0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Corolla a postřehy majitele po 13 tis. km

category of topic classification: japonská vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 22.09.2015 09:04, kvalitní recenze
Opravdu "kvalitní" recenze od člověka který nejen že neví, jak se píše ISOFIX, ale také nemá ani netuší o technice, viz nepochopení rozdílu mezi 6° (nebo snad 7° ) automatem a CVT převodovkou. Při nadšené zmínce o skvělém dálkovém otvírání kufru (ovladačem v ruce) v porovnání s mnohem vyspělejším systémem vyžadujícím "trapné" mávání nohou pod zadním nárazníkem (s klíčem v kapse) se už jen usmívám.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 22.09.2015 13:44, vcelku pravdivy clanek
Cvt ma 6 virtualnich stupnu.v tom neni nic,kvuli cemu by ses mel certit. Zbytek podepisuji. Jinak ano,kopat nohou pod naraznikem,zejmena treba v situaci,jako je pohreb ci jina dustojna vec,je opravdu trapne. Proto uprednostnuji keyless. Corolla v pomeru c/uh nema na trhu vaznou konkurenci. A s ohledem ma komfort jizdy zcela jiste ne,bavime li se o jeji tride.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 22.09.2015 18:09, RE: vcelku pravdivy clanek
Zdeny60 posted by:
Cvt ma 6 virtualnich stupnu.v tom neni nic,kvuli cemu by ses mel certit. Zbytek podepisuji. Jinak ano,kopat nohou pod naraznikem,zejmena treba v situaci,jako je pohreb ci jina dustojna vec,je opravdu trapne. Proto uprednostnuji keyless. Corolla v pomeru c/uh nema na trhu vaznou konkurenci. A s ohledem ma komfort jizdy zcela jiste ne,bavime li se o jeji tride.


CVT není automatická převodovka, je to bezestupňová převodovka případně variátor a předdefinované virtuální stupně na tom nic nezmění - to není čertění se, to je konstatování.

Kopat pod nárazníkem pro otevření kufru tě, znalče moderních technických řešení, nikdo nenutí - tohle otvírání je součástí tebou zmíněného keyless systému odemykání vozu a pokud jej nechceš v danou chvíli využít, máš vždy možnost klasického otevření kufru zmáčknutím spínače / madla kufru nebo dálkového ovladače (o otevření se stejně postarají elektromotory).

Corolla je zcela jistě výborné auto, to je mimo diskusi, ale ta recenze nestojí za nic.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 22.09.2015 18:45, Převodovky CVT a virtuální stupně
Až budeš mít čas, skoč siněkam k Subaru a svez se současným = 2015 Outbackem. Ten má - jak jistě, znaklče, víš - kombinovanou převodovku z HDM měničem k.m. a variátorem. A dive se nebo ne, má elektronicky definované rychl. stupně tak dokonale, že kdyby mi dýler neřekl, že to je fakticky CVT ( i když jsem to věděl, ale dělal, že nevím), tak se bdu hádat, že to HDM automat. Stejně, nachlup stejně, se chová virtuální realita v CVT u Corolly. Stupně to řadí jao HDM (/neboj, jezdil jsems tím v rámci předváděcí akce jak s Aurisem, tak větší Corollou) a skutečně se to chová jako klasický automat - s tím rozdílem, že změnu převodů ani skoro nepoznáš, na rozdíl od některých znček, které zde radši nebudu uvádět a které ti při přeřazení napřed zlomí pár krčních obratlů. O CVT mě nemusíš poučovat, o HDM už tuplem ne, pár jsem jich měl a bohužel asi ještě pár mít budu, neb manuály posupně mizí.

Jank k tomu kopání: mám to štěstí jezdit s německým kolegou, který má současnou 5er řadu s 3,0D v kombi verzi. Tuhle jsem byli ve Štětí a potřebovali naložit do kufru servisní krámy. Napřed si zamazal nohavici)) a pak s mohutným klením se mu podařilo kufr otevřít. Komická situace, proto jsem se o ní zmínil, maje s tím již takovouhle zkušenost Přijdu k autu, decentně se dotknu čudlu na madle a hotovo. Nepotřebuji u toho cvičit spartakidáu, tu jsem si odcvičil v 80. na Strahově)) Takže tím chchi říct, že ne každá věc se povede, ale kopání mě tedy nenadchlo ani náhodoou.

