0
back
 

diskuze k tématu: VW Golf Plus 1.9 TDi

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 23.05.2015 09:40, VW Golf Plus 1.9 TDi
Dobrý den,
naskytl se mi problém s autem. Mám VW Golf Plus 1.9 TDi, 77KW. Auto jsem loni kupovala s dnes už bývalým přítelem kvůli dětem. Asi před 14 dny začalo vydávat zvláštní zvuky, tak jsem s ním zajela do servisu a tam jsem se dozvěděla nemilou zprávu, je potřeba vyměnit spojku a setrvačník. Cena v servisu je 25 000,- a mimo servis 15 000,- (vlastní díly a práce známého). Naskýtá se mi proto otázka, zda toto auto opravit nebo prodat a koupit si do města menší auto s benzínovým motorem. (najedu asi 20km denně). Roční pojistka mě vyjde na 11 000,- (bez havarijního pojištění), také mě čeká nákup zimních pneumatik již na tuto zimu. Můžete mi prosím poradit? Mnohokrát Vám děkuji.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Saturday 23.05.2015 12:09, k
tak u tohoto tipu ata a motorizace 15-20 000 za servi není nic mimořadneho.zaleži jak je auto stare a vjakem je stavu a jakou bude mit hodnotu?za tu pojistku platite nejak moc vtom něco bude?asi to provas neni idealni motorizace ale auto je dobre
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Saturday 23.05.2015 15:32, cena
Proč máte tak drahou pojistku,to jste z Prahy?
Naftová motorizace je samozřejmě pro 20km které najedete poskakováním naprosto nevhodná.
Pokud spravíte spojku a setrvák,tak v blízké době čekejte výměnu vstřiků cca 15-40 000.-kč.

Zimní gumy budete muset kupvoat u jakéhokoliv auta..

Je otázka jestli to neprodat (což se vás samozřejmě budou všude snažit jako ženu s rozbitým autem dvakrát natáhonut a nekoupit něco nízkorozpočtového a benzínového - Fabia,Stillo....
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Saturday 23.05.2015 20:25, Opravit
Za každou cenu opravit a pak se rozhodovat, jestli prodat nebo ne. Auto vám se závadou nikdo rozumný nekoupí, natáhli by vás o mnoho více než 15000 Kč. 1,9 TDi vydrží hodně, to není CR ale PD, tam bych se vstřiků nebál. Pro mě osobně bych si tohle auto asi nechal, ale je to na vás. Pravděpodobnost úspory výměnou za malé benzínové auto není zas tak velká, všechno je to dneska o aktuálním stavu a spousta prodávaných aut jsou maskované vraždy.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 24.05.2015 12:29, Pd vstrekovace.
Pokial viem,pd vstrekovace sice vydrzia dlhsie,ale priebeh ich opotrebenie je asi taky,ze jeden den proste nenastartujete a hotovo. To spravi ten vstrekovac,bez nejakych predchadzajucich upozorneni. Ak aj nejake totiz budu,vacsina ludi to nezaregistruje. Za mna opravit a dat inzerat na vymenu za rozumny benzin,zohnat kamarata co sa do toho trochu vyzna a zobrat napr ufo civic 1.8 benzin. Nastastie prevas zijeme v casti sveta,kde ked ma auto na zadku napis golf,okamzite zmizne z trhu. A po vymene pravdepodobne nebudete musiet riesit gumy na dalsom aute.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 24.05.2015 13:08, prodej
jenže pokud to spravíte,tak je zas škoda to hned prodat..takže možná nejlepší varianta,zkuste dát podobné téma na VW-forum.cz kde jsou celkem ochotní lidé,a určitě se tam s někym domluvíte.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 24.05.2015 17:50, Golf Plus
Já bych tam dal spojku bez dvojhmoty, vyleštil lak, stočil budíky, zahodil servisku a prodal nějaké holce jako vonavku po důchodci z Mnichova :D
Ale vážně, Golf Plus je dobré auto, motor taky. Investici si zaslouží, velmi pravděpodobně už ji nikdy opakovat nebudete. Vstřiků bych se u PD opravdu nebál, neni to drahé i kdyby to kleklo. Já mám stejný motor ve dvou transporterech, oba mají přes 250t a vstřiky původní. U jednoho i spojka, mimochodem. A další past to auto už nemá. V dročkařských passatech TDI 77kW najeli běžně přes půl milionu a krom té spojky to byla jen běžná údržba. Což vlastně ale spojka je taky.
Výhoda je že ten motor opravdu v realu jezdí úsporně.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 24.05.2015 18:43, t
no jestli na tom autě odešla dvojhmota,tak pravděpodobně hodně skákalo po mostě...takže co nevidět tu bude váha vzduchu,nouzový režim a repase turba...a paní bude v dalším velkém problému ještě než nastane problém se svstřiky
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 24.05.2015 19:50, RE: t
stréc od piva posted by:
no jestli na tom autě odešla dvojhmota,tak pravděpodobně hodně skákalo po mostě...takže co nevidět tu bude váha vzduchu,nouzový režim a repase turba...a paní bude v dalším velkém problému ještě než nastane problém se svstřiky


