0
back
 

diskuze k tématu: Statistiky spolehlivosti umí napovědět

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 09:39, Slušný článek
Tohle je velice povedený článek.
TUV už od roku 2010 obsahuje informace o průměrných najetých km, takže lze udělat dodatečné vyhodnocení vozů stejných tříd s obvykle podobnými km nájezdy. Souhlasím, že TUV je neobjektvní v tom, že vozy s vážnou závadou třeba na motoru, se bez odstranění ke kontrole ani nedostanou. Nicméně pokud vozidlo trpí nadměrným praskáním žárovek, tak skutečnost, že neprošlo, spíše ukazuje na ignorantství majitele. Když o tom problému vím, tak není nic jednoduššího, než si v předvečer rozsvítit auto a nesvítící žárovky vyměnit. Stejně tak závady na brzdovém systému. Pokud měním kapalinu dle intervalů a při výměně kol pohledem zkontroluji stav obložení a celkový stav brzd a promáznu některé pohyblivé části (na Mondeu páku ručky ma třmenu) a otočím si všemi koly, jestli mi brzdy nevisí, tak tvrdím, že problém je skoro vyloučen.
Na druhou stranu jsou auta robustní, která snesou i laxnější přístup majitele a pak jsou auta hodně citlivá na zacházení, které při nedostatečné péči nebudou správně fungovat.
Přesnější statistika by bala sice fajn, ale pochybuji, že o ni úplně všichni výrobci stojí.
A ještě jedna věc. Konkrétně u TUV lze vidět trendy u konkrétního modelu, při zkoumání napříč jednotlivými roky. Nejlépe vidět je třeba příchod nového modelu, kde je třeba patrný propad nebo zvýšení spolehlivosti. Třeba příchod Vectry C v roce 2002 znamenal v prvních letech propad. Nebo přechod z Escortu na Focus znamenal nárůst. Rovněž příchod hranatého Mondea se projeví zlomem spolehlivosti mezi roky 1999 a 2001. Podobně lze pozorovalt propad Primery/Almery po holportu s Renaultem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 11:09, RE: Slušný článek
David V posted by:
Tohle je velice povedený článek.
TUV už od roku 2010 obsahuje informace o průměrných najetých km, takže lze udělat dodatečné vyhodnocení vozů stejných tříd s obvykle podobnými km nájezdy. Souhlasím, že TUV je neobjektvní v tom, že vozy s vážnou závadou třeba na motoru, se bez odstranění ke kontrole ani nedostanou. Nicméně pokud vozidlo trpí nadměrným praskáním žárovek, tak skutečnost, že neprošlo, spíše ukazuje na ignorantství majitele. Když o tom problému vím, tak není nic jednoduššího, než si...
Clanok je naozaj velmi slusny. Konecne viem nieco viac o tom TUV reporte, a vlastne ma to len ubezpecilo o tom, ze to o nicom nehovori. Ked uz si clovek zacne robit vlastne rebricky pomocou tych kilometrov, dava to uz trochu zmysel, stale je to ale rebricek pripravenosti aut na STK. Rebricek aut z vekom 2-3 roky by som premenoval na Rebricek kvality zarucneho servisu. Medzi zaujimave auta v tomto rebricku by som zaradil citroen C5. Medzi najnovsimy je na tom zle. Ale cim je ten citroen starsi, tym sa posuva vyssie. Nakoniec medzi 8-9 rocnymi skoncil 17. A ked sa pozrieme na posledne xantie, tak ta je 11. Tak sa zda, ze ojazdene citroeny si kupuju len fanusikovia, co sa o tie auta potom staraju..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 13:08, RE: Slušný článek
Citroenak posted by:
Clanok je naozaj velmi slusny. Konecne viem nieco viac o tom TUV reporte, a vlastne ma to len ubezpecilo o tom, ze to o nicom nehovori. Ked uz si clovek zacne robit vlastne rebricky pomocou tych kilometrov, dava to uz trochu zmysel, stale je to ale rebricek pripravenosti aut na STK. Rebricek aut z vekom 2-3 roky by som premenoval na Rebricek kvality zarucneho servisu. Medzi zaujimave auta v tomto rebricku by som zaradil citroen C5. Medzi najnovsimy je na tom zle. Ale cim je ten citroen starsi, t...
to znamená, že Citroen koupí človek jako 7-10letý vrak, celý ho opraví a "postaví" znovu a pak už je spolehlivý na dalších pár let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 13:41, RE: Slušný článek
Tomi posted by:
to znamená, že Citroen koupí človek jako 7-10letý vrak, celý ho opraví a "postaví" znovu a pak už je spolehlivý na dalších pár let.
vtipálku. To znamená, že dívat se na pořadí je úplný nesmysl. Daleko podstatnější dělat závěry na základě změny % poruch, neboť v prvních 3 letech znamená rozdíl 1% třeba 10-15 míst a tato statistika pak neříká prakticky nic. Podle mého názoru se dá hovořit o hodnotnějších informacích od stáří minimálně 5-ti let a sledovat %. Průměrný propad činí cca 5% mezi kategoriemi stáří .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 15:44, RE: Slušný článek
David V posted by:
vtipálku. To znamená, že dívat se na pořadí je úplný nesmysl. Daleko podstatnější dělat závěry na základě změny % poruch, neboť v prvních 3 letech znamená rozdíl 1% třeba 10-15 míst a tato statistika pak neříká prakticky nic. Podle mého názoru se dá hovořit o hodnotnějších informacích od stáří minimálně 5-ti let a sledovat %. Průměrný propad činí cca 5% mezi kategoriemi stáří .
Tie % ti ale tiez nic nepovedia. Na stk sa totiz nedostanu auta s roztrhnutym rozvodovym retazom, pokazenymi vstrekovacmi, nefunkcnym turbom, a vlastne vsetkym vaznejsim okolo motora. Takze tie % potom neznamenaju nic. Az by som priam povedal, ze tie auta na horsich miestach maju viac znicene brzdy a podvozok, popripade vybehane pneu. Mozno este nieco s emisiamy. Mozno nacaty nejaky vstrekovac. Ale vsetky tam museli nejako dojst. To, ze medzi tymi STK niekomu odislo turbo, vstrekovace, elektrika okolo motora, to tam nie je. A to myslim ludi zaujima najviac. Nechapem ako to moze niekto povazovat za smerodajne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 15:58, RE: Slušný článek
Citroenak posted by:
Tie % ti ale tiez nic nepovedia. Na stk sa totiz nedostanu auta s roztrhnutym rozvodovym retazom, pokazenymi vstrekovacmi, nefunkcnym turbom, a vlastne vsetkym vaznejsim okolo motora. Takze tie % potom neznamenaju nic. Az by som priam povedal, ze tie auta na horsich miestach maju viac znicene brzdy a podvozok, popripade vybehane pneu. Mozno este nieco s emisiamy. Mozno nacaty nejaky vstrekovac. Ale vsetky tam museli nejako dojst. To, ze medzi tymi STK niekomu odislo turbo, vstrekovace, elektrika...
To sice nedostanou, ale když už ano, tak jím neprojdou, což není zanedbatelné. ne nadarmo je lépe prodejné auto s čerstvou STK, než to, které v příštím 1/2 roce teprve čeká.
Jelikož statistika vážných závad na motoru neexistuje, je lepší vycházet alespoň z toho, co je. Nepřijde mi smysluplné shodit ze stolu všechno, když jedna kategorie vůbec neexistuje.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.