0
back
 

diskuze k tématu: Evropský trh s auty se otřásá

category of topic classification: česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.07.2012 19:49, Čím to asi bude?
To že španělé, taliáni a další jižní národy nekupují nová auta není nic překvapivého. Dluhová krize zde opravdu řádí a když nemám ani na nájem (nebo hypotéku) a žrádlo, tak nebudu kupovat nové auto,max. nějakou co nejlevnější plečku, která mě odveze do práce, dokud ji dotyčný má. V Itálii se pořád zdražuje daň za naftu a benzín, aby měl stát čím zaplácnout díry za rozkradené peníze. Celkově je snaha vyhánět auta a omezovat řidiče jak jen to jde, hlavně ve velkých městech, které ovšem jsou tahouny ekonomiky. Člověk omezený všemi zónami, nemožností večer zaparkovat (někde i přes den), umweltplaketami, číhající městskou policií na každém kroku si dobře rozmyslí, jestli auto chce a potřebuje. To všechno koupěchtivosti obyvatelstva nepřidá. Max. si koupí něco pro radost na víkendy (třeba ojetou Z3) a má to zaparkované někde v garážích na okraji města. Další věcí je rozdělování společnosti na ultrabohaté a na -zrukydohuby-. Střední třída pomalu mizí a státům EU to očividně nevadí. Však o samostatné lidi (živnostníky, majitele MSP), kteří mají vlatní názor a nenechají sebou tak snadno manipulovat pochopitelně není zájem. Proto se dobře prodávají luxus vozy a na protipólu sociálkáry. Další věcí je fakt, že Francouzi ani Japonci už nejsou co bývali (až na vyjímky). Od Francouze obvykle nikdo nečekal že vyrobí německé auto, o což se ale dost snažili a to jim podle mě v poslední době odlákalo dost zákazníků. Francouzské auto si vždy kupovali lidé, kteří dali před strohosti a kvalitními materiály přednost stylu, šarmu a avantgardě ve spojení se zajímavou cenou a praktičností. Od Japonce se zase čekala absolutní spolehlivost, výborné benzínové motory a jednoduchost. Jenže se spojili s Evropany: Nissan-Renault, Mazda-Ford a vzali si od nich různé nešvary. Italové se už trochu poučili, třeba Fiat 500 - je dražší než běžní konkurenti, technicky žádný zázrak, praktičnost taky nic moc, ale má styl a líbí se. Kdyby Peugeot zase udělal jednoduše hezké auto jako byla 206, Citroen více prosazoval hydractive a další užitečné technologie jako natáčecí světla a Renault vyráběl praktické a jednoduché auta ze kterých ale nečiší chudoba (Laguna 1) a občas se odvázal něčím neobvyklým (clio V6) tak by si zákazníky našli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.07.2012 00:10, RE: Čím to asi bude?
Paul posted by:
To že španělé, taliáni a další jižní národy nekupují nová auta není nic překvapivého. Dluhová krize zde opravdu řádí a když nemám ani na nájem (nebo hypotéku) a žrádlo, tak nebudu kupovat nové auto,max. nějakou co nejlevnější plečku, která mě odveze do práce, dokud ji dotyčný má. V Itálii se pořád zdražuje daň za naftu a benzín, aby měl stát čím zaplácnout díry za rozkradené peníze. Celkově je snaha vyhánět auta a omezovat řidiče jak jen to jde, hlavně ve velkých městech, které ovšem jsou tahoun...
Tento názor se mi líbí. Na druhou stranu na vůz střední třídy (pro rodinu) bych potřeboval 10-20 čistých platů (podle výrobce a výbavy), což je na mých 10 tkm ročně dost peněz, abych tato vozidla mohl točit tak rychle, jak by se líbilo mně i výrobcům. Jsem pak nucen kupovat auta ojetá a krizi tím také jen prohlubuji. Těch pár dílů, co během provozu koupím, nikoho nevytrhne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.07.2012 15:13, RE: Čím to asi bude?
David V posted by:
Tento názor se mi líbí. Na druhou stranu na vůz střední třídy (pro rodinu) bych potřeboval 10-20 čistých platů (podle výrobce a výbavy), což je na mých 10 tkm ročně dost peněz, abych tato vozidla mohl točit tak rychle, jak by se líbilo mně i výrobcům. Jsem pak nucen kupovat auta ojetá a krizi tím také jen prohlubuji. Těch pár dílů, co během provozu koupím, nikoho nevytrhne.
S tím by ale měl management počítat. Právě ve špatném vedení francouzských automobilek (i vlády) a nastavení systému vidím největší problém. Výrobci dělají zbytečně na sklady, jen aby nemuseli propouštět, protože to by znamenalo okamžité vysoké náklady za odstupné, které si s požehnáním francouzské vlády vydupaly odbory (ale u nás nebo v Německu to je v podstatě stejné) a to, že to ohlašují na veřejnosti, je jen způsob, jak přesvědčit francouzkou vládu aby automobilkám poskytla dotace, granty, či jak to nazvat... Politici si tím přihřejí polívčičku, že zachraňují pracovní místa a přitom to zaplatí i jejich voliči (aspoň ti kteří pracují) a kolotoč zadlužování pokračuje dál. Ale tohle není problém jen automobilek, ale obecně velkých firem, které (taky díky zákonům a zásahům vlády) nemůžou být tak pružné jako malé a střední podniky. Situaci lze řešit několika způsoby: restruktualizací výroby, která je ale nákladná a přináší vysoké riziko neúspěchu, propouštěním, nebo snižováním platů. Ale o snižování platů ve firmě kde jsou odbory jsem naposledy slyšel u Bati za první republiky. Tam si raději odsouhlasili poloviční platy! jen aby se nemuselo propouštět a po oživení ekonomiky se mohlo opět ve velkém vyrábět. Tím neříkám, že odbory jsou špatná organizace, naopak, chránit zaměstnance je také třeba, ale spousty vysokých odborářů se svou činností připravují na budoucí politickou a většinou levicovou kariéru. Jenže politikou -zpátky ni krok- ohledně platů se stejně nezvyšují reálné mzdy a životní úroveň. jen nám roste inflace a mzdy se zvyšují na příslušnou úroveň. Jednoduše řečeno, plat budu mít jako kráva, ale rohlíků za něj pořád stejně. U nás to jde každoročně vidět ve Škodě auto.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.