K té Corolle - auto je to výborný, prostorově vynikající,ale co si cením nejvíce, je jízdní pohoda na palubě. PO nějakých 50km zkušební jízdy sice člověk nepozná vše, ale u řady aut mi po pár km začalo vadit to či ono. U Corolly mi vadí (ale spíše jde jen o nezvyk) relativně malý výkon. Ovšem Corolla NENÍ koncipovaná jako dálniční stíhač, ale městské a příměststké vozidloa tam jeho výkon běžným řidičům bohatě stačí.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Wednesday 23.09.2015 09:21, Corolla
Ano Zdeny, tohle si trefil s popisem Corolly. Pohoda na palubě je super. A fakt mi na dálnici scházel takový ten silnější pocit výkonu. Ale vše bych překousl za tu velmi dobrou převodovku. To se mi fakt libilo moc. Škoda že se majitel/autor testu nerozepsal víc..Ale 13 tis najedu za cca půl roku, takže po roce to snad bude lepší.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 23.09.2015 10:24, RE: Převodovky CVT a virtuální stupně
Zdeny60 posted by:
Až budeš mít čas, skoč siněkam k Subaru a svez se současným = 2015 Outbackem. Ten má - jak jistě, znaklče, víš - kombinovanou převodovku z HDM měničem k.m. a variátorem. A dive se nebo ne, má elektronicky definované rychl. stupně tak dokonale, že kdyby mi dýler neřekl, že to je fakticky CVT ( i když jsem to věděl, ale dělal, že nevím), tak se bdu hádat, že to HDM automat. Stejně, nachlup stejně, se chová virtuální realita v CVT u Corolly. Stupně to řadí jao HDM (/neboj, jezdil jsems tím v rámci předváděcí akce jak s Aurisem, tak větší Corollou) a skutečně se to chová jako klasický automat - s tím rozdílem, že změnu převodů ani skoro nepoznáš, na rozdíl od některých znček, které zde radši nebudu uvádět a které ti při přeřazení napřed zlomí pár krčních obratlů. O CVT mě nemusíš poučovat, o HDM už tuplem ne, pár jsem jich měl a bohužel asi ještě pár mít budu, neb manuály posupně mizí.Jank k tomu kopání: mám to štěstí jezdit s německým kolegou, který má současnou 5er řadu s 3,0D v kombi verzi. Tuhle jsem byli ve Štětí a potřebovali naložit do kufru servisní krámy. Napřed si zamazal nohavici)) a pak s mohutným klením se mu podařilo kufr otevřít. Komická situace, proto jsem se o ní zmínil, maje s tím již takovouhle zkušenost Přijdu k autu, decentně se dotknu čudlu na madle a hotovo. Nepotřebuji u toho cvičit spartakidáu, tu jsem si odcvičil v 80. na Strahově)) Takže tím chchi říct, že ne každá věc se povede, ale kopání mě tedy nenadchlo ani náhodoou.K té Corolle - auto je to výborný, prostorově vynikající,ale co si cením nejvíce, je jízdní pohoda na palubě. PO nějakých 50km zkušební jízdy sice člověk nepozná vše, ale u řady aut mi po pár km začalo vadit to či ono. U Corolly mi vadí (ale spíše jde jen o nezvyk) relativně malý výkon. Ovšem Corolla NENÍ koncipovaná jako dálniční stíhač, ale městské a příměststké vozidloa tam jeho výkon běžným řidičům bohatě stačí.


