0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Land Cruiser nebo Mitsubishi Pajero?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 04:18, cruiser only
Samozřejmě že LANĎÁKA !!! To je ze dvou jmenovaných tak jednoznačné ve všech směrech, že víc není třeba dodávat. ...PS: žeby bylo Pajero v terénu lepší bych narozdíl od nového autora neřekl, tam myslím zřetelně vede Toyota. Na asfaltě má pak Pajero naopak mírně navrch. Tedy přesně obráceně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 11:48, RE: cruiser only
Ráďa posted by:
Samozřejmě že LANĎÁKA !!! To je ze dvou jmenovaných tak jednoznačné ve všech směrech, že víc není třeba dodávat. ...PS: žeby bylo Pajero v terénu lepší bych narozdíl od nového autora neřekl, tam myslím zřetelně vede Toyota. Na asfaltě má pak Pajero naopak mírně navrch. Tedy přesně obráceně
Samozřejmě, že Pajero. V terénu nemá až na Patrola konkurenci a oproti autorovi článku jej považuji za esteticky velmi povedené vozidlo, kor vozy po roce výroby 2000. Úspěchy Pajer v automobilových soutěžích hovoří za všechno ... jednoznačně bych sáhnul po Mitsu :) (p.s.: ale Toyota by mne také určitě neurazila)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 14:08, Toyota
Pokud by jste chtěl jezdit více v terénu tak bych bral Toyotu, má tuhou zadní nápravu,která snese hodně a taky bude mít větší křížení. Celkově je spodek auta více "uklizený" než u Pajera. Ale i Pajero není špatná volba, jen podle mě je více zaměřeno na běžné cesty. Podle mě pokud budete jezdit 90% silnice a 10% lehčí terén berte Pajero, pokud budete v terénu více tak Toyotu,a jestli chcete dříče co snese skoro vše kupte Patrola nebo Defendera.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 14:12, RE: Toyota
Karel4x4 posted by:
Pokud by jste chtěl jezdit více v terénu tak bych bral Toyotu, má tuhou zadní nápravu,která snese hodně a taky bude mít větší křížení. Celkově je spodek auta více "uklizený" než u Pajera. Ale i Pajero není špatná volba, jen podle mě je více zaměřeno na běžné cesty. Podle mě pokud budete jezdit 90% silnice a 10% lehčí terén berte Pajero, pokud budete v terénu více tak Toyotu,a jestli chcete dříče co snese skoro vše kupte Patrola nebo Defendera.
A ještě věcná : Autor článku nepíše moc fundovaně,protože Toyota je sice trvalá čtyřkolka,ale má ručne uzavíratelný mezinápravový diferenciál a 100% uzávěrku zadního diferenciálu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 15:48,
Co nějaká jiná alternativa, třeba LR Discovery? Ten by to u mne vyhrál čistě stran designu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 21:15, RE: cruiser only
Ráďa posted by:
Samozřejmě že LANĎÁKA !!! To je ze dvou jmenovaných tak jednoznačné ve všech směrech, že víc není třeba dodávat. ...PS: žeby bylo Pajero v terénu lepší bych narozdíl od nového autora neřekl, tam myslím zřetelně vede Toyota. Na asfaltě má pak Pajero naopak mírně navrch. Tedy přesně obráceně
aha
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 21:19,
Mě už opravdu nedá abych nereagoval na tento článek. Je to pro mě jasný důkaz toho, jak klesá úroveň tohoto serveru.
Chtěl bych se toho pána který psal recenzi zeptat, zda opravdu některým z těch vozů jezdil. Protože jestli ano, nemůže myslet informaci o spotřebě ani náhodou vážně. Jestli s landem jezdil po městě za 15-18 litrů, tak prostě neumí řídit, a určitě to není tím autem. Podotýkám, že přesně tento vůz vlastním 3 roky, a předtím jsem měl LC100 s obsahem 4,2TD a ani tento vůz tolik nežral.
K otázce chování auta v terénu, dle mých informací je to přesně naopak než napsal autor recenze. Poznámka o nízkoprofilových pneumatikách je vyloženě zbytečná, zrovna tak jako zmínka o talibancích jezdích v landcruiserech. Možná by to chtělo mít větší přehled, protože v těchto vozech jezdí v Afghanistánu z 90% příslušníci mezinárodních vojenských jednotek, ale to je nepodstatné.Subjektivní zhodnocení designu vozů jako ošklivých kačátek jen dokazuje, jak špatným recenzentem autor tohoto článku je.
Ještě se vrátím na úvod, kde se autor recenze zmiňuje, že neví, co potencielní kupec od vozu požaduje - já se zeptám také: když chce někdo koupit pajero nebo landa,tedy tak specifická auta,je opravdu tak těžké zhodnotit co od auta očekává?
Na závěr si dovolím můj názor: doporučuji jednoznačně Landa,ačkoliv pajero určitě není špatné auto,dle mého názoru neexistuje jediná věc v čem by bylo lepší než land.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 22:38,
ještě ta spotřeba na dálnici, toho jsem si všimnul až teď - to už je opravdu síla - 15-18litrů - to vážený pane opravdu myslíte vážně, nebo jste si to někde přečetl?protože jestli hovoříte z vlastní zkušenosti, a opravdu jste landem jel v této relaci, jste fakt "odborník" na svém místě - mě se to za tři roky ještě ani jednou nepovedlo, a to zrovna nelpím na striktním dodržování rychlostních limitů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 11:10, info k výběru
Dobrý den, chvíli jsem váhal se svým příspěvkem, protože přímo neřeší otázku výběru mezi těmito dvěma vozy. Protože ale vybíráte ojetinu myslím, že nebude až tak od věci.

