0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Outback 2.5 + LPG a stručné hodnocení po pěti letech

category of topic classification: japonská vozidla
r690
number of posts1
date of registration16.05.2013
Thursday 16.05.2013 13:17, kilometrový nájezd
měl jsem stejné auto a byl s ním nad míru spokojen
LPG propagoval Subaru ČR v té době kvůli absenci dieselového motoru, a zvýhodňoval zástavbu LPG - já ho měl oproti ceníkovým 60 tis. za 20 tis. - vsadím se že to byl i váš případ
byla potřeba jednou ročně udělat revize,v řádu stokorun,každých 30 tis. se seřizují ventily - u této motorizace bez vyndání motoru, po 60 tis. měnit čerpadlo LPG, asi za 7.tis.,jednou jsem za 4 tis. nechal čistit zakarbonované vstřiky LPG kvůli nekvalitnímu LPG v ČR
jelikož jste ročně najel cca 17 tis. km,myslím že jste si to LPG neměl pořizovat a to ani za tu zvýhodněnou cenu
ono po pěti letech jste teď někdy musel měnit tlakové hadice LPG, za pár let se bude měnit nádrž LPG,ve 120 - 130tis. znovu čerpadlo
prostě LPG by si měl pořizovat ten kdo má km nájezd jako by měl diesel a diesel buď mít nemůže nebo nechce
koukám že jen tento můj popis je delší než vaše recenze - vlastně vůbec nevím proč jste ji psal, LPG nechcete nikdy více a nenapsal jste proč - protože nemůžete do garáží?nebo že musíte vozit rezervu v zavazadlovém prostoru?
respond
mikelight
number of posts34
date of registration01.08.2010
Thursday 16.05.2013 16:42, Slaba recenze
Souhlasim, ze prvni prispevek byl informacne prinosnejsi nez recenze samotna.
V zaplave recenzi na octavky apod. sem se tesil, ze se dozvim neco noveho o modelu, ktery je horkym kandidatem meho budouciho vozu.

Je mnoho otazek, ktere by potencionalni zajemce zajimaly, z uzivatelskeho hlediska. Jestli byly s lpg problemy, co se menilo v zaruce, co mimo, jestli navstevoval oficialni Subaru servis, vykonova rezerva motoru - vetsina majitelu si stezuje, ze je motor slaby a liny, jake byly problemy se spojkou, kdyz po FL by mela byt v pohode atd atd...
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 16.05.2013 17:11, Jsem ožralý
já nebo pisatel?

"LPG již nikdy více, servisní náklady se v žádném případě nevyrovnají úspoře paliva."
"K LPG od firmy Vialle ale musím říci, že funguje naprosto bezvadně a zcela automaticky."
respond
inza
number of posts5
date of registration17.10.2008
Thursday 16.05.2013 19:43, RE: Jsem ožralý
Reno posted by:
já nebo pisatel?"LPG již nikdy více, servisní náklady se v žádném případě nevyrovnají úspoře paliva.""K LPG od firmy Vialle ale musím říci, že funguje naprosto bezvadně a zcela automaticky."


Ptal bych se na to stejné:
- tedy pokud vše funguje naprosto bez problémů, ušetřil jsem zhruba 1 Kč na 1 najetý km (při spotřebě tohoto motoru i o něco málo víc), kolik stály všechny servisy související s LPG? Jaký byl rozdíl v kupní ceně oproti autu bez LPG a jaký je rozdíl zůstatkové hodnoty?

Pokud si vypíšu tyto položky, zjistím, jestli se mi to vyplatilo nebo ne... tyto informace bohužel chybí.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 17.05.2013 06:51, Subaru obecně
Pokud zvažuje někdo nákup jakéhokoliv Subaru, tak existují min. 2-3 velmi slušná diskuzní fora, které řeknou zcela vše a o všem. Tím bych začal a vše nastudoval.

Stručně řečeno, Subaru razilo svoji vlastní cestu a pojetí konstrukčního řešení svých aut. Dnes už to bohužel přestalo platit, jsouc ovlivněno evropským chápáním řešení aut (bohužel to byla pro značku cesta do pekla a znamenalo to, že Subaru spadlo mezi tuctové vozy, nad které naštěstí převyšuje svými jídzními vlastnostmi i dnes a řada konkurentů na ně dodnes nemá).

Subaru jsou specifická auta, která nevynikají ani zrychlením na 10km/h, ani maximální rychlostí, ale čím dodnes vynikají, je výtečný poměr kvalita/užitná hodnota/jídzní vlastniosti/spolehlivost. Nenabízí sice tolik el. vymožeností jako německá konkurence, ale na rozdíl od ní Subaru fngují neskutečně spolehlivě a jsou odolná po všech stránkách, jak agregáty, tak kastle. Toto tvrzení platí bohužel zase je do generace Legacy/Outback IV, tedy modelové roky do 2008, kdy přišla nová generace.

Pokud někdo nadává na to, že motory 2,0R či 2,5 (jak 2xOHC tak 2xDOHC) jsou líné, má pravdu jen částečně. Ony totiž nejedou "vocpd", ale díky silně podčtvercovému profilu jedou výtečně ve vysokých otáčkách. A mkdo tohle pochopí a odhlédne pak samosebou od vyšší spotřeby, má na hubě úsměv od ucha k uchu a nechce se mua ni v ystupovat. kdo se snaží tyto motory dusit mezi 1500-2500rpm, pak píše, že je motor líný. Ale zkuste ho vytičit na 4,5-5t rpm a bude zpívat jinak- v souznění s motorem!