Oba moje transportery skákají po městě každý den a turbo původní. O tom jak se k tomu kluci chovají si nedělám iluze, stačí mi když v zimě vidim jak to odpíchnou studený ze dvora aby stihli zelenou na světlech.
Jasně že by pro ní byl lepší benzín, ale už má tohle, něco jí to stálo a pří prodeji každopádně prodělá. A na nové stejně asi nemá, takže u další ojetiny může řešit jiné průsery zase od začátku.
Já bych to opravil druhovýrobou a bude klid. Golf Plus nerezne, dobře vypadá i dnes a je to docela chytře vymyšlený auto.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Sunday 24.05.2015 20:34, 1,9 TDi
Mám ten motor ve Fábii I, akorát s jednohmotou už z výroby. Je na něm všechno původní (až na spojku) a najeto má dle tachometru 300 000, ale ve skutečnosti ještě o minimálně dvoje rozvody víc, takže tak půl milionu. Problém u auta není motor, ale překvapivě kastle, která se po takové porci začíná kroutit a rozpadat...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 25.05.2015 23:00, RE:
Dobrý den. Pro jízdy na krátké vzdálenosti je vhodnější benzínový motor. Na druhou stranu devatenáctistovka ve Vašem golfu je jinak velmi spolehlivá a úsporná. Doporučuji zvážit, jaký máte na případnou koupi jiného vozu rozpočet a po té se rozhodnout, zdali si ponechat golfa a opravit jej, nebo prodat a pořídit jiné auto.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 26.05.2015 14:35, RE: VW Golf Plus 1.9 TDi
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den,naskytl se mi problém s autem. Mám VW Golf Plus 1.9 TDi, 77KW. Auto jsem loni kupovala s dnes už bývalým přítelem kvůli dětem. Asi před 14 dny začalo vydávat zvláštní zvuky, tak jsem s ním zajela do servisu a tam jsem se dozvěděla nemilou zprávu, je potřeba vyměnit spojku a setrvačník. Cena v servisu je 25 000,- a mimo servis 15 000,- (vlastní díly a práce známého). Naskýtá se mi proto otázka, zda toto auto opravit nebo prodat a koupit si do města menší auto s benzínovým motorem. (najedu asi 20km denně). Roční pojistka mě vyjde na 11 000,- (bez havarijního pojištění), také mě čeká nákup zimních pneumatik již na tuto zimu. Můžete mi prosím poradit? Mnohokrát Vám děkuji.


