0
back
 

diskuze k tématu: VW Caravelle/Multivan T4 nebo T5?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.09.2013 23:07, VW Caravelle/Multivan T4 nebo T5?
Dobrý den, chystáme se koupit nové rodinné vozidlo, které bude sloužit převážně pro 2 dospělé a 3 děti, příležitostně i pro převoz dalších osob. Důležitá je i možnost přespávání v autě při dovolených (v kombinaci např. se střešním stanem) Na 90% jsem rozhodnutý pro VW T4 nebo T5, Zda to bude Caravelle nebo Multivan je celkem jedno, obě verze mají svá pro a proti. Finanční limit je cca 8500 EUR pro T4, za T5 bychom dali až cca 11000 EUR. Otázka je, zda volit zřejmě spolehlivější T4, ideálně 111 kw, od roku 2000 nebo koncepčně novější T5 s libovolným motorem? U T5 mám obavu z mnoha chronických závad a nedostatků. Na druhou stranu by dnes i první ročníky mohly být \"upgradovány\" s použitím novějších a kvalitnějších dílů.
Budu vděčný za Váš názor.
respond
Jorg
number of posts1
date of registration16.09.2013
Monday 16.09.2013 13:34, T4 x T5
Podobnou otázku jsem měl v hlavě už mockrát a odpověď vlastně neexistuje.
Máme v rodině 2 x Multivan T4 (75 kW a 111 kW) a 3 x T5 2 Caravelle 96 kW (krátká, dlouhá) a Multivana 128 kW.
Když to základně shrnu: T4 75 kW Multivan se sedadly v druhé řadě v protisměru je uživatelsky naprd, sezení tam je spíš za trest. Auto má najeto 600 tkm a nikdy s ním nic zásadního nebylo, mění se jen spotřební věci. Posledních 100 tkm používáno spíš jako terénní auto, tahoun tunového přívěsu a různého harampádí otcem a pořád drží. Nejlepší spotřeba ze všech, v kombinovaném provozu do 7 l.
S multivanem T4 111 kW jezdím aktuálně já, koupeno se 180 tkm, teď má na tacho. 300 tkm, o údržbě platí to samé co předešlé auto, jen jsou některé věci mírně dražší než u slabší verze. Aktuálně se pomalu loučí spojka, ale auto je čiplé na cca 134 kW a spojka je ještě původní. Teď budu asi ukamenován když napíšu, že bez úpravy softwaru se s autem jezdí dost nepříjemně, díky velkému turbu je dole úplně mrtvé a začne se sbírat až kolem 2000 otáček a to dost pozvolna. S čipem to jede tak nějak samozřejmě pořád a není to potřeba nijak honit. Dlouhodobá skutečná spotřeba je u mě 7,2, auto jezdí s rodinou hodně po Evropě. Pro pětičlenou rodinu je podle mě tato verze nevhodná a do druhé řady bych radši volil Caravelle s třímístnou lavicí. Auto je úplně OK a pokud se nestane něco mimořádného, tak si ho budu ještě nějaký čas užívat. Jen to auto prostě stárne, pěkné rozhodně nezlevňuje a T5 je jízdními vlastnostmi holt už někde jinde.
O T5 platí vše co o jakémkoliv novějším autu a negativních poznatků majitelů lze najít spousty. Když to shrnu, tak mi připadá, že u T5 poruchovost ponejvíce ovlivní sám majitel, ve 128 kW variantě auto už docela jede a pokud tomu řidič dlouhodobě nakládá, tak každou chvilku něco ukápne.
Bratranec má T5 Caravelle long 96 kW 2005 jako služební, myslím, že s ním jezdí tak nějak normálně a autu nikdy nic zásadního nebylo, momentálně má najeto 240 tkm s průměrnou spotřebou 8,5 l.
Soukromě užívá T5 Multivan 128 kW 2006, auto je hýčkáno jako výletní a nebral bych ho jako směrodatný obraz skutečnosti. Má najeto 160 tkm a prozatím řešil jen drobné věci ohledně elektroniky, ale servis je mu dáván nadstandartní i v preventivním duchu (než přijdou očekávané chronické závady).
Když T4 vyměnila záchranka za T5, bylo auto považováno za vrchol nespolehlivosti. T4 75 kW jezdili čiplé na 96 kW a všechno fungovalo. Proběhly pokusy o čip T5 na cca 147 kW a auta padaly do nouzového režimu a od dalších podobných pokusů se upustilo. VW na T5 zapracoval a spolehlivost se trochu zlepšila. Reálná životnost motoru 100tkm, všechny byly měněny +- stejně, ale tady se bavíme o hodně nevybíravém chování. Problémy s elektronikou moc nejsou, je to jen transporter, ve čtyřkolce taky nezlobí protočení poloosy jako u dvoukolky.
Samostatná kapitola je nový vynález VW, T5 GP 2.0 BiTdi u nás na záchrance mají najeto pár desítek tisíc km a v motorovém prostoru je vyměněno snad vše co tam najdete...sakra kde je 3,0 V6 Audi? . A už zase vzpomínáme jaký byl T5 2,5 TDi 128 kW držák .
Moje rada je: koupit T5 Multivan 128 kW po roce 2006, hodně navýšit rozpočet a pečlivě vybírat. Pokud vyberete špatně, tak si připravte dost času i peněz na servis, hodně věcí umí zazlobit a servis rozhodně není lidový, tak jak hlásá název výrobce VW.
respond
mibfox_novy
number of posts8
date of registration24.10.2006
Monday 16.09.2013 15:12, vw
t-4 jen sama chvala
t-5 kvalit t-4 zdaleka nedosahuje, pisatel prede mnou to napsal moc hezky, ale k t-5 byl mirny!
Radeji si pockam na t-6 protoze t-4 je stara t-5 se imrvere sere.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Monday 16.09.2013 20:47, T4=kvalita, ale stará :-(
Souhlasím s 1. příspěvkem. Pár známých z T4 přešlo na T5, většinou jak T4 tak T5 zakoupeny nové a někteří díky T5 málem zkrachovali Takže asi tak Kvalita starých aut už nikdy nebude stejná
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 18.10.2013 22:58, re:
Dobrý den. Já osobně Vám doporučuji nebát se a hledat spíše novější model T5. Se spolehlivostí je na tom poměrně dobře, největším problémem je u něj zlobivá elektronika. K jeho pohonu V8m doporučuji některý s naftových motorů TDI, velmi dobrý je čtyřválec s objemem 1.9 litru a výkonem 77 kW, nebo pětiválec ve verzích 96 a 128 kW.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.