0
back
 

diskuze k tématu: Smart Fortwo ED - jak si poradí se zimním provozem v Praze?

category of topic classification:
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Wednesday 12.02.2014 07:48, budoucnost
Docela zajímavý článek. Docela bude zajímavé sledovat, jestli stát v budoucnu (až bude pomalu docházet ropa) nenařídí, že vozový park firem bude muset z části obsahovat vozidla s alternativními pohony.

Nicméně v pražském využití se tahle alternativa může uchytit, ale na větší používání je ten dojezd dost nedostatečný, zajímalo by mě, když pojedete třeba 500 km, tak když zastavíte u čerpačky "elektriky", jak dlouho trvá dobití baterie
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Wednesday 12.02.2014 10:48, Problém je jinde
Představme si nyní, že se podaří vychytat většinu problémů elektromobilů a podaří se zkrátit čas nabíjení třeba na 20 minut. Kde ty auta chcete nabíjet, pokud by se měla vystavět síť veřejných dobíjecích stojanů, někdo to bude muset zaplatit a hlavně někdo bude muset zaplatit tu elektřinu "vyčepovanou" z těch stanic. Takže zavedeme novou daň (příspěvek), který zaplatí každý kdo má elektromobil jako příspěvek na palivo. Tohle se asi nebude lidem líbit (zvlášť těm co jezdí málo).

OK, tohle asi neprojde, takže se budou ta auta dobíjet klasicky jako se dnes tankuje benzín nebo plyn. Jenže, kolik aut se vejde na klasickou benzínu, tak 6-12, dnes se tam každé auto zdrží u stojanu nanejvýš tak 15 minut i se zaplacením. Co ale "čerpačka" na elektriku (nabíjení trvá 20 minut, třeba), budete potřebovat prostor velký jak letiště aby to k něčemu bylo a nebyla na každé takové čerpačce fronta až do sousedního města.

Problém většího počtu elektromobilů spočívá spíš v tom, kde je chcete nabíjet a kdo to zaplatí. Tedy pokud se někomu nepovede udělat auto které bude nabité za 5 minut.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 12.02.2014 20:43, Ad nabíjení
Nabíjet bude samozřejmě každý doma. Chápu, že v Brně na Vinohradech to bude asi trochu problém. Ale ono se to nějak vyřeší. Ostatně kdyby se celej barák složil na rychlonabíječku pro parkoviště, která utáhne 20 aut, tak tipuju, že už jenom ČEZ by jim půlku zaplatil a na druhou půlku by se v pohodě složili.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 12.02.2014 20:44, Vize
Hlavně nikdo netrdí, že by elektromobily měly nahradit klasická auta. Budou s nimi koexistovat, ideálně hlavně ve městech. Na delší vzdálenost vezmu samozřejmě ropáka. Ale pro každodenní ježdění do práce je to super.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Thursday 13.02.2014 10:43, RE: Ad nabíjení
brin posted by:
Nabíjet bude samozřejmě každý doma. Chápu, že v Brně na Vinohradech to bude asi trochu problém. Ale ono se to nějak vyřeší. Ostatně kdyby se celej barák složil na rychlonabíječku pro parkoviště, která utáhne 20 aut, tak tipuju, že už jenom ČEZ by jim půlku zaplatil a na druhou půlku by se v pohodě složili.


Problém je, že pilotní projekt v USA ukázal, že to nefunguje, pokud nemáte domek a garáž. Tehdy se sice neřešilo placení, ale ty veřejné sloupky lidé poškozují (ať už vědomě nebo nechtěne když o něj zavadí autem), další vtipálci ta auta nebohým majitelům odpojují a tam kde udělali ty sloupky zamykatelné, zase potřebují někoho kdo by vydával klíče.

Neříkám, že je to tak všude, projekt s koly pro veřejnost v Amsterdamu je úspěšný již dlouho, ovšem podobná snaha jinde obvykle skončila fiaskem
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Friday 14.02.2014 10:55, Elektromobily
"Nicméně na základě odborných studií jsme si potvrdili, že dopady na životní prostředí jsou přesto u elektromobilů nižší než u vozidel se spalovacími motory."

Tyto odborné studie bych rád viděl ... jestlipak autoři zahrnuli do hodnocení také výrobu a recyklaci akumulátorů obsahující řadu těžkých kovů? Mohu kontrovat studiemi prokazujícími pravý opak.

"Elektromobily mají navíc nulové emise tam, kde je nejvíce lidí, tedy ve městech."

Ano a v tom je právě jejich hlavní přínos. Nikoliv v tom, že by byly víc eko, ale v tom, že znečištění, resp. zátěž životního prostředí, přenesou jinam, mimo aglomerace.

"... díky tomu například není nutné se příliš často dívat do zpětného zrcátka – jednoduše slyšíte, co se děje za vámi."

Pokud tam nejede další elektromobil, že?
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Friday 14.02.2014 10:56, RE: budoucnost
bulawaio posted by:
... jestli stát v budoucnu (až bude pomalu docházet ropa) nenařídí, že vozový park firem bude muset z části obsahovat vozidla s alternativními pohony ...


Proč by měl stát něco nařizovat? Bude-li alternativa elektromobilu konkurenceschopná, prosadí se i bez státních regulací a zásahů.
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Friday 14.02.2014 11:05, RE: Problém je jinde
Rover623 posted by:
... a podaří se zkrátit čas nabíjení třeba na 20 minut.


