0
back
 

diskuze k tématu: Výběr sportovnějšího vozu kolem 150-160 tisíc korun

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.05.2013 13:23, Výběr sportovnějšího vozu kolem 150-160 tisíc korun
Dobrý den, rád bych se na Vás obrátil s vyřešením dilema jaké vybrat sportovnější auto kolem 150-160 tisíc korun. Auto mám v plánu kupovat příští rok na jaře či v létě, takže koukám ted po autech i kolem 180tisíc za předpokladu snížení ceny. Požadavky mám dobré jízdní vlastnosti, zrychlení z 0-100 pod 9s, spotřeba pod 9l/100km, spolehlivost, zkrátka svižné auto s přijatelnými náklady, zdali to bude auto s naftovým či benzínovým motorom mi je celkem jedno a to samé platí o karoserii u které jen vyloženě nechci kombi. Zatím pokukuji po Audi TT 1.8 T 132kw, Ford Focus ST 166kw, BMW 1 120D, Volkwagen Golf V GTI, Škoda Octavia RS 2.0. Jaké vozy by s těmito požadavky šly ještě vybrat a které by ste mi doporučili? Předem děkuji za odpověď.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 12.06.2013 20:03, Re:
Dobrý den. Do Vašeho výběru bych ještě přidal Ford Fiesta ST nebo Hondu Prelude (pokud Vám nevadí její stáří). Vaše požadavky ale, podle mého názoru, velmi dobře splní Ford Focus ST. Projev, dynamika i zvuk přeplňovaného pětiválce jsou perfektní, spotřebu při normální jízdě pod devíti litry udržíte, chce to ale velké sebezapření. Povedenému motoru sekunduje skvělý podvozek, díky kterému má Focus nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě. Znamenitě drží stopu a řidiči poskytuje dostatek informací o dění pod předními koly.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 13.06.2013 10:22, RE: Re:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Do Vašeho výběru bych ještě přidal Ford Fiesta ST nebo Hondu Prelude (pokud Vám nevadí její stáří). Vaše požadavky ale, podle mého názoru, velmi dobře splní Ford Focus ST. Projev, dynamika i zvuk přeplňovaného pětiválce jsou perfektní, spotřebu při normální jízdě pod devíti litry udržíte, chce to ale velké sebezapření. Povedenému motoru sekunduje skvělý podvozek, díky kterému má Focus nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě. Znamenitě drží stopu a řidiči poskytuje dostatek informací o dění pod předními koly.


Pane Směšný, chápu Vaše snahy o radu, ale pokud někdo napíše, že chce u sportovního auta udržet spotřebu na jakékoliv hranici, považuju to za hloupý vtip, a to tím spíše, když se ve výčtu kandidátů objeví BMW 120d.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 16.08.2013 08:19, RE: Re:
David V posted by:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Do Vašeho výběru bych ještě přidal Ford Fiesta ST nebo Hondu Prelude (pokud Vám nevadí její stáří). Vaše požadavky ale, podle mého názoru, velmi dobře splní Ford Focus ST. Projev, dynamika i zvuk přeplňovaného pětiválce jsou perfektní, spotřebu při normální jízdě pod devíti litry udržíte, chce to ale velké sebezapření. Povedenému motoru sekunduje skvělý podvozek, díky kterému má Focus nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě. Znamenitě drží stopu a řidiči poskytuje dostatek informací o dění pod předními koly.
Pane Směšný, chápu Vaše snahy o radu, ale pokud někdo napíše, že chce u sportovního auta udržet spotřebu na jakékoliv hranici, považuju to za hloupý vtip, a to tím spíše, když se ve výčtu kandidátů objeví BMW 120d.


