Martin Vaculík posted by:
Výhody hybridního pohunu je v tom, že při brždění zužitkovává kinetickou energii rekuperací a využívá ji pro další akceleraci. Zcela zásadní výhody oproti obvyklým vozům tak přináší v provozu s výrazně proměnnou rychlostí a častým zastavováním - prostě ve městě. Naopak dlouhá dálniční jízda ustálenou rychlostí je tím, kde sám hybridní pohon má výhody minimální, spíše skvělá aerodynamika vozu podílí se na výsledku. Autor testoval prius způsobem pro vůz nejnevhodnějším. V očích veřejnosti, která u...
PRIUS TRIHYBRID:
Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID
Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute
Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.
Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka. Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost. Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.
Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce
Pneu 16ky MICHELIN ENERGY SAVER az je dojedu tak prejdu na 15ky (akorat zapis 15ek do TP bude trochu opruz)
Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
LPG: 0.7 CZK
e85: 1.12 CZK
elektrina: 0.4 CZK (to bude samozrejme platit az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID
)
Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. Jediny co mne stve ze NEMAM sanci na zapis tazneho zarizeni do TP protoze proste u PRIUSE to TOYOTA NEPOVOLUJE (zajimave je ze tazne tam bylo uz od koupi namontovane auto je dovoz z CH !)