0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Yaris nebo Mazda 2?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.09.2010 12:22, rada
Paní neuvádí, jak starý vůz hledá, ale stejnou otázku jsem řešil při nákupu nového firemního přibližovadla už 2x. V r. 2001 jsem se kvůli desgnu a skvělému moturu toyoty, rozhodl pro Yaris. Ten slouží jako služební vůz už devět let a přes občasné střídání řidičů a převážně městský provoz neměl během 125 tkm jedinou poruchu. Před dvěma lety jsem při výběru dalšího vozítka, byl po dobrých zkušenoste nakloněn Yariskovi, ale opět jsem se rád projel v několika konkurentech, včetně Mazdy. Nakonec se mi jevil Yaris jako příjemnější pro městský provoz, kde stráví nejvíce času a interiér dosti útulnější. Pokud vám padne Yaris do oka, rozhodně doporučuji motor 1.3 63 kW, auto je s ním náramně tiché a svižné, při spotřebě kolem 6 - 6,5 l /město. Při rychlostech nad 110 km/h výrazně zesílí aerodinamický hluk a jízda není tak pohodová, jako po městě. U druhé generace lze najít stejný motor 1,3, ale auto má cca 200kg vyšší hmotnost a úmerně tomu zlenivělo. Pro bych se motoru 1,0 raději vyhnul. Jelikož je Yaris nejspolehlivější vůz který u nás ve firmě jezdil, zůstává nadále v provozu a rozhodně ani přes starší vzhled, do světa nepůjde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.09.2010 23:34, rada
S mazdou mam par tisic najeto, prvni prekvapeni prijde z prostornosti tak maleho vozu, sedacky jsou pohodne a i po 600km neboli zada, na ovladani si musite zvyknout treba hledani mlhovek je pro me maturita, rizeni a radeni je presne, bohuzel nekdy zpatecka jde pres zuby (takze za 4 a pak zpatecku). Ovsem cd- radio je uzivatelsky prijemne vcetne ovl. na volantu. Jizda v teto japonske krabici je prijemna ve dvou lidech, ve ctyrech uz je znat nizky obsah motoru 1,25 a musi se vytacet, auto je stabilni a ani ve vysokych rychlostech neni zakerne, jen hluk od zrcatek. Autu vyhovuje provoz s nasimi silnicnimi limity. Spotrebu neresim vzdy tankuji za 500 , no dobra, spotrebu ma kombinovanou 7l s klimou. Jedine co me odpuzuje je design (ex i in) a vnitrni plasty. Jinak spokojenost vcetne vyhledu a nocnich jizd (osvetleni vozovky), opravy zadne za 113tkm jen naplne, filtry a rozvody ve 150ti poresim tu zpatecku, asi synchrony. Cepy, kotouce, tlumice puvodni bez znamek opotrebeni. Bezpecnost je taky dobra 4* na tak skarede auto , delaly se i verze s 8-mi bagy, klimatizace az moc chladi takze neni problem si uhnat anginu. Az na ten design doporucuji (mne se nelibi, ale nekdy jej musim pouzivat jako nahradni vuz).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.09.2010 15:21, rada
Anonime: a co tak si tu klimu ztlumit, kdyz moc chladi, az na anginu jinak kdyz Yaris tak ty prvni rocniky muzu doporucit co jsou made-in Japan, nevim do kteryho roku, ale ty dalsi sly s kva-kva-kvalitou dolu: made in France tusim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.09.2010 11:53, rada
Nedoporucuji Yaris D-4D MMT (automat). Po 3 letech provozu a cca 35k km odesel pocitac rizeni automaticke prevodovky a aktuator. Kdybych nemel prodlouzenou zaruku, cena opravy by byla kolem 35k.
Ackoliv motor tahne dobre a uvnitr je dost mista, auto je nestabilni, jezdi jako motorka na 4 kolech. Kvalita zpracovani-velmi slaba, kufr-malinky, slicovani dilu je lajdacke.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.09.2010 21:11, Motory
Nikdo nic nepise, tak pridam aspon off topic prispevek.

Ted na dovolene jsme meli pujcenou Fiestu s najezdem cca 80 tkm a pak i Punto najezd cca 100 tkm. Obe auta kategorie Mazda 2 a Yaris.

Podival jsem se pod kapoty obou aut abych zjistil co tam je za motory ale nepoznal jsem nic.

Ale me dost me prekvapilo ze u Punta byl zaolejovany motor od tesneni hlavy az dolu. Pri najezdu 100 tkm, mi to prislo celkem brzo. Punto navic bylo dost line pri rozjezdu. Oproti Yarisu co mame doma i Fieste tam mi projev motoru pripadal dost mdly. Temer zadny odpich, motoru se nechtelo do otacek, jinak ale pak celkem tahlo. Mozna Punto melo 8-smi ventil.

Kazdopadne dat treba 300 tisic za nove auto a pak ve 100 tkm koukat na zaolejovany motor, nic moc teda.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.