0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – univerzál maskující původ

category of topic classification: německá vozidla
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Monday 03.11.2014 20:36, caddy
Naprosto výtečné a pohodové auto. Nevím jak toto nové auto, které se spíše s eko motory zhoršilo, ale deset let staré auto na trhu a jezdí naprosto skvěle. Francouz odpadnul ve 300 tisících na rez, toto má po 300 tisících pár lupínků od kamínků, zinkovanou kastli a podvozek naprosto bez koroze. Nechyběly v roce 2004 výplně proti hluku a plynové vzpěry, které dneska chybí i u aut střední třídy. Nápravy a většina věcí z Golf V. Tehdy 1,9Tdi a 2,0SDi a nesmrtelné motory, které 1,6tkou podle mne pokazili. Odkládací prostory kam se podíváte a do dveří dáte i dvoulitrovou pet láhev, k nezaplacení. Rezerva je umístěná sice ze spodu ale po deseti letech jako nová. Údržba naprosto zanedbatelná, etalon spolehlivosti, vyšší posaz silně návykový a s bočními dveřmí žádný problém, v zadu jsou křídlové určitě lepší.. . Kotouče na všech kolech, ruční brzda nikdy nezatuhla a tak jediná maličkost, které si všimnete, je, že při vystupování nebo sedání se dotknete páky zdvihu sedadla a to tak časem sjíždí dolů, banalita. Rádio vlastní, a hraje skvěle, protože jsou v autě z výroby středobasy s velmi pěkným zvukem. Pouze jsem dokoupil napěťový omezovač na baterii kvůli používání H7 Osram Silverstar a ve tmě vidíte výborně..na palubní desce nepřestala svítit za celou dobu deseti let ani jediná žárovička. Tempomat atd. se dával do auta již tehdy a zvyknete si na něj tak, že byste auto bez něj už ani nechtěli, navíc to hodně pomáhá proti křečím v nohách, pokud někdo mívá. V základu vypínatelné ASR a do plné výbavy snad chybí jen ESP, které se dnes dává naopak často. Pro dámy zrcátka s osvětlením:) Naprosto chytře vymyšlené auto pro řidiče i na práci, a plně nahrazuje osobní auto i na dovolenou po celé Evropě. Vejde se do něj snad všechno:) Tohle platí pro model 2004-2010, co ošidili nebo ne na facelift modelu, jako ostatní výrobci ve snaze ušetřit, je ve hvězdách:)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 03.11.2014 21:26, caddy
To nadšení bych trochu krotil.
Caddy jsem měl a mám ve firmě několik, jak verze van tak kombi. Jako pracovní auto je to dříč který nemá konkurenci, to souhlasím. Výdrž některých komponent je až neuvěřitelná a nevidět to na vlastní oči rozhodně tomu nevěřím. Už 10 let je to nejlepší auto ve třídě co se dá koupit, což je neuvěřitelné. Jako dodávka.
Ale jako osobák bych to tedy nikdy nechtěl, na to mám vyšší nároky. Velmi hlučné, základní sedačky na delší cesty nevhodné, motor sdi sice drží ale jet s ním dál než 100km je za trest. Navíc na dálnici klidně žere 8l a stejně nejede. Ovšem pořád je to jízdně o dost lepší než berlingo nebo kango, doblo sice jezdí lépe ale zadní náprava tolik nevydrží, roomster mnohem lépe ale je zase menší. Berlingo jsem měl, kanga má kamarád. Ano, jsou levnější. Za cenu caddy by totiž neprodali ani jeden kus.
Mám ted i jeden nový, po faceliftu, a ten má už lepší sedadla. Motor tsi je taky mnohem tiší a příjemnější než sdi nebo tdi. Docela prdel je u dvoumístné dodávky duální klima :D Podvozek je beze změn takže by měl vydržet stejně. Ale pořád to na dálnici hučí a zadek mlátí v každé díře. Tedy pokud to beru jako osobní auto.
