měl jsem p406, sedan, motor 2,0 hdi 66 kw...
koupil jsem ho jako devítiletého za 56 (hledal jsem naftu s klima a koulí...byl to nejlevnější k dispozici), překvapil mě spolehlivostí a i další majitel (příbuzný, takže občas o autu pokecáme) je spokojen. základ je vstřikování bosch (siemens nebrat) a dodržování servisních intervalů, pak je to spolehlivé auto.
podvozek měkký a v porovnání s dvojkovou oktávkou (služební auto) bláto. chtělo to jet na pohodu.
motor není žádný rychlík, ale když jsem měl za ním vozejk s jednou a půl tunou do jizerek, překvapil, kolik toho dal na pětku (plný plyn nedávám)...víc než 1,9 tdi 77 kw.
dlouhodobá spotřeba (70% praha, 15% dálnice, 15% okresky) s občasným taháním lehkého vozíku 5,2 - 5,6 (počítač ukazuje o 2 decky míň), po okreskách se dalo i za 4,5. jezdil jsem "s provozem" (okresky do 100, dálnice 120-130, žádné zběsilé předjíždění) - na víc nebyl motor ani podvozek.
ještě ke spotřebě...oproti oktávkám, kterými mám najeto stovky tisíc, bylo motoru skoro jedno, kolik sebou vláčí - prázdné auto 5, plné 5,5, plné se 400 kg vozíkem 6...oktávy měly rozptyl prázdná 4,5 a plná s vozíkem 7
najel jsem cca 40 tkm za rok a půl, následující majitel cca 80 za dva a půl roku - kromě pravidelného servisu - jen výměna tyček ve stabilizátorech přední nápravy, čepy přední nápravy, výfuk. a už se výměně blíží spojka (při cca 300 tkm pochopitelné)
jo, ještě jedna kuriozitka...při výměně akumulátoru se auto zamklo, klíček uvnitř a náhradní nebyl - nechávejte si otevřené dveře při odpojování akumulátoru