0
back
 

diskuze k tématu: Výběr vozu vhodného jak na silnici tak na polňačky do 80tis

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla
mealtiner
number of posts2
date of registration18.03.2014
Tuesday 18.03.2014 10:25, Výběr vozu vhodného jak na silnici tak na polňačky do 80tis
Dobrý den.

Právě jsem zjistil, že můj Ford Focus combi r.v.99 v benzínu nejspíše odešel do věčných lovišť.

Rozhlížím se proto po novém, jiném autě. Budu hledat převážně po bazarech. Rád bych se vlezl řekněme do 80tis +-.

A jaké auto sháním?
Jezdím cca 70% času po městě, cca 10% času na delších cestách (Praha-Brno) a zbývajících 20% času beru auto na polňačky, lesní cesty, horší cesty a ranní idylické vyjížďky na vrcholy skládek.
Ročně najezdím tak cca 15-20 tis km.

Jsou dny kdy za autem táhnu i 3,5m přívěs naložený dřevem, a vnitřek vozu je zaskládaný až po střechu s místem takt tak pro řidiče. atd...
Stává se mi dost často, že potřebuji uvnitř v autě převést i 2m tyče, desky.

Ale tyto řekněme extrémy jsou opravdu těch cca 20% času. Zbytek jezdím většinou sám, v prázdném autě na krátké trasy. Takže kromě výše uvedeného hledám i něco s řekněme rozumnou spotřebou.

Nejspíše bych to viděl na nějaký kombík či něco podobného tomu co jsem měl teď.

Díval jsem se zatím znovu po nějakým tom Fordu (Focus, Mondeo??)
Do oka mi také padli Subaru Forester a Suzuki Grand Vitara.

Co zvažuji ale je již asi kousek za hranicí toho co bych rád je např. Mitsubishi Pajero, či něco z této kategorie. Ale to jsou již vozy více či méně mimo mé možnosti.
O větších nákladech na provoz vím. Proto pro mne asi i nadále zůstávají ty první zmiňované (focus) jako priorita.

Ale nechci se zaseknout u jednoho tipu a zkouším se dívat, zda bych pro sebe nenarazil na nějaké vhodnější auto. Ale vzhledem k tomu, jak se k autu chovám a na co jej používám je pro mne asi ekonomika provozu to nejdůležitější.

Máte nějakou radu, nápad, návrh co vybrat?
Případně jaký motor?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 18.03.2014 10:31, Cena
Nepřemejšlejte nad cenou vozi, ta není ani tak důležitá, jako spíše nad cenou jeho údržby. Pokud se něco vysype ve focusu, tak to spraví každý garážista za pár korun. Pokud se něco vysype v Subaru nebo Vitaře nebo nedej bože v tom Mitsu, tak nebudete jezdit. Nebudete totiž mít na opravy. Taky si uvědomte, že nové gumy na mitsu jsou 20000,-.(ano daj se koupit protektory za půlku...). A další takový dárečky. Vysype se převodovka a jsme v tom za 30000,- apod. Doporučuji zůstat u prověřeného Focuse, nebo vybrat další podobný velmi rozšířený vůz.
respond
mealtiner
number of posts2
date of registration18.03.2014
Tuesday 18.03.2014 10:40, RE: Cena
brin posted by:
Nepřemejšlejte nad cenou vozi, ta není ani tak důležitá, jako spíše nad cenou jeho údržby. Pokud se něco vysype ve focusu, tak to spraví každý garážista za pár korun. Pokud se něco vysype v Subaru nebo Vitaře nebo nedej bože v tom Mitsu, tak nebudete jezdit. Nebudete totiž mít na opravy. Taky si uvědomte, že nové gumy na mitsu jsou 20000,-.(ano daj se koupit protektory za půlku...). A další takový dárečky. Vysype se převodovka a jsme v tom za 30000,- apod. Doporučuji zůstat u prověřeného Focuse, nebo vybrat další podobný velmi rozšířený vůz.



Jo. To je i hlavní důvod po čem a jak se dívám. O větších nákladech u všeho ostatního vím. Proto pro mne asi i nadále zůstávají ty první zmiňované (focus) jako priorita.

Ale nechci se zaseknout u jednoho tipu a zkouším se dívat, zda bych pro sebe nenarazil na nějaké vhodnější auto.

Ale vzhledem k tomu, jak se k autu chovám a na co jej používám je pro mne asi ekonomika provozu to nejdůležitější.

respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 18.03.2014 16:54, Jak ji normálně nemusím...
...tak v tomto případě bych doporučil jedničkovou octávku po faceliftu, a sice 4x4 a benzinovým dvoulitrem. Motor není trhač asfaltu, ale hodně vydrží a dost utáhne. Něco takového: http://www.tipcars.com/skoda-octavia/20-4x4-elegance-35214595.html - ale koukat by to chtělo i po soukromých inzerátech, ideálně někde z podhorských a horských oblastí.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 19.03.2014 09:17, Citroen C5
Keby ste tam nemali tu cast o pretazovani auta, tak by som povedal ze Citroen C5 je originalne auto vyrobene pre vas. 2.0i sice bude zrat o nieco viac ako focus, ale s hydraulikou si auto do terenu podvihnete, po meste a na dialnici je z toho normalna limuzina (po dialnici sa este znizi), a 2M tyce vo verzii kombi ani nebudu trcat z auta. Co sa tyka servisu, nie je nijako narocny, len treba raz za 5 rokov vymenit olej v hydraulike (do 2000 kc). Jedina drahsia vec su pneumatiky (standardne dava citroen asi na vsetky auta najdrahsie rozmery, ake v danom cisle existuju, preto sa pozrite, ci v technickom mate aj R15) Ked do neho aj nieco nalozite, auto sa vzdy vyrovna do rovnakej vysky, takze vyzera ako prazdne. Ak ho budete pretazovat, budete asi skor menit zadne loziska na ramenach (cca 6t kc, tak 150 000km by mali vydrzat). Pruziace 'gule' stoja asi ako tlmice, a nie je vynimkou, ze aj po 300000km su stale povodne a maju tlaky ako nove. C5 sa da zohnat dost pod 80t (starsia 1 verzia) a zostane vam aj dost penazi na pripadne opravy. Najlepsie je nechat si ju doviest majstrami z c5 clubu. Ti vam dovezu aku chcete, s tym ze to urcite nebude stroj pred smrtou. Ak sa zaujimate o spotreby= moj priemer 8, mesto tak 50/50 s okreskami. Na dialnici pri 130 tacho na tempomate=7.3 litra,
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 19.03.2014 14:48, Mondeo asi ne
Ne že bych Mondeo chtěl hanět, ale pro ježdění v terénu má malou světlost a velký rozvor, takže bych se bál, že budu tahat podlahu po hrbech.

Ten nápad s Octavií I 4x4 není špatný, vyšší podvozek a krátký rozvor se v terénu může hodit.

Co se týče Subaru, tak bych koukal po něčem levnějším, jako starší zachovalé Legacy Outback tak do roku 2003 a nechal si nějaké peníze na případnou dražší opravu. Pokud se podaří najít nějaký kousek od fandy (Subaru je tak trochu diagnóza, je jich poměrně dost), který se o něj staral, tak by to nemusel být problém. Kamarád si takto koupil staré Subaru za 20 tisíc s tím, že bude rád, když rok vydrží a už s ním jezdí pátým rokem bez fatální závady a na tachometru má 470 tisíc.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.