Velká nevýhoda pro nefiremní klientelu je vysoká cena, za to už se dá koupit pohodlnější auto, i když asi ne prostornější.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Monday 03.11.2014 23:07, RE: caddy
PetrT posted by:
To nadšení bych trochu krotil. Caddy jsem měl a mám ve firmě několik, jak verze van tak kombi. Jako pracovní auto je to dříč který nemá konkurenci, to souhlasím. Výdrž některých komponent je až neuvěřitelná a nevidět to na vlastní oči rozhodně tomu nevěřím. Už 10 let je to nejlepší auto ve třídě co se dá koupit, což je neuvěřitelné. Jako dodávka.Ale jako osobák bych to tedy nikdy nechtěl, na to mám vyšší nároky. Velmi hlučné, základní sedačky na delší cesty nevhodné, motor sdi sice drží ale jet s ním dál než 100km je za trest. Navíc na dálnici klidně žere 8l a stejně nejede. Ovšem pořád je to jízdně o dost lepší než berlingo nebo kango, doblo sice jezdí lépe ale zadní náprava tolik nevydrží, roomster mnohem lépe ale je zase menší. Berlingo jsem měl, kanga má kamarád. Ano, jsou levnější. Za cenu caddy by totiž neprodali ani jeden kus. Mám ted i jeden nový, po faceliftu, a ten má už lepší sedadla. Motor tsi je taky mnohem tiší a příjemnější než sdi nebo tdi. Docela prdel je u dvoumístné dodávky duální klima :D Podvozek je beze změn takže by měl vydržet stejně. Ale pořád to na dálnici hučí a zadek mlátí v každé díře. Tedy pokud to beru jako osobní auto.Velká nevýhoda pro nefiremní klientelu je vysoká cena, za to už se dá koupit pohodlnější auto, i když asi ne prostornější.


Jasně, je to o prioritách. Je to hlučny, jako klasické PD, než se to zahřeje, ale starší 1,9D v Renaultu Express/Cangoo byl hlučnější, ale 130km/h je tak skutečně maximum i pro Caddy co trhá uši, o tom žádná. Třeba to SDi není auto na rychlé přesuny, ale na pohodovou jízdu a dokážu si představit i spoustu zákazníků z nefiremní klientely, pro které by to byl prostě vhodný kompromis kvality auta které je přežije na úkor omezení komfortu z hluku.., a kde jinde mám interval rozvodů 150 tisíc kilometrů. SDI půjčuju i v rodině a třeba otec nepotřebuje jet 160 po dálnici a i on v pohodě zajel s tímhle do Chorvatska 1200km na poprvé v kuse a bez únavy. Mám dovoz z Rakouska a sedadla mám doteď pohodlná a spotřeba se nikdy nedostala na nádrž nad 6,5, a to jen pro tehdy vadný jeden vstřikovač, jinak jezdí dlouhodobě 5,5 a 5,2l pokud je dobrá nafta, přidávám aditiva. NO je to prostě o těch prioritách, tohle auto mne nadchlo a jiné osobní nepotřebuji, protože kdo jinak jednou okusí BMW ani jiné osobní stejně nechce. A bude to znít odvážně, ale já z toho auta, ikdyž jede vlastně mimo okresky jak šnek:), na dlouhé cesty vylezu odpočatě a cestu si v něm docela užívám i jako dlouholetý majitel BMW. Vím, že to stejně rychleji nepojede, tak se v něm dobře relaxuje:) Oceňuju prostor a praktičnost, ta je pro mne nejdůležitější, a ceny těch starších (a kvalitnějších) Caddy už klesly pod 100 tisíc, takže já bych si ho pro rodiny s dětmi, klidné nespěchající vybouřené cestovatele nebo chalupáře, dokázal dost dobře představit. Jak na dovolenou, tak i na přepravu psů nebo jízdních kol, pruty s výbavou pro rybáře a nic neskládáte.. Myslím, že i tady se ten kompromis hluku a toho co jim to auto ušetří vyplatí. Za 100 tisíc mají ojeté kvalitní auto, které se ač je to VW nijak zvlášť nekrade, narozdíl od Pasátů, Oktávií v kombi. Ten hluk se po zahřátí o hodně zmírní. Mimochodem na tu klimu jsem nemusel nikdy za celou dobu mimo filtru sáhnout ani ji doplňovat, kde jinde to mám:)) Tohle je pro mne prostě "BMW" ve své kategorii, a jako rozumný střed pro svou praktičnost mi na 80% jízd překvapivě bohatě stačí a těch 20% dálnic přežiju rád:) Pro někoho kdo nechce ani kombi nebo MPV je tohle ideál. Jo, kdyby udělali Caddy s takovou JTD 1,9 nebo 2,3kou od Fiatu co mám v Ducatu, tak není na trhu co řešit:))
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 03.11.2014 23:35, hluk
Hlučný je nejen motor, ale celé auto. Hučí to v tom od zadní nápravy jako prase, v kombiku co má vzadu sedačky o trochu méně ale stejně je to u osobního auta moc.
