Friday 30.10.2009 23:26,
A jaký měl bodový systém význam?
Neodpustím si následující komentář. Podle mě bylo jedním z hlavních významů systému snížení nehodovosti. To v článku naprosto chybí a není zohledněno, pravděpodobně na základě zprávy pro novináře se tento fakt "opominul". Pokud se nepletu - tak je dlouhodobější trend v poklesu dopravních nehod. Čili souvisí onen pokles (pokud je) vůbec s bodovým systémem? Není také snížení nehodovosti způsobeno navýšením škody, kdy je nutné volat policii? Neboli došlo také ke snížení událostí u pojišťoven? Toto jsou podle mě klíčové věci, které zde naprosto nejsou. Takže je to jen snůška celkem nic neříkajících čísel, nic překvapivého, nic světoborného. Tím nechci vinit redakci, nevím, na základě čeho vůbec článek vyšel...
Osobně s bodovým systémem nesouhlasím. Kdo je nucen každý den jezdit (a to hlavně ve velkých městech), pak velice snadno může přijít o "papíry" takřka za nic. Naopak dobytek bude stále jezdit jako dobytek, i kdyby kolem silnic rostly sedmikrásky... Principielně je bodový systém jen omezováním, resp. sankcí. Přikazovat někomu jet 130 na dálnici je prostě byrokratismus. Tato rychlost může být bezpečná i naprosto hazardní, záleží na okolnostech. Se stejnou logikou nařiďmě pouze přednost zprava, max. rychlost na dálnici 50, ve městě 30, za porušení předpisu vypíchnutí oka a možná na silnici nikdo neumře... Ale je toto ta správná cesta? Já si myslím, že ne.
respond