Díky za doporučení Zdeny, ale já Subaru ani v nejmenším pořizovat nemíním, mě tato značka ničím nezaujala a v rodině naprosto zklamala. Asi jezdí dobře, jak dlouho je jiná otázka. Na CVT mám jednoznačný názor, který jsme spolu již několikrát diskutovali - podle mého názoru je to pro auta naprosto nevhodná převodovka z důvodu životnosti (a následné neopravitelnosti). V případě CVT ústrojí s virtuálními stupni je to ještě horší - variátorová kola se opotřebovávají na stále stejných místech a tím rychleji se v nich vydřou rýhy. Variátor ano, ale do skútru, kde se dá vyměnit za pár tisíc, ne do auta, kde "umře" po 100 max 150 tisících km, prakticky nejde opravit a výměna jde do desítek tisíc.
Otvírání kufru "nohou" jsem si vyzkoušel na X5 a Fordu Kuga a na obou to fungovalo bezvadně na první "mávnutí". Možná to chce přestat cvičit spartakiádu a místo zběsilého mávání nohou se naučit ten systém správně používat (tedy kde mávnout a jak rychle, aby to auto zaznamenalo).
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 23.09.2015 11:10, CVT
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí.
Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...
U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo.
Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem.

S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 23.09.2015 13:33, RE: CVT
PetrT posted by:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.


S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:
1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí
2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 23.09.2015 18:05, RE: CVT
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí 2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....


Prosím tě, zkus mi říct, jaké problémy má Subaru s rozvody a ventily? Pokud míníš LPG, pak není na trhu současný moderní motor, který by s LPG problémy neměl. To, že se obtížnějí seřizují ventilové vůle, není vada, ale vsýledek nějakého konstrukčního řešení.

S problematickými dýzly s tebou mohu - částečně - souhlasit. A opět v kontextu dýzlů dnešní doby, protože problematických jich je většina (pokud narážíš na spojku, tak to je již léta vyřešeno zesílením tohoto uzlu, zpočátku se to řešilo jiným SW, ale to je minulost).

Pokud má nějaká automobilka dnes opravdu nebetyčný průser, pak je to celý slovutný koncern Das Auto - od rozvody TSI, přes skandál s emisemi a další chu´tovky. Tam se dá hovořit fakticky o průserech.

Ale jako problém bych Subaru zrovna nedával za vzor. A pokud má Subaru nějaké problémy v současné modelové řadě, pak jen proto, že se chce zavděčit Evropě (zejména) a evropizuje svá řešení, která byla léty ověřená a vychytaná.

A doatz na závěr: jaké problémy mají motory STI? Že se k nim jaitelé chovají jako dobytek (protože to je blbuvzdorné auto) a dávají mu tak zabrat, až jho odepíšou na vylágoirvaný motor díky klikovce? To ano, to se občas stává - ale bohužel i u jiných aut (Focus RS, Volvo R a jejich slavné 5-ti válce, to jen jako rychlý příklad). jenže SUbaru 2,5 turbo zgenerálkuješ za 60 litrů, ale s 2,5R od RS a či R jsi na konečné, protože vzhledem ke zbytku auta se to již nevyplatí. Navíc tyto motory nejsou, nikde, pročpak asi? proože je po nich velká poptávka. Za to 2,5 turbo od Subaru jezdí od starých GT přes Forestery po Imprezy mraky. A naprostá většina z nich bez nejmenších problémů. Jo, kdo nerespektuje pravidlo "kdo maže, ten jede" tak dojede.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 23.09.2015 18:07, RE: CVT
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí 2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....


Tak STI bych do toho moc netahal, o tom že ten motor moc nevydrží se ví a většina majitelů ho stejně upravuje tak že s původním nemá moc společného. Nafty už mají vychytané, bylo to nutné zlo pro Evropu. Nic víc. Jsou to slušná auta, mě osobně ale nová Subaru ničím nenadchla.

Jinak motor 1,6 v Corolle jsem zažil v hatch té generace před Aurisem a to bylo v automatu dost mizerné auto. Spotřeba pod 8l jedině při ecorally a příšerné audio Toyota taky nenadchlo.
Ovšem po jednom dnu v novém i30 s obdobným motorem v automatu musím říct že o 8 let starší Corolla byla daleko lepší auto, naprosto po všech stránkách.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 23.09.2015 18:18, TSI
Zdeny rozvody u TSI byla dan za první malá přímovstřiková turba na trhu. Za peníze VW se poučil každý výrobce, tím se nijak netají. Mimochodem, PSA/BMW mělo s motory 1,6 větší starosti, jen se jich tolik neprodalo. I proto že je BMW přestal uplně nabízet a PSA to snad už vychytal.
Dnes už s rozvody TSI problémy nejsou, drtivá většina má modifikovanou sadu a ta drží. Vím co píšu, mám několik TSI v Caddy a Roomsteru Van kde od kluků dostává fakt záhul...

