Meli jsme ted 14 dnu pujcenou na dovolene aktualni verzi RAV 4 r.v. 2019, 4x2, 160 kW, najeto cca 1000 km. Zde je par postrehu.
Na svou vahu ma celkem dobrou spotrebu:
- Dynamicka jizda, casto pedal na podlaze pri predjizdeni. Dalnice, okresky, mesto. Spotreba 7.5 l/100. Mereno dotankovanim do plne. Nicmene auto jsem zrejme z auto pujcovny nedostal s uplne plnou nadrzi, takze mozna je to realne jeste mene.
- Kopcovity teren, serpentiny (La Tramuntana na Mallorce, prevyseni minimalne 1000 m), okresky, dalnice 125-130km/h (limit je tam 120) a mesto. Spotreba 6.3 l/100.
- Klidna jizda, vcetne cca 25% dalnice 125 km/h, prizpusobeni se okolnimu provozu, predjizdeni jen obcas. Spotreba 5.6 l/100.
- Ustalena jizda 125-130 na dalnici ukazoval pal. PC zhruba 6.5 l/100.
- Kratke popojizdky po meste kratkodoba spotreba (ne okamzita) obcas za 10.5L. obcas za 5L. Asi zalezelo na to jak byla zrovna nabita baterka.
Celkove me prekvapila spotreba na dalnici. Rika se ze hybrid nema na dalnici co nabidnout. Ale v tomhle pripade atmosfericky 2.5L asi nemel se 130tkou na dalnici velky problem. Pri klesani se mozna trochu dobila baterka, pri stoupani zase pomohla. Mozna je taky vyhoda, ze diky plynule prevodovce muze benzinovy motor bezet v optimalnich otackach. Auto bylo skoro nove. Najeto pri prevzeti 1140 km. Motor tedy jeste nezajety. Suma sumarum, na 1.7 tunove SUV si myslim je to dobra spotreba.
Na automat se kterym jsem nikdy nejel jsem si velmi rychle zvyknul. Stejne jako na adaptivni tempomat. Udrzovani v jizdnim pruhu je taky celkem fajn. Pro mereni spotreby jsem zalozil profil na spritmonitoru. Pokud to nekoho zajima, tak prip.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1053957.html.
Celkove me to auto fakt nadchlo, zvlast displej energie, ktery ukazuje aktualni stav hybridniho systemu, motor, elektromotor, baterka a toky energie mezi nima. Ale ty prachy co stoji nove se mi za to davat nechce
P.S. O zvukovem projevu hybridu se taky casto diskutuje. Pri nizkem vykonu motor neni slyset i kdyz zrovna bezi. Jestli bezi nebo ne, lze zjistit jen z energy monitoru. Pri vysokem vykonu dojde k vytoceni motoru kdy motor toci konstantni otacky a auto plynule zrychluje. Postupne otacky klesaji ale ne plynule. To je neco na co si clovek musi holt zvyknout a ne kazdemu to muze vyhovovat. Celkove je to auto slusne odhlucnene, ale pri vytoceni motor slyset je. Samozrejme je mozne automat prepnout do rezimu manualniho razeni a simulovat sestistupnovou prevodovku s plynulym vytacenim motoru pri zrychlovani. Me ale manualni rezim moc nebral a radsi jsem jezdil na automat.