0
back
 

diskuze k tématu: Testování motorů F1 – srdce fanouška zaplesá

category of topic classification:
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Monday 17.08.2015 12:44, F1 není královnou motorsportu!
Tady mě to vždy nějaká taková věta dokáže rozohnit. Královnou´motorsporut je rally, kdy se jezdci musí srovnat s danými podmínkami, jezdí v lesích bez unikových zon atd. a ne po vymeteném asfaltu s únikovými zonami, kde se chyba víceméně trestá jen vyjetím do kačírku, naopak v rally může taková chyba mít fatální následky. A žádný pilot f1 díru do rally neudělal a vždy si vylámali zuby. Naopak, když šlo testování monopostů f1 ze strany rally jezdců, tak nebyli tak daleko od nejlepších časů a stačilo by jim delší testování. Takže rally a F1
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 17.08.2015 13:05, kralovna a kral
A prave preto je rally kralom motorsportu a f1 kralovnou :)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 17.08.2015 17:01, RE: F1 není královnou motorsportu!
driver111 posted by:
Tady mě to vždy nějaká taková věta dokáže rozohnit. Královnou´motorsporut je rally, kdy se jezdci musí srovnat s danými podmínkami, jezdí v lesích bez unikových zon atd. a ne po vymeteném asfaltu s únikovými zonami, kde se chyba víceméně trestá jen vyjetím do kačírku, naopak v rally může taková chyba mít fatální následky. A žádný pilot f1 díru do rally neudělal a vždy si vylámali zuby. Naopak, když šlo testování monopostů f1 ze strany rally jezdců, tak nebyli tak daleko od nejlepších časů a stačilo by jim delší testování. Takže rally a F1


Nesouhlasím, Kimi jezdil dobře a Kubica taky ostudu nedělá. Přitom v F1 ani jeden z nich nebyl špička. Je ale pravda že Shumi tvrdil že jak nevidí na kola tak mu to vadí. I tak ale byl pekelně rychlej i v karosovaných autech.
Každopádně pokud vím tak nějak vážněji F1 testoval jen Loeb a to je megatalent jako Shumi, takže je logické že do čeho sedne to mu jde.
Oba druhy závodů jsou tak rozdílné že nejde říct co je těžší.

respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Monday 17.08.2015 21:31, kubica
Teda nechci Kubicu nějak hanět, ale moc závodů nedokončil co jsem tak na rallye koukal. Jezdí ještě vůbec, nebo ho už propustili z týmu?
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 18.08.2015 09:55, RE: F1 není královnou motorsportu!
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Tady mě to vždy nějaká taková věta dokáže rozohnit. Královnou´motorsporut je rally, kdy se jezdci musí srovnat s danými podmínkami, jezdí v lesích bez unikových zon atd. a ne po vymeteném asfaltu s únikovými zonami, kde se chyba víceméně trestá jen vyjetím do kačírku, naopak v rally může taková chyba mít fatální následky. A žádný pilot f1 díru do rally neudělal a vždy si vylámali zuby. Naopak, když šlo testování monopostů f1 ze strany rally jezdců, tak nebyli tak daleko od nejlepších časů a stačilo by jim delší testování. Takže rally a F1
Nesouhlasím, Kimi jezdil dobře a Kubica taky ostudu nedělá. Přitom v F1 ani jeden z nich nebyl špička. Je ale pravda že Shumi tvrdil že jak nevidí na kola tak mu to vadí. I tak ale byl pekelně rychlej i v karosovaných autech.Každopádně pokud vím tak nějak vážněji F1 testoval jen Loeb a to je megatalent jako Shumi, takže je logické že do čeho sedne to mu jde. Oba druhy závodů jsou tak rozdílné že nejde říct co je těžší.


Tak testoval i třeba Colin McRae a byl po pár kolech relativně blízko nejlepším časům. Kimmi není špička v F1?, pokud vím, tak je to mistr z roku 2007. No a Kubica - tam je škoda, že se při rally zranil, jinak to tam dotáhl daleko, jinak on je právě v rally ta výjímka ale taky si to musí uklidnit v hlavě, ale o tom to taky je, teď nedávno v nějakém rozhovoru říkal, že stále najíždí zatáčky jak na okruhu a to že ho brzdí. Schumijho zase nepovažuju za megatalent, akorát se mu scházela vynikající technika, v době, kdy ostatní tak technicka na tom dobře nebyli a hlavně jezdil kolikrát jako prase vůči ostatním. Já nechci říct co je těžší, ale z širšího úhlu pohledu, je v rally mnohem více proměnných a tím složitější a to přiznal i Kimmi když se vracel zpět do formule.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 18.08.2015 10:10, RE: kubica
ivan2 posted by:
Teda nechci Kubicu nějak hanět, ale moc závodů nedokončil co jsem tak na rallye koukal. Jezdí ještě vůbec, nebo ho už propustili z týmu?