Ta afera s emisema neni o technice ale o blbosti lidí z VW cpát naftáky na trhy jim nepřející. To moc nechápu. Ale emise dieslů VW nejsou horší než u konkurence.

Subaru těžilo ze své mechanické poctivosti a jednoduchosti o kterou ale ted postupně přichází. Proto bude poruch víc, to je logické. Pořád ale budou patřit k nadprůměru, tím jsem si jistý.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 23.09.2015 19:28, RE: CVT
Zdeny60 posted by:
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí 2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....
Prosím tě, zkus mi říct, jaké problémy má Subaru s rozvody a ventily? Pokud míníš LPG, pak není na trhu současný moderní motor, který by s LPG problémy neměl. To, že se obtížnějí seřizují ventilové vůle, není vada, ale vsýledek nějakého konstrukčního řešení.S problematickými dýzly s tebou mohu - částečně - souhlasit. A opět v kontextu dýzlů dnešní doby, protože problematických jich je většina (pokud narážíš na spojku, tak to je již léta vyřešeno zesílením tohoto uzlu, zpočátku se to řešilo jiným SW, ale to je minulost).Pokud má nějaká automobilka dnes opravdu nebetyčný průser, pak je to celý slovutný koncern Das Auto - od rozvody TSI, přes skandál s emisemi a další chu´tovky. Tam se dá hovořit fakticky o průserech.Ale jako problém bych Subaru zrovna nedával za vzor. A pokud má Subaru nějaké problémy v současné modelové řadě, pak jen proto, že se chce zavděčit Evropě (zejména) a evropizuje svá řešení, která byla léty ověřená a vychytaná. A doatz na závěr: jaké problémy mají motory STI? Že se k nim jaitelé chovají jako dobytek (protože to je blbuvzdorné auto) a dávají mu tak zabrat, až jho odepíšou na vylágoirvaný motor díky klikovce? To ano, to se občas stává - ale bohužel i u jiných aut (Focus RS, Volvo R a jejich slavné 5-ti válce, to jen jako rychlý příklad). jenže SUbaru 2,5 turbo zgenerálkuješ za 60 litrů, ale s 2,5R od RS a či R jsi na konečné, protože vzhledem ke zbytku auta se to již nevyplatí. Navíc tyto motory nejsou, nikde, pročpak asi? proože je po nich velká poptávka. Za to 2,5 turbo od Subaru jezdí od starých GT přes Forestery po Imprezy mraky. A naprostá většina z nich bez nejmenších problémů. Jo, kdo nerespektuje pravidlo "kdo maže, ten jede" tak dojede.


