0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Outback 2.0D: Svižně a úsporně

category of topic classification: japonská vozidla
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 04.03.2013 07:19, Nedostatky
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 04.03.2013 12:15, Spotřeba
Bylo by vhodné doplnit tečkovanou spotřebu ve městě a na dálnici.
respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Monday 04.03.2013 12:16, RE: Nedostatky
Reno posted by:
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká


V podstatě máš pravdu, až na to, že přestavba 3,6 motru není možná (s tovární zárukou), přestavět to teoreticky jde, ale s tím, že buď budeš pravidelně kontrolovat vůle vetilů (budou se zaklepávat) a vymezovat znovu,což znamená vyndat motor, nebo se na to vykašleš a pak odhadem ve 120-150tis budeš dělat ventily a sedla, což v případě 24ventilu bude sakra drahý. Ve finále zjištíš, že si provozem na LPG neušetřil nic. Mezinápravovou spojku Subaru v manuálu nemá, a ani ji v posledních 15ti letech nikdy nemělo. To si pleteš s viskosní "brzdou" , která plní funkci automatické uzávěrky diferenciálu.
CVT je fakt svým projevem divná, je to jak jízda na skutru, na druhou stranu klasickým automatům asi už odzvonilo, většinou jsou dvouspojky nebo právě CVT (má je i Lexus a Toyota ve variantě hybrid).
Dynamika je spíš o pocitu zrychlení, jak ho kdo vnímá, proto většině lidí příjdou TDI motory živější, prostě obecně turbomotory mají znatelně rychlejší nástup zejména v nízkých otáčkách (teď neargumetujte že atmo 6ti,8mi válce to umí taky to ano) než objemově srovnatelný atmosferický motor.
CVT automat ve spojení s naftou by měl být v modelovém roku 2014, tady se plně shodnem, taky bych to nechtěl. Co mé informace sahají, tak zatím s nima problémy nejsou (auta s temito převodovkami mají zatím kolem 200tis km). Je pravda, že repas týhle převodovky bude hodně drahý špás, rozumný člověk se takové ojetině raději vyhne(ono dvouspojka na tom nebude o mnoho lépe, myšleno finančně).
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 04.03.2013 15:33, RE: Nedostatky
subarák posted by:
Reno posted by:
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká
V podstatě máš pravdu, až na to, že přestavba 3,6 motru není možná (s tovární zárukou), přestavět to teoreticky jde, ale s tím, že buď budeš pravidelně kontrolovat vůle vetilů (budou se zaklepávat) a vymezovat znovu,což znamená vyndat motor, nebo se na to vykašleš a pak odhadem ve 120-150tis budeš dělat ventily a sedla, což v případě 24ventilu bude sakra drahý. Ve finále zjištíš, že si provozem na LPG neušetřil nic. Mezinápravovou spojku Subaru v manuálu nemá, a ani ji v posledních 15ti letech nikdy nemělo. To si pleteš s viskosní "brzdou" , která plní funkci automatické uzávěrky diferenciálu. CVT je fakt svým projevem divná, je to jak jízda na skutru, na druhou stranu klasickým automatům asi už odzvonilo, většinou jsou dvouspojky nebo právě CVT (má je i Lexus a Toyota ve variantě hybrid). Dynamika je spíš o pocitu zrychlení, jak ho kdo vnímá, proto většině lidí příjdou TDI motory živější, prostě obecně turbomotory mají znatelně rychlejší nástup zejména v nízkých otáčkách (teď neargumetujte že atmo 6ti,8mi válce to umí taky to ano) než objemově srovnatelný atmosferický motor. CVT automat ve spojení s naftou by měl být v modelovém roku 2014, tady se plně shodnem, taky bych to nechtěl. Co mé informace sahají, tak zatím s nima problémy nejsou (auta s temito převodovkami mají zatím kolem 200tis km). Je pravda, že repas týhle převodovky bude hodně drahý špás, rozumný člověk se takové ojetině raději vyhne(ono dvouspojka na tom nebude o mnoho lépe, myšleno finančně).


