0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis II – jaká je druhá generace?

category of topic classification: japonská vozidla
A4
number of posts134
date of registration09.05.2007
Friday 29.08.2014 07:52, Stačí jen...
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 29.08.2014 08:19, RE: Stačí jen...
A4 posted by:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...


ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
respond
A4
number of posts134
date of registration09.05.2007
Friday 29.08.2014 08:24, RE: Stačí jen...
tomaskrtek posted by:
A4 posted by:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.


No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 29.08.2014 09:22, RE: Stačí jen...
A4 posted by:
tomaskrtek posted by:
A4 posted by:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou


ale ony jezdí, jenže ne u nás Arabové a Ukrajinci je tady vykoupili a když se nějaká náhodou objeví a je za rozumnou cenu tak po ní skočí i dnes.
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 29.08.2014 11:19, Spotřeba oleje
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 29.08.2014 16:08, RE: Spotřeba oleje
*autofans* posted by:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.

jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 29.08.2014 23:19, RE: Spotřeba oleje
tomaskrtek posted by:
*autofans* posted by:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit


Trochu jsem znejistěl a vydal se k autu s čelovkou a kusem toaleťáku abych přeměřil olej Motor je to taky 1,8 VVTi (108 kW) i když ve Versu a ne v Avensisu. Naštěstí je olej lehce pod horní rysku, kolik mělo na začátku nevím, najeto má cca 4500 km. Motor nijak šetrně nezajíždím, do Mnichova a zpět jsem jel i 150 km/h na tempomat kde to šlo. Všechny 1,8 VVTi asi tedy olej nežerou. Ovalitu válců nedokážu posoudit. Jinak třeba Yaris 1,3 VVTi model 2008 nežere olej vůbec.
respond
tommmmm
number of posts4
date of registration19.08.2009
Saturday 06.09.2014 10:13, Benzin
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 07.09.2014 19:06, RE: Benzin
tommmmm posted by:
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?


Ne nepotřebuje. Požadavek na 98 oktanů byla specialita koncernových FSI, všichni ostatní se obešli bez toho.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 08.09.2014 14:23, n98
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 08.09.2014 21:22, RE: n98
Zdeny60 posted by:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.


U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 08.09.2014 21:50, RE: n98
Pavlik posted by:
Zdeny60 posted by:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....


Mazda 2,3L DISI Turbo zřejmě nevyžaduje 98 oktanů, viz. tady a jinde http://en.wikipedia.org/wiki/Mazdaspeed3 Uvádí, že na 91 octanový benzin produkuje 196 kW.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 09.09.2014 17:42, N98
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.
Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Tuesday 09.09.2014 22:05, MPS
Reaguju na Zdeny60 na to MPS, byl jsem v tom svezen v PL a ten kamarád jako celkem to chválil, ale nebyl moc nadšený z cen ND. Jako přední a zadní DIFF za cenu přes 100tkč?? To snad nestojí ani na M5??
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 10.09.2014 08:32, RE: N98
Zdeny60 posted by:
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.


záleží na tom jestli je dovezená z US nebo je to evropský model. US má skutečně předepsanou minimálně devadesát jedničku, doporučuje se ´´premium unleaded´´ což je 95ka, evropský 98. ono se ve Státech 98oktanů běžně nesežene.
respond
alesmoto
number of posts1
date of registration22.09.2012
Monday 16.03.2020 23:14, RE: RE: n98
citation:
reakce na: Pavlik, 08.09.2014 21:22 (U sportovních motorů mě tento ...)


Motor 1.8GDI sice zvládal 95 bez problémů, ale na 98 znatelně ožil a při cestovním tempu šla dolu spotřeba o 0,3 - 0,4. Při prodeji to mělo najeto 280tis a bez jakékoliv motorické závady.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.