Když už jsi sem své oblíbené Subaru zatáhl, ač původní diskuse byla o úplně jiném autě zcela jiné značky, tak ti rozporuji tvou nekončící oslavnou ódu na Subaru .
Nákladnou údržbou jsem myslel opravdu seřizování ventilů a rozvody - jen debil totiž zkonstruuje auto u kterého musí motor ven i pro tak banální věc jako je seřízení ventilové vůle. Ano je to vlastnost a podle mne nedobrá vlastnost.
Motory STI zadřené na klice jsou hodně známá kapitola Subaru - pokud automobilku překvapuje, že řidič sportovního vozu prezentovaného samotnou automobilkou jako "téměř VRC", jezdí s autem sportovně a využívá jeho výkon (proto byl asi ochoten zaplatit za něj tu nesmyslnou cenu), je něco špatně a zákazníkem / řidičem to nebude.
Subaru boxer diesel první generace je křáp neuvěřitelného kalibru - v rodině bylo Legasy, koupeno nové, poctivě servisované, motor dojel po 4 letech a cca 160 tisících km na celkové opotřebení (ztráta tlaků), oprava nerentabilní. To není neduh běžného moderního dieselu, ten najede min. 300 tisíc, to je prostě šlendrián.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 24.09.2015 18:57, Sice o Corolle, ale Subaru se nedá
Tak po pořadě: seřízení ventilových vůlí, se milý Pavlíku dělá u motorů, které jezdí na LPG. Budeš souhlasit, že se dělá u všech aut, které nemají hydroštely, ale mechanické seřizování? OK, aspoň v tom se shodneme. Seřizovat vůle u benzínových motoprů se NEMUSÍ, ale je předepsaná KONTROLA. Jak jistě, znalče všech aut víš, tak dokonce u 2xDOHC motorů se kvůli KONTROLE motor vythavoat nemusí. A pokud auto jezdí na benzín, neznám snad nikoho ani jsem nikde nečetl, kdo by SEŘIZOVAL vůle na beznínových motorech, pokud nejezdily na LPG. Navíc - 4vačka není u všech modelů, naopak u těch, které jsou NEJČASTĚJI přestavovány na LPG, je 2xSOHC atm motor kvůli KONTROLE ani SEŘÍZENÍ ven NEMUSÍ. ABys byl v klidu, tak mrkni na bazar, jaké nájezdy mívají stará SUbaru. S dýzlem se tebou souhlasím, bohužel, porvní generace nebyla vychytaná, současná je plně v souladu s kvalitou ostatních značek.

