stejně problémový jako 1.2 TSI, jsou to právě ony skandální motory, proto je jich tolik v nabídce ojetin a nemají smysl jako ojetina, leda pro zapáleného automechanika

Focus II facelift 1.6 Duratec 74kw má hned několik kolegů a kamarádů s téměř 200tis.km a zatím vše ok. Někteří mají dokce i LPG, jež se nedoporučuje
Zaměřil bych se hodně zostra na historii vozu, protože se ve velkém počtu přivážejí z Německa a Itálie a přetočí se klidně o 100tis.km, ten interiér totiž vydrží hodně a nejde to poznat. Při zkušební jízdě dej plný plyn a sleduj, jestli vůz neškube. Někdy to je jen zanesený palivový filtr, ale někdy něco váznějšího. Zkontroluj servo, dej plný rejd a rychle, pak jestli neteče kolem trubek.
Jinak pozor, Duratec 74kw nemá rád cizí svíčky a i tak trochu olej. Raději dávat přesně co je pro něj od Fordu.
Duratec nemá hydraulické vymezování vůli ventilů, takže se dělá "ručně". Nikdo to samozřejmě nedělá, přitom interval je myslím těch 150tis.km. Mě to stálo cca 3600kč ve Ford servisu Ostrava.
Motor Ti-VCT 85kw je už modernější motor, tichší a s menší spotřebou, ale nemám s ním zkušenosti. Určitě se v něm projeď, vidím na internetu, že jsou nějaké v nabídce a na dálnici deklasuje nejen Duratec, ale i silnější vozy
Zkus také pohledat lepší výbavu, stojí za to, prakticky nebudeš pak ani chtít novější vůz, jak budeš spokojený. Myslím, že lepší výbavy měly i nastavení citlivosti serva, což by ocenila manželka.

Octávie II po faceliftu 1.6 MPI - můj kamarád měl tyhle auta ve flotile a bohužel v servisu byly příliš často. Navíc interiér a odhlučnění jsou hodně hodně "pod" Golfem V a VI ani nemlivě. A aby to nebylo málo, některé série trpěly velkou spotřebou oleje tohoto motoru. Nejsou to špatné auta, ale Focus facelift a Golfy jsou o třídu výš ve všem. Ani antikorozní ochrana není zázrak, což by byl trumf proti Focusu, jenže není

Passat B6 znám jen s 1.9 TDI, ale za 120tis.kč bude diesel čekat investice a benzíny vůbec neznám. Pro TSI platí pořád, že jde o problémové řady. Navíc, když se podívám např. na
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/18511306?goFrom=list, tak mi připadá "vyjetý Passat" jako pasé

Držím palec!
respond
duch
number of posts57
date of registration16.12.2008
Tuesday 14.01.2020 09:30, RE: Auto do 120 000,-
citation:
reakce na: Explicit, 05.01.2020 19:02 (Ahoj, sháním pro sebe nějakou ...)


Píšeš že se bojíš jak auto bez DPF projde emisemi a STK. Pokud DPF nemá již z výroby, tak úplně v pohodě. Hodnoty emisí jsou pro motor s DPF a bez DPF rozdílné, na STK po tobě zase nemůžou chtít něco, co tam z výroby nebylo.
K pohádkám jak každý diesel chce hned vyměnit turbo, dvouhmotu a vstřiky se vyjadřovat nebudu, mám raději tu o Červené Karkulce
Ať vybereš cokoli, před koupí si to projeď. Motory 1.4 který jsem také v doporučení viděl prostě nejedou a když už do toho prachy investuješ, tak ať se pořádně svezeš a na předjetí nepotřebuješ letiště.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 14.01.2020 11:19, RE: RE: Auto do 120 000,-
citation:
reakce na: duch, 14.01.2020 09:30 (Píšeš že se bojíš jak auto bez ...)


Souhlas s duchem...
Nabízet někomu, kdo kouká po Mondeu/Passatu Focuse, je trošku mimo - ne každému ten pocit stísněnosti (alespoň já ho vždycky měl) ve Focusu vyhovuje.
A hysterie kolem DPF (Passat 1,9 PD ho mít nemusí), dvouhmoty (tu 1,9PD snad ani nemá), turba a vstřiků...no cement.
Furt se to tady mele dokola - u téhle cenové relace nezáleží na typu a značce, ale na aktuálním stavu. Je dobré se poptat v okruhu širší rodiny, známých, kamarádů, nějaký autobazar je až poslední zoufalý pokus. Každopádně, jestli chceš něco za 120, je třeba mít nějakých 30 na první servis (olej, filtry, rozvody, brzdy - pokud nebude věrohodně doloženo).
Hodně štěstí...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.