citation:
reakce na: Muhiii, 22.02.2020 18:45 (Dobrý den, začal jsem koukat p ...)
Ahoj, když jsem v roce 2014 prodával mou Fábii II kombi HTP 51kw elegance, kterou jsou koupil "novou" v roce 2009, dost lidí si myslelo, že jsem blázen.
Poprvé v životě jsem si za dané peníze koupil ojetinu, u Fordu byl zrovna Focus hatch 2009 1.6i 74kw za 148000kč. Už po prvním týdnu jsem věděl jednu věc: "nic lepšího jsem nemohl ani udělat!". Ono totiž, neexistuje kompakt segmentu C, který by nebyl lepší, než Fábie II HTP.
Teď myslím nejen jízdní vlastnosti, ale i radost v autě být, nestísněný interiér, bezpečný pocit na sněhu, vodě a dálnici a také překvapivě, že širší kufr je použitelnější, ikdyž je menší
Ty dieslové motory, které tam píšeš, budou ve tvé cenové relaci vraky.
Benzínove FSI a TSI jsou právě ty problémové, kde je to jen černá díra na pokladničku.
Přitom jestliže přestoupíš jako já z HTP například na Fordí Duratec 1.6 74kw budeš se cítit jak ve Ferrari, to si nedělám legraci, budeš nadmíru spokojený. Ono totiž tahle atmoféra od Yamahy točí až 7200 otáček a tak radost z jízdy bude
1. Největší zábavu za dobré peníze Ti nabídne Ford Focus II 1.6 Duratec 74kw(je i silnější motor 1.6 Ti-VCT, ale je vzácnější). U Fordu je dobré brát facelift 2008+, protože prokoukl exteriér i interiér a vůz pořád nevypadá špatně. Hledal bych kousky s jasnou servisní historíí, nejlépe u Fordích dealerů. Focus totiž toho hodně vydrží a tak klasický autobazar u nás neodolá a přetočí km, prodá orignál litá kola atd adt
Focus je bytelný vůz, který lehce seženeš s ESP, 6xairbag a skvěle naladěným EDS. Zkontroluj určitě stav koroze podvozku, už jsem narazil na úplně prorezlé vozy od spodu a nahoře to nešlo poznat. Občas zlobí servo, ale nejčastěji je to jen netěsnost.
2. VW Golf V 1.6 MPI 74kw. Opět skvělý hatchback, ber 2006+. Golf je lépe odhlučněný, má skvělou antikorozní ochranu i bezproblémovou elektriku. Motor není žádný chudáček a v porovnání s HTP budeš opět "v sedmém nebi". Co je sranda, s 1.6 MPI se dá na okreskách jezdit do 6l, takže výhoda HTP opravdu není ani ve spotřebě ani v ničem jiném. U Golfu V si jen dej velký pozor na automatickou klimatizaci, které odchází mechanika i motorky ovládání klapek. Oprava vyjde cca na 15000kč. Buď pořádně otestuj proudění do všech směrů a nebo raději hledej kusy s mech. klimatizací.
U obou vozů jde použít náhradní díly z druhovýroby, jen člověk musí vědět, které jsou kvalitní a které ne. Každý z těchto vozů je trochu jiný a tak nejlepší je si je projet a vybrat co ti padne do oka. Bohužel cenově je to na hraně a tak bych se spíše soustředil na dobrý stav a jasnou historii a případně něco doplatil holt, stojí to za to
Tož držím palec!