Zaznělo to mnohokrát. Auto, které zjevně není v pořádku nikdo nekoupí. To by muselo být hodně pod cenou. Všichni chtějí koupit a jezdit. Čili zkuste najít nějaký servis, kde Vám to opraví z mainstreamových dílů a pokud máte opravdu hluboko do kapsy, tak se pokuste nechat 2-hm. setrvačník nahradit jednoduchým a máte pokoj do konce provozu. Auto pryč nedávejte, v této fázi na tom nevyděláte a výměna kus za kus nese rizika, že budete zabíjet mouchy při uvádění do provozu jiné ojetiny. Zde víte na čem jste a teď je to setrvačník. Ano v budoucnu se může zase něco přinatrefit, ale to i s jinou ojetinou. Gumy budete potřebovat na každé auto, pojistka je tedy krvavá, to bych asi našel někoho, kdo to umí za méně.
Nechali jste se zlákat na nízkou spotřebu nafťáku, ale na těchto krátkých trasách se až tolik toto pozitivum neprojeví, ale projeví se všechna negativa. Příště, až vůz doslouží (pokud nezrezaví hlavní nosné části nebo karoserie, tak všechno ostatní bude vždy levnější opravit), zvažte lépe motorizaci pro Vaše účely.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 26.05.2015 15:52, Setrvák
Výměnu dvojhmotného za jednohmotný se v delším kilometrovém horizontu vymstí zlomením klikového hřídele, na to přišlo už dost lidí s těmito motory. Poslední TDI, které měli jednohmotu byly rotačky 66kW a 81kW.
Ostatní opravy jako turbo nebo vstřiky řešte až to přijde, solenoidové PD vstřikovače na tomto motoru jsou hodně odolné a i samotné opravy jsou oproti CR poměrně levné.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.05.2015 19:55, RE: Setrvák
ctverak posted by:
Výměnu dvojhmotného za jednohmotný se v delším kilometrovém horizontu vymstí zlomením klikového hřídele, na to přišlo už dost lidí s těmito motory. Poslední TDI, které měli jednohmotu byly rotačky 66kW a 81kW.Ostatní opravy jako turbo nebo vstřiky řešte až to přijde, solenoidové PD vstřikovače na tomto motoru jsou hodně odolné a i samotné opravy jsou oproti CR poměrně levné.


U tohoto motoru bych se prasklé kliky nebál, i výrobce ho v některých autech nabízel bez dvojhmoty. Ona se zas tak ta jeho mechanika od té staré dobré rotačky neliší.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 26.05.2015 22:23, Jednohmota
To není pravda. Poslední motory s jednohmotou byly 1,9 TDi ATD dávané právě do Fábie I. A to už byly PD. Takže nějaké lámání klik je nesmysl.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 28.05.2015 11:54, RE: VW Golf Plus 1.9 TDi
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den,naskytl se mi problém s autem. Mám VW Golf Plus 1.9 TDi, 77KW. Auto jsem loni kupovala s dnes už bývalým přítelem kvůli dětem. Asi před 14 dny začalo vydávat zvláštní zvuky, tak jsem s ním zajela do servisu a tam jsem se dozvěděla nemilou zprávu, je potřeba vyměnit spojku a setrvačník. Cena v servisu je 25 000,- a mimo servis 15 000,- (vlastní díly a práce známého). Naskýtá se mi proto otázka, zda toto auto opravit nebo prodat a koupit si do města menší auto s benzínovým motorem. (najedu asi 20km denně). Roční pojistka mě vyjde na 11 000,- (bez havarijního pojištění), také mě čeká nákup zimních pneumatik již na tuto zimu. Můžete mi prosím poradit? Mnohokrát Vám děkuji.


Asi bych to raději se závadou prodal, než do toho vrážel peníze, zvlášť když najedete tak málo a po městě, kde je malý benzín vhodnější a povko bude taky levnější. Golf s 1,9 TDI je sice dobré auto, ale vyžaduje náročnější údržbu a spojka se setrvačníkem nemusí být poslední drahá závada (repas vstřikovačů - cca 25 000 Kč, turbo 20 000). Navíc za tu cenu co vám nabízejí to opravit budou díly repasované a klidně za půl roku můžete to samé opravovat znovu a díly složitě a klidně i neúspěšně reklamovat - toto jsem zažil několikrát, naštěstí ne na mém autě)
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 28.05.2015 15:32, Náročná údržba
Uvědomujete si, že tu mluvíme o 1,9 TDi PD? A vy tu mluvíte o vstřikovačích za 20000 Kč? Jste blázen? Tyhle se dají pořídit podstatně levněji. Stejně tak turbo se dá pořídit za pár šupů nové. Těch motorů navíc jezdí kolem tolik, že není problém je opravit za hubičku. Rozhodně OPRAVIT. Vstřikovače na PD i v městském provozu vydrží hodně přes 300000 km a i turbo by to mělo dát v pohodě, mě po půl milionu slouží celkem obstojně (původní) a to s ním jezdí manželka každý den do práce pár kilometrů.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.