Nebral bych to tak smrtelně vážně. "Sportovní" auto může 90% času jezdit v rámci povolených rychlostí a mít skutečně normální spotřebu. E46 M3 uměla za 10-12. A to je nějaký sporťák.
Ovšem 160 tisíc je značny limitujících. Na prémiové značky bych zapomněl, díval bych se po Fordech ST nebo Megane či Clio RS.

respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 16.08.2013 08:47, přidej ještě 200 000
a můžeš si vybrat. Za 150 - 180 (a můžeš pokukovat jak chceš a čekat až to skokově zlevní na apríla 2014). Jinak na NIC z toho vyjmenovaného nedosáhneš. Všechny ty auta začínají podtstaně výš i v horším stavu. Zase stará písnička, která už fakt člověka umrtvuje. Obdivuju ty, co dokážou napsat slušně. Vykašlete se na tipcars a běžte dělat psychology.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 16.08.2013 11:14, Ford ST?
K tomu motoru - dávno se ví, že tyhle motory se rády zadíraly nebo přidíraly na klikovce. Nevděl jsem to, když jsem se o ST taky zajímal a po pročtení různých for je třeba mít tuto skutečnost na paměti. Myslel jsem si, že Volvo má tenhle motor vychytaný.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 16.08.2013 11:46, RE: Ford ST?
Zdeny60 posted by:
K tomu motoru - dávno se ví, že tyhle motory se rády zadíraly nebo přidíraly na klikovce. Nevděl jsem to, když jsem se o ST taky zajímal a po pročtení různých for je třeba mít tuto skutečnost na paměti. Myslel jsem si, že Volvo má tenhle motor vychytaný.


K tomu jsem četl tost zajímavý komentář, že Ford do těchto motorů předepisuje tvrdošíjně olej svojí specifikace a viskozity 5W-30, zatímco Volvo prý (zatím jsem to neověřoval) používá olej jiné specifikace (a možná i viskozity). Výsledkem je pak vyšší zatížení olejového filmu a problémy s mazáním. Je to jeden z důvodů, proč o Mondeu s 2,5T přestávám pozvolna uvažovat. Skutečně by mě zajímalo, kde leží pravda.
Další věcí je, že "železo" je od Volva, takže to ve Fordu úplně neumí opravovat, ale SW si dělal Ford, takže ve Volvu to neumí zdiagnostikovat.
respond
hrop1
number of posts22
date of registration15.08.2013
Friday 16.08.2013 12:28, Subaru impreza 2l turbo
Velice slušná zábava za volantem
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 16.08.2013 14:19, RE: Subaru impreza 2l turbo
hrop1 posted by:
Velice slušná zábava za volantem

Souhlas naprostý.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 16.08.2013 18:53, RE: Ford ST?
Zdeny60 posted by:
K tomu motoru - dávno se ví, že tyhle motory se rády zadíraly nebo přidíraly na klikovce. Nevděl jsem to, když jsem se o ST taky zajímal a po pročtení různých for je třeba mít tuto skutečnost na paměti. Myslel jsem si, že Volvo má tenhle motor vychytaný.


Nejsem si opravdu jistej, ale když vidím napsané jen "Ford ST", tak se musím zeptat, o který z produktů Fordu řady ST jde. Jestli tyhle informace s přidíráním na klice pocházejí od Mondea ST 220 (kde to tak je), tak bych rád upozornil, že se jedná o motor 3.0 V6 (původem od Jaguaru), kdežto u Focusu ST jde o řadový pětiválec 2.5T (původem od Volva), který má sice shodný výkon 166 kW, ale jinak je to úplně jiná story.
respond
felmat
number of posts4
date of registration02.08.2013
Friday 16.08.2013 19:27, RE: Výběr sportovnějšího vozu kolem 150-160 tisíc korun
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rád bych se na Vás obrátil s vyřešením dilema jaké vybrat sportovnější auto kolem 150-160 tisíc korun. Auto mám v plánu kupovat příští rok na jaře či v létě, takže koukám ted po autech i kolem 180tisíc za předpokladu snížení ceny. Požadavky mám dobré jízdní vlastnosti, zrychlení z 0-100 pod 9s, spotřeba pod 9l/100km, spolehlivost, zkrátka svižné auto s přijatelnými náklady, zdali to bude auto s naftovým či benzínovým motorom mi je celkem jedno a to samé platí o karoserii u které jen vyloženě nechci kombi. Zatím pokukuji po Audi TT 1.8 T 132kw, Ford Focus ST 166kw, BMW 1 120D, Volkwagen Golf V GTI, Škoda Octavia RS 2.0. Jaké vozy by s těmito požadavky šly ještě vybrat a které by ste mi doporučili? Předem děkuji za odpověď.




