0
back
 

diskuze k tématu: rozvody motoru dotaz

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 29.12.2013 18:57, rozvody motoru dotaz

vozidlo: Škoda Octavia 2
rok výroby: 2009
palivo: nafta
výkon v kW: 125
kód motoru: CEGA

popis závady: DOBRÝ DEN. MÁM DOTAZ V KOLIKA KM DĚLAT ROZVODY MOTORU. DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ.

respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 30.12.2013 14:30, RE: rozvody motoru dotaz
nepřihlášený uživatel posted by:
vozidlo: Škoda Octavia 2rok výroby: 2009palivo: naftavýkon v kW: 125kód motoru: CEGApopis závady: DOBRÝ DEN. MAM DOTAZ V KOLIKA KM DELAT ROZVODY MOTORU. DEKUJI ZA ODPOVĚDkód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


Doporučuji nahlédnout do servisní knížky. Pokud ji nemáte, zajeďte do nejbližšího autorizovaného servisu, kde Vám to řeknou přesně podle VIN. Vše ostatní by byla spekulace. Podle výkonu máte RS, a kódu motoru CR. Osobně bych očekával interval co 120 000 nebo 150 000 km (u CR spíš 150 tisíc), ale jistota je jistota.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 30.12.2013 14:39, RE: rozvody motoru dotaz
Paul posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
vozidlo: Škoda Octavia 2rok výroby: 2009palivo: naftavýkon v kW: 125kód motoru: CEGApopis závady: DOBRÝ DEN. MAM DOTAZ V KOLIKA KM DELAT ROZVODY MOTORU. DEKUJI ZA ODPOVĚDkód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
Doporučuji nahlédnout do servisní knížky. Pokud ji nemáte, zajeďte do nejbližšího autorizovaného servisu, kde Vám to řeknou přesně podle VIN. Vše ostatní by byla spekulace. Podle výkonu máte RS, a kódu motoru CR. Osobně bych očekával interval co 120 000 nebo 150 000 km (u CR spíš 150 tisíc), ale jistota je jistota.


bohužel doporučený interval je myslím 180.000. pokud nejsou k dispozici PRAVDIVÉ údaje o stavu km daného vozu tak vyměnit okamžitě, a poté bych osobně nepřekračoval 100-120.000. zlatý řetěz (u japonského nepřímovstřikového velkoobjemového benzínu)
respond
miam
number of posts5
date of registration05.05.2013
Monday 30.12.2013 17:28, Výměna rozvodů CEGA
Dle servisní knížky se mají rozvody měnit po 180000 km. Nejsem si ale jistý, zda je interval výměny omezen i stářím. Bez ohledu na to, co se píše v servisní knížce a s ohledem na spolehlivost, se doporučuje výměna po 120000 km neo 6ti letech. Rozvody měnit samozřejmě včetně vodní pumpy a tím i chladící kapaliny. Dnes se de facto prodává v aftermarketu celá rozvodová sada v jednom balení: řemen, napínací kladky, vodní pumpa (např. od firmy Bosch jsou v balení značkový řemen Continental, napínací kladky mají značková ložiska od firmy INA).
respond
roman.hrdlicka
number of posts22
date of registration30.10.2013
Monday 30.12.2013 23:07, Zkontrolujte podle VINu
Doporučuju nahlédnout přes Cebii a prověřit skutečný nájezd a servisní historii. Dost často se objevují padělané servisky, takže pokud má Cebie údaje o vašem autě, tak bych jí určitě použil. Můj známý takhle dojel na to, že měl stočené auto a včas nevyměnil klíňák.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 31.12.2013 08:58, RE: Výměna rozvodů CEGA
miam posted by:
Dle servisní knížky se mají rozvody měnit po 180000 km. Nejsem si ale jistý, zda je interval výměny omezen i stářím. Bez ohledu na to, co se píše v servisní knížce a s ohledem na spolehlivost, se doporučuje výměna po 120000 km neo 6ti letech. Rozvody měnit samozřejmě včetně vodní pumpy a tím i chladící kapaliny. Dnes se de facto prodává v aftermarketu celá rozvodová sada v jednom balení: řemen, napínací kladky, vodní pumpa (např. od firmy Bosch jsou v balení značkový řemen Continental, napínací kladky mají značková ložiska od firmy INA).


Přesně tak, výrobce stejně předepisuje pouze výměnu řemene samotného, což nic neřeší. Napínací kladku předepisuje až při další výměně. Většinou se toho ale kladka ani vodní pumpa nedožije. A někdy ani motor. Je to uhozené a dělané tak, aby to oslovilo fleetové zákazníky, díky nízkým plánovaným servisním nákladům
respond
miam
number of posts5
date of registration05.05.2013
Tuesday 31.12.2013 13:47, RE: Výměna rozvodů CEGA
Paul posted by:
miam posted by:
Dle servisní knížky se mají rozvody měnit po 180000 km. Nejsem si ale jistý, zda je interval výměny omezen i stářím. Bez ohledu na to, co se píše v servisní knížce a s ohledem na spolehlivost, se doporučuje výměna po 120000 km neo 6ti letech. Rozvody měnit samozřejmě včetně vodní pumpy a tím i chladící kapaliny. Dnes se de facto prodává v aftermarketu celá rozvodová sada v jednom balení: řemen, napínací kladky, vodní pumpa (např. od firmy Bosch jsou v balení značkový řemen Continental, napínací kladky mají značková ložiska od firmy INA).
Přesně tak, výrobce stejně předepisuje pouze výměnu řemene samotného, což nic neřeší. Napínací kladku předepisuje až při další výměně. Většinou se toho ale kladka ani vodní pumpa nedožije. A někdy ani motor. Je to uhozené a dělané tak, aby to oslovilo fleetové zákazníky, díky nízkým plánovaným servisním nákladům


Zcela přesně je to tak, jak píšeš. Jde o to, aby nezanedbatelná položka, kterou výměna rozvodů představuje, se neobjevila v servisních nákladech firem. Fleetoví zákazníci najezdí cca 180000 - 200000 km, proto výměnu rozvodů "odnesou" běžní zákazníci, kteří si takové auto koupí jako ojetinu. Ovšem přesně to vystihuješ - pokud se toho motor vůbec dožije.... Bývával přeci běžný interval 120000 km / 6 let. Nemyslím si, že by se použité materiály či účinost a čistota spalování natolik zlepšily, aby se mohly takové servisní úkony prodloužit o jednu takovou periodu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.