0
back
 

diskuze k tématu: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Malikus
number of posts11
date of registration15.04.2019
Wednesday 17.07.2019 00:11, GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
Dobrý den,
přicházím s dalším dotazem. Dle svých potřeb a možností jsem se rozhodl pořídit si Golfa VI (krátkého) v dieslu.
Mám i 2 adepty a váhám.
varianta 1 je rok výroby 2010 a 2.0 /103kW s cca 150tis. km a varianta 2 je rok vyroby 2012 1.6/77kW se 120tis. km. Oba mají cca stejnou výbavu (to co ocením a využuju mají oba) a na první pohled mají stejný stav. Podrobnou prohlídkou v servise jsem to neprověřil. Osobně preferuji 2.0 motory (s jedním takovým jsem se spokojeně dříve jezdil) ale zase reálně mi těch 77kW stačí. Ten starší dvoulitr je o cca 20k levnější.
Co si vybrat?
chci to hlavně na pohodovou denní cestu většinu po dálnici. Raději bych novější auto s menším nájezdem, ale pár lidí mne varovalo před problémovějším 1.6 motorem, že prý se rychle sype egr ventil,vstřiky a čerpadlo... no, zase jiní si chválili že jim to jezdí 300tis km jen na běžnou údržbu.
Dvoulitr bude dražší jak na pojistce a taky si asi více vezme z nádrže...
Dejte mi své tipy s odůvodněním.
Předem děkuji.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 17.07.2019 15:50, RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: Malikus, 17.07.2019 00:11 (Dobrý den,přicházím s dalším d ...)

Ahoj, za mě neznám nikoho, kdo by s 1.6 TDI najezdil 300tis.km bez problémů se vstřiky. Ostatně o tom píše i pan Vaculík ze SM, že vstřiky Continental mají konstruční vadu se kterou toho vykouzlit moc nejde. Proto motor 2.0 TDI CR je za mě jasnou volbou a můžu potvrdit, že stačí poctivá údržba. Můj kamarád jej má v SuperB II facelift, najeto 260tis.km bez závady a jezdí dál. S tou spotřebou to není tak špatné, protože Golf je docela lehký vůz, takže pořád to bude cca 6l s lehkou nohou i na dálnici.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Thursday 18.07.2019 10:34, RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: Malikus, 17.07.2019 00:11 (Dobrý den,přicházím s dalším d ...)


1.6 TDI - celkem nic se nesype, ani ty vstřiky většinou moc ne (nutnost brát kvalitní naftu), ale pravidelně po 150 tkm odchází vysokotlaký zásobník nafty, ta trubka common rail, stojí 15 taců a není ani po vrakovištích, takže nezbývá než koupit origo - varuju před koupí neorigo.
Spotřeba super, klidně 4.5 litru.
Pozor: má ale tragické zpřevodování, co pohřbilo celou dynamiku jinak obstojného motoru.

2.0 TDI - za mě lepší volba, jel jsem s tím v Passatu, 6 kvalt se myslím dává i do Golfa, dynamika super, výkon 103 kW Ti asi bude stačit i bez čipování (jinak se dá vyhnat až na 140 kW). Spotřeba vyšší, ale nic tragického, 6-6.5 litru, v Golfu určitě i za míň...
respond
Malikus
number of posts11
date of registration15.04.2019
Thursday 18.07.2019 15:14, RE: RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: gottak, 18.07.2019 10:34 (1.6 TDI - celkem nic se nesype ...)


Děkuji za reakci.
Já už mezi tím byl v bazaru a nechal vyhlídnutou 1.6TDI verzi proklepnout servisákem.
Kromě bouraček, kterými auto prošl oa které byly vidět až na 2. a 3. pohled ale mělo problém se vstřiky. jeden měl odchylku (a ted možná popletu jednotu) +0,5mg/ml (to je pry ještě docela ok), ale druhý měl už +1,4mg/ml, třetí pak skoro 0 a čtvrtý měl -1,1mg/ml a na to mne technik upozorňoval a varoval, že tyto odchyly dávkování paliva mohou znamenat, že vstřiky mají už něco za sebou a že nemusí dlouho vydržet. Kromě toho prý v souvislosti s tímto by měl strach o vysokotlaké čerpadlo... No, a pak to mělo ještě lehce drhnoucí spojku tak jsem šel od toho.

Bohužel pro mne, 2.0 varianta stejného auta, kterou jsem povžoval za rezervní už byla pryč, takže jsem odešel domů s prázdnou...

