0
back
 

diskuze k tématu: Benzín, nebo nafta? Vybíráme ojetý VW Golf VII

category of topic classification: německá vozidla
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Friday 26.06.2020 13:12, jezdil jsem téměř se všemi
Z běžných verzí je absolutně nejlepší 1,4 TSi 110 Kw. Výkonu má na rozdávání, spotřeba za 30 0000 km najetých 5,9. dřívě jsem měl 1,4 TSi 90 i 92 Kw . Spotřeba podobná, jen jede výrazně méně svižně i pružně. Nemá variabilní ventily na výfuku, jen na sání. Výfuk byl vždy černý, ta 110 Kw verze ho má bez sazí. Pro běžné ježdění stačí i 1,2 Tsi. Z dieselů 1,6 je průměrná, degraduje ji manuální 5-ti kvalt obzvlášť ve městě. 2,0 TDi jede o třídu líp, optimální verze s DSG. Nové motory 1,0 a 1,5 TSi jsou sice o fous úspornější než ty starší ale jedou o to hůř. S motory TSI EA211 mám najeto přes 100000 Km a dosud nebyl nejmenší problém.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 26.06.2020 14:18, Hledat jen řadu EA211
Golf VII + adekvátní Leon nebo Octávie III mají výhodu, že s řadou motorů EA211 zmizely největší problémy motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI. Jednadvojka stačí pro přesun nejen na okreskách ale i dálnici, ten druhý přídává výkonovou rezervu při plném naložení a nebo s vozíkem a hlavně se hladce rozjíždí

Je dobré nenechat se "ukecat" prodejcem, "že EA111 je stejná", není. Nová řada přínesla konstrukční řešení, která zajistí, že se neředí olej benzínem a neklesá v zimě teplota motoru při popojíždění. Starší 1.4 TSI měla rovněž tendenci brát olej.

Jinak 1.4 TSI je natolik povedený motor, že mi výkonově stačí i v Superb III nebo Passatu, samozřejmě to není dravec, ale kultivovaný společník pro pohodového řidiče. TSI v zimě nebrlble jako diesel, olej se rychleji zahřeje a to je někdy největší odměna na delší cestě - ticho, nula vibrací, kvalitní audio
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 26.06.2020 16:41, Za mna diesel.
Za mna ak tento ojazdeny golf, tak urcite overeny diesel 2.0tdi. V tejto dobe je v mode hovorit, ze z hladiska ekologie musia vsetci jazdit na benzinovom aute :) Pritom sa zistilo, ze priamovstrekove benziny bez filtra pevnych castic maju daleko horsie emisie, ako moderny diesel. To je bod jedna. Dalsi mytus je, ze benzin je spolahlivejsi. Okrem filtra pevnych castic je ten benzin rovnako komplikovany, ako diesel. Ma priamy vstrek, ak sa nemylim dvojhmotu, turbo... Za dalsie jeho povest. Mozno uz je dobry, ale prve rocniky boli katastrofa a ak sa vam podari si taky kupit, budete lutovat. Diesel 2.0TDI drzi od roku cca 2008 (common rail). Co sa tyka spotreby, ano nove benziny uz zeru menej. Ale ked na ne dupnete, spotreba leti hore. Diesel je ale stale o cca liter na dialnici uspornejsi a aj ked na to dupnete, nebude to taky problem. A ak ste zo slovenska, kde je diesel o dost lacnejsi ako benzin, lahko si to vypocitate. No a posledna vec. Je to cena. Ano diesle su zatracovane, pretoze zahubili klimu, a tak v dnesnej dobe stoja o dost menej ako moderne motory z kosaciek. Aj ked neviem ako je to u golfa.. tie ceny benzinov s ich povestou su asi dost silna konkurencia dieselov.. Ale ked to cele zratam, benzin sa nemoze vyplatit. Ak samozrejme nechcete sportove auto, ale to by ste sa na diesel nepytali.
respond
Kopruss
number of posts4
date of registration26.06.2020
Friday 26.06.2020 18:25, Těžké rozhodování
Za mě 1.4tsi 110kw ..motor je jiný než 90/92 ..táhne jak raketa a žere průměr 6l/100 a to mám 18" kola. Velmi tichý a kultivovaný motor.
Jelikož chce najet ročně max 15 tak naftový motor nedává smysl. 2.otdi je super a žere cca 4.5-6litru ale bude mít brutální nájezd v cenové hladině 250.000 což nedává smysl. Benzín bude mít nižší nájezd a spotřeba není o moc vyšší.
1.6tdi jedině pro někoho kdo nechce svižné auto a nevadí mu 5ti kvalt.
1.2tsi pro pohodáře ..
U TSI hlavně chtít novější motor 211 ..
A kdo tvrdí ,že TSI žere když se tomu dává plný kartáč tak neví o čem píše.
Máme doma 1.4tsi 110kw (úprava na 120kw)a 2.0tdi 125kw vyzkoušeno stejná trasa po dálnici rychlost držena nad 160km/h... Benzín spotřeba 8.8l a TDI 8.2l/... A hlavní je rozdíl v zvukovém komfortu. V TSI se v autě slyšíte...v TDI už ne
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Saturday 27.06.2020 20:21, RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Kopruss, 26.06.2020 18:25 (Za mě 1.4tsi 110kw ..motor je ...)