A k těm zadřeným motorům: ano, stává se to,. to jsem nakonec napsla jako první já. Stává se to i jiným značkám, také jsem jich pár jmenoval. Ale ovšem nelze se nezeptat, PROČ se to stává? I na tuto otázku existuje odpověď. Nebudu to zde obšírně popisovat, ale jde o jistá specifika ležatého motoru. A ta vyžadují, aby majitel nebyl dobytek a choval se k motoru jako ke stroji a ne jako ke kladivu. Majitel by měl vědět, že motor má nějaké náplně a že je dobré je kontrolovata zejména i měnit za předepsané typy kvalitních značek (nikolvi za sra*ky typu Costrol a podobná svinstva). A pak se nebudeš ani diti, že je opravdu hodně 2,5XT, které šveholí s 250tkm na hrbu a ani se nezačervenají. Nebuď smutnej, turbobenzínových silných motorů zadřených či jinak vylágrovaných je fakt hodně, SUbaru v tom není opravdu samo.
Nakonec jednu malou - i kdyby mě potkal problém se zadřeným motorem, což mě nepotká, neb nemám XT a jezdím s mozkem v hlavě, tak i tento problém bych autu odpustil, i když by mě mrzel. A to proto, že ostatní vlastnosti těch, kde 2,5T je, dasleko převyšují to, že holt jednou musím zaplatit cca 60 tisíc dle rozsahu za opravu. Ale vím, že má auto, které mě baví a ne auto, které se možná tak často nezadře, ale tím to hasne.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 24.09.2015 19:52, RE: CVT
Pavlik posted by:
Zdeny60 posted by:
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Záleží na co a v čem si člověk auto s CVT kupuje. Pokud je to slabší a lehčí auto, plánuje ho mít maximálně 5 let a jezdit jako průměrný řidič okolo 25t/rok tak ok, je to dobrá volba. Asi i lepší než cokoliv jiného. Potom se vymění na protiúčet a problémy nehrozí. Ale ve velkém a silném autě tomu nevěřím. Murano první generace ta převodovka na trhu ojetin totálně zabila. A přitom je to jinak skvělé auto...U Subaru si s CVT dost věří. Je pravda že je to asi nejproblémovější část těch aut, ale i tak nějak nikde nevidím hrůzné zkazky jako u CVT Audi nebo doslova tragedie u Almery Tino. Možná je to tím že Subaru výrazně méně najede a ještě se jich prodá opravdu málo. Jako nové CVT proč ne, ojeté ani omylem. S tím otevíráním kufru má Pavlik pravdu, vždy je možnost otevřít to i tlačítkem na klíči. Ten senzor dole je jako bonus, velmi užitečný bonus.
S tím se dá více méně souhlasit. Mám jen dvě poznámky:1) člověk se při nákupu jakéhokoli nového auta s CVT musí smířit s obrovským propadem hodnoty nebo rovnou neprodejností auta jako ojetiny, protože nikdo normální (rozuměj zkušenější) si ojeté auto s CVT nekoupí 2) Subaru si věřilo a věří i ve spoustě dalších věcí, které se v delším časovém horizontu ukazují jako minimálně problematické, viz. komplikovaná a drahá údržba (ventily a rozvody), katastrofální problémy "úžasných" dieselů první generace, problémy motorů STI, ....
Prosím tě, zkus mi říct, jaké problémy má Subaru s rozvody a ventily? Pokud míníš LPG, pak není na trhu současný moderní motor, který by s LPG problémy neměl. To, že se obtížnějí seřizují ventilové vůle, není vada, ale vsýledek nějakého konstrukčního řešení.S problematickými dýzly s tebou mohu - částečně - souhlasit. A opět v kontextu dýzlů dnešní doby, protože problematických jich je většina (pokud narážíš na spojku, tak to je již léta vyřešeno zesílením tohoto uzlu, zpočátku se to řešilo jiným SW, ale to je minulost).Pokud má nějaká automobilka dnes opravdu nebetyčný průser, pak je to celý slovutný koncern Das Auto - od rozvody TSI, přes skandál s emisemi a další chu´tovky. Tam se dá hovořit fakticky o průserech.Ale jako problém bych Subaru zrovna nedával za vzor. A pokud má Subaru nějaké problémy v současné modelové řadě, pak jen proto, že se chce zavděčit Evropě (zejména) a evropizuje svá řešení, která byla léty ověřená a vychytaná. A doatz na závěr: jaké problémy mají motory STI? Že se k nim jaitelé chovají jako dobytek (protože to je blbuvzdorné auto) a dávají mu tak zabrat, až jho odepíšou na vylágoirvaný motor díky klikovce? To ano, to se občas stává - ale bohužel i u jiných aut (Focus RS, Volvo R a jejich slavné 5-ti válce, to jen jako rychlý příklad). jenže SUbaru 2,5 turbo zgenerálkuješ za 60 litrů, ale s 2,5R od RS a či R jsi na konečné, protože vzhledem ke zbytku auta se to již nevyplatí. Navíc tyto motory nejsou, nikde, pročpak asi? proože je po nich velká poptávka. Za to 2,5 turbo od Subaru jezdí od starých GT přes Forestery po Imprezy mraky. A naprostá většina z nich bez nejmenších problémů. Jo, kdo nerespektuje pravidlo "kdo maže, ten jede" tak dojede.
Když už jsi sem své oblíbené Subaru zatáhl, ač původní diskuse byla o úplně jiném autě zcela jiné značky, tak ti rozporuji tvou nekončící oslavnou ódu na Subaru .Nákladnou údržbou jsem myslel opravdu seřizování ventilů a rozvody - jen debil totiž zkonstruuje auto u kterého musí motor ven i pro tak banální věc jako je seřízení ventilové vůle. Ano je to vlastnost a podle mne nedobrá vlastnost.Motory STI zadřené na klice jsou hodně známá kapitola Subaru - pokud automobilku překvapuje, že řidič sportovního vozu prezentovaného samotnou automobilkou jako "téměř VRC", jezdí s autem sportovně a využívá jeho výkon (proto byl asi ochoten zaplatit za něj tu nesmyslnou cenu), je něco špatně a zákazníkem / řidičem to nebude.Subaru boxer diesel první generace je křáp neuvěřitelného kalibru - v rodině bylo Legasy, koupeno nové, poctivě servisované, motor dojel po 4 letech a cca 160 tisících km na celkové opotřebení (ztráta tlaků), oprava nerentabilní. To není neduh běžného moderního dieselu, ten najede min. 300 tisíc, to je prostě šlendrián.


