Tuesday 26.07.2011 23:08,
Hody? Možná v Číně ...
" V nabídce škodovek tento vůz zaplní mezeru mezi typy Škoda Fabia Combi a Škoda Octavia.
Cílovou skupinou jsou totiž v případě vozu A-Entry opět privátní zákazníci, zatímco současná větší Octavia patří do střední třídy, pro řadu rodin je příliš drahá a oslovuje zejména firmy."
Totálním průšvihem Fábie není velikost a nějaká "mezera", ale především její design a nepřiměřená cena, což jsou jediné důvody, proč se neprodává. A-Entry maximálně bude jen kanibalizovat z obou modelů, pokud se nebude otevřeně a především jednat o low end model pro rozvojové země ve stylu Fluence.
Octavia patří do nižší střední třídy (!!!) a problém klesajících prodejů není v tom, že by byla drahá (momentálně za skoro směšných 263tKč, za podobný peníz byla Felda v kombíku před 15 lety), ale v tom, že se jedná už o starý a prakticky výběhový (od roku 2004 vyráběný) model. Pokud do sériové výroby naběhne OIII v půlce roku 2013, tak v té době už bude např. Ford pomalu chystat facelift Focusu.
Už dnes musí jít Škoda u nás a předpokládám i v Evropě díky konkurenci s cenami těžce dolů a nějaké extra hody z toho nebudou, protože povedený Superb prodeje neutáhne, postarší Okta padá a bude dál a zbylé tři modely nejou žádná sláva. Naopak v Asii, kde je po autech hlad a kde má Škoda výrobní základny, to bude jiné ....
respond