0
back
 

diskuze k tématu: spolehlivé LPG do Subaru Legacy

category of topic classification: poradna, technické dotazy, ostatní, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní, hybridy, cng, lpg
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2014 08:27, spolehlivé LPG do Subaru Legacy
Subaru Legacy kombi 3.0 Executive AUTOMAT CZ - dá se do něj namontovat spolehlivé LPG?

respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Thursday 04.12.2014 10:42, Lpg v Subaru H6
Jak myslíte spolehlivé ? Jestli bude fungovat, nebo jestli nepoškodí motor ? :)

Odpovím Vám jako člověk, který najezdí ročně okolo 70tkm a nikdy neměl naftu, proto preferuji LPG. Zástavba a funkčnost problém nebude, riziko poškození ano. To, co platí pro auta s LPG všeobecně, je u Subaru H6 s vykřičníkem. Jsou prostě auta vhodná a méně vhodná. Vaše volba je ta méně vhodná, bohužel.

Nicméně, při dodržování jistých pravidel může být provoz bezproblémový. Při montáži si nechte udělat přívstřik benzínu, přimazávání flash-lube a přepínání, aby nad 4.000rpm se vypínal plyn a motor běžel pouze na benzín. Plyn se spaluje za mnohem větší teploty a při vysokých otáčkách se nezvládají ventily dochlazovat . Dálnice, dlouhé trasy vyšší konstantní rychlostí nedělají motoru dobře, radím přepínat lpg/benzín. Pokud se motat po městě z práce do práce a o víkendu hory, řešit to nemusíte, motoru to vadit nebude.

Každých 30tkm budete muset zkontrolovat ventilové vůle, což obávám se bude muset motor ven. Tahle sranda bude stát okolo 7 tisíc, ale je to nezbytné.

Měl jsem TribecuB9 v LPG, na plyn najeto cca 120tkm , choval jsem se k autu jak jsem zvyklý, a naprosto bez problémů, jezdí dodnes. Stejně tak Lexus RX300...oby tyto motory nejsou vhodné pro zástavbu a přesto sloužily a slouží dodnes. Jezdil jsem cca 20% km na benzín, po delších jízdách plyn vypínal stejně jako klima atd, abych šetřil ventily , každá ostrá jízda radši jen na benzín...je to o zvyku. Potom se bát nemusíte...smutné příběhy lidí co odrovnali auto na plyn většinou mají stejný důvod- minimální jízda na benzín, jednou za půl roku naplní nádrž a neřeší to. Na tohle bohužel musíte u Subaru zapomenout, pokud si nenecháte předělat ventily a sedla za tvrzená...což už by bylo finančně někde jinde :(

Ještě si dovolím malou poznámku- pokud máte v hledáčku Subaru Legacy 3.0 MY09 v Auto Vero Sedlčany za 220t, vemte s sebou odborníka přes automaty. Byl jsem tam, chtěl jsem kombíka pro zábavu, je za slušné peníze...ale automat za studena poněkud zvláštně reagoval...překvapení bylo, že prodávající nechal olej před prodejem vyměnit, poněkud nezvyklé. Auto jako takové je v pohodě, ale automat bych nechal prověřit, ne každý umí převodovky Jatco opravit.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 11.12.2014 20:54, RE:
Dobrý den. Přestavět na pohon LPG lze většina motorů s nepřímým vstřikováním paliva, včetně Vámi vybraného Subaru Legacy. Spolehlivost systému se odvíjí od kvality přestavby. Měl by ji provádět odborník, který ji dokáže přizpůsobit konkrétnímu automobilu a zajistit například přimazávání ventilů kvůli jejich vyššímu tepelnému namáhání.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.