Tak jedině že by se Kubica vyhodil sám Je to jeho vlastní tým. On musí jen jezdit s klidnou hlavou a pak je to v pohodě, ale víc ho omezuje ta ruka, v podstatě řídí jen jednou rukou a to teda smekám. Každopádně je v polsku neskutečně populární.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 18.08.2015 11:08, RE: F1 není královnou motorsportu!
driver111 posted by:
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Tady mě to vždy nějaká taková věta dokáže rozohnit. Královnou´motorsporut je rally, kdy se jezdci musí srovnat s danými podmínkami, jezdí v lesích bez unikových zon atd. a ne po vymeteném asfaltu s únikovými zonami, kde se chyba víceméně trestá jen vyjetím do kačírku, naopak v rally může taková chyba mít fatální následky. A žádný pilot f1 díru do rally neudělal a vždy si vylámali zuby. Naopak, když šlo testování monopostů f1 ze strany rally jezdců, tak nebyli tak daleko od nejlepších časů a stačilo by jim delší testování. Takže rally a F1
Nesouhlasím, Kimi jezdil dobře a Kubica taky ostudu nedělá. Přitom v F1 ani jeden z nich nebyl špička. Je ale pravda že Shumi tvrdil že jak nevidí na kola tak mu to vadí. I tak ale byl pekelně rychlej i v karosovaných autech.Každopádně pokud vím tak nějak vážněji F1 testoval jen Loeb a to je megatalent jako Shumi, takže je logické že do čeho sedne to mu jde. Oba druhy závodů jsou tak rozdílné že nejde říct co je těžší.
Tak testoval i třeba Colin McRae a byl po pár kolech relativně blízko nejlepším časům. Kimmi není špička v F1?, pokud vím, tak je to mistr z roku 2007. No a Kubica - tam je škoda, že se při rally zranil, jinak to tam dotáhl daleko, jinak on je právě v rally ta výjímka ale taky si to musí uklidnit v hlavě, ale o tom to taky je, teď nedávno v nějakém rozhovoru říkal, že stále najíždí zatáčky jak na okruhu a to že ho brzdí. Schumijho zase nepovažuju za megatalent, akorát se mu scházela vynikající technika, v době, kdy ostatní tak technicka na tom dobře nebyli a hlavně jezdil kolikrát jako prase vůči ostatním. Já nechci říct co je těžší, ale z širšího úhlu pohledu, je v rally mnohem více proměnných a tím složitější a to přiznal i Kimmi když se vracel zpět do formule.


Co to je být kousek za nejlepším časem? 2s? To je v F1 věčnost, v závodě často kolo ztráty. Stáhnout to trvá roky a někteří to nikdy nedokáží. Vlastně většina. Loni Kimi dostával od Alonsa méně než 1s na kolo a i tak z něj udělal šaška.
Kimi sice mistr světa je, ale titul získal už po zenitu a dá se říct že jen díky tomu že u McL ten rok byli blbci. Do rally šel už jako průměrný jezdec co byl od Ferrari vyhozen. To že by Kubica nějak zazářil v F1 nevěřím, jezdil lepší průměr, ale do uplné špičky mu pořád dost scházelo. Byl na tom stejně jako Massa, Fisichela, Couthard. Věčné dvojky.
Shumi samozřejmě je naprosto výjmečný jezdec, to že měl špičkovou techniku byla často i jeho práce. To kde je Mercedes ted je z části i díky němu, což taky od Mercedesu několikrát zaznělo.
Rally je asi nebezpečnější, to ano, i když ted Biachi mel smůlu jako hrom. A v rally už dlouho nikdo neumřel, naštěstí. Myslím ve wrc.
Zatím každý kdo si z jiné serie sednul do F1 byl doslova šokovaný jak je řízení formule fyzicky náročné. Takové přetížení, rychlost, brzdy a křehkost aut v rally prostě neni.
Kubica je dobrý příklad - v F1 by už jezdit nezvládl, ale v rally může. Tak co je tedy těžší? V F1 stačí mnohem méně na to aby si byl mimo hru.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 18.08.2015 13:12, tak jinak
Ono naučit se okruh není až tak těžké, naučím se dobrou stoupu a jezdím ji konstantně. Kdežto rally není vůbec o naučení tratě, tam se jede na rozpis a stčí jedna chyba, rychleji napsaná zatáčka a jsi v lese.Musíš číst terén, předvídat. V F1 je možné, že přijde nějaký talentovaný mladík, dostane super auto a jezdí špici, v rally to prostě možné není, tam musíš být více vnímavý na vnější podněty a trvá to delší dobu než se dostaneš ke špici. V F1 se jede několik treninků v podstatě naplno na závodní trati, kdežto v rally mají dva průjezdy na to, aby si napsaly rozpis a to můžou jet maximáloně 80km v hod. a podle tohoto rozpisu jedou potom třeba i přes 200 a pilot musí věřit copilotovi atd, kdežto v F1 jede sám za sebe. Navíc podmínky jsou v podstatě konstatní, kdežto v rally je pokaždém autě v podstatě trať jiná. Každopádně pro mě je vrchol motorsportu RALLY a pro tebe F1 A navíc asi srovnáváme jabka s hruškama, každé a každý z nás má to svoje, ale pro mě jsou piloti F1 narcisové a cvičené opice, kterým v podstatě na dálku řídí auto tým .

A teď do mě

A ještě ke Kubicovi, nechci se ho zastávat, ale F1 nemůže kvůli pravé ruce, protože se s ní v kokpitu nedá mo manipulovat, kdežto v autě je víc místa a má upravené řazení, tak aby mohl jet. Takže to není o náročnosti, ale problém je v prostornosti kokpitu.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 18.08.2015 17:09, RE: tak jinak
driver111 posted by:
Ono naučit se okruh není až tak těžké, naučím se dobrou stoupu a jezdím ji konstantně. Kdežto rally není vůbec o naučení tratě, tam se jede na rozpis a stčí jedna chyba, rychleji napsaná zatáčka a jsi v lese.Musíš číst terén, předvídat. V F1 je možné, že přijde nějaký talentovaný mladík, dostane super auto a jezdí špici, v rally to prostě možné není, tam musíš být více vnímavý na vnější podněty a trvá to delší dobu než se dostaneš ke špici. V F1 se jede několik treninků v podstatě naplno na závodní trati, kdežto v rally mají dva průjezdy na to, aby si napsaly rozpis a to můžou jet maximáloně 80km v hod. a podle tohoto rozpisu jedou potom třeba i přes 200 a pilot musí věřit copilotovi atd, kdežto v F1 jede sám za sebe. Navíc podmínky jsou v podstatě konstatní, kdežto v rally je pokaždém autě v podstatě trať jiná. Každopádně pro mě je vrchol motorsportu RALLY a pro tebe F1 A navíc asi srovnáváme jabka s hruškama, každé a každý z nás má to svoje, ale pro mě jsou piloti F1 narcisové a cvičené opice, kterým v podstatě na dálku řídí auto tým .A teď do mě A ještě ke Kubicovi, nechci se ho zastávat, ale F1 nemůže kvůli pravé ruce, protože se s ní v kokpitu nedá mo manipulovat, kdežto v autě je víc místa a má upravené řazení, tak aby mohl jet. Takže to není o náročnosti, ale problém je v prostornosti kokpitu.


Hele machři to jsou všichni, o tom žádná.
Ten Kubica nemůže v F1 jezdit proto že je fyzicky náročnější. V rally nikdy nejedeš dvě hodiny napno, bez pauzy. Navíc přetížení při startu, brždění a hlavně v zatáčkách je už z principu daleko větší.
Mladíci v F1 už začínají být extrém, to je fakt. Mají výhodu že nižší serie se často jezdí na stejných tratích jako F1, což u rally nehrozí. Zase je tam ale daleko méně volných míst, musí být vážně dobří aby je někdo vzal. Pár jich tam je kvůli penězům sponzorů, to ale neplatí u top týmů co mají šance vyhrávat.

Jinak královnou motorsportu pro mě je TT na ostrově Man. To jsou neuvěřitelný šílenci. To ani rally tak neriskují.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.