Co znamena 'plny kartac'? Myslite tym ustalenu jazdu po dialnici rychlostou 160km? :D Mate teda na 1.4 TSI, chipnutom na 120kw spotrebu 8.8? A zda sa vam v pohode? Ja mam mazdu 6 2.5i skyactiv 141kw a pri ustalenej tacho 160 (realne 154-155) mam 8.5 :) Vacsie auto, vacsi motor, ziadne turbo, a este k tomu automat... A ten diesel sa vam podarilo opravit? Lebo taka spotreba pri tacho 160 urcite nie je normalna. Ok, volvo xc60 D5 starsej generacie s 5 valcom 2.4 tolko zralo pri 150 tacho. Co si ale pamatam, ten vw by to mal s prehladom dat do 7.
respond
Kopruss
number of posts4
date of registration26.06.2020
Saturday 27.06.2020 21:19, RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Citroenak, 27.06.2020 20:21 (Co znamena 'plny kartac&a ...)


Zdravím
Chápu ,že neumíte česky takže nerozumíte psanému textu.
Nepíšu nikde o ustálené rychlosti 160km/h ..
Atd... Nevytrhujte slova z kontextu.
Dále se nebudu vyjadřovat k poruše motoru 2.0tdi a spotřeba přes 8litrů apod. Mě nebaví lži o oktavkach co jezdí při 200km/h za 4.4l...
Užívejte si svou Mazdu co jezdí skoro zadarmo
Mějte se krásně
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Saturday 27.06.2020 21:41, RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Kopruss, 27.06.2020 21:19 (Zdravím Chápu ,že neumíte česk ...)


A kdo tvrdí ,že TSI žere když se tomu dává plný kartáč tak neví o čem píše.
Máme doma 1.4tsi 110kw (úprava na 120kw)a 2.0tdi 125kw vyzkoušeno stejná trasa po dálnici rychlost držena nad 160km/h... Benzín spotřeba 8.8l a TDI 8.2l/...

Jasne, moja chyba. Rychlost drzena nad 160 a "plny kartac". Chapem to teda tak, ze brzda-plyn na zakrutach a rychlost od 160-250. Jasne. Ok.

