citation:
reakce na: Raver, 10.05.2018 23:40 (Ahoj,moc vás chci poprosit o r ...)
Ahoj, máš tak malý nájezd, že diesel moc nedává smysl, leda že bys měl možnost koupě vozu ve velmi dobrém stavu. To tě můžu pak uklidnit, že můj kolega v práci má na 1.8 TDCI už najeto cca 400 000 km. Jen mě připadá docela hlučný a spotřeba je větší než u slavného 1.9 TDI, který je v Golfu sehnatelný docela dobře.
Přestože nedám na Focus II v benzínu dopustit, musím uznat, že celkové odhlučnění i spotřeba je u Goflu lepší. Pokud jezdíš sám nebo ve dvou, stačí i motor 1.4 55kw, který je spolehlivý, ale ber od roku 2006 raději. Do Rakouska jezdím pravidelně s kamarádem s Jettou 2006 1.6 MPI (Golf sedan vlastně) a můžu tento motor jenom doporučit a to i na dálnici. Neomezoval bych se teda výběrem jen na 1.4. Pro zajímavost motor už překonal 250 tis.km a olej nebere. Výfuk a spojka je stále původní!!
Zkusím to shrnout v bodech
- Focus II 1.6 74w je hlučný při dálničním tempu, Golf je na tom o třídu lépe
- Golf má lehčí spojku i řízení. V přesnosti řazení jsou oba na tom stejně dobře.
- Golf i Focus mají podobně velmi dobré brzdy
- Focus II má zpravidla lepší výbavu, tj ESP, 6xairbag v základu, u Golfu budeš hledat
- Dílenským zpracováním Golf V válcuje veškerou konkurenci i tu prémiovou, Focus je v horším průměru
- Náhradní díly seženeš dobře pro Focus i Golf
- Golf V má perfektní antikorozní ochranu, Focus II facelift patří do průměru, před fl nebrat
- Focus II má neduh odhleně životnosti serva řízení, není to tragédie, ale u Golfu jsem se s tím nesetkal
- Maximální rychlost má Golf větší díky lepší aerodynamice, stabilita obou vozů na dálnici je velmi dobrá
- Focus II nemá rád jiné svíčky než originál, to samé olej, dávat opravdu pozor na přesnou specifikaci.
- Focus II má pylový filtr u plynového pedálu, docela náročná je výměna. Malý autoservis to nechce dělat
Držím palec při výběru. Určitě si vozy projeď na dálnici!