Paul posted by:
miam posted by:
Dle servisní knížky se mají rozvody měnit po 180000 km. Nejsem si ale jistý, zda je interval výměny omezen i stářím. Bez ohledu na to, co se píše v servisní knížce a s ohledem na spolehlivost, se doporučuje výměna po 120000 km neo 6ti letech. Rozvody měnit samozřejmě včetně vodní pumpy a tím i chladící kapaliny. Dnes se de facto prodává v aftermarketu celá rozvodová sada v jednom balení: řemen, napínací kladky, vodní pumpa (např. od firmy Bosch jsou v balení značkový řemen Continental, napínací kladky mají značková ložiska od firmy INA).
Přesně tak, výrobce stejně předepisuje pouze výměnu řemene samotného, což nic neřeší. Napínací kladku předepisuje až při další výměně. Většinou se toho ale kladka ani vodní pumpa nedožije. A někdy ani motor. Je to uhozené a dělané tak, aby to oslovilo fleetové zákazníky, díky nízkým plánovaným servisním nákladům
Zcela přesně je to tak, jak píšeš. Jde o to, aby nezanedbatelná položka, kterou výměna rozvodů představuje, se neobjevila v servisních nákladech firem. Fleetoví zákazníci najezdí cca 180000 - 200000 km, proto výměnu rozvodů "odnesou" běžní zákazníci, kteří si takové auto koupí jako ojetinu. Ovšem přesně to vystihuješ - pokud se toho motor vůbec dožije.... Bývával přeci běžný interval 120000 km / 6 let. Nemyslím si, že by se použité materiály či účinost a čistota spalování natolik zlepšily, aby se mohly takové servisní úkony prodloužit o jednu takovou periodu.