Podovzek - velmi odolný a hlavně neskuetčně dobře vyladěný. Kompromis mei jídzními sportovními rysy a pohodlím, hlavně OTB žehlí naše tankodromy jakonic. Kastle do modelu IV je výtečně tuhá (což už nelze říct o té současné, protože při stání napíč přes obrubníks emnohdy nedaří zavřít 5. dveře. FUJ, konstrktéři FHI!). Posez za volantem - já hodnotím 5*/5. jen to chce najít tu správnou pozici.

Ne, už končím, protože vlastním 2 vozy Legacy (jeden s 2litrem, jeden SpecB) a mohu říct je to, že nelituji ani minuty, kdy jsem si je pořídil a náhradu za SpecB jsem hledal rok a velmi obtížně, aby se posunul zase nahoru.

Vybrat slušný kus Legacy či OTB z let 06-08 a může být člověk opravdu spokojen.

LPG - toť vždy otázka a nevěřím, že existuje dnes motor, který nemá obdobné problémy při provozu na LPG, jako motory SUbaru.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 17.05.2013 08:35, Subo
Osobně si nemyslím, že pisatal na koupi Suba s LPG prodělal. A to kvůli jedné věci. Prodávejte dnes velký ojetý benzín... V bazaru ho vykoupí za směšné peníze a přes inzerát to bude trvat dlouho a peněz to nevynese o moc víc. Lidi totiž stále hledí jen a jen na spotřebu, i když najedou max. 10 000 ročně. Naopak dovozcem zastavěné značkové LPG, za velmi rozumný příplatek může zvednout zůstatkovou hodnotu i o několik desítek tisíc a likviditu ojetiny zkrátit na zlomek času! To že málo najezdil a měl tím pádem vyšší servisní nákldy na jeden km je fakt. Ale opět to chce vše propočítat a nevěřím, že se mu to nevyplatilo. Prostě jsou lidi, kteří řeší jen jednotlivé účty a faktury a nedovedou se nad problémem zamyslet komplexně.

Spojka s dvouhmotou je obvyklá slabina těchto vozů. Kamarád má myslím to samé co pisatel, a taky to řešil + poloosa. Celkově ranec. A to využívá redukční převodovku co jen to jde.
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Friday 17.05.2013 13:57, Servisní náklady LPG
Především vyjádřím 100% souhlas se Zdenym, v jeho příspěvku je vidět praktická zkušenost s danými auty a ne jen teoretické plácání hospodských teorií, jak tady často vidím. Máme doma taktéž dvě Subaru, a to Outback 2,0D a Forester 2,0i LPG(obě r.v.2008). Náklady na servisní prohlídku u Foresteru s LPG oproti čistě benzinovému jsou vyšší cca o 1200kč(hodina práce+2nová těsnění pod víka ventilů). Kontroluje se po 30tis. km.Preventivní výměně čerpadla LPG nerozumím, nechal bych ho tam, dokud bude fungovat(pokud je to už po záruce). Prodělat na LPG lze jediným stylem, ato tím, že mi nadělá škody na motoru(ventily, ventilová sedla). Po 10ti letech zvažovat novou nádrž je skoro nesmysl, taková investice do takhle starýho auta se nevyplatí.
Nejsem zastáncem pohonu na LPG, máme ho v autě jen proto, že je to koupená předváděčka, kde to už bylo namontovaný, přičemž to auto bylo za velice zajímavý peníze. Každý vidí jen cenu 1l LPG ale málokdo si uvědomí rizika fatální závady motoru. V případě naftových aut mluvíme o RIZIKU drahých oprav(dvouhmota, vstřiky.....), v případě LPG je to téměř jistota, že k tomu dříve či později doje(málokterý současný motor to vydrží déle než 200tis km, některé motory se opravují klidně po 80tis. -nemám na mysli jen Subaru, platí to plošně, Subaru patří k těm odolnějším).
Pokud LPG, tak jedině originál fabrický se zárukou, pokud to namontuje LPG servis do nového auta, je po záruce, navíc kontrolu vůle ventilů pak taky nikdo nedělá a výsledek jsou v 80tis. upálené ventily.
NIKDY nekupujte auto provozované delší dobu na LPG bez toho, že důkladně zkontrolujete stav ventilů a ventilových sedel. Pokud to uděláte, je to ruská ruleta s pěti náboji v bubínku revolveru.
Autorovi, bych poradil ještě jednu věc. Pokud budete kupovat znovu Outback, zvažte pořízení dieselu a to kvůli tahání karavanu. Taky tahám karavan, asi něco podobnýho (Hobby 560KMFe), celková hmotnost 1500kg a přeci jen tady se projeví síla N.m. naftového motoru, rovněž spotřeba oproti benzinu s karavanem bude výrazně nižší(u mě 10-11l nafty, ale jezdím s tím jako čuně,šlo by to za míň, kdyby se chtělo). Nafta v manuálu bude za stejný peníze jako 2,5i s lineartronikem, 5let záruka(nebo 200tis km), takže jediný co hrozí je spojka s dvouhmotou, to je 35tis (na to se záruka nevztahuje), přičemž úspora na palivu je asi 1kč na 1km. Pokud si auto necháte 5let a cca 100tiskm a budeme počítat jednu výměnu spojky, jste furt 65tis plus. Navíc lineartronic mění olej po 4letech nebo 60tis, u aut s tažným se mění po 30tis km. Dá se sehnat i nafta s lineartronikem, ale cenově to bude +60tis. oproti manuálu, jestli se to vyplatí nebo ne je na vás. Jediný kde bych to ocenil je couvání s karavanem, zpátečka u manuálu je moc rychlá a spojka pak dotane dost zabrat.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.