Za mě Subaru Impreza WRX ... něco jako toto...
respond
cercanak
number of posts3
date of registration12.07.2013
Friday 16.08.2013 19:46, re
octavia rs není sportovní auto, to spíš parníček
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 19.08.2013 09:52, Honda Prelude
Taktiez sa pozeram po niecom sportovom za par korun, len mam ine poziadavky. Nesmie to byt naftak, urcite to nesmie byt koncern (nechcem mat sportove auto, ktore si pri supermarkete budem mylit s inimy sportovymi tour ediciami), a neriesim spotrebu. A kedze sa v sukromi vozim s rodinou na C5, moze byt to auto aj tvrde, v C5 sa to potom vyrovna. U mna vyhrava zatial posledna honda prelude benzin 2.3l. Hovori za nu spolahlivost, teraz uz aj cena, vykon ostrej vacky, vybava tiez nie je zla, ale aj spotreba, ktora do 8-9 nebude problem pri kludnej jazde. Proti je len vek a pohon prednej napravy, aj ked jazdne vlastnosti su na vybornej urovni. Este by som tam mozno dopisal starsiu hondu civic Type R (ta starsia a skaredsia bola rychlejsia ako UFO), popripade posledne celicy, ale pozor na spotrebu oleja. Inak pre mna sportove auto a spolahlivost=japonci a ich predimenzovanych (hoci drahsich) dielov. Ale plati to len na modely co sa uz vyrabali v roku 2000, tie novsie uz su taktiez 'globalne' auta (elektronicky plyn, emisne normy, upchate vyfuky blbostami, dlhe prevody atd atd). Vela stastia pri vybere.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 20.08.2013 09:09, volba
no vlastně nemáš moc co řešit... zajímavý je TTčko, ale motor 1,8T poměrně žere při zátěži (klidně 20L/100km v zátěži, velmi svižnej provoz 14L u 165kw veze), ale osobně bych doporučil do 160tkč bmw 3 e46....ideálně 330i nebo xi popř. 330d, oboje jede jak píchlá sv..i..ně a spotřeba je hodně rozumná (330i v zátěži do 16L velmi svižnej provoz 12L, běžně 9L...330d je o 2 litry líp), ncméně jde spíš o podvozek bmw jsou dobře řiditelný i za limitem a svezeš se pěkně, je navíc pohodlný, TTčko je jak prkno
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 23.08.2013 11:02, Poslední odstavec...
... by měl být v každém článku povinný. Všichni mají utkvělou představu o tom, jak jsou všude skvělá auta za hubičku, ale opravdu slušné auto levné není. A to nemluvím o tom, že pořízením investování nekončí, ale začíná...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 23.08.2013 11:20, Audi TT
Neviem sice ci to ma nejaku vacsiu vahu, ale pozeral som par dni dozadu top gear, kde Jeremy Clarkson testoval to audi po facelifte. Povedal o nom asi to, ze ma priam zivotu nebezpecne jazdne vlastnosti. Takze tu starsiu platformu na ktorej je postavene asi trochu poznat je.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 23.08.2013 12:37, RE: Audi TT
Citroenak posted by:
Neviem sice ci to ma nejaku vacsiu vahu, ale pozeral som par dni dozadu top gear, kde Jeremy Clarkson testoval to audi po facelifte. Povedal o nom asi to, ze ma priam zivotu nebezpecne jazdne vlastnosti. Takze tu starsiu platformu na ktorej je postavene asi trochu poznat je.