Jen dodám, že eCVT v toyotě nemá s CVT variátorem technicky téměř nic společného. Navenek se projevují podobně, plynulou změnou převodů. Pikantní je že Subaru eCVT poprvé představilo v Justy v roce 89 (jako první na světě). Ale dnes používá variátor.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 04.03.2013 17:31, RE: Nedostatky
subarák posted by:
Reno posted by:
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká
V podstatě máš pravdu, až na to, že přestavba 3,6 motru není možná (s tovární zárukou), přestavět to teoreticky jde, ale s tím, že buď budeš pravidelně kontrolovat vůle vetilů (budou se zaklepávat) a vymezovat znovu,což znamená vyndat motor, nebo se na to vykašleš a pak odhadem ve 120-150tis budeš dělat ventily a sedla, což v případě 24ventilu bude sakra drahý. Ve finále zjištíš, že si provozem na LPG neušetřil nic. Mezinápravovou spojku Subaru v manuálu nemá, a ani ji v posledních 15ti letech nikdy nemělo. To si pleteš s viskosní "brzdou" , která plní funkci automatické uzávěrky diferenciálu. CVT je fakt svým projevem divná, je to jak jízda na skutru, na druhou stranu klasickým automatům asi už odzvonilo, většinou jsou dvouspojky nebo právě CVT (má je i Lexus a Toyota ve variantě hybrid). Dynamika je spíš o pocitu zrychlení, jak ho kdo vnímá, proto většině lidí příjdou TDI motory živější, prostě obecně turbomotory mají znatelně rychlejší nástup zejména v nízkých otáčkách (teď neargumetujte že atmo 6ti,8mi válce to umí taky to ano) než objemově srovnatelný atmosferický motor. CVT automat ve spojení s naftou by měl být v modelovém roku 2014, tady se plně shodnem, taky bych to nechtěl. Co mé informace sahají, tak zatím s nima problémy nejsou (auta s temito převodovkami mají zatím kolem 200tis km). Je pravda, že repas týhle převodovky bude hodně drahý špás, rozumný člověk se takové ojetině raději vyhne(ono dvouspojka na tom nebude o mnoho lépe, myšleno finančně).


ad "mrtvé" automatické převodovky - co ZF? ti nestačí vyrábět a dodávají jenom prémiovým zákazníkům...
ad 4x4 - u Outbacku byly použity 3 různé druhy jestli se nepletu, manuál měl klasický symetrical AWD, verze 2,5 s variátorem měla jiný a verze 3,6 s klasickým automatem měla zase jiný, shodný tuším s pohonem všech kol u Imprezy WRX STI a Legacy GT... a tuším že ta 2,5ka je variantou na téma Haldex, nebo se pletu?

respond
subarák
number of posts108
date of registration22.03.2010
Monday 04.03.2013 18:19, RE: Nedostatky
Reno posted by:
subarák posted by:
Reno posted by:
Pro mně auto, co je na stovce za deset sekund moc dynamické není Měl jsem čest jet ve verzi 3,6 a to je panečku jiná písnička. Přitom jezdí kolem deseti litrů, což podle mého soudu není žádná hrůza, navíc přestavba na LPG je možná. Navíc tato verze jako jediná měla poctivý automat, ne variátor. A navíc měla vyspělý pohon 4x4, ne mezinápravovou spojku... slyšel jsem nějakou šeptandu o šestiválcovém dieselovém boxeru, ale moc tomu nevěřím... a spojení CVT s naftovým čtyřvácem, které se chystá nejdříve, to mně teda vůbec neláká
V podstatě máš pravdu, až na to, že přestavba 3,6 motru není možná (s tovární zárukou), přestavět to teoreticky jde, ale s tím, že buď budeš pravidelně kontrolovat vůle vetilů (budou se zaklepávat) a vymezovat znovu,což znamená vyndat motor, nebo se na to vykašleš a pak odhadem ve 120-150tis budeš dělat ventily a sedla, což v případě 24ventilu bude sakra drahý. Ve finále zjištíš, že si provozem na LPG neušetřil nic. Mezinápravovou spojku Subaru v manuálu nemá, a ani ji v posledních 15ti letech nikdy nemělo. To si pleteš s viskosní "brzdou" , která plní funkci automatické uzávěrky diferenciálu. CVT je fakt svým projevem divná, je to jak jízda na skutru, na druhou stranu klasickým automatům asi už odzvonilo, většinou jsou dvouspojky nebo právě CVT (má je i Lexus a Toyota ve variantě hybrid). Dynamika je spíš o pocitu zrychlení, jak ho kdo vnímá, proto většině lidí příjdou TDI motory živější, prostě obecně turbomotory mají znatelně rychlejší nástup zejména v nízkých otáčkách (teď neargumetujte že atmo 6ti,8mi válce to umí taky to ano) než objemově srovnatelný atmosferický motor. CVT automat ve spojení s naftou by měl být v modelovém roku 2014, tady se plně shodnem, taky bych to nechtěl. Co mé informace sahají, tak zatím s nima problémy nejsou (auta s temito převodovkami mají zatím kolem 200tis km). Je pravda, že repas týhle převodovky bude hodně drahý špás, rozumný člověk se takové ojetině raději vyhne(ono dvouspojka na tom nebude o mnoho lépe, myšleno finančně).
ad "mrtvé" automatické převodovky - co ZF? ti nestačí vyrábět a dodávají jenom prémiovým zákazníkům...ad 4x4 - u Outbacku byly použity 3 různé druhy jestli se nepletu, manuál měl klasický symetrical AWD, verze 2,5 s variátorem měla jiný a verze 3,6 s klasickým automatem měla zase jiný, shodný tuším s pohonem všech kol u Imprezy WRX STI a Legacy GT... a tuším že ta 2,5ka je variantou na téma Haldex, nebo se pletu?