Před necelými dvěma lety jsem řešil podobnou koupi a v hledáčku mého zájmu byla, mimo jiné, i tato dvě auta. Vzhledem k tomu, že tehdejší trh s těmito ojetinami byl na horší úrovni, než dnes, (aut bylo méně, vesměs měla více najeto a byla, vzhledem ke svému stavu, za vyšší cenu a když už jsem objevil „nadějný kus“ zjistilo se, že to byla třeba zatajená havárka apod.) řešil jsem svou situaci koupí jiného auta. Ale to by bylo na úplně jinou diskusi.
Nicméně informací jsem stačil nasbírat docela dost.

Jízdní vlastnosti (u těchto dvou modelů) bych asi vůbec neřešil.
1) Tento typ aut není stavěn na nějaké závodění. Je třeba mít na paměti vyšší hmotnost a hlavně vyšší těžiště. S oblibou říkám, že je to jako řídit „poloviční autobus“. Na silnici tedy autu vyhovuje spíše klidná jízda.
2) Osobní zkušenosti s terénem nemám, ale když jsem viděl, co obě auta dokážou došlo mi, že se do takto náročného terénu se drtivá většina uživatelů stejně nikdy nedostane. Takže také bez problému.

Ačkoliv jsou obě auta velmi vyrovnaná, dal bych přednost Toyotě. Podle mých zjištění má totiž Toyota lepší motory.

Z Vašeho dotazu usuzuji , že s tímto typem aut nemáte zkušenosti, a proto bych rád upozornil na několik skutečností, které je zapotřebí při koupi vědět a ohlídat si je.

- Tento typ aut je o něco složitější než běžná osobní auta.
Dejte velký pozor na to, jak předešlý majitel auto servisoval. U tohoto druhu aut totiž velmi záleží na dodržování kontroly a výměnách všech provozních náplní, kterých je více, než v běžných osobních autech. (Často se zapomíná na diferenciály atd. atd.).
- Pokud má auto automatickou převodovku, ohlídejte si, jestli v ní byla měněna náplň.
Setkal jsem se s tím, že někdo tvrdí, že olejová náplň v automatické převodovce je celoživotní. To ale není pravda!! Při běžném používání auta – za neztížených podmínek – je třeba náplň vyměnit po ujetí cca 60.000 km.
Pokud je auto používáno trvale k tahání těžkých přívěsů, lhůta se zkracuje cca na polovinu. To se týká právě hlavně velkých SUVček, nebo offroadů. (Při výměně olejové náplně je třeba vyměnit i filtrační vložku oleje v převodovce – nestačí ji jen vyprat, jak někdo tvrdí!)
- Dieselové motory jsou u tohoto druhu aut jistě dobrou volbou, ale na druhou stranu mají svá rizika. Čím jsou modernější, tím jsou složitější a také „zranitelnější“. Velmi záleží na tom, jak se k nim jejich předchozí majitel choval. Při koupi ojetiny si proto zasluhují mimořádnou dávku pozornosti!!

- Tato auta jsou často pořizována podnikateli, kteří je používají jako pracovní nástroj a moc se s nimi „nemazlí“. Někdy s nimi jezdí i více řidičů, což, jak známo, autu nikdy příliš nesvědčí.
- Pokud si někdo - většinou movitější - koupí takové auto „do rodiny“, ani pak to není žádný rodinný mazlíček. (To auto samozřejmě ) Bez ohledu na vyšší provozní náklady (všechna tato auta mají vyšší provozní náklady než běžné „osobáky“) je pak takové auto opravdu využíváno, jako spotřební věc.
Automaticky se nabízí myšlenka, že ten, kdo „má na takové auto“ a „má bez problému na jeho provoz“, bude také bez problému hradit příslušný servis.
Byl jsem však překvapen zjištěním, že tomu tak často bohužel není. (Majitel si „odjezdí své“, auto prodá a ať se „vyvzteká“ a hlavně zainvestuje někdo jiný).
- Samostatnou kapitolou jsou auta dovezená ze zahraničí. Často bývají na pohled velmi hezká a zachovalá. Těžko však lze uvěřit často uváděnému nízkému počtu najetých kilometrů.