tedy nevím jak s tím dieselem kdo jezdil ale koukal jsem se zběžně na inzerci a nejsou tam vyjímkou nájezdy 270-280 tisíc, jedno je i po prvním majiteli, kdyby s ním byl tak nespokojený tak ho asi tak dlouho nemá, nehledě na to že případnou generálku motoru by zmínili v nabídce. to že se sem tam nějaký motor po.ere je relativně běžné napříč značkami. praskající stěny mezi válci u dvoulitrového naftového BMW, vydírání stěn válců u Toyoty D-4D atd... STi přidřené na klice je také známý evergreen, ale když někdo jede pilu a nezkontroluje předtím olej tak je to jeho rybíz, to také není vyjímka této značky, kontrola oleje u každé plné nádrže se doporučovala u všech benzínových Alf, Jaguár a Ford a jejich třílitr, M54B30 si taky rád vezme při vysokých otáčkách... usuzovat na základě pověstí a jedné rodinné zkušenosti na celou značku je trochu přehnané. turbobenzíny obecně berou olej tak s tím počítám a neskuhrám když jsem línej otevřít kapotu vytáhnout měrku.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 24.09.2015 20:32, STI
K tomu STI - znám lidi co se dost pohybují u rally, v různých úrovních. Subaru uznávají jako fajn auto, spousta z nich ho má jako soukromé, ale jako závodní mají Evo. Subaru prý nevydrží dlouhodobou zátěž na maximum, Evo ano. Navíc má prý Subaru daleko dražší provoz jako závodák.
Ovšem v rally se nejezdí se seriovým motorem 2,5 ale s dvoulitrem, což je další komplikace.
Informace mám ale tzv. "z druhé ruky", takže se za to být nebudu. Mě ty auta nic neříkají.
V době kdy mě zajímala rychlá auta jsem měl auto s motorem uprostřed a pohonem vzadu, takže tu správnou sestavu. Ale to už mám za sebou.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 24.09.2015 22:27, RE: Sice o Corolle, ale Subaru se nedá
Zdeny60 posted by:
Tak po pořadě: seřízení ventilových vůlí, se milý Pavlíku dělá u motorů, které jezdí na LPG. Budeš souhlasit, že se dělá u všech aut, které nemají hydroštely, ale mechanické seřizování? OK, aspoň v tom se shodneme. Seřizovat vůle u benzínových motoprů se NEMUSÍ, ale je předepsaná KONTROLA. Jak jistě, znalče všech aut víš, tak dokonce u 2xDOHC motorů se kvůli KONTROLE motor vythavoat nemusí. A pokud auto jezdí na benzín, neznám snad nikoho ani jsem nikde nečetl, kdo by SEŘIZOVAL vůle na beznínových motorech, pokud nejezdily na LPG. Navíc - 4vačka není u všech modelů, naopak u těch, které jsou NEJČASTĚJI přestavovány na LPG, je 2xSOHC atm motor kvůli KONTROLE ani SEŘÍZENÍ ven NEMUSÍ. ABys byl v klidu, tak mrkni na bazar, jaké nájezdy mívají stará SUbaru. S dýzlem se tebou souhlasím, bohužel, porvní generace nebyla vychytaná, současná je plně v souladu s kvalitou ostatních značek.A k těm zadřeným motorům: ano, stává se to,. to jsem nakonec napsla jako první já. Stává se to i jiným značkám, také jsem jich pár jmenoval. Ale ovšem nelze se nezeptat, PROČ se to stává? I na tuto otázku existuje odpověď. Nebudu to zde obšírně popisovat, ale jde o jistá specifika ležatého motoru. A ta vyžadují, aby majitel nebyl dobytek a choval se k motoru jako ke stroji a ne jako ke kladivu. Majitel by měl vědět, že motor má nějaké náplně a že je dobré je kontrolovata zejména i měnit za předepsané typy kvalitních značek (nikolvi za sra*ky typu Costrol a podobná svinstva). A pak se nebudeš ani diti, že je opravdu hodně 2,5XT, které šveholí s 250tkm na hrbu a ani se nezačervenají. Nebuď smutnej, turbobenzínových silných motorů zadřených či jinak vylágrovaných je fakt hodně, SUbaru v tom není opravdu samo. Nakonec jednu malou - i kdyby mě potkal problém se zadřeným motorem, což mě nepotká, neb nemám XT a jezdím s mozkem v hlavě, tak i tento problém bych autu odpustil, i když by mě mrzel. A to proto, že ostatní vlastnosti těch, kde 2,5T je, dasleko převyšují to, že holt jednou musím zaplatit cca 60 tisíc dle rozsahu za opravu. Ale vím, že má auto, které mě baví a ne auto, které se možná tak často nezadře, ale tím to hasne.