Toho se nejspíš nedožijeme ... již dnes je možné dosáhnout dobití třeba na 80% kapacity během 20-25 min, ale tento rychlonabíjecí režim představuje pro akumulátory nadměrnou zátěž. Proto je výrobci brán spíše jako nouzový, když jedete někam dál a potřebujete dobít uprostřed cesty. Standardní dobíjení do plné kapacity pak trvá zpravidla 6-8 hodin, tedy doma v garáži přes noc.

Rover623 posted by:
... pokud by se měla vystavět síť veřejných dobíjecích stojanů, někdo to bude muset zaplatit a hlavně někdo bude muset zaplatit tu elektřinu "vyčepovanou" z těch stanic. Takže zavedeme novou daň (příspěvek), který zaplatí každý kdo má elektromobil jako příspěvek na palivo.


S masovým rozšířením elektromobilů by samozřejmě šlo ruku v ruce oddělení "automobilové elektřiny" od té ostatní, spolu s patřičným zdaněním nějakou spotřební daní, to se nebojte. Výstavba elektrických "čerpacích stanic" by jistě byla financována stejně jako výstavba klasických pump, tedy soukromými subjekty. Bude-li poptávka, problém v tomhle nebude.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 14.02.2014 21:39, RE: Problém je jinde
Rover623 posted by:
Představme si nyní, že se podaří vychytat většinu problémů elektromobilů a podaří se zkrátit čas nabíjení třeba na 20 minut. Kde ty auta chcete nabíjet, pokud by se měla vystavět síť veřejných dobíjecích stojanů, někdo to bude muset zaplatit a hlavně někdo bude muset zaplatit tu elektřinu "vyčepovanou" z těch stanic. Takže zavedeme novou daň (příspěvek), který zaplatí každý kdo má elektromobil jako příspěvek na palivo. Tohle se asi nebude lidem líbit (zvlášť těm co jezdí málo). OK, tohle asi neprojde, takže se budou ta auta dobíjet klasicky jako se dnes tankuje benzín nebo plyn. Jenže, kolik aut se vejde na klasickou benzínu, tak 6-12, dnes se tam každé auto zdrží u stojanu nanejvýš tak 15 minut i se zaplacením. Co ale "čerpačka" na elektriku (nabíjení trvá 20 minut, třeba), budete potřebovat prostor velký jak letiště aby to k něčemu bylo a nebyla na každé takové čerpačce fronta až do sousedního města. Problém většího počtu elektromobilů spočívá spíš v tom, kde je chcete nabíjet a kdo to zaplatí. Tedy pokud se někomu nepovede udělat auto které bude nabité za 5 minut.


Ad nabíjení, někde jsem četl, že by se na pumpách akumulátory mohly měnit komplet. Že jako někam najedeš a automat ti ze spodu rychle namontuje nové nabité baterie.

Ale jinak myslím, že elektro auta mají šanci až akumulátory pojmou víc energie na jednotku objemu a hmotnosti. Zatím snad pojmou jen 20 procent toho co benzín. Pokud by na jedno nabití šlo ujet aspoň 500 km (i v zimě a ne žádné eko rallye), tak by to bylo už zajímavé.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Sunday 16.02.2014 19:17, RE: Problém je jinde
Petr S posted by:
Rover623 posted by:
Představme si nyní, že se podaří vychytat většinu problémů elektromobilů a podaří se zkrátit čas nabíjení třeba na 20 minut. Kde ty auta chcete nabíjet, pokud by se měla vystavět síť veřejných dobíjecích stojanů, někdo to bude muset zaplatit a hlavně někdo bude muset zaplatit tu elektřinu "vyčepovanou" z těch stanic. Takže zavedeme novou daň (příspěvek), který zaplatí každý kdo má elektromobil jako příspěvek na palivo. Tohle se asi nebude lidem líbit (zvlášť těm co jezdí málo). OK, tohle asi neprojde, takže se budou ta auta dobíjet klasicky jako se dnes tankuje benzín nebo plyn. Jenže, kolik aut se vejde na klasickou benzínu, tak 6-12, dnes se tam každé auto zdrží u stojanu nanejvýš tak 15 minut i se zaplacením. Co ale "čerpačka" na elektriku (nabíjení trvá 20 minut, třeba), budete potřebovat prostor velký jak letiště aby to k něčemu bylo a nebyla na každé takové čerpačce fronta až do sousedního města. Problém většího počtu elektromobilů spočívá spíš v tom, kde je chcete nabíjet a kdo to zaplatí. Tedy pokud se někomu nepovede udělat auto které bude nabité za 5 minut.
Ad nabíjení, někde jsem četl, že by se na pumpách akumulátory mohly měnit komplet. Že jako někam najedeš a automat ti ze spodu rychle namontuje nové nabité baterie. Ale jinak myslím, že elektro auta mají šanci až akumulátory pojmou víc energie na jednotku objemu a hmotnosti. Zatím snad pojmou jen 20 procent toho co benzín. Pokud by na jedno nabití šlo ujet aspoň 500 km (i v zimě a ne žádné eko rallye), tak by to bylo už zajímavé.


1) u některých současných modelů výměna baterií znamená rozebrat půl auta...většinou mají akumulátory pod sedadly a podlahou
2) musely by být satndardizované rozměry a kapacity baterií
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.