Při výběru takového ojetého offroadu bych určitě doporučil:
1) Důkladně vůz prověřit a nespokojit se jen s předložením servisní knížky (Byl jsem překvapen, co všechno jsem se o autě někdy dozvěděl, i když vypadalo na pohled hezky a servisní knížka byla OK. (Zatajená havárie, potíže s geometrií, závady na motoru .....).
Zodpovědně mohu říci, že stojí za to opsat si WIN a na auto se DŮKLADNĚ přeptat přímo v servisu.
2) Solidní prodávající by měl samozřejmě umožnit prohlídku ve Vámi vybraném servisu.
3) Není od věci vzít s sebou na prohlídku i někoho, kdo má s tímto konkrétním typem auta zkušenosti.
4) Pokud má auto manuální převodovku, velmi se soustředit na to, v jakém stavu je motor – zejména diesel!!
5) Pokud má auto automatickou převodovku, motor bývá většinou OK, ale pozornost si zaslouží právě ten automat (viz výše).
6) Pokud auto bude vypadat jakkoliv nádherně a nebude možné o něm prakticky nic zjistit a budete odkázán jen na to, co řekne prodávající, často nenápadně poznamená, že např. „odpoledne si má někdo přijít“ apod., doporučuji OTOČKU A PRYČ!!! (Aut je dnes více, než zájemců o ně).

Jistě se při výběru vyplatí nejvyšší opatrnost, aby auto bylo Spolehlivým pomocníkem a ne zdrojem potíží a „studnou na peníze“, což v případě offroadů může být zvláště nepříjemné.

Přeji hodně štěstí při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 13:36, Perfektně napsáno!
Expi posted by:
Dobrý den, chvíli jsem váhal se svým příspěvkem, protože přímo neřeší otázku výběru mezi těmito dvěma vozy. Protože ale vybíráte ojetinu myslím, že nebude až tak od věci.

Před necelými dvěma lety jsem řešil podobnou koupi a v hledáčku mého zájmu byla, mimo jiné, i tato dvě auta. Vzhledem k tomu, že tehdejší trh s těmito ojetinami byl na horší úrovni, než dnes, (aut bylo méně, vesměs měla více najeto a byla, vzhledem ke svému stavu, za vyšší cenu a když už jsem objevil „nadějný kus“ zjistilo se,...
Tedy milý Expi! "Klobouk dolů" - výborný příspěvek. Tedy snad ještě delší, než od té "blondýny" (co jí za to občas někdo trošičku "kritizuje"), ale opravdu "výmluvý" "výstižný" dokonale "informativní" naprosto "k věci" - gratuluji, oceňuji!
Sice tato kategorie vozů NENí moje "parketa" ale najednou (čím to tak může být?) mám pocit, že základní "přehled" již mám ..
PS: Sice je to trošičku (nebo 2 "trošičky"? ,-) něco "jiného", ale z "podobných" vozů mne doopravdy (a věru NEčekaně) zaujalo nové bmw X6 (a VÍCE než bych čekala)
Pěkný den (a další TAK pěkné příspěvky) ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 03:59, CRCcVKuubc
That's raelly thinking out of the box. Thanks!
respond
sir-kiss
number of posts1
date of registration18.06.2011
Tuesday 19.02.2013 20:08, Spotřeba:...
Napište prosím někdo, kdo máte doma uvedené vozy, jakou mají reálnou spotřebu. Přemýšlím o Pajeru 3,2 DID s manuálem, tak by mě zajímala spotřeba bez vozíku. Děkuji

respond
ivan.gargosFB
number of posts1
date of registration22.02.2013
Friday 22.02.2013 17:23, Pajero 3,2 Did
Zdravím,vlastním Pajero 3.2 did už 8 let,je to první z nových modelú rv.00 a výkonem 118 kw,auto je totálně bez poruch,jen výměna spojky ve 140 tis. a jinak nic,opravdu spolehlivé auto a to s ním tahám bobka na podvalu (3,4 t). spotřeba při jízdě bez závěsu se pohybuje kolem 10 L/100km v zimě a se zvedne asi o 1 litr.Zkoušel jsem Nissan Pathfinder 2.5 dci,který stál pořád v servise a sptřeba byla 12,7 l/100km. Neměnil bych Mitsubischi za nic!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.