Jestliže jsi, milý Zdeny, schopen tvrdit, že se na benzínovém motoru bez hydroštelů nemusí seřizovat ventily (a je jedno, zda jezdí na LPG nebo na benzín), nemá smysl s tebou dál diskutovat - je to ztráta času. Jen ti vysvětlím poslední věc - kontrola ventilových vůlí je předepsána v určitém intervalu z nějakého důvodu - třeba proto, aby byla včas odhalena a mohla být správně vymezena ventilová vůle, tedy provedeno seřízení. Kdo nechápe ani takové elementární základy ......
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Friday 25.09.2015 04:55, Zse nechápeš nic.
Na Legacy mám aktuálně najeto 230tkm. Tedy mám za sebou 2 kontroly - nejsem ignorant a servis se dělá dle doporučení výrobce. Ventilové vůle jsou stále v toleranci. A to s rezervou. Další kontrola bude ve 360tkm. To už auto mít s největší pravděpodobnosdtí nebudu. Takže seřizování nutné není. Není totiž důvod.
Je mi líto, že jis zase nepochopil msysl toho, co jsme napsal, zejména o nutnosti kontroly a seřízení u LG a o kontrolách (obvykle bez seřízení, protože není proč) při provozu na benzín.

Clio 1,2: má najeto nevím kolik, měnila se kdysi u 1. majitele palubovka. při výměněn rozovudů jsem nechal změřit ventilové vůle. Čili kontrola provběhla. Seřízení nikoliv. Není důvod.

Otcovo Mondeo 1,8 16V: při výměněn řemene se kontrolovala vůle. Seřízení nebylo třeba. Najeto 125tkm.

Jako reprezntativní vzoprek aut, který říká, že při provozu na správné palivo není třeva vůle seřizovat, neb vydrží obvyklé bez nutnosti seřízení po celou živtnost auta, to asi stačí. Tím ale nikde netrvdím, že nejsou motory, které to potřebují. Ale pak je třeba pátrat po příčině.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Friday 25.09.2015 11:00, RE: Zse nechápeš nic.
Zdeny60 posted by:
Na Legacy mám aktuálně najeto 230tkm. Tedy mám za sebou 2 kontroly - nejsem ignorant a servis se dělá dle doporučení výrobce. Ventilové vůle jsou stále v toleranci. A to s rezervou. Další kontrola bude ve 360tkm. To už auto mít s největší pravděpodobnosdtí nebudu. Takže seřizování nutné není. Není totiž důvod. Je mi líto, že jis zase nepochopil msysl toho, co jsme napsal, zejména o nutnosti kontroly a seřízení u LG a o kontrolách (obvykle bez seřízení, protože není proč) při provozu na benzín.Clio 1,2: má najeto nevím kolik, měnila se kdysi u 1. majitele palubovka. při výměněn rozovudů jsem nechal změřit ventilové vůle. Čili kontrola provběhla. Seřízení nikoliv. Není důvod.Otcovo Mondeo 1,8 16V: při výměněn řemene se kontrolovala vůle. Seřízení nebylo třeba. Najeto 125tkm.Jako reprezntativní vzoprek aut, který říká, že při provozu na správné palivo není třeva vůle seřizovat, neb vydrží obvyklé bez nutnosti seřízení po celou živtnost auta, to asi stačí. Tím ale nikde netrvdím, že nejsou motory, které to potřebují. Ale pak je třeba pátrat po příčině.


Dobrý den, popište zkušenosti s Vaším vozem v recenzi na TipCars http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.