Friday 23.12.2022 09:54,
Za mě je to jedno, důležitá je 110 Kw verze
1,4TSi 110 Kw bez vypínání válců mám ve Sportsvanovi. Výborný bezprostřední živý motor s charakterem, který jezdí bez omezování dynamiky za 6,5L. Při lehké noze umí ( ale ne důchodce v klobouku ) umí i pod 6, na okreskách k 5L. 1,5 TSi 110 Kw mám v Karoqu, a znám ji i ze služebních Octávií. Má víc dieselový charakter a v Karoqu ho navíc otupuje dlouhá převodovka MQ 281. Jen pro zajímavost MQ 250 točí při 130 km/hod 2800 ot. MQ 281 2500 ot. a to je už rozdíl který se v dynamice projeví. Na druhou stranu V autě stejné velikosti jako Golf má spotřebu o 0,5L nižší a to ve všech režimech. 1,5 TSi je takový větší tahoun a na hoře je víc otupělý bez nějakého vrcholu. Tuším od r. 2020 je 1,5 spojená s filtrem pevných částic, což je další ku-vítko. Navíc vypínání válců které má 1,5 vždy je pro mě dost otravné, ale jínému to třeba nevadí. JAk se dřív psalo o cukání 1,5 za studena, mě se to nestalo nikdy. 1,4 má i nahoře větší charakter, a jadrnější zvuk. Ale jak píšu v nadpisu rozhodně berte 110 Kw verze, ty podladěné 1,4 90-92 Kw či u 1,5 96KW nejdou o moc líp než tříválec 1,0 TSi. OBa motory se zatím jeví jako spolehlivé a s oběma neuděláte chybu. Za mě to jsou jedny z nejlepších maloobjemových turbobenzínových čtyřválců na trhu.
respond