Fakt je, že přesně před vsřikama, čerpadlem a egr ventilem mne dost lidí varovalo a od motorizace 1.6 mne odrazovalo. To bylo tak 50% reakcí, které jsem dostal a druhých 50% bylo že motor ok a 300tkm bez závad...

I tady na tipcars jsem hledal info o dostupných motorizacích golfa a narazil jsem na článek, který popisoval jednotlivé varianty a opět: článek obsahoval informaci o vysokém riziku poruch na špatně konstrukčně vyřešených vstřikovacích ventilech...

Takže za mne už jedině varianta 2.0TDI. Vyšší spotřebu asi přežiju, na druhou stranu to má na rozdíl od nižší verze 6kvalt a pokud mi to přinese vyšší jistotu, že mne auto někde nenechá a opravy nebudou nákladné, jen dobře.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.07.2019 16:05, RE: RE: RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: Malikus, 18.07.2019 15:14 (Děkuji za reakci.Já už mezi tí ...)

Jinak alternativní pohled za mě je koupit co nejnovějšího Renault Megane III se skvělými diesly 1.5 Dci nebo 1.6 Dci, které netrpí fatálními závadami a mě se s Megane III jezdí dobře i na dálnici, podvozek, sedadla i brzdy jsou velmi dobré.
Tohle není teorie, můj automechanik má půjčovnu aut a přešel od Octávek II na Megany III a Fleunce v dieslu a benzínu. Zatím se žádné fatální poruchy nekonají a to vozy mají přes 200 tis.km velmi hrubého zacházení
To platí i pro Peugeot 308 II gen. s motorem 1.6 BlueHDI, který má moje kamarádka, která ročně jezdí dálnice 35-40tis.km ...
Teď jsem si vzpoměl, že můj kamarád má Rapid 1.6 TDI, cca 160 tis.km a už měl problém se vstříkem, opravovalo se něco na EGR ventilu a pořád si na něco stěžuje. Vůz byl kupován jako nový na firmu.
respond
Malikus
number of posts11
date of registration15.04.2019
Friday 19.07.2019 08:12, RE: RE: RE: RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: BobanHTP, 18.07.2019 16:05 (Jinak alternativní pohled za m ...)

Diky za tipy. Sice jsem s žádným francouzem vyloženě nepočítal ale přesto jsem v bazaru našel zmiňovaného Megana III s 1.5 dieslovým motorem a projel se. Upřímně, nebyl jsem spokojen. Možná jsem náročný, možná jen přivyklý na nefrancouzská auta, ale nastavení podvozku se mi vůbec nelíbilo (jsem strach, že budu muset v každé zatáčce vystoupit, nebo že men auto samo vysadí - a to jsem věru nejel rychle), nelíbil se mi středový panel a už vůbec ne ovládání displeje vedle řadící páky. Ze sedadel jsem taky nadšen nebyl a to momentálně jezdím v Fabii 1 s potrhaným čalouněním...
Pár lidí v mé blízkosti si Renaulty/Dačky chválí, ale já na to nepřišel...
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 19.07.2019 08:14, RE: RE: RE: GOLF 1.6 TDI nebo 2.0 TDI?
citation:
reakce na: Malikus, 18.07.2019 15:14 (Děkuji za reakci.Já už mezi tí ...)


Za mě taky levnější alternativa a možná i lepší než Megane : Ford Focus 2.0 TDCi -moc jich není, ale podle mě mnohem lepší jízdní vlastnosti než Megane. A nebetyčný rozdíl ve spolehlivosti mezi 2.0 TDCi a 1.5 DCi
1.5 DCi se dělala ve fůře různých výkonnových alternativ a mnoho z nich stálo za kulový...
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Friday 19.07.2019 12:08, RE: Mégane
Malikus: O tom chování podvozku jsme se s Bobanem zmiňovali ve vedlejším vlákně - to určitě nebylo normální chování - podvozek byl nejspíš po smrti. Nicméně pokud ti auto nevyhovuje z jakýchkoliv důvodů, nemá smysl se do toho tlačit. Pokud je člověk na něco zvyklý, a je jedno jestli koncern, japonci, frantíci, italové, musí si na jiné zvykat. Mám doma zmiňovaný mégan, k tomu starší italku a ergonomie je jiná, vyhovuje mi ale mnohem více než třeba fordy nebo vw co máme na firmě...
Gottak: 1,5 dCi ve variantě EURO5 - tedy v trojkovém meganu o kterém je řeč je nadprůměrně spolehlivý. Motor přišel na trh v roce 2001 a první varianty skutečně nebyly nějaká hitparáda. Renault se nicméně ze svých chyb umí poučit a tento motor je toho zářným příkladem...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.