0
back
 

diskuze k tématu: Trendy snižování emisí a spotřeby paliva

category of topic classification:
pale
number of posts16
date of registration10.11.2011
Saturday 15.12.2012 08:44, snižování nákladů
Je to všechno pěkné, ale myslím, že už takové obrovské snižování nákladů při konstrukcích vozidel bude mít i podstatný vliv na životnost motoru. Dnešním novým vozům dávám tak 200 tis. km.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 16.12.2012 07:56, RE: snižování nákladů
pale posted by:
Je to všechno pěkné, ale myslím, že už takové obrovské snižování nákladů při konstrukcích vozidel bude mít i podstatný vliv na životnost motoru. Dnešním novým vozům dávám tak 200 tis. km.


S tím se dá souhlasit i polemizovat. Podle mě to je dnes "model od modelu" jiné, ale obecne se myslím vrací trend minulosti, kdy mnohem více záležela výdrž vozidla na chování řidiče. Moderní auta prostě budou držet řidičům co "umí jezdit" a chovají se k autu jak se má (nehonit studené, nelétat naplno po dálnici, atd.). Kdo je technicky "tupý", odrovná i kvalitní auto a ošizené samozřejmě ještě mnohem dříve.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 16.12.2012 19:43, úsporné systémy a realita
Nejsem přítelem různých start-stopů, vypínání válců (pokud to není velká a kultivovaná V8), signalizace řazení v nesmyslných otáčkách, aj., protože to většinou v praxi znamená pozvolné a zákeřné snižování životnosti motoru, a těch pár deci ušetřených na palivu se mnohonásobně zaplatí v servisu, do kterých navíc auto musí zbytečně jet a pak absolvuje zkušební jízdy, takže ještě spotřebuje X litrů paliva navíc.

Vývoj k čím dál větší spotřebnosti aut mně také netěší a jak napsal Pavlik, motory začínají být opravdu velmi choulostivé na zacházení a servis. Jenže technická zdatnost lidí stále klesá a navíc je ani nezajímá, jak se správně k autu chovat. Jen když to jezdí... Dlouhé intervaly výměny olejů, kapalin a filtrů taky vesele zatloukají hřebíčky do rakve.

Ale! co mně poslední dobou těší, je fakt, že výrobci si uvědomili jak důležitá je hmotnost auta. Třeba nová Okta je o 100 kg lehčí než předchozí a snad je i lehčí než srovnatelná 1 generace. To přináší kromě lepší dynamiky a spotřeby taky lepší ovládání. Samozřejmě všeho s mírou, aby hubnutí nebylo na úkor podstatných věcí
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.