Dále se nebudu vyjadřovat k poruše motoru 2.0tdi a spotřeba přes 8litrů apod. Mě nebaví lži o oktavkach co jezdí při 200km/h za 4.4l...

aspon priemery:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&power_s=125&power_e=125&page=4

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_e=2016&power_s=110&power_e=110

Pre porovnanie dam aj este spolahlivy benzinovy motor zo zazracnou spotrebou:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&power_s=141&power_e=141

Stale mi z toho celeho vychadza ako ten dieslovy golf ako lepsie volba. Aj ked 125kw je asi stary golf. Novy 110 kw je na tom este lepsie. Ok este mozno jeden problem je ta mocovina, ale to uz patri k ekologii.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&constyear_s=2015&power_s=110&power_e=110
respond
Kopruss
number of posts4
date of registration26.06.2020
Saturday 27.06.2020 22:57, RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Citroenak, 27.06.2020 21:41 (A kdo tvrdí ,že TSI žere když ...)


Nebudu se s Vámi hádat. Dáváte mi sem průměrné spotřeby. Což neodpovídá spotřebě kdy jedete cca 300-400km po dálnici min.rychlosti 160km/h o které jsem psal ...
Váš 2.4 bude žrát o min.2litry více než můj 1.4tsi.... a pohádky o tom ,že pojedete za cca 8litru si vyprávějte někomu kdo už s pár auty jezdil....
Váš Mazda motor dle statistik má průměr cca 7.9l ..můj motor má průměr 5.9l ... A 2litry je dost. To ,že umím s ním jezdit za 4.7 neznamená ,že tak jezdí pořád. Naftový motor o cca stejném výkonu má spotřebu nižší o cca 0.5litru. A ano naftový motor nedává pak žádný smysl. Rozdíl v ceně se nikdy "nevrátí"
respond
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Sunday 28.06.2020 00:08, RE: Hledat jen řadu EA211
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.06.2020 14:18 (Golf VII + adekvátní Leon nebo ...)


Ten headline je nesmysl Bobane. Do Golfa 7 se montovaly pouze motory TSi řady EA211.
respond
cenda1986
number of posts1
date of registration28.06.2020
Sunday 28.06.2020 08:01, VW GOLF GTD
Já mám VW Golf 7 GTD 135 kW s DSG a průměrná spotřeba je 6.3-6.7l a to jezdíme každý den 50 Km (tam a zpět) do práce z vesnice do města. Je to rozhodně o 1.2 l více než je v TP uvedeno, ale i tak si myslím že to je dost slušná spotřeba na to že nejezdíme nijak předpisově. Kamarád má Golfa 6 s motorem 1.4 TSi 118 kW s DSG najeto 120 tis a už mu praskl řetěz a oprava vyšla skoro na 23 tis. Spotřebu má něco mezi 5.9 - 6.2 což není takový rozdíl na to ze on to má 1.4 a já 2.0.
Za mě rozhodně naftu.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Sunday 28.06.2020 11:20, RE: VW GOLF GTD
Tak zrovna té 1.4 TSi 118kW v Golfu 6 s turbem a kompresorem bych se vyhnul obloukem.

Co se týče Golfa 7, tak v podstatě souhlas s prvním příspěvkem od Vernyho. 1.2, 1.4 TSi a 1.6 a 2.0 TDi co se do toho dávaly se povedly a záleží na použití a preferencích. Pro běžného uživatele, který nelítá desetitisíce km po dálnicích, bych šel stopro do 1.4 TSi, který je z mého pohledu to nejlepší, co koncern za poslední dobu vyprodukoval. Z vlastní zkušenosti musím říct, že podobnou kombinaci dynamiky, spotřeby, projevu motoru a po těch letech i spolehlivosti, nenabízí ani novější 1.5 TSi.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 28.06.2020 13:36, RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Kopruss, 27.06.2020 22:57 (Nebudu se s Vámi hádat. Dáváte ...)


:D Ok, neverite na rozpravky, ze diesel jazdi za 4.4 pri 200, neverite na rozpravky, ze moj motor jazdi za cosi cez 8 ( = cize vlastne hovorite, ze klamem) ale mi ostatny mame verit vasej rozpravke o spotrebe :D A aj keby ta mazda jazdila za o dva litre vyssiu spotrebu, stale je to na mile lepsi motor ako nejaky oturbeny komplikovany motor z kosacky, ktory ma este aj nizsi vykon.. Ako pise pan pod vami, jeho 135kw motor zerie cosi cez 6. To ze mate pokazene auto s 125kw dieselom je uz len vas problem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 29.06.2020 22:27, RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Kopruss, 27.06.2020 22:57 (Nebudu se s Vámi hádat. Dáváte ...)


