Monday 29.08.2016 21:37,
Co za ty prachy...
Za ty peníze se ale dá sehnat docela slušné auto, jenže....musíš počítat hold s počátečním servisem a ještě nějakými výdaji. Určitě se připrav na pojistku, kvalitní obutí (rozhoduje o Tvém bytí či nebytí) a pak takové ty úkony jako výměna náplní apod..
Čili bych vybíral tak 40-50 tisíc + zbytek na opravy. Nikde jsem nečetl jak to máš navržené.
Když začnu zmiňovaným Golfem, chce se mi brečet za kolik se prodávají čtyřkové Golfy, a ještě ty extra dotažené z ciziny. Je strašně jednoduché je stočit a pak nastřelit výše....najdeš pěkného, ale připrav se že minimálně 200 tisíc to bude mít nalítáno. Spíše bych věřil číslu 300 a výše, nafta minimálně 400.
Jako příklad, jel jsem nedávno v kamarádčině Golfu 1.9 SDI, měli ho jen v rodině. Auto nalítáno skoro 500 tisíc, už 1x bouraný, interiér zničenej a blatník tak zrezlej zevnitř, že kdybych dal pěstí do něho, tak ho prorazím...bereš ho za 30 tisíc? A nebo ho nechat stočit na 220, vypucovat a prodat třeba za 60 tisíc?
Focus je pěkné kvalitní svezení, díly jsou za hubičku a opravy jsou taky snadné. Hlavně za ty prachy solidní výbava, lehce najdeš i s ABS, klimou, elek. okny, zrcátky....ale taky už ho bere rez, a ta se umí rychle rozlízat..Ale ten výkon, když sešlápneš pedál. Tam bych připlatil a hledal kvalitnější kusy. To je správná volba.
Třeba taková Fabia je celkem zajímavá volba. Najít celkem zachovalou už dá přeci větší práci než u Focusa. Jenže za ty prachy se bude těžko shánět s lepší výbavou. Budou to zase holoty. Hlavně se vyhni motoru 1.2 HTP, bohužel těch je u nás hodně. Je poměrně znám široký okruh technických závad, nemluvě o vysoké spotřebě.
To motor 1.4 MPI je hodně spolehlivý a dost citlivý na styl jízdy, což ovlivní i spotřebu. Navíc jisté verze mají rozvody řešené řetězem, takže odpadá značný výdaj. Mění se, ale až když to chrastí...
A Fabie taky může korodovat, často u blatníku.
Z koncernu ještě připadá varianta Felicie, tam ale výhradně po faceliftu a hledat vybavené kusy. Dají se najít i s klimou, ABS, elektrikou okny/zrcátky, ale zase to dá práci. Klidně i s motorizací 1.6.
Motory 1.3 MPI jsou dost spolehlivé, ale docela dýchavičné a často ani nemají posilovač řízení. TO u 1.6 byl už standartem. Tam jsou opět díly za pusu, jen co budeš řešit tak korozi. Ono je snadné koupit po dědovi z garáže, ale stačí 2-3 zimy a už to bude chtít karosářskou péči.
Ze zahraničních vozů mě napadá ještě Fiat Punto II. To má v rodině sestřenice (sice v naftě), ale jezdí s malým do školy, na nákupy, k doktorovi. Má tam airbagy, klimatizaci, posilovač a dala za to asi 40 tisíc. A kromě spotřebních věcí neřešila fatální závady..
I kolegyně z práce s tím jezdí, nalítá ročně asi 20 tisíc a taky je spokojená. Ta už s tím bourala a oprava byla taky poměrně levná.
Mně se osobně líbí i Renault Thalia/Clio. Co to má známý, tak jako spokojen a poměrně levné díly. Jenže boural, dost dílů je tam z plastu a oprava byla celkem drahá. Jen při vyšších rychlostech dost plave, takže se to prý dle něj nehodí na dálnice. Když ale mrkneš na inzeráty, tak seženeš poměrně mladý a vybavený kus. Ono Renaulty mají docela "špatnou" pověst, počítej že Tě bude tak 9/10 lidí od Renaulta odrazovat. Paradoxně ti co žádného nemají.
Nejlepší pro Tebe bude objet s někým pár aut, vyzkoušet a svést se v tom a podle toho se rozhodneš.
respond