To, že výrobci nahrazují klasické automaty dvouspojkama ,variátorama je fakt a já neříkám, že je to dobře, ani mě se to nelíbí, klasický automat s dobrou údržbou je téměř nesmrtelný a podle mě i lepší v projevu, akorát má trochu větší ztráty než ty "modernější". Co se týče pohonu 4x4 tak v podstatě v současné produkci Subaru jsou pouze dva systemy, lišící se tím, že v případě manuální převodovky (mimo STi) funkci závěru diferenciálu plní viskozní brzda(někdo říká spojka) kdy v případě prokluzu jedné nápravy zablokuje diferenciál,nebo vícelamelová spojka v případě automatu (klasického i CVT).
Viskosní spojka nebo vícelamelová spojka jen BLOKUJE PROKLUZ DIFERENCIALU, nepřenáší hnací sílu, to je úkolem diferenciálu. U manuálů je rozdělení hnací síly 50:50, klasický automat v 3,6tce a legaci 2,5GT (mají úplně stejnou převodovku)dělí sílu 40:60, STíčko má možnost manuálního nastavení kolik síly půjde dopředu a kolik dozadu. Pokud by tam byl jen difereciál(otevřený), pak je ti pohon 4x4 v podstatě k ničemu, stačil by prokluz jediného kola a nejedeš.
Jinak sdílím tvůj názor, že 3,6 je asi to nejlepší, co se dá v Outbacku koupit, bohužel v republice je posledních pár kousků na prodej a bude konec, škoda.Aby je vzal čert tyhle Bruselský ekoteroristy.
respond
vrbam1
number of posts1
date of registration28.02.2014
Thursday 12.04.2018 01:44, Subaru Outback 2.0D comfort 2010
Vozidlo mám jako druhý majitel od cca 140000km dosud, dle informací předchozího majitele i servisu Subaru Ilos Liberec, kde byl vůz zakoupen jako nový a servisován (prvním majitelem, já jsem jezdil převážně do Subaru Jíloviště u Prahy) byl ve voze v 89960km (9.1.2013, tovární záruka byla 5 let) měněn motor v záruce, za novou řadu (motorům do r.v. 2011 často praskaly bloky motorů z důvodů konstrukční chyby). Takže skutečný nájezd motoru je o cca těch 89960km menší. Vůz je po servisu z 1.3. (oleje, filtry) a minulý týden, než jsem vozidlo začal inzerovat, jsem ještě nechal vyměnit oba dva náboje na zadních kolech (za 9000,-), jelikož v jednom z nich hučelo ložisko. Vůz byl po dobu mého užívání velice spolehlivý, kromě pravidelných servisů, výměny pneu a brzd a jedné velké regenerace DPF filtru pevných částic s vozem nebyl žádný problém. DPF se špatně regeneroval, z důvodu prasklé hadice k turbu, což se samozřejmě odstranilo, filtr nechal chemicky vyčistit a od té doby (cca 40000km) se již žádný problém neobjevil. Jako bývalý uživatel tohoto vozu chci vyzdvihnou jeho spolehlivost, úžasné jízdní vlastnosti permanentního AWD (žádný Haldex a přiřazování pohonu druhé nápravy při problému s trakcí), komfortní jízdu a kultivovaný motor (boxer diesel), kde je po nastartování stěží poznatelné, že jde o vůz spalující naftu (motor je úžasně tichý, je slyšet jen hluboké dunění a je prostý téměř jakýchkoli vibrací. Motor boxer diesel bych přirovnal svou charakteristikou jako něco mezi benzínovým a dieselovým motorem, kdo nezažil, neví o čem mluvím. Vlastnil jsem již několik dieselů, většinou z rodiny VW a žádný se svým projevem k tomuto ani neblíží, což myslím vážně! Ještě bych vyzdvihl spotřebu, kdy jsme se pohybovali kolem 6,6l/100km, což považuji u bytelného vozu s váhou 1,8t a stálým AWD za vynikající výsledek! Vůz nemá tak atraktivní vzhled jako vozy prémiových značek, ale kdo pozná Subaru a jeho jízdní vlastnosti, už ho to ani trochu nezamrzí. Chci vyzdvihnou pneu od výrobce Nokian (letní i zimní variantu), které opravdu vyniká svými vlastnostmi, životností - poměrem cena/výkon, k tomuto vozu pasují jako ulité!