Opravdu bych chtěl vidět, kde se (kdekoli) v Evropě dá jet 300-400 kilometrů rychlostí nad 160km/h.....I v Německu jsou neomezené úseky o délce max. 30 kilometrů, u každého sjezdu je omezená rychlost...
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 30.06.2020 12:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Pavlik, 29.06.2020 22:27 (Opravdu bych chtěl vidět, kde ...)


Zdravím,jen jsem se chtěl zeptat,jak je to s tím omezením v Německu na dálnicích u každého sjezdu z dálnice? V minulosti jsem tam najezdil hodně ,ale již jsem tam řadu let nebyl.Tenkrát u každého sjezdu omezená rychlost nebyla,spíš to bylo podle parametrů dálnice.A co se týká spotřeby paliva,tak to je hodně o šikovnosti řidiče.Konkrétně s 1.4 tsi není problém jezdit po dálnicích pod 7 l a brzda provozu rozhodně nebudete.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 30.06.2020 12:59, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Pavlik, 29.06.2020 22:27 (Opravdu bych chtěl vidět, kde ...)


Já si myslím, že to je měřeno na kratších rovných úsecích pomocí okamžité spotřeby. Taky jsem to s autem zkoušel, že jsem nastavil tempomat na 140 na úseku z Vyškova na Kroměříž a díval jsem se mezi jakými hodnotam osciluje okamžitá spotřeba. Tohle měření je ovšem velmi indikativní.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 30.06.2020 22:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: David V, 30.06.2020 12:59 (Já si myslím, že to je měřeno ...)


To je nesmysl,není problém si na počítači nastavit,ujetou vzdálenost,čas jízdy,průměrnou spotřebu i rychlost .Podle okamžité spotřeby na určitém úseku nic nezjistíte.
respond
Vacho
number of posts2
date of registration03.07.2020
Friday 03.07.2020 14:34, Řetězy a řemeny
Citace z článku: "Rozvodové řetězy TSI motorů se nemění, je pouze doporučena pouze jejich kontrola". No je pravda, že se řetězy nemění, protože od cca roku 2012 tam nejsou a je tam řemen. A ten se musí měnit. Golf VII se vyrábí právě od roku 2012. 1.0 a 1.5 TSI nemá řetěz, ale řemen, vždy. Stejně tak 1.2, 1.4 TSI EA211 od roku 2012. Starší 1.2 TSI a 1.4 TSI řetěz mají. V článku je to špatně popsáno. Osobně mám Octavii III, 1.4 TSI, 110kW r.v.2017. Koupena nová a nyní najeto 60.000km. Dynamika, pružnost a spotřeba super, průměr 6,2 litrů a to nejezdím pomalu...Ale zkusil jsem i ecorun K.Vary-Plzeň 4,2 litru, což byl rekord. Naopak německá dálnice- pila - furt minimálně 160 až 200, spotřeba 7-7,9 litru, což je taky slušný na tu rychlost. Nechci to zakřiknout, ale zatím jsem nadmíru spokojený. 1.0 tsi bych se taky nebál.
respond
viktor8687
number of posts2
date of registration02.01.2021
Saturday 02.01.2021 12:55, RE: RE: RE: RE: RE: Těžké rozhodování
citation:
reakce na: Kopruss, 27.06.2020 22:57 (Nebudu se s Vámi hádat. Dáváte ...)


No tak suhlasim s tym,ze priemerna spotreba cca 8l/100 pri cestovnej rychlosti okolo 160-180 urcite nieje ok Mam Passata Cr 2.0 125kw,jazdim uz roky DE dialnice a k danej spotrebe 8l/100 som sa este nepriblizil..
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.