SDI má cestovní rychlost díky krátké převodovce okolo 90-100, rychleji je to o uši. Do města super, jinak za trest. I po zahřátí. Cestu do Chorvatska si s tím představit nedovedu, to opravdu ne.
Pravda, nikdy jsem neměl verzi life která asi nebude tak strašná jako kombi a van. Má asi nějaké to tlumení navíc. Možná má i lepší sedadla, nevím.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Tuesday 04.11.2014 23:49, RE: hluk
PetrT posted by:
Hlučný je nejen motor, ale celé auto. Hučí to v tom od zadní nápravy jako prase, v kombiku co má vzadu sedačky o trochu méně ale stejně je to u osobního auta moc. SDI má cestovní rychlost díky krátké převodovce okolo 90-100, rychleji je to o uši. Do města super, jinak za trest. I po zahřátí. Cestu do Chorvatska si s tím představit nedovedu, to opravdu ne. Pravda, nikdy jsem neměl verzi life která asi nebude tak strašná jako kombi a van. Má asi nějaké to tlumení navíc. Možná má i lepší sedadla, nevím.


Já právě osobní auto úplně vyřadil. Cestuji nejčastěji ve dvou (Caddy) nebo ve třech (Ducato) a oboje beru i do toho Chorvatska a zjišťuju, že tam takto českých dodávek jezdí čím dál víc. Člověk se nemusí s ničím extra skládat a do Ducata naloží i nafouklý člun nebo dva skůtry. Caddy je proti Ducatu šnek a chybí mu šestka, hodně lidí zvažuje výměnu převodovky a prý to jde po výměně poloos, ten motor to utáhne. Oboje jsou velmi pružné motory a díky tomu, narozdíl od této testované jednašestky není problém jet kdykoli na pětku přičemž nehrozí žádné zničení spojky a nemá to ani dvouhmotu. Já mám van a z výroby mám navíc na mřižce dělící přepážky přišroubované plexisklo a protože vozím i čisté kartony, tak jsem si celý spodek a podběhy uvnitř olepil zátěžovým smyčkovým kobercem, který i prázdné auto s tím plexi utlumí tak, že neslyším od nápravy vzadu nic. Proto to tak nevnímám. Od přední nápravy ale je slyšet hluk hodně, kde jdou pak slyšet každé vůle v silenblocích, v ramenech jak to bouchá, zase jde díky tomu slyšet jestli není vadné ložisko. Tohle jsem vyřešil měkčími pneu Dunlop Bluresponse, které jsou vyjímečně tiché, skvěle odvádí vodu a za dobrou cenu. Mám po hluku od podvozku, ale co se týká motoru PD se prostě nedá s CR třeba toho Ducata vůbec hlukově srovnat a i tuhle dodávku si lidé oblíbili místo osobáku. Až trochu klesnou ceny a bude potřeba vozit i 4 lidi, tak mám vyhlídnutou právě tu jetou verzi 1,9TDI LIFE, která přidává oproti COMBI druhé boční posuvné dveře a právě lepší vybavení interiéru proti hluku. Ta hlučnost vanu je taky proto, že má vzadu kromě tlumičů listová pera, to žádný francouz snad nemá, takže proto odskakuje po prázdnu, ale zas hodně uveze.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.