To se tady rozebíralo, matně si vzpomínám, že za tím byly první generace Haldexu u čtyřkolek, kdy při ztátě adheze na předních kolech okamžitě "přiskočil zadek" na pomoc, což auto katapultovalo do protilehlé příkopy (pokud tedy v protisměru nic nejelo). Myslím, že st o tady dá najít.
EDIT: Tak záludná byla při prudkém odstavení plynu v zatáčce, alespoň to jsem tady v rychlosti našel. Tak úplně nevím, kde leží pravda.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Saturday 24.08.2013 10:55, Audi TT
Autor se asi zbláznil,TT není sportovní auto, je to navoněný střep pro blondýnky a pozéry. To auto má naprosto nevypočitatelné jízdní vlastnosti a to pokaždé když jedete na něčem jiném než suchém asfaltu. Na suché silnici je to lepší, ale na hranici je z toho opět absolutně nevypočitatelné auto. Pro sportovní jízdu je pojízdná rakev, pokud by jste s tím chtěli jezdit třeba jako s Hondou Civic TypeR, tedy na hranici možností auta, tak TT bude v takové situaci neomylně atakovat nejbližší strom u silnice.

Ovšem co je horší, to auto je řidičsky impotentní, je to prostě nuda, nuda a zase nuda. Víc zábavy zažije člověk i s dodávkou. Audi TT co se zábavnosti týče lze charakterizovat asi takto "Řídíte rádi MHD?" "Pak je pro vás Audi TT to pravé."
respond
David4626
number of posts4
date of registration26.08.2013
Monday 26.08.2013 17:21, 160 tisíc? Jen vraky...
Ahoj, koukám se na různý modely zmíněný v článku, ale za 160 tisíc? Nesmysl.
Ford Focus ST - ani náhodou! Mini cooper minimálně deset let starý reálně najeto tak 180-200 tisíc km. Co zbývá? Audi TT 14 let staré najeto reálně přes 200t km? V podstatě už jen samé opravy a starosti. A přitom 160 tisíc neni zas tak málo peněz! Jedna "rozumná" varianta mě napadá - za 160-200 tisíc koupit Renault Megane RS (ten s ošklivým zadkem), je to sice auto nehezké, ale jezdit bude určitě zajímavě a za tyhle peníze člověk má šanci koupit stále ještě pojízdný kousek. Já osobně bych chvilku počkal na CLIO RS z roku 2010 - 2011, s dvoulitrem 147kw. Ten teď stojí tak 250 000,- ovšem za auto skutečně téměř bez investic.
respond
Duval
number of posts30
date of registration15.05.2013
Wednesday 28.08.2013 11:19, sportovní auto
Můj malý postřeh. Úplně za prvé - Octavia RS - vše možné, jen ne sportovní. A servisní náročnost, poruchovost - šílenost. např. 2,0 TDi 125 kw, časovaná vražda a past lidového koncernu, ostatní jen o málo lepší. Snad jen VW GTI dobré - ne výborné. Ale v ceně 180 000 opět vrak.
K ŠO RS, v ceně 180 000 to bude též šrot před smrtí. Dle osobní zkušenosti s kdečím rádoby sportovním, jednoznačně BMW nebo FOCUS. Rozmyslet prioritu zadní vs. přední pohon. Ale jízdně špičková auta, opravdu sportovní. Ale na rovinu - ještě chvilku (raději déle pošetřit, tak na 300 000, protože v ceně 180 000 nerealizovatelné. Nebo snad i ano, ale jedině slátaniny z nějaké vážné havárky, povodně, požáru, apod. Hodně štěstí při výběru a ještě více radosti z jízdy. A ke spotřebě do 9 litrů u sportovního auta? To nechci snad ani komentovat. To leda šáde fóbia 1,2 HTP sport, 40 poplašených mladoboleslavských poníků, kteří zrychlí z 0 na 100 za 19 vteřin .. A ještě jen mimo dálnici. Tenhle parametr dokáže splnit snad jen BMW 120, 123 D a to ještě při ne úplně sportovní jízdě. Hauk.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.