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Thursday 12.04.2018 12:27, RE: Subaru Outback 2.0D comfort 2010
vrbam1 posted by:
Vozidlo mám jako druhý majitel od cca 140000km dosud, dle informací předchozího majitele i servisu Subaru Ilos Liberec, kde byl vůz zakoupen jako nový a servisován (prvním majitelem, já jsem jezdil převážně do Subaru Jíloviště u Prahy) byl ve voze v 89960km (9.1.2013, tovární záruka byla 5 let) měněn motor v záruce, za novou řadu (motorům do r.v. 2011 často praskaly bloky motorů z důvodů konstrukční chyby). Takže skutečný nájezd motoru je o cca těch 89960km menší. Vůz je po servisu z 1.3. (oleje, filtry) a minulý týden, než jsem vozidlo začal inzerovat, jsem ještě nechal vyměnit oba dva náboje na zadních kolech (za 9000,-), jelikož v jednom z nich hučelo ložisko. Vůz byl po dobu mého užívání velice spolehlivý, kromě pravidelných servisů, výměny pneu a brzd a jedné velké regenerace DPF filtru pevných částic s vozem nebyl žádný problém. DPF se špatně regeneroval, z důvodu prasklé hadice k turbu, což se samozřejmě odstranilo, filtr nechal chemicky vyčistit a od té doby (cca 40000km) se již žádný problém neobjevil. Jako bývalý uživatel tohoto vozu chci vyzdvihnou jeho spolehlivost, úžasné jízdní vlastnosti permanentního AWD (žádný Haldex a přiřazování pohonu druhé nápravy při problému s trakcí), komfortní jízdu a kultivovaný motor (boxer diesel), kde je po nastartování stěží poznatelné, že jde o vůz spalující naftu (motor je úžasně tichý, je slyšet jen hluboké dunění a je prostý téměř jakýchkoli vibrací. Motor boxer diesel bych přirovnal svou charakteristikou jako něco mezi benzínovým a dieselovým motorem, kdo nezažil, neví o čem mluvím. Vlastnil jsem již několik dieselů, většinou z rodiny VW a žádný se svým projevem k tomuto ani neblíží, což myslím vážně! Ještě bych vyzdvihl spotřebu, kdy jsme se pohybovali kolem 6,6l/100km, což považuji u bytelného vozu s váhou 1,8t a stálým AWD za vynikající výsledek! Vůz nemá tak atraktivní vzhled jako vozy prémiových značek, ale kdo pozná Subaru a jeho jízdní vlastnosti, už ho to ani trochu nezamrzí. Chci vyzdvihnou pneu od výrobce Nokian (letní i zimní variantu), které opravdu vyniká svými vlastnostmi, životností - poměrem cena/výkon, k tomuto vozu pasují jako ulité!


Dobrý den, budeme rádi, když o svém Outbacku napíšete samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Děkujeme!
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 13.04.2018 18:54, RE: Subaru Outback 2.0D comfort 2010
citation:
reakce na: vrbam1, 12.04.2018 01:44 (Vozidlo mám jako druhý majitel ...)


Vyzdvihovat spolehlivost u auta kteremu odesel po 90tkm motor???
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.