0
back
 

diskuze k tématu: Telefonování prostřednictvím HandsFree za volantem může být rizikové

category of topic classification:
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Thursday 11.04.2013 08:54, Když řídím, tak řídím
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 11.04.2013 10:15, RE: Když řídím, tak řídím
danet posted by:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.


Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 11.04.2013 11:56, RE: Když řídím, tak řídím
Pavlik posted by:
danet posted by:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.


Tat, tak. Potřebovat plnou kapacitu mozku na řízení? Ehm, to radši nebudu rozvádět... A kdyby jenom značení... To můžem rovnou ve městech hezkejm ženskejm zakázat v létě minisukně a jiné oblečení, páč pro mě je to horší, než náledí . Kolikrát málem nedobrzdím. S telefonováním takovej problém nemám...
respond
David K
number of posts9
date of registration06.01.2011
Friday 12.04.2013 15:15, RE: Když řídím, tak řídím
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
danet posted by:
S názorem v článku zcela souhlasím. Jsem řidič amatér, spíše nejezdím než jezdím, ale když už sednu za volant, strašně mě ruší, když na mě někdo mluví nebo je puštěné rádio....Já prostě nedokážu odpovídat ani na jednoduché otázky. Telefonovat za jízdy si vůbec nedovedu představit. Můj mozek je 100% ve službách řízení a po půl hodině jízdy mám cukr na nule.. Vyježdění řidiči určitě zvládají za volantem víc věcí než já, ale podstatné a varovné je, že to zaměstnává mozek a rozptyluje pozornost.
Váš problém jste identifikoval správně již v první větě. Takzvaně "vyježděný" člověk toho zvládne mnohem více právě proto, že pro něj je taková činnost automatizovaná a jeho mozek funguje ve zcela jiném režimu (což je psychologicky prokázaná skutečnost). Neříkám, že telefonování za volantem (s handsfree) je extra bezpečné, ale rozhodně je bezpečnější než zcela běžně tolerované pití, kouření či dokonce bageta. Prokazatelně mnohem větší nebezpečí představuje rozptylování pozornosti řidiče (zvláště ve městech) nadbytkem dopravního značení.
Tat, tak. Potřebovat plnou kapacitu mozku na řízení? Ehm, to radši nebudu rozvádět... A kdyby jenom značení... To můžem rovnou ve městech hezkejm ženskejm zakázat v létě minisukně a jiné oblečení, páč pro mě je to horší, než náledí . Kolikrát málem nedobrzdím. S telefonováním takovej problém nemám...


jo, s rostoucí teplotou to začíná být aktuální, ne, že by se v zimě nebylo kam dívat, ale léto je lepší
respond
MarekMM
number of posts39
date of registration05.05.2013
Sunday 05.05.2013 20:03, Re:
Ať už člověk telefonuje jakýmkoliv způsobem, vždy to má